Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Verze hry

Na Playstation 3 a XBOX 360 nebyli nikdy vydány DLC The Descent a Trespasser. Vydáno bylo pouze DLC Jaws of Hakkon.

Vývoj

Na hře pracovalo více jak 300 lidí téměř 4 roky. Díky spojení sil Dragon Age a Mass Effect týmů se jedná o největší projekt studia v historii.
Ve hře měla být původně možnost obsazovat a bránit pevnosti, která nakonec nebyla do hry implementována, protože by zabrala velké množství času a zdrojů. V každé mapě byla minimálně jedna pevnost, kterou bylo možné minimálně dvěma způsoby (čelní útok, infiltrace) obsadit, aby se Inkvizice v dané oblasti uchytila a případně vytlačila Rudé templáře ze jejich pevnosti. S tím samozřejmě souvisely další příběhové a morální volby a "War Table mise", které do hry také nebyly implementovány. V každé mapě lze najít pozůstatky minimálně jedné takovéto obsaditelné pevnosti. Nejedná se o odebraný obsah, protože nikdy nebyl implementován, ale části těchto pevností, které již byly přidány do map nebyly odebrány.

Některé úkoly, které měl hráč plnit jako hratelné mise byly nakonec implementovány pouze jako "War Table mise". Dále bylo možné, aby Inkvizice získávala vliv opravou a obsazováním monumentů či významných historických míst, k čemuž se vázaly další "War Table mise". Dále do hry nebyla implementována možnost hledání částí elfích a tevinterských artefaktů během hry, jejich výzkum a použití ve finále hry. Kromě již zmíněného množství času a peněz, které by tyto věci spotřebovaly, bylo dalším důvodem neimplementace, že nepodporovaly gameplay a vyprávění příběhu (storytelling), který je zaměřen na parťáky hráče, jejich příběhy a pocity. Zajímavostí je, že průzkumnice Hardingová byla přidána až těsně před koncem vývoje. :-)
Během posledních měsíců vývoje odhalil devítiletý syn jednoho ze scenáristů chybu, při které celou jeho družinu zabili pavouci. Ukázalo se, že když jste na určitém místě slezli z koně, veškerá výstroj vašich společníků zmizela. [Krev, pot a pixely]
Vývoj hry je popsán v knize Krev, pot a pixely od Jasona Schreiera, konkrétně v šesté kapitole. Český překlad knihy vydalo nakladatelství Host v roce 2019.
jvempire, 11.06.2023, zdroj: Krev, pot a pixely
+1

Tvůrci

SPOILER! odkryjte v případě dohrání hry: Roli Kierana - syn Morrigan, kterou ztvárnila Claudia Black - jsi zahrál její skutečný syn. Odin Black.

Příběh

Hardware

Oficiální HW požadavky

Minimum:

OS
Windows 7 or 8.1 64-bit
CPU
AMD quad core CPU @ 2.5 GHz
Intel quad core CPU @ 2.0 GHz
System RAM
4 GB
Grafika
AMD Radeon HD 4870
NVIDIA GeForce 8800 GT
Graphics Memory
512 MB
Hard Drive
26 GB
DirectX 10

Doporučené:

OS
Windows 7 or 8.1 64-bit
CPU
AMD six core CPU @ 3.2 GHz
Intel quad core CPU @ 3.0 GHz
System RAM
8 GB
Grafika
AMD Radeon HD 7870 or R9 270
NVIDIA GeForce GTX 660
Graphics Memory
3 GB
Hard Drive
26 GB
DirectX 11









Easter eggy

V pouštní oblasti "Forbidden Oasis" se nachází stůl kupce, na němž leží tři předměty. Zleva: Štít, klíč, svíce s modrým plamenem. Jedná se o odkaz na legendární RPG - The Legend of Zelda, která měla u konkrétních obchodníků tyto předměty ve stejném pořadí.
V misi "Wicked Eyes and Wicked Hearts" se v paláci císařovny Celene v jedné z komnat nachází na zdi vycpaná Kroganská hlava, což je přímý odkaz na jednu z mnoha rasMass Effect univerza.
V oblasti "Crestwood" se nachází opuštěný dům před nímž stojí v řadě několik slunečnic a znetvořená lidská těla. Jedná se o odkaz na Plants vs. Zombies. To je položeno vzkazem, který nese název "Plants vs Corpses" a popisuje události bitvy o "Pauper's cap" tedy tvůrce hry Plants vs Zombies - PopCap Games.
Ve hře můžete narazit na otevřený trezor s hromadou zlaťáků a masivními kulatými dveřmi. Když do něj vstoupíte, všimněte si ležícího cylindru. Jedná se o cylindr Strýčka Skrblíka z Kačeřích příběhů.
Bioware prostě miluje své sexuální narážky.
Parťák Varric při jednom rozhovoru se Serou pronese větu: ,,Let's just say I don't quite have the reach. She lacks a certain flexibility."
Jedná se o odkaz na ikonickou hlášku, kterou pronese Garrus Vakarian v Mass Effectu 2:
,,We, uh, ended up having a tiebreaker in her quarters, I had reach, but she had flexibility. More than one way to work off stress, I guess..."

Ostatní

Dragon Age: Inquisition priamo dopĺňa román Dragon Age: The Masked Empire (u nás preložený ako Císařství masek), ktorý sa venuje vedľajším postavám Celene a Briale pôsobiacim v Orlais. Zaujímavé spojenie ponúka i román Asunder (v českom preklade Rozštěpení), nakoľko práve tam si odbil svoju premiéru Cole ako budúci spoločník Inkvizítora z tretieho dielu.
Podle vývojářů, Dragon Age: Inquisition má 88 000 řádků hlasového dialogu a ve hře je téměř 1 milion hlasových a psaných slov.