Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@PavelU (20.01.2020 17:54): Stejný problém jsem řešil u prvního Maxe Paynea. Gognitti nechtěl přeskočit střechu, takže se nespustil skript. Nenapadlo mě, že problém bude ve snímcích a dost jsem se na tom natrápil. A už vůbec by mě nenapadlo, že stejný problém bude u novější hry :D
U U Turok 2: Seeds of Evil - (1998) mně též přestala fyzika hry dobře jet. Hra byla designována jen pro asi 45 FPS, při vyšších nešlo dostat se na mnohá místa, či naopak z nich pryč a tak. Byly tam větráky, různý kalný oblasti. To vše nešlo zvládnout s vyššími FPS. Takže jsem na dotyčných místech musel hru dát na základní plynulost.
@jvempire (20.01.2020 16:44): Rozumím, že se to stává u starších her, kde skok z max 60 FPS na 250 udělá bordel. U toho Duke Nukema jsem hrál kolem těch 140 FPS, na který mi to potom zamkl i ten Vsync, takže tam není takový skok, ale stejně se to prostě sralo :D
Jak Vsync ovlivní fyziku hry tak, že při jeho vypnutí nejde prostě skočit do Ghost Townu? Co to kurva :D
@Phoenix (09.10.2017 19:04): právě...přesně toto jsem měl na mysli .....nechtěl jsem už komentář dál natahovat..tak jsem to takto shrnul

je vidět, že Duke Nukem forever byl od poččátku jedna velká "přetahovaná"....tipnu že neustále předěláván...... z původní hry, která by byla totožnější s 3Déčkem...do hybridní verze.....ale takto to je v projektu vytvářeném delší dobu.....management se snaží přizpůsobovat novým trendům...už ale neřeší jak to bude vypadat ve finale....škoda
@Tyrael (komentář): "hybrid mezi starou a novou FPS"

S tímto souhlasím na 100 procent. Přestože hra obsahuje spoustu vychytávek typu boostování ega, zmenšování nebo vozidla, tak bych byl osobně raději, kdyby současně obsahovala méně lineární levely ve stylu původního Duke Nukem 3D.
v životě bych neřekl, že si to zahraju znova, ale musím uznat, že mě to bavilo víc, než poprvé :-) hlavně s nižší obtížností už jsem tolik netrpěl u Octopussy a víceméně všech soubojích s bossy... škoda toho technického zpracování, ale jinak to je furt dobrá prdel
Shodou okolností jsem to taky nedávno zkusil znovu rozehrát... a přestal asi po 30 minutách. :)
Tak jsem si to po nějaké době s odstupem pustil znovu, tentokrát bez očekávání a bez předsudků a není to špatné. Zatím jsem zvedl hodnocení o 10 % a dneska to snad dojedu do konce.
Uf, po 70 minutách hraní tam byl jeden střílecí úsek a dva úseky, kde jezdíš s autíčkem? To neni dobrý :D Nehledě na to, že ke střelbě se člověk dostane až projde x koridorů. Takhle si teda oldschool gameplay nepředstavuju.
Ten původní trailer z roku 1998 vypadá úžasně, velká škoda, že hra v tý době nevyšla, byl by to hit jako Duke Nukem 3D a ne tahle slátanina :/
"Guinnessově knize rekordů zapsaná jako nejdéle vyvíjená akční hra." - Aha už chápem situáciu okolo Half Life 3.... zápis do knihy o to im ide hajzlom Gabovským.
Těch zbraní je ve skutečnosti 6 (7?), protože pipebomby a ty miny má hráč taky. A kopací nohu.
@JohnCZ (16.04.2014 00:36): Mám pocit, že čtyři zbraně ze možná zapínaj v menu, ale je to už dlouho co jsem to hrál.

