Příběh hry je volně inspirován románem Poslední den stvoření od Wolfganga Jeschkeho.
Nejlépe hodnocené zajímavosti
Grand Theft Auto: Vice City
Ve čtvrti Starfish Island se nachází bazén ve tvaru loga vývojářů a stejná loga jsou nasprejována také v kanále v Little Haiti.
Deus Ex
Pokud v menu kliknete na Credits a poté napíšete "thereisnospoon" (musí být aktivované cheaty), hra se přepne do Matrix módu - viz video.
Fallout: New Vegas
Easter Egg z filmu Indiana Jones a Království křišťálové lebky: Mírně jihovýchodně od Goodspring je k vidění položená lednice a v ní položená kostra s kloboukem. Je to odkaz na jednu scénu z filmu, ve které se Indy před výbuchem atomové bomby schová do ledničky. Po výbuchu a odmrštění ledničky několika kilometrů je Indy živ a zdráv. Tato scéna je právě nechvalně známa díky její absurditě.
(Tuto ledničku s kostrou lze objevit pouze s perkem "Wild Wasteland".)
(Tuto ledničku s kostrou lze objevit pouze s perkem "Wild Wasteland".)
Broken Sword: The Shadow of the Templars
Autor hry, Charles Cecil, podezřívá spisovatele Dana Browna, že se při psaní své nejslavnější knihy Šifra mistra Leonarda Broken Swordem inspiroval. V obou případech je hlavním hrdinou Američan, kterému pomáhá Francouzka, příběh začíná záhadnou vraždou, a máme tu i postavu policisty, jenž je ve skutečností členem vražedného kultu. Cecil se později setkal s režisérem filmové adaptace Šifry, Ronem Howardem, a minimálně ten mu údajně inspiraci jeho slavnou adventurou potvrdil.
Alien: Isolation
Za 3 mesiace od vydania hry sa predalo cez 1 milión kópií. Kreatívny šéf Alistair Hope: "Chceli sme vytvoriť hru s Votrelcom, akú sme vždy sami túžili hrať. Podla tohoto záujmu sa zdá, že sme uspeli, keď sa našlo milión hráčov, kterých Isolation zaujal."
Vietcong
V misi Havárie v džungli lze najít kukací hodiny. Nacházejí se v džungli na jednom stromě. Hodiny ukazují přesný čas jaký má hráč na svém počítači nastavený a v celou hodinu kukají.
The Witcher 3: Wild Hunt
Stejně jako v předchozích dílech, i zde lze nalézt npc jejichž jména odkazují na reálnou či smyšlenou postavu z jiných děl.
Ve hře tak lze potkat Abbého Fariu v souvislosti s questem Velký útěk - odkaz na knihu "Hrabě Monte Cristo" od Alexandra Dumase.
Loupeživé bratry Grossbartovi (Hegel, Jesse, Manfred) odkazující na knihu "Smutný příběh bratrů Grossbartových od Jesse Bulingtona.
Či při hledání stříbrného meče školy Gryfa, odkaz na Jiřího Kagena - odkaz na legendu o svatém Jířím.
V jednotlivých přívlastcích, či atypicky poskládáných jménech, lze nalézt mnoho dalších odkazů napříč celou hrou.
Ve hře tak lze potkat Abbého Fariu v souvislosti s questem Velký útěk - odkaz na knihu "Hrabě Monte Cristo" od Alexandra Dumase.
Loupeživé bratry Grossbartovi (Hegel, Jesse, Manfred) odkazující na knihu "Smutný příběh bratrů Grossbartových od Jesse Bulingtona.
Či při hledání stříbrného meče školy Gryfa, odkaz na Jiřího Kagena - odkaz na legendu o svatém Jířím.
V jednotlivých přívlastcích, či atypicky poskládáných jménech, lze nalézt mnoho dalších odkazů napříč celou hrou.
