Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Original War

86

Zajímavosti

Vývoj

Hra měla původě obsahovat i arabskou kampaň. Tu však, z časových důvodů, museli vývojáři z plné verze škrtnout. Nakonec nevyšel ani plánovaný datadisk. Později Altar hráčům zpřístupnil editor, který umožnil vznik řady módů. Později také poskytli podklady arabské kampaně skupině moderů, kteří je využili ke tvorbě jakési polooficiální kampaně Arabian Nights.

Momentálně je kampaň ve Steam Workshopu pod názvem The Arabian Campaign WIP.

Tvůrci

Vedoucí projektu: Martin Klíma
Hlavní designér: Vladimír Chvátil
Producent: Paul Whipp
Program
Hlavní programátor: Tomáš Hlucháň
Hra a umělá inteligence: Radim Křivánek, Zdeněk Pavlík, Vladimír Chvátil, Petr Šulla
Systém: Tomáš Hlucháň, Pavel Uher, Leoš Neudert
Grafika
Hlavní grafik: Tomáš Kučerovský
3D modely: Radim Pech, Jan Krátký, David Spáčil, Martin Rajnoch, Ladislav Brychta, Jan Štambera
Krajiny: Ĺudovít Lukáč, Jan Krátký, David Zapletal, Jan Brychta, Ladislav Brychta
Intra: Radim Pech, Tomáš Kučerovský, David Spáčil
Interface: Jan Krátký, David Spáčil, Jan Brychta, Petr Němec, Milan Vavroň
Propojení systému a grafiky: Martin Horák, David Zapletal
Návrh
Příběh: Vladimír Chvátil, Martin Klíma, Vilma Kadlečková
Scénář: Nick Reed
Revize textu: Piers Blofeld
Koordinátor vývoje misí: Arnošt Matějka
Koordinátor multiplayerových misí: Milan Potrusil
Vývoj misí: Jakub Gajda, Milan Potrusil, Petr Tobola, Jan Schmidt, Štěpán Hrtoň, Marek Blažek, Michal Řeháček
Hlavní technik: Martin Horák

Hudba

Skladatel: Michal Pavlíček
Nahráno: Michal Pavlíček, Athina Langoska, Václav Veselý
Zvuk a mixáž: Michal Pavlíček
Waveform editace: Radek Šrámek

Zvuky

Dohled nad zvukovými efekty: Ladislav Renner
Zvukové efekty: Tomáš Brejšek, Michal Bečka, Robert Plšek

Testování

Vedoucí testování: Phill McDonnel, Phillip Matthews
Hlavní testeři: Ladislav Renner, Shey Crompton
Testeři: Martin Pavlák, Martin Bartko, Jaromír Floryk, Pavel Kašpar, Milan Milián, Jaroslav Šilberský, Michal Budinský, Ondřej Bědajánke, Petr Casa, Hana Neužilová, Ludáš Bědajánek, Vladimír Senflok, Ladislav Straka, Petr Melichar, Steven Frazer, Joseph Sylvester, Roy Gay, James Norton, Alexander Soikou, Tim Wileman, Lee Povey, Drew Waldegrave, John Sylvester, Carlos Gesto, Andy Casey, Richard Pomfret

Casting: Robert Hoffman, Lenka Pospíšilová
Herci: Ladislav Kolář, Jiří Tomek, Jiří Leflík, Michal Pandula, Jaromír Řiháček, Antonín Košíček, Pavel Hradský, Petr Šesták, Vladimír Bodlák, Alexandr Fiala, Jiří Turek
Casting a produkce dabingu: Radim Pech, Lenka Pospíšilová, Eva Stožická
Režie dabingu: Josef Vrtal
Voice actors: Daniel Dítě, Jan Kolařík, Josef Vrtal, Bedřich Výtisk, David Kaloč, Erik Pardus, Erika Kubálková, Zdeněk Dvořák, Petr Dočkal, Zdeněk Junák, Eva Gorčicová, Přemysl Přichystal, Martin Sláma, Pavel Vacek, Petr Gazdík, Tomáš Sagher, Johana Gazdíková, Radka Přibyslavská, Zuzana Slavíková, Ladislav Cigánek, Sylva Talpová, Jan Grygar, Petr Král, Jiří Tomek, Milan Horský, Petr Jančařík, Jiří Balcárek, Zdeněk Bureš, Vladimír Hauser, Ladislav Běhůnek, Tereza Grygarová, Eva Bařinková, Monika Lišková, Jiřina Koňuchová, Radko Rohatec, Petr Michálek, Radek Mihola, Jiří Skovajsa, David Smečka, Lenka Pospíšilová, Karel Janský, Josef Vrtal

Speciální poděkování: Anna Gilbert, Haydon Farrar, Jitka Thurnvaldová, Karel Dvořák - KD data, Jindřich Stožický - G studio, Kateřina Pelikánová

Autoři by rádi vyjádřili svou vděčnost svým partnerkám, příbuzným a přátelům za jejich trpělivost a podporu. Díky!

Příběh

Příběh hry je volně inspirován románem Poslední den stvoření od Wolfganga Jeschkeho.

Hardware

Minimální konfigurace:

CPU: Intel Pentium III
CPU Speed: 700 MHz
RAM: 125 MB
GPU: 32 MB ( nVidia GeForce 2)
OS: Windows 95/98/2000/XP
HDD: 1.1 GB

Doporučená konfigurace:

CPU: Intel Pentium IV
CPU Speed: 2 GHZ
RAM: 512 MB
GPU: 256 MB ( nVidia GeForce 4)
OS: Windows 2000/XP
HDD: 2 GB

Easter eggy

Postava generála Morozova je pravděpodobně odkazem na Pavlíka Morozova, chlapce, z nějž sovětská propaganda vytvořila prototyp prosovětského hrdiny a mučedníka.

Ostatní

Vyprávění příběhu se v americké verzi hry odehrává za doprovodu jiných skic...
Hra vyšla jako jedna z plných her v magazínu SCORE s pořadovými čísly 134 a 200,