Příběhový DLC mě taky bavilo. Obecně mě celej Duke nezklamal vůbec. Spousta nápadů, který dneska v běžnejch střílečkách nejsou. Navíc je to vtipný. Ale možná jsme staromilec. Každopádně Raději tohle než CoD.
@Najlvin (15.04.2014 23:47): Hrál jsem na těžkou, takže je možný, že to bylo nějak extra omezený. Hrál jsem aktualizovanou verzi (Steam), takže tam by problém být taky neměl. Díky za pochvalu! :) Na DLC se taky chystám, snad bude brzy ve slevě. Štve mě, že jsem ho nekoupil už dřív.
JohnCZ: Pokud vím, tak autoři později do hry přidali možnost nosit až čtyři zbraně. To už je celkem ok. Jinak pěkný koment a ta poslední věta je super. Spousta lidí říká, že tak dlouho vyvíjená hra by měla vypadat líp, ale tys to řekl úplně obráceně a možná máš daleko větší pravdu než ostatní. Takhle dlouhou vyvíjená hra mohla dopadnout mnohem hůř... Naprsotý souhlas ;-) Určitě si zahrej i to příběhový DLC - taky stojí za to!
Tak to jsem zvedavej. Mně by klidně postačilo nějaké další DLC do DNF, ale klidně si nechám líbit i úplně novou hru. Snad to nebude nějaká kravina :-)
Mám pocit, že snad ani u hry jako DNF cheaty nejsou moc potřeba. Dá se to dohrát celkem bez větších problémů. Ale jinak moderní hry a chety se občas ještě vyskytnou. Tuším, že u posledního Syndicate (ta střílečka) - tak tam cheaty šlo použít. Vím to z vlastní ruky, protože na závěrečného bosse jsem už nějak neměl žaludek :D
Da se k DNF jeste sehnat demo? V dobe vydani to bylo tusim jen pro nejake predplatitele, pak bylo jen pres Steam, ale tam ho uz odstranili...
Dohráno. Nakonec to nebylo tak zlé. Ze začátku jsem u Duka umíral nudou, hlavně pasáž ve zmenšeném autě byl totální vopruz a bída. Pak šla zábava naštěstí trochu nahoru a nepovedených levelů ubylo, snad jen pasáže ve vodě byly dost špatné. Celkově bych Duka zařadil někam lehce nad průměr, jsou daleko horší FPS. Takhle je to fajn koridorovka na jedno dohrání s porcí slušného humoru. Jenže každý čekal o něco víc :)
[přesunuto z komentářů]

Čekalo se dlouho a čekání se nevyplatilo. Jó kde jsou ty časy, když v roce 2001 vyšel trailer a všem z něho padla brada na zem.
No mna v celej hre naozaj ze BAVIL iba jeden jediny level, - jazda buginou a prislusne pasaze. Inac nudne az otravne (zmensovacie leveli boli total vopruzna zalezitost). ad ta bajna interaktivita s protredim a argumenty typu biliard, basketbal, hadzanie lietajuceho taniera - MEH, absolutne nezaujimave zbytocnosti. Uznal by som ako tak argumentaciu demolacnou gulou alebo podobne ale urcite nie tieto zbytocnosti (akoze minihry). Popravde to ze zvysovali EGO bol jeden jediny dovod preco som ich klikal.

Pre mna malo zabavna hra s jedinym dobrym levelom a niekolkymi strasne otravnymi levelmi, zbytok priemerne zalezitosti. Suma sumarum - nicim zvlast zaujimava hra ktora sa da jeden krat prejst.
@Bodkin (24.03.2013 10:27): No, Painkiller je dle mě lepší hra než DNF, ale rozhodně není "oldschool" a naopak jde spíš o dost netradiční FPS.

Ale celá "zábavnost" Painkillera spočívá hlavně v tom, jestli hráč přistoupí na (nebo má rád tenhle styl) systém zlepšování statistik a sbírání karet - mě osobně to připomnělo AvP a jeho "Cheat Codes" (pro ty co nepamatují - splněním určitých kritérií v jednotlivých misích se odemykaly speciální efekty ve hře).

Hmm, ještě k DNF - DNF mi po visuální stránce přišel horší než DN3D (za některé textury a modely by se musel stydět i modder ze základní školy).
Jaj! Hard reset je oldschool. Ještě ať sem příjde někdo, kdo začne tvrdit že painkiller je proper oldschool a je také lepší než DNF!
Tak jasný, právý oldschool to není (to raději doporučím docela povedený Hard Reset). Ale pořád se mi DNF hraje líp než většina současných stříleček, které si v drtivé většině hrají na válku a přitom působí strašně nerealisticky. U toho Duka to alespoň člověk bere s nadsázkou. Samozřejmě by mu strašně prospělo, kdyby se tam museli hledat ruznobarevné karty ke dveřím, lekárničky, tajné skrýše a podobně. Na druhou stranu mi ale absence těhle prvků osobně zas tak moc nevadila. Pořád mi DNF přinesl příjemné osvěžení, i když jen částečně.