Blood
Hned v první mapě kousek od začátku hry je tajný vchod s hrobem, na němž je nápis "Draven", což je zřejmě odkaz na film "Crow", kde se hlavní hrdina jmenuje Eric Draven, jehož představitel Brandon Lee při natáčení filmu nešťastně zemřel. Caleb při interakci s hrobem řekne Never more, což je odkaz na E. A. Poa a jeho báseň Havran (Draven)
Mafia: Definitive Edition
Díky sběratelským kartičkám postav všech tří dílů série jsou konečně známa příjmení některých postav – Paulie Lombardo, Sam Trapani nebo Luigi a Sarah Marino (později Angelo).
Blood
Ve třetí mapě čtvrté epizody v jedné kotelně visí svetr a klobouček Freddyho Kruegera, což je odkaz na film Nightmare From Elm Street.
Blood
Ve čtvrté mapě čtvrté epizody v jedné chatce visí na zdi maska a nůž Jasona Voorheese z filmu Friday the 13th. Poblíž na stole leží hlava Pamely.
F.E.A.R. 2: Project Origin
Vývojáři původně neměli práva na název, který zůstal vydavateli prvního dílu (Vivendi). Proto v létě 2007 uspořádali soutěž pro veřejnost nazvanou Name Your Fear, ze které vzešel název Project Origin. V září 2008 však odkoupili značku F.E.A.R. a Project Origin ponechali jako podtitul.
Kingdom Come: Deliverance
Jihozápadně od Úžic lze nalézt polorozpadlou chalupu. Můžete zde nalézt malé klícky a pec v níž jsou malé lidské ostatky. Vedle pece pak naleznete lopatu. Jedná se pravděpodobně o odkaz na pohádku o Jeníčkovi a Mařence.
Grand Theft Auto: Vice City
Podle Lazlowa Jonesa, Rockstar začal pracovat na GTA Vice City ihned po jednom měsíci od vydání GTA III. Celou hru vytvořili za “pouhých“ 9 měsíců.
Ve stínu havrana
Všechny postavy ve hře namluvil Jiří Lábus.
The Elder Scrolls V: Skyrim
Brzy po začátku hry, má hráč možnost získat Knihu o Drakorozených, která končí veršovaným Proroctvím Drakorozených. Verše tohoto proroctví jsou odkazy na jednotlivé díly celé série The Elder Scrolls, a některé události popsané v knihách.
(Upozornění: Následující spoilery odhalují závěry popř. jiné části her z celé série The Elder Scrolls, nejenom ze Skyrimu!)
„Až chaos nastane ve všech osmi koutech světa...“
V prvním díle The Elder Scrolls: Arena císařský trůn uchvátil zrádný mág Jagar Tharn a císaře uvěznil v Zapomnění. Abyste ho osvobodili, musíte najít osm úlomků mocného artefaktu Hole chaosu. Každá část je ukryta v jedné z osmi provincií Tamrielu.
„...až se Mosazná věž rozejde a čas bude překován...“
Mosazná věž symbolizuje Numidium, obřího dwemerského golema. V závěru The Elder Scrolls II: Daggerfall hráč rozhodne o tom, komu v rozhádané provincii věnuje Srdce Mantelly, šém ke zprovoznění golema, což vede k tomu, že hra má několik různých konců. Tato událost je v historii Tamrielu pak nazývána „The Warp in the West“ (popsaná ve stejnojmenné knize ve hře The Elder Scrolls IV: Oblivion), což je vlastně časoprostorová anomálie, na kterou odkazuje závěr verše.
„...až třikrát požehnaní zklamou a Rudá věž se otřese v základech...“
Třikrát požehnaní je odkaz na Tribunal, tedy žijící dunmerské bohy Viveca, Almalexii a Sotha Sil, se kterými se setkáme ve třetím díle The Elder Scrolls III: Morrowind (resp. datadisku Tribunal), a kteří nakonec selžou při ochraně Vvardenfellu před šíleným Dagoth Urem, ukrývajícím se v Rudé hoře. Ztráta božství a zmizení Lorda Viveca vedly k oslabení kouzla udržující obří levitující skálu Baar Dau (Ministry of Truth) nad městem Vivec. Dunmerům se sice podařilo udržet ještě dalších pět let skálu ve vzduchu, ale nakonec došlo k pádu, což vedlo ke zničení města a několika přírodním katastrofám, z nichž nejhorší byla erupce Rudé hory (také nazývané Rudá věž), která zdevastovala celý Vvardenfell a donutila většinu dunmerů k opuštění ostrova. Tyto události jsou popsané v knize The Infernal City, která vyšla v roce 2009 v nakladatelství Del Rey Books a jejím autorem je Gregory Keyes.
