Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Stručná historie vývoje Duke Nukem Forever (3. část):

Červenec 2009: Herní studio Triptych Games (tvořené i několika bývalými zaměstnanci 3D Realms) pracuje na dokončení DNF single-playerové kampaně.

Listopad 2009: Single-player pro DNF je hotov.

Prosince 2009: Vydavatelská práva získávají Gearbox a 2K Games.

Únor 2010: Triptych se stěhují do Gearboxu, kde dokončují práci pro konzole a přidávají do hry multiplayer.

Září 2010: Gearbox Software a 2K Games překvapují veřejnost, když předvádějí první hratelnou ukázku DNF na PAX 2010.

Leden 2011: Gearbox Software oznamuje plánované datum vydání na 3. Května, společně s prvním Reveal trailerem.

Červen 2011: Je oznámeno „gold“ (neboli kompletní dokončení hry) Duke Nukem Forever. Po dlouhých 15 letech se hra dočkala vydání.
Stručná historie vývoje Duke Nukem Forever (1. část):

Červen 1996: GT Interactive získává vydavatelská práva na Duke Nukem Forever v licenční smlouvě s 3D Realms. Začíná tak první fáze vývoje hry.

Prosinec 1996: Quake 1 engine je prvním licencovaným enginem 3D Realms pro Duke Nukem Forever, trvale tak nahradil Build engine. Většina vývojářů z Duke Nukem 3D, vedeným Toddem Reploglem a Allenem H. Blumem, začíná výzkum a vývoj s technologií pro hru.

Duben 1997: Duke Nukem Forever je oficiálně ohlášen týmem z 3D Realms. Jejich datum vydání hry je naplánováno na rok 1998. Také oficiálně oznamují, že DNF bude vytvořen v Quake 2 Engine.

Květen 1998: První trailer pro Duke Nukem Forever, který je uvolněn pro E3 1998.

Červen 1998: 3D Realms oznamuje změnu herního enginu na Unreal Engine.

Prosinec 1999: Po GT Interactive se vydavateli stávají Infogrames.

Květen 2000: Vydavateli se stávají Take-Two Interactive.
Stručná historie vývoje Duke Nukem Forever (2. část):

Květen 2001: Na veletrhu E3 2001 je vypuštěn nový trailer na DNF, jako 10. výročí Duka Nukema. Pro většinu lidí to je nejlepší herní trailer všech dob.

Září 2004: 3D Realms oznamuje, že nový in-game fyzikální systém, Meqon Game Dynamics, je vybrán pro DNF.

Srpen 2006: Shacknews hlásí a potvrzuje pověst, že velká skupina zaměstnanců odešla z 3D Realms. Většina z nich přestoupila do Gearbox Software.

Prosinec 2007: Shacknews odhaluje první teaser k DNF po téměř 6 leté odmlce. V teaseru jsou zahrnuty malé úryvky z in-game záběry.

Prosinec 2008: Na veřejnost je vypuštěn poslední oficiální DNF screenshot od 3D Realms.

Červen 2009: Gearbox a 3D Realms začínají jednat o majetkové kupní smlouvy k Duke Nukem Forever a celkové značky Duke Nukem. Přibližně šest měsíců později, vlastnictví ze hry a značky jsou převedeny do Gearbox Software.
Hra je zapsána v Guinnessově knize rekordů jako nejdéle vyvíjená akční hra.

Hardware

Minimální HW:
Operační systém: Windows XP/Vista/7
Procesor: Intel Core 2 Duo 2.0 Ghz / AMD Athlon 64 X2 2.0 Ghz
RAM: 1 GB
Volné místo na disku: 10 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 7600 / ATI Radeon HD 2600 s 256 MB paměti a lepší

Doporučený HW:
Operační systém: Windows XP/Vista/7
Procesor: Intel Core 2 Duo 2.4 Ghz / AMD Athlon 64 X2 2.6 Ghz
RAM: 2 GB
Volné místo na disku: 10 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GTS / ATI Radeon HD 3850 s 512 MB paměti a lepší
Během roku 1996-7 se objevily systémové požadavky zahrnující 3D akcelerátor a Pentium @233 Mhz (Zdroj SCORE č. ?). Taková sestava mohla v České republice tehdy vyjít na 90.000 Kč.

Easter eggy

V kapitole The Shrunk Machine je hádanka u níž máme otočit ventilem. Když s ním Duke otočí řekne: “I hate valve puzzles”. Což může být odkaz na vývojáře Valve Software, kteří pracovali na Half-Life sérii, která také zahrnuje hádanky. Video zde.
V levelu Duke Burger můžete na displeji pokladny vidět sumu "847,63 dolarů". To je známá částka z Intra v seriálu Simpsonovi. Foto zde.
V jednom Leveli je možné nájsť brnenie Master Chiefa známeho zo série Halo.
+17
Ve hře se nachází Easter egg ze hry Bioshock. Je jím tento vzkaz: ("Dear Jasmine, It's you not me, get lost!! Love, -Big Daddy"). Foto zde.
Jedna z Dukových hlášek: "I'm from Las Vegas, and i say kill em´ all!" je odkazem na film Hvězdná pěchota (1997), ve kterém se pronese stejná věta akorát s Buenos Aires video
Těch easter eggů je tam opravdu spousta.
Mně se podařil nalézt mrtvý hrdina z Borderlands. Video zde. Popisek videa vysvětluje i jeden z achievementů, na jehož podstatu jsem nepřišel. Čas začít hrát znovu :-)
Zajímavé video uvádějící 10 nejlepších easter eggů
V levelu "Duke Nukem's Titty City" běžte k bankomatu a dvakrát na něj klikněte. Objeví se hláška "Feed me a stray cat", což je reference na film Americké psycho.

Ostatní

Japonská verze hry byla do velké míry zcenzurována. Zde je seznam nejzásadnějších změn:

Obal hry – na všech obalech je znázorněn Duke kouřící doutník, na japonském obalu ale doutník nemá.

Utržení lidských končetin - v necenzurované verzi lidským NPC mohou chybět končetiny, v japonské verzi lidské těla zůstávají v jednom kuse.

Zmrazení nepřítel - v necenzurované verzi lze taková těla roztříštit, v japonské verzi nikoliv.

Sexuální předměty – všechny robertky byly z cenzurované verze odstraněny, nebo nahrazeny akční figurkou Duke Nukema. Kondomy byly naopak nahrazeny ochranou přilbou.

Nahota – všechny bradavky byly buď odstraněny, schovány samolepkou nebo v některých případech byla odhalená prsa zakryta podprsenkou.
Server GameTrailers zvolil hru Duke Nukem Forever jako největší zklamání roku 2011.
Randy Pitchford z vývojářské firmy Gearbox Software, oznámil, že duchovní otec hry, George Broussard na hře ztratil 20 - 30 milionů dolarů vlastních peněz.