S tou interaktivitou nevím - mně to přišlo na dnešní poměry víc než dobré a i v Duke 3D si nejsem vědom, že by to bylo nějak víc interaktivní. Kulečník tu je, pinball taky a vedle toho spousty další srandiček. No řekněte - v které jiné hře si můžete udělat popcorn nebo rovnou vzít krysu a dát ji do mikrovlnky :D Nemluvě o tom, že většina těhle srandiček vám zvyšuje kapacitu ega, což je docela dobrý nápad ;-)

Mě osobně lineární hry vůbec nevadí. Naopak rád vzpomínám na roky 2000 - 2006, kdy takové hry vycházely zcela běžně. Byly vesměs lineární, nicméně měly taky vlastní příběh a hlavně se dobře hrály. Rozhodně to ale nebyla tak absurdní linearita jako v současných hrách typu CoD a podobně, kde by vlastně autoři rovnou mohli dát hlavní postavu na kolejničky a hráče nechat jen mířit a střílet... DNF tu stereotypnost trochu oživil a proto jsem mu taky sám za sebe dal 90% (Mimo jiné také proto, že ho často hráči hazeli do odpadu jen z toho důvodu, že se na hru tak dlouho čekalo...)

S těmi levely - no nevím nevím. Já jsem v tomhle směru hodně lineárně smýšlející člověk. Ale celkem rád bych si nějaký ten level do DNF zkusil. Bohužel editor jako takový už dnes asi nestačí. Pokud vím, tak DNF běží na Unreal enginu a tam je potřeba si většinu věcí předem vymodelovat v nějakém externím programu. Což už by bylo asi nad moje síly :D
@Najlvin (24.03.2013 09:11): Já se naopak těžko můžu zastávat něčeho, co je pozadu nejen za současnou produkcí, ale i za dílem z roku 1996, díky kterému má od tebe Forever 90%. Jinak by to bylo realističtějších 60-70%.

Za mě to bude nejspíše 50%, ne kvůli grafice či délce - hra především postrádá zajímavý leveldesgin plný skrýší a environmentální interaktivita se rovná nule. Přitom právě tohle tvořilo podstatnou část hratelnosti titulu z roku 1996 a právě výtečné provedení levelů v Duke 3d bylo důvodem, proč mě hry jako Doom/Quake/Wolfenstein v 90. letech už příliš neoslovily. Po tom, co předvedl Duke 3d na build enginu už to měli se svou nesmyslnou spletí chodeb zkrátka těžké.

edit: Kdyby uvolnili editor, jistě bys se svým zápalem dovedl odvést na levelech lepší práci než původní vývojáři.
Musím se tu Duka taky zastat. I já jsem vyrůstal na hrách jako Doom, Duke Nukem 3D Shadow Warrior a podobně. A návrat Duka v DNF jsem netrpělivě očekával. A i když je pravda, že by to mohlo být mnohem lepší, tak jsem si přesto DNF skvěle vychutnal a zavzpomínal na staré časy. Pořád je to ten starý Duke, i když se ani jemu nevyhnula menší modernizace některých herních prvků. Ale co - zvykl jsem si na to a nijak mi to v hraní nevadilo. Hlavně že se člověk skvěle pobavil :-)

Herní doba je zcela standartních + - 10 hodin, což je podstatně více, než měl původní Duke 3D. Takže nevím, na co si stěžujete. Když se k tomu pak přidá ještě DLC The Doktorem Who Cloned Me, je to krásných + - 15 hodin. A jen pro informaci - já mám na Steamu u DNF odehráno asi 50 hodin - ano, až tak se mi hra líbila, že jsem si ji už prošel několikrát a pořád mě baví :D A to hlavně proto, že Duke i přes tu tunelovitost je pořád něco tak jiného a odlišného od současných stříleček, že je to vlastně velmi příjemné osvěžení.