„...až Drakorozený vládce přijde o trůn a Bílá věž padne...“
V závěru The Elder Scrolls IV: Oblivion poslední potomek rodu „drakorozených“ Septimů, císař Martin Septim sice zastavil vpád daedrického lorda Mehrunese Dagona, ale sám se při tom obětoval a linie drakorozených vládců skončila. Bílá věž byla centrální stavbou Císařského města a sídlem císaře. Ta sice odolala vpádu daedrického lorda, ale byla zničena o 174 let později v tzv. Velké válce, kdy na oslabené císařství zaútočila obnovená říše Aldmerů (Aldmeri Dominion). Tyto události jsou popsány v knize „Stručné vylíčení Velké války mezi Císařstvím a Aldmerským spolkem“, kterou lze najít ve hře.
„...až budě Sněžná věž ležet krvácejíc v troskách bez krále...“
Sněžná věž je označení Jícnu světa, centrální a nejvyšší hory Skyrimu, nicméně v proroctví je toto označení chápáno i jako označení nordského lidu, protože podle nordských pověstí, lidstvo vzniklo právě na této hoře. The Elder Scrolls V: Skyrim začíná v době, kdy provincie je na pokraji občanské války. Na jedné straně stojí Císařství společně s loajálními skyrimskými jarly. Ti se snaží zastavit povstání Bouřných Hávů v čele s jarlem Ulfrikem, který zabil posledního skyrimského velekrále Torygga.
„... vzbudí se Požírač Světů a Kolo se otočí na posledního z Drakorozených.“
Požírač světů je označení mocného draka Alduina, se kterým se hráč setká v rámci hlavní příběhové linie v části Čepel v temnotě (A Blade In The Dark). Drak Alduin, potomek božského draka času Akatoshe, má moc oživovat mrtvé draky, což je důvod proč se najednou objevují ve Skyrimu. Kolo je v textu s velkým písmenem, protože se jedná o odkaz na Aurbis, což je v mytologii The Elder Scrolls celý svět, jehož struktura je znázorňována právě jako kolo, které má svůj střed (Mundus), paprsky (Aetherius), prostory mezi paprsky (sféry Zapomnění) a okraj oddělující tyto světy od Prázdnoty (Void). Posledním z Drakorozených je samozřejmě myšlena hráčova postava, která dokáže pohlcovat dračí duše a s jejich pomocí získávat schopnost řevu Thu’um.
(Upozornění: Následující spoilery odhalují závěry popř. jiné části her z celé série The Elder Scrolls, nejenom ze Skyrimu!)
„Až chaos nastane ve všech osmi koutech světa...“
V prvním díle The Elder Scrolls: Arena císařský trůn uchvátil zrádný mág Jagar Tharn a císaře uvěznil v Zapomnění. Abyste ho osvobodili, musíte najít osm úlomků mocného artefaktu Hole chaosu. Každá část je ukryta v jedné z osmi provincií Tamrielu.
„...až se Mosazná věž rozejde a čas bude překován...“
Mosazná věž symbolizuje Numidium, obřího dwemerského golema. V závěru The Elder Scrolls II: Daggerfall hráč rozhodne o tom, komu v rozhádané provincii věnuje Srdce Mantelly, šém ke zprovoznění golema, což vede k tomu, že hra má několik různých konců. Tato událost je v historii Tamrielu pak nazývána „The Warp in the West“ (popsaná ve stejnojmenné knize ve hře The Elder Scrolls IV: Oblivion), což je vlastně časoprostorová anomálie, na kterou odkazuje závěr verše.
„...až třikrát požehnaní zklamou a Rudá věž se otřese v základech...“
Třikrát požehnaní je odkaz na Tribunal, tedy žijící dunmerské bohy Viveca, Almalexii a Sotha Sil, se kterými se setkáme ve třetím díle The Elder Scrolls III: Morrowind (resp. datadisku Tribunal), a kteří nakonec selžou při ochraně Vvardenfellu před šíleným Dagoth Urem, ukrývajícím se v Rudé hoře. Ztráta božství a zmizení Lorda Viveca vedly k oslabení kouzla udržující obří levitující skálu Baar Dau (Ministry of Truth) nad městem Vivec. Dunmerům se sice podařilo udržet ještě dalších pět let skálu ve vzduchu, ale nakonec došlo k pádu, což vedlo ke zničení města a několika přírodním katastrofám, z nichž nejhorší byla erupce Rudé hory (také nazývané Rudá věž), která zdevastovala celý Vvardenfell a donutila většinu dunmerů k opuštění ostrova. Tyto události jsou popsané v knize The Infernal City, která vyšla v roce 2009 v nakladatelství Del Rey Books a jejím autorem je Gregory Keyes.
„...až Drakorozený vládce přijde o trůn a Bílá věž padne...“
V závěru The Elder Scrolls IV: Oblivion poslední potomek rodu „drakorozených“ Septimů, císař Martin Septim sice zastavil vpád daedrického lorda Mehrunese Dagona, ale sám se při tom obětoval a linie drakorozených vládců skončila. Bílá věž byla centrální stavbou Císařského města a sídlem císaře. Ta sice odolala vpádu daedrického lorda, ale byla zničena o 174 let později v tzv. Velké válce, kdy na oslabené císařství zaútočila obnovená říše Aldmerů (Aldmeri Dominion). Tyto události jsou popsány v knize „Stručné vylíčení Velké války mezi Císařstvím a Aldmerským spolkem“, kterou lze najít ve hře.
„...až budě Sněžná věž ležet krvácejíc v troskách bez krále...“
Sněžná věž je označení Jícnu světa, centrální a nejvyšší hory Skyrimu, nicméně v proroctví je toto označení chápáno i jako označení nordského lidu, protože podle nordských pověstí, lidstvo vzniklo právě na této hoře. The Elder Scrolls V: Skyrim začíná v době, kdy provincie je na pokraji občanské války. Na jedné straně stojí Císařství společně s loajálními skyrimskými jarly. Ti se snaží zastavit povstání Bouřných Hávů v čele s jarlem Ulfrikem, který zabil posledního skyrimského velekrále Torygga.
„... vzbudí se Požírač Světů a Kolo se otočí na posledního z Drakorozených.“
Požírač světů je označení mocného draka Alduina, se kterým se hráč setká v rámci hlavní příběhové linie v části Čepel v temnotě (A Blade In The Dark). Drak Alduin, potomek božského draka času Akatoshe, má moc oživovat mrtvé draky, což je důvod proč se najednou objevují ve Skyrimu. Kolo je v textu s velkým písmenem, protože se jedná o odkaz na Aurbis, což je v mytologii The Elder Scrolls celý svět, jehož struktura je znázorňována právě jako kolo, které má svůj střed (Mundus), paprsky (Aetherius), prostory mezi paprsky (sféry Zapomnění) a okraj oddělující tyto světy od Prázdnoty (Void). Posledním z Drakorozených je samozřejmě myšlena hráčova postava, která dokáže pohlcovat dračí duše a s jejich pomocí získávat schopnost řevu Thu’um.
Blood
Skoro celou hru vyvíjeli 3D Realms, ale nakonec ji prodali Monolithu, aby se mohli soustředit na Shadow Warrior a poté Duke Nukem Forever. Na webu je k nalezení alpha verze hry, kde hrajete za jednoho z mnichů.
Alpha verze: http://games.softpedia.com/get/Freeware-Games/Blood-Alpha.shtml
Alpha verze: http://games.softpedia.com/get/Freeware-Games/Blood-Alpha.shtml
Risen
V intru hry lze zaslechnout i - "lidé vyhnali bohy z tohoto světa". Což je jeden z možných konců Gothic 3, předchozí hry Piranha Bytes.
HROT
Babiččino údolí je ve hře z toho důvodu, že si vývojář Spytihněv během tvorby hry vzpomněl, že tam byl kdysi se školou na výletě. Ve stejný den navštívili i pevnost Dobrošov a tak i ona je jedním z levelů hry.
Trine
Po dohrání hry následuje ještě bonusový level "Path to New Dawn", který není součástí původního příběhu.
Alien: Isolation
Přestože je hra zasazena do budoucnosti, technologie ve hře odpovídá designům ze sedmdesátých let, aby připomínala a vypadala podobně jako v prvním Vetřelci.
Heretic
Zkoušet některé cheaty ze hry Doom se nemusí vyplatit. Po napsání IDDQD se místo aktivování nesmrtelnosti hráč dozví - "trying to cheat, eh? Now you DIE!" - a okamžitě zemře. IDFKA nepřidá všechny zbraně, ale naopak je hráči všechny odebere s hláškou "Cheater - you don't deserve weapons!".
Alien: Isolation
Umělá inteligence vetřelce byla naprogramována tak, aby aktivně lovila hráče pomocí pohledů, zvuků a pachů místo předem nadefinovaných cest. V průběhu hraní se vetřelcovo chování postupně mění s tím, jak se setkává s hlavní postavou, čímž vytváří dojem, že se učí hráčovy způsoby a přizpůsobuje tomu svou strategii lovu, včetně schopnosti vetřelce zkoumat "druhotné podněty". To znamená, že pokud si vetřelec například všimne, že je otevřen vzduchový uzávěr, bude hledat, kdo to udělal.
The Witcher 2: Assassins of Kings
Server GameTrailers vyhlásil hru Zaklínač 2 jako hru s nejlepším příběhem roku 2011.
Chaser
Slovenští autoři zanechali ve hře i úsměvnou stopu. V misi, kdy bráníte truck, si na jednom z přepravních kontejnerů můžete přečíst slovo "slivovice".
Might and Magic VI: The Mandate of Heaven
Mandát nebes (The Mandate of Heaven) z podtitulu hry je koncept ze staré čínské filozofie. Týká se práva panovníka vládnout Číně (neboli Podnebesí) z vůle bohů.
Jak se to dotýká hry? Díky nedávným katastrofickým událostem, které postihly kontinent Enroth, na kterém se šestý díl odehrává, začíná obyvatelstvo věřit, že dynastie Ironfistů své "božské právo vládnout" ztratila, a je na činech hráče a jeho družiny postav, aby lidem svými činy důvěru v panovnický rod vrátili.
Božské právo vládnout je také český překlad kampaně The Mandate of Heaven z HOMAM3.
Jak se to dotýká hry? Díky nedávným katastrofickým událostem, které postihly kontinent Enroth, na kterém se šestý díl odehrává, začíná obyvatelstvo věřit, že dynastie Ironfistů své "božské právo vládnout" ztratila, a je na činech hráče a jeho družiny postav, aby lidem svými činy důvěru v panovnický rod vrátili.
Božské právo vládnout je také český překlad kampaně The Mandate of Heaven z HOMAM3.
Baldur's Gate
Mezi mnoha dalšími má čaroděj Xzar také ve hře hlášku: Tell me about the rabbits. Jedná se o odkaz na novelu od Johna Steinbecka O myších a lidech, kde stejnou hlášku použije také jedna z postav Lennie, poněkud slabomyslný hromotluk. A přiznejme si - Xzar do té hlášky svým tónem přidal nádech poněkud větší slabomyslnosti.
Tomb Raider
Minimální HW požadavky:
• Windows XP s SP3, Windows Vita, Windows 7 nebo 8 (32bit/64bit)
• Procesor: AMD Athlon64 X2 2.1 Ghz (4050+) či Intel Core2 Duo 1.86 Ghz (E6300)
• Grafická karta: AMD Radeon HD 2600 XT nebo nVidia 8600 s podporou DirectX 9 a 512MB.
• Operační paměť: 1GB RAM pro XP a 2GB RAM pro Vista, 7 a 8
Doporučené HW požadavky:
• Windows Vista, Windows 7 nebo Windows 8
• Procesor: AMD Phenom II X2 565 nebo Intel Core i5-750
• Grafická karta: AMD Radeon HD 4870 či nVidia GTX 480 s DX11 a 1GB
• Operační paměť: 4GB
• Windows XP s SP3, Windows Vita, Windows 7 nebo 8 (32bit/64bit)
• Procesor: AMD Athlon64 X2 2.1 Ghz (4050+) či Intel Core2 Duo 1.86 Ghz (E6300)
• Grafická karta: AMD Radeon HD 2600 XT nebo nVidia 8600 s podporou DirectX 9 a 512MB.
• Operační paměť: 1GB RAM pro XP a 2GB RAM pro Vista, 7 a 8
Doporučené HW požadavky:
• Windows Vista, Windows 7 nebo Windows 8
• Procesor: AMD Phenom II X2 565 nebo Intel Core i5-750
• Grafická karta: AMD Radeon HD 4870 či nVidia GTX 480 s DX11 a 1GB
• Operační paměť: 4GB
System Shock 2
V závěru hry se hráč ocitá ve virtuálním světě, který je ovšem kopií první úrovně původního System Shocku s jinými texturami.
Doom
Doom byl jednou z prvních her, na které vznikaly různé modifikace. Kromě zde již zmíněné Doom Perverse vznikla hned v roce 1994 i modifikace Simpsons Doom. Hrajete v ní v roli Homera, lékárničky a štíty byly nahrazeny sbíráním koblih a Duffu a jedním z nepřátel byl například Flanders, který po Homerovi házel bible.
Doom
Od roku 1993 (1994 u DOOM 2) byly obě hry označeny jako škodlivé pro mládež. V praxi tedy ve stejné kategorii jako porno. DOOM již není klasifikován jako porno. Současný vlastník Zenimax se proti nařízení rozhodl odvolat a uspěl. Původní tvrdé rozhodnutí bylo překvalifikováno a hra získala běžný rating 16+. Žádost o rekvalifikaci je možné podat až po deseti letech od udělení.
Duke Nukem Forever
V jedné snové úrovni můžeme nalézt na stole točící se káču z filmu Počátek. Video zde
The Witcher 2: Assassins of Kings
V říjnu roku 2013 CD Projekt oznámil, že série k datu prodala šest milionů kopií.
Baldur's Gate II: Shadows of Amn
Pokud se spřáhnete s Aranem Linvailem, mistrem Stínových zlodějů, zkuste na něj někdy jen tak zaútočit. Jelikož je nutný pro postoupení v příběhu, tak hra vám v tom zabrání postavou jménem Arkanis Gath, zabiják, který nikdy nemine a na jednu ránu zabije každého člena vaší družiny včetně vás, nehledě na to, kolik máte životů či kouzelných ochran.
Risen
Hra je zakázána v Austrálii, místním úřadům se hra nelíbí kvůli „sexuální aktivitě a používání stimulačních drog, obojí s pozitivním účinkem.“
The Elder Scrolls V: Skyrim
Quest "A Night To Remember" je odkazem na film Hangover (Pařba ve Vegas). V questu cestujete po Skyrimu a hledáte opilého kamaráda Sama, přitom napravujete všechny problémy co jste způsobili v opilosti.
Dragon Age: Inquisition
Na hře pracovalo více jak 300 lidí téměř 4 roky. Díky spojení sil Dragon Age a Mass Effect týmů se jedná o největší projekt studia v historii.
The Witcher 3: Wild Hunt
Pokud hráč spadne z útesu, existuje velmi malá šance, že od Geralta uslyší tzv. Wilhelm Scream.
Wolfenstein 3D
Hra byla v Německu postavena mimo zákon, z důvodu zobrazování nacistické tématiky. Nelegálním se tudíž stal jak její prodej, tak i dovoz ze zahraničí.
Far Cry 4
Když Ubisoft zveřejnil první obal hry, vznikla obrovská vlny kritiky. A to z důvodu homosexuálně vypadajícího záporáka, jež má na sobě růžový oblek a tudíž se do homosexuálů strefuje. Ale také z důvodu rasismu, poněvadž bílý člověk drží za hlavu tmavšího, držícího v ruce granát. Ubisoft však okamžitě vysvětlil, že růžový oblek nosí z extravagantních důvodů a také jako poctu své zemřelé matky. Co se týče důvodu o rasismu, tak bylo poukázáno na to, že Pagan je ve skutečnosti Číňan.
Deus Ex: Human Revolution
V Pritchardově kanceláři mužeme nalézt plakát se hrou Final Fantasy XXVII. Jedná se o slavnou videoherní sérii od vývojáře, Square Enix.
Call of Duty
V roce 2004 vyrobila společnost Plan B Toys akční figurku řádového nacistického vojáka, což sklidilo ohromnou vlnu kritiky a nakonec musela být figurka stažena z pultů. Byla to tak nejkontroverznější herní figurka v dnešní historii.
The Witcher 3: Wild Hunt
CD Projekt prodal 10 milionů kusů Zaklínač 3, což tvoří polovinu odbytu celé této série. Nejvíce zařídila PC verze, kterou si na Steamu pořídily zhruba 2 miliony lidí (čísla za GOG nejsou známa).
Max Payne
Spuštění hry na nových systémech s vícejádrovými procesory
Ve složce s hrou vytvoř textový dokument, do kterého napiš "start /affinity 1 MaxPayne.exe".
Dokument můžeš uložit pod libovolným názvem, ale s příponou "bat". Např. "Max Payne.bat". Tímto souborem se hra také spouští.
Ve složce s hrou vytvoř textový dokument, do kterého napiš "start /affinity 1 MaxPayne.exe".
Dokument můžeš uložit pod libovolným názvem, ale s příponou "bat". Např. "Max Payne.bat". Tímto souborem se hra také spouští.
Spec Ops: The Line
Námět hry je inspirován románem Heart of Darkness (Srdce temnoty) z roku 1899 a jeho volnou adaptací, filmem Apocalypse Now. Jméno herního plukovníka Konrada je odkazem na autora románu Josepha Conrada.
Crysis 2
V sedmé misi "Dead Man Walking" (asi tak v polovině mise) se nachází vtipný Easter egg. Sjeďte výtahem dolů, vydejte se chodbou doprava, tam na stěně aktivujte tlačítko a vraťte se zpět k výtahu, přeskočte zábranu a přivolejte výtah a v něm uvidíte tančící vojáky. Video zde.
Chaser
Po deseti letech GameSpy ukončilo podporu pro síťové hraní Chasera, takže už ve hře nenajdete žádné servery. To ale neznamená, že nejsou. Hra se po síti hraje dál. Komunita tak vyvinula vlastní utilitku zvanou CGP Launcher, která vám umožní zobrazit všechny servery a připojit se na ně. Navíc je propojena s rozsáhlou databází fanouškovských map, takže pokud se budete chtít připojit do hry, která běží na nějaké jiné mapě, ihned si ji můžete pohodlně stáhnout a připojit se ke hraní taky.
CGP Launcher můžete stahovat zde: http://www.chaser-game.net/CGPServerList/tutorial/cgpl_tutorial_en.html
CGP Launcher můžete stahovat zde: http://www.chaser-game.net/CGPServerList/tutorial/cgpl_tutorial_en.html
Deus Ex
Na vývoji lékařského bota se podíleli i vědci z Prahy.
The Witcher 3: Wild Hunt
Na nástěnce ve vesnici Fyresdal lze najít pozvánku na svatbu jistého Ingmara Bergmana a Ignis Holgersen. Je to jasný odkaz na opravdového Ingmara Bergmana, známého švédského režiséra a dramatika. Ignis Holgersen je zas poupravené jméno, odkazující na režisérovu manželku Ingrid von Rosen.