Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Chaser


Zajímavosti

Vývoj

Slovenští autoři zanechali ve hře i úsměvnou stopu. V misi, kdy bráníte truck, si na jednom z přepravních kontejnerů můžete přečíst slovo "slivovice".
Po deseti letech GameSpy ukončilo podporu pro síťové hraní Chasera, takže už ve hře nenajdete žádné servery. To ale neznamená, že nejsou. Hra se po síti hraje dál. Komunita tak vyvinula vlastní utilitku zvanou CGP Launcher, která vám umožní zobrazit všechny servery a připojit se na ně. Navíc je propojena s rozsáhlou databází fanouškovských map, takže pokud se budete chtít připojit do hry, která běží na nějaké jiné mapě, ihned si ji můžete pohodlně stáhnout a připojit se ke hraní taky.

CGP Launcher můžete stahovat zde: http://www.chaser-game.net/CGPServerList/tutorial/cgpl_tutorial_en.html
Zajímavé technologické video z ranných fází vývoje Chasera, kdy slovenští autoři už tehdy experimentovali s per-pixel technologií a dynamickým osvětlením. Na videu je vidět porovnávání per-pixel s klasickou metodou lightmap. Za pozornost také stojí pistole a ukazatele munice, které ve finální hře nakonec vypadaly zcela jinak ;-)
Chaser byla ve své době vůbec první FPS hra (střílečka z pohledu první osoby), která v rámci hratelnosti nabídla zpomalení času po vzoru oblíbeného Bullet Time z Maxe Payna.
Hra Chaser ke svému chodu používá vlastní engine CloakNT, za jehož vývojem stojí samotní tvůrci hry z Cauldronu. Tento interně vyvinutý engine prošel postupem času mnoha úpravami a jeho vylepšené verze pohání všechny hry od tohoto slovenského studia.

Hardware

Minimální konfigurace:

CPU: 650 MHz Pentium III
RAM: 128 MB
GPU: 32 MB
DirectX: 8.1
OS: Windows 98SE/ME/2000/XP
HDD: 1,35 GB

Doporučená konfigurace:

CPU: 1 GHz Pentium III
RAM: 256 MB
GPU: 64 MB
DirectX: 8.1
OS: Windows 98SE/ME/2000/XP
HDD: 1,35 GB

Easter eggy

Ostatní

Hra měla dvě demoverze, zvlášť jednu pro singleplayer a zvlášť pro multiplayer. Demoverze pro singleplayer obsahovala kompletní tutoriál, dva hratelné levely z rozbořených ulic a podzemí Malého Tokya a navazující filmový level. Demoverze pro Multipayer pak obsahovala dvě mapy a po síti se hraje prakticky dodnes.
Jak srovnat pozici zbraní ve formátu 16:9.

Na širokoúhlém rozlišení dochází k posunutí držené zbraně, takže ji hráč nevidí přesně tak, jak má být vidět správně ve formátu 4:3. Dá se to naštěstí vyřešit neoficiální úpravou od Najlvina.

Stačí pouze vytvořit v hlavním adresáři hry složku s názvem Addons a do ní zkopírovat tento soubor.

Pro odstranění a návrat k 4:3 a 5:4, postupovat následovně, zmíněný soubor smazat. Je jen pro 16:9 formát. Na jiných rozlišeních by se s tím zbraně totiž zobrazovaly špatně.
V misi Little Tokyo - Enterance lze ve skutečnosti najít rovnou tři vstupy do podzemí. Nemá to však žádný vliv na naslédující level.