Ano, i dnes se občas objeví dobrá hra, to nepopírám. Viz poslední Deus Ex. Nicméně současný trend jsou hlavně clony CoD a jiných podobných her, které s původním žánrem "doomovek" už mají jen pramálo společného. Duke mohl být lepší, ale s ohledem na to, kolikrát se to předělávalo a co všechno se během vývoje dělo, můžeme být vůbec rádi, že to vyšlo a nedopadlo ještě hůře. Upřímně, docela bych si příl další DLC nebo alespoň editor na výrobu nových levelů ;-)
@Kubulus (23.03.2013 23:31): Hrál jsem to dost lážoplážo stylem, protože jsem si chtěl hru opravdu vychutnat. S DLC Duke Nukem Forever: The Doctor Who Cloned Me mám na Steamu přes dvacet hodin.

Řekl bych, že hodně záleží na tom, co si člověk od hry slibuje. Hrál jsem spoustu her, o kterých mě mrtě lidí přesvědčovali, že je to hrozná pecka. Nebyla. Hrál jsem spousty podceňovaných her a dobře jsem se bavil. Očekávání hraje obrovskou roli. Své dělá také přístup, občas hraju hru, u které se přistihnu, že ji chci mít co nejdříve "odškrtnutou a z krku" a jindy mám přístut "kritici, polibte mi šos, tohle si vychutnám". Člověk není objektivní, ani kdyby sebevíc chtěl.
10 hodin?! Tipoval bych to tak na polovinu, dlouhé mi to nepřišlo ani trochu. Řekl bych, že dohrání Crysis 2 trvalo podstatně déle než DNF.
@Phoenix (23.03.2013 20:31): Take it or leave it Phoenix. Ja nemam potrebu nikoho presvedcovat o svojej pravde a o tom, ze Duke je onicom. Ak by som ho nemal kupeny, tak po 15 minutach leti z disku, aj z okna. Dovody som napisal 2x a ked citam tvoje "abcdef akoze argumenty", tak naozaj nevidim zmysel tejto "debate" venovat viac casu. Ved ty sa ma snazis presvedcit, ze sa mi to vlastne pacilo :) Uplna materska skolka.
To já mám naopak dojem, že je moderní až příliš. Čekal jsem (spíše "doufal jsem v") zastaralou FPS, ale dostal jsem typickou moderní blbost, kde jsou tunelovité levely rozkouskovány na oddělené mini arény, ve kterých se až s příchodem hráče začnou objevovat nepřátelé. Délka 10 hodin na nejtěžší obtížnost mi taky nepřijde nijak pozoruhodná (Crysis 2 mělo podobnou).
@Le_Chuck (23.03.2013 18:48): Ty's psal v komentáři, že DNF se "majestátne vytasia niečo čo je za tú dobu 10x prekonané", "nereflektuje prítomnosť" a "je to vsade, latka sa posuva vyssie a vyssie" (proboha v čem?) a pak chceš větší volnost (která právě reflektuje přítomnost tím, že ve FPS žádná není) a větší interaktivitu (kde DNF exceluje). A podprůměrný playtime je nesmysl, DNF má solidní délku, což se nedá říct o většině dnešních FPS. Délka odpovídá standardu před deseti lety.

Řeči typu
a) "globalne brainless" (kolik FPS není globálně brainless?)
b) "zmenšovací mise mi tam nepasovaly" (a v původním Duke Nukem 3D je co?)
c) dramaturgicky hra negraduje (od FPS fakt nečekám, že bude dramaturgicky gradovat, o to se rádoby pokoušejí dnešní FPS na úkor hratelnosti a proto jsou to takové sračky)
d) u "Half-Life příběh chytl a nepustil" (když budu chtít příběh, přečtu si knihu, u střílečky nehraje roli)
e) DNF se podobal na HL (to fakt ne, ledaže je to obojí FPS)
f) "humor, sexismus a zdravá drzost" Tak na tom DN3D fakt stojí. Ne, DN3D stojí v prvé řadě na leveldesignu, humor je třešnička na dortu.
fakt neberu. Protože je to samá dojmologie bez argumentů, případně z herního hlediska totálně nepodstatné věci.

Pokud chceš opravdu kritizovat DNF, proč se neopřeš do toho, že má omezený zbraňový arzenál na 2(po patchi 4) kousky, že je to větší tunel než předchůdce, že se nemusejí hledat přístupové karty a podobně?

DNF je za dlouhou dobu nejvíc oldschool střílečka, byl bych raději, kdyby byl oldschool daleko více, ale tohle je maximum možného. Nechci, aby nějakým způsobem reflektoval současné sračkoidní FPS trendy, a proto jsem hrozně rád, že to dělá v minimální míře.
@Phoenix (23.03.2013 17:40): Teraz som si pozrel tvoj profil, vidim kolko mas rokov, tak budes vediet o com hovorim. Plus tvoj popis z profilu krasne sedi na moje pocity.
30% I fanouškům žánru se hraje velmi těžce. Má sice stále něco do sebe, ale její kladné stránky se těžce hledají v hromadě technických a herních průšvihů.
...technicky je Duke Ok, herne uz menej a ostatne uz som hadam vysvetlil.
@Phoenix (23.03.2013 14:08): Mozem porovnavat bohuzial len s tym co som hral (Seria Half-Life, Doom 3, SoF, Serious Sam, Killing Floor, CoD, Quake, Unreal), nie je toho vela, ale tie hry ma bavili. Duke ma nebavil a dovody som sa snazil zhrnut v komentari. Pokial su tvoje argumenty postavene na tom, ze v dnesnej dobre su kvanta ovela horsich hier, tak sorry nemame sa o com bavit. Duke nikdy nebol priemerna postava. Bol to trendseter a na dlhe obdobie ovplyvnil herny priemysel (Shadow Warrior, Blood, Redneck Rampage atd.). Moje referencia nie je konkurencia, ani casove obdobia, ale pocit a skusenosti. To ze globalne kvalita hier upada ma nezaujima.

Kazdopadne polozil si mi vela otazok, tak skusim na par odpovedat (od konca). To ze je blobalne brainless mi nevadi, len mi to nezapada do konceptu samotnej postavy Duka a toho co riesi. Zmensovacie misie ma obcas bavili len som mi to tam koncepcne nepasovalo. Celkovo mam pocit (a bude to do znacnej miery spojene s natahovanym vyvojom a poctom ludi ktory sa na projekte striedalo), ze je hra rozbita. Dramaturgicky (absolutne negraduje) a obsahuje kopec napadov, ktore nie su logicky uplne dotiahnute a velmi nemotorne na seba nazvazuju. Krasny priklad je Half-life, kde pribeh strhne a nepusti. Dalsi moj problem bol prave ten ze sa na HL Duke strasne podobal (konkretne vyletu Gordona do inych dimenzii), inspiracia viac ako ocividna.

Co sa tyka reflexie, tak Duke tasi tie "iste zbrane" ako v 96-tom, ale uvedomme si ze nekorektnym humorom, sexismom a zdravou zdrzostou je dnesny clovek presyteny. Je to vsade, latka sa posuva vyssie a vyssie a Duke na to vobec nereaguje. Nula popkulturnych odkazov a pritom k jeho postava je na to ako stvroena. Miesto toho stale omiela aky je cool a je to otravne. A je to skoda. Je skoda, ze miesto toho aby Duke ukazal svojim velkolepym navratom vsetkym vztyceny prostrednicek, totalne vypalil rybnik konkurencii a pripomenul, ako sa rodia legendy, tak sa so sklopenou hlavou zaradil do mierneho nadpriemeru. Po 14tich (!!!) rokoch vyvoja toto? Ten Duke ktoreho X-rokov ostatni kopirovali, na stare kolena kopiruje.

Phoenix pokial nemas tie 90-te roky odzite a nevies co znamenal pre tu generaciu Duke, tak po tebe nemozem chciet, aby si moj (mensinovy) nazor zdielal. Staci ak ma pochopis, rovnako ako ja chapem tvoje pocudovanie, pohorsenie. Len sa s nim nestotoznujem, lebo Duke je srdcovka a boli ma, ked sa s nim takto zaobchadza.
@7c (23.03.2013 17:01): Psal jsi, že bys měl problém vyjmenovat spíš ty horší. Tak pokud jsi hrál v posledních letech pouze ty vyjmenované, tak z těch je DNF jednoznačně nejhorší, o tom žádná :-)

EDIT: Při pohledu na Tvůj FPS list už chápu, prostě si cíleně vybíráš jen pár FPS, pak rozumím, proč Ti při srovnání těchto kusů s DNF přijde DNF slabý.
@Phoenix (23.03.2013 16:13): No, já nevybíral z celé historie FPS, pouze z těch FPS, které jsem v posledních letech hrál. A nepsal jsem, že je DNF jedna z nejhorších FPS - místy jsem se u hraní docela bavil, ale jako celek mě spíš zklamal (tj. byly tam místa a věci, které jsem považoval za velmi povedené, ale bohužel i naopak). Jinak, pro hodnocení používám zpravidla 5 bodovou stupnici (sem tam nějaké ty půl body).
@7c (23.03.2013 15:33): Já se nepřu o to, že v celé historii FPS existují lepší hry než Duke Nukem Forever. Ale kolik z toho, co jsi vyjmenoval, jsou hry z poslední doby? A pokud bys měl problém vyjmenovat horší FPS, tak jsi jich moc nehrál :-) Už kvůli tomu, že podle Tvých vlastních slov jedné z nejhorších FPS jsi dal nadprůměrné hodnocení :-)

Duke Nukem Forever byl rozhodně větší tunel než Duke Nukem 3D, o tom žádná. Ale pořád to byl menší a líp udělaný tunel než to, co bývá dnes zvykem. A pokud rozumíš pod pojmem několikahodinový zhruba dvacetihodinový (tj. 4x delší než dnešní běžná FPS kampaň), tak se jistě shodnem.

Příběh. Daleko více než dřív chápu Carmackova slova "Příběh ve videohře je stejně důležitý jako v pornofilmu". Proboha, on hraje někdo FPS kvůli příběhu? Jinak bych byl samozřejmě raději, kdyby byl Duke Nukem Forever blíže starým FPS, jenomže co za posledních pět let krom Bioshocku a DXHR není několikahodinový tunel?
@Phoenix (23.03.2013 14:08): DNF ale je několikahodinový tunel... Lepší FPS? BioShock, DXHR, Crysis, Far Cry, Doom, Doom 2, Duke Nukem 3D (ty poslední zmiňuji kvůli portům, které aktuálně hraji), vlastně bych měl problém vyjmenovat spíš ty horší.

Přitom to mohla být docela dobrá hra. Největším "antagonistou" byl dle mě paradoxně "příběh" - méně příběhových ubohostí a více možností, co dělat ve hře. Jinak řečeno možnosti jsou dle mě tostatečné - věřím, že schopný designér by z dostupných materiálů dokázal vytvořit dobrou hru.
@Zx Atari (23.03.2013 14:16): Vubec nemas pravdu :) pokud jsi to sledoval tak si s tim mohl pocitat ;)
Kdo si od toho sliboval, tak na to doplatil, ja si nic nesliboval, tak jsem byl v klidu.Proste selhali do ty hry slo neskutecnych penez.Nez to predali gearboxu tak to melo nejakych 92 % dokonceny hry,ale gearbox tvrdil, ze to bylo ve spatnym stavu.A ze oni to dali do hratelnyho stavu .
Skoda no..
@Le_Chuck (komentář): Sorry, Chucku, čím je Duke Nukem Forever 10x překonaný? Podprůměrným playtimem máš na mysli 4x takovou délku jako má většina dnešních FPS?

Duke Nukem Forever není postavený jenom na kultu osobnosti. V čem má reflektovat přítomnost? Má to být tupý trojhodinový tunel jen proto, že se takových volovin prodávají miliony? Voláš po větší volnosti ale to je přesně to, co většina dnešních FPS nemá. Jak má zároveň Duke reflektovat přítomnost a obsahovat volnost, když to je přesně to, jak se FPS už roky nedělají? Interaktivita: To nestačí jeřáb, bugina, zmenšování, RC autíčko nebo level v kuchyni? Zajímavější nepřátele v době, kdy 90% FPS obsahuje blízkovýchodní teroristy nebo zombie, Duke rozhodně má. Duke je podle Tebe globálně brainless, ukaž mi dnes jednu FPS, která je méně brainless než Duke. Nové a lepší FPS? Proboha které? Vždyť jsme zásobováni tunou tupých tunelů a ničím jiným.
Duke musí skákat! Duke čtyřikrát usmažen s hamburgery! Kdyby svému desetiletému já svěřil tajemství, že si Duke nechá narůst kozy a cop, musel bych čelit pubertálnímu výsměchu, že to nemůžu myslet vážně. Takže znova: DUKE SKÁČE!
Tak jsem znovu projel i DLC - teď už mám v Dukovi nahráno víc hodin než v posledním Deusovi... :D
@Najlvin (09.04.2012 15:50): Nepřijde mi že by to byla kdoví jaká interaktivita. Nehledě na to že mi přijde jako by Duke prostě použil vše na začátku hry a pak už mu nezbyly nápady.
Mělo by toho být prostě víc a hlavně by měly být tyhle prvky roztroušené během celé herní doby a ne jen během začátku.
Tak zrovna na tu interaktivitu si stěžovat moc nemůžu – v tomhle směru mi DNF přijde daleko víc rozvinutější než DN3D. Pominu-li takové ty kravinky, jako že můžete ovládat světla v místnosti, používat wc, pít vodu z umyvadla, strkat prsty do zásuvek nebo se kochat v zrcadle, tak můžete i jíst jídlo, udělat si popcorn, okopírovat zadek na kopírce, chlastat plechovky z automatů, zakouřit doutník (když ho najdete) a podobně. Pak tu je hromada miniher jako kulečník, pinball, výherní automaty, jakýsi hokej či Dukova posilovna, kde se můžete procvičit atd. Můžete taky ovládat televize, počítače, pustit si porno na DVD, poslouchat záznamníky a nechybí ani nezapomenutelný mikrofon. V určitou chvíli můžete v baru požádat i tanečnici, aby vám zatancovala jako ve starým Duke3D. Co se mi fakt hodně líbí, tak je efektní vykopávání dveří, otevírání zaseklých dveří, odšroubovávání matek ve ventilaci, ale taky ovládání různých věcí, kdy si do ruky Duke vezme nějaký ten ovladač. Vždyť tu ani nechybí proslulé autíčko na dálkové ovládání :D Já vím, jsou to jen kravinky, ale hodně to pomáhá vcítit se do hry. A takových blbůstek je tam celá řada. V tomhle ohledu mi opravdu nepřijde, že by DNF nějak zaostával – spíše naopak. V žádné jiné hře tohle snad ani nenajdete :D
@Wolf (09.04.2012 11:39): Já myslím že ne, DNF není moc úspěšnej, těžko soudit ale myslím že být hra opravdu retro tak by prodala víc a ti retro hráči by odpustili i tu grafiku (což nové publikum skoro určitě nedělá) ..

Pokud to bude primárně cílené na nové publikum... To by se dalo přežít, pořád lepší než ta polovičatost kdy se DN nemůže rozhodnout zda chce být moderní hra pro "děti" nebo drsná střílečka pro hráčské fosílie :D (a obě strany štve těmi vlastnostmi cílenými na ty druhé a tím že vlastnosti cílené pro ně jsou nedotažené :D) , ale stejně nevěřím že by cílili jen na jedno publikum. Očekávám zase stejnou polovičatost.

Ona i ta polovičatá hra by se dala přežít ale jak jsem napsal, kdyby cílili na jediný typ publika asi by se jim to dělalo lépe. A hra by mohla být více propracovaná.
Nicméně pokud mě další Duke dodá kvalitnější a rozmanitější prostředí hry, více humoru, více a lépe dávkovaných vtípků během celé herní doby, větší interaktivitu prostředí (možná i větší formu zničitelnosti) . Tak pokud dodá tohle tak jsem ochotný skousnout omezení ve formě nosnosti hlavní postavy (i když je to blbost protože Duke unese všechny zbraně naráz :D) a třeba i ten auto heal (je to Duke tak proč by to nemohl umět :D) .
@Wolf (09.04.2012 11:16): Nevím zda je inteligentní udělat takový krok. Kvůli těmto zásahům se na DNF totiž vykašlalo docela dost hráčů kteří chtěli oldschool hratelnost, ti totiž nechtěli moderní prvky z odvětví "casual" ale rozvinutější DN3d v moderním hávu..
A otázka do diskuze zní -opravdu noví hráči vynahradili to co se kvůli podobným zásahům na hru vykašlalo? :)
@Giovanni Antonio Kekelli (09.04.2012 11:10): no jo,jak sam pises,dneska je jina doba a proto se i vyvojari museli prizpusobit aby to kupovali i "novi" hraci a proto ten koridor,proto ten autoheal, jak jsem psal uz predtim,delali to proto aby to nakonec prodali a nekdo koupil,takze proto ten "kompromis".
@Najlvin (09.04.2012 08:08): Já ti nevím, jistě že i DN3d je ve své podstatě velice lineární, ale něco jiného jsou hry před 13ti lety a něco jiného dnes. Dnes je technika prostě dál a to co stačilo tehdy (jen koridor s pár tajnými lokacemi) dnes podle mého u moderní hry nestačí.

Já si nemyslím že hráči od DNF čekali nějakou revoluci. Naopak, čekali hru (poku si mohu dovolit za ně promluvit) která bude mít svou "oldschool" hratelnost (proto na ni někteří čekali tak dlouho), ale věřím, že tak jako já od toho také čekali hru která dále rozvine to co napočala "prvním" dílem.
Například že když DN3d nabízel velkou interaktivitu prostředí (na svou dobu) tak že v DNF jí bude ještě víc, atd..

A že si na nic DNF nehraje a jde si svou vlastní cestou? Kdyby to byla pravda... kdyby to byla pravda, nikdy by tam nebyly takový ty rádoby moderní prvky v tom omezení nosnosti, absence lékárniček a podobný "moderní" hovadinky.

Já osobně se velice těším na (doufejme že bude) pokračování DN už přímo od Gearboxu, snad to zvládnou lépe než dodělání DNF s tím že konečně udělají DN takové jaké mělo být už DNF.

Btw- Odmítám brát chyby hry jako plus které podporuje nostalgii, tak to totiž není ani když se vývojaři a někteří lidé snaží tvrdit něco jiného..:)

A to říkám jako fanoušek značky Duke Nukem..:)
Obávám se, že striktně lineární design úrovní je jednou z těch věcí, které doplatily na dnešní trendy v oblasti FPS. Stejně jako absence lékárniček, přístupových karet nebo možnost nosit jen čtyři zbraně (dříve dokonce pouze dvě). Na druhou stranu, když si odmyslíte těch pár skrýší za trhlinami ve zdech, tak vám i v Dukovi 3D zůstane vesměs lineární design. Je ale fakt, že třeba alespoň jeden tajný level do DNF ukrýt mohli :-/

Neříkám, že by ta hra nemohla být lepší – lepší by samozřejmě mohla být vždycky. Ale i tak jsem se opravdu skvěle bavil a chvílemi, snad právě díky nostalgii, jsem zažíval i stejné pocity nadšení, jako když jsem hrál poprvé Duka 3D. Na to si pamatuji velmi dobře – tehdy to byl skutečně výjimečný a dosud nevídaný zážitek. A DNF mi to opět připomněl, za což jsem mu velmi vděčný, neboť mít z dnešních "konzumních" her podobné vzpomínky je spíše vzácností. Shodou okolností jsem Duka 3D nedávno hrál taky a pořád mě bavil :P

Mě jen hrozně mrzí, jak spousta hráčů tu hru totálně odepsali a označili ji za nehorší brak všech dob, přestože střízlivý člověk si snad ani tohle v nejmenším nemůže myslet. Bohužel asi spousta lidí po tolika letech vývoje čekala nějaký zázrak nebo další revoluci. Ovšem co nového se dá dneska ještě vymyslet, natož u takového typu hry, jako je zrovna Duke Nukem… Přesto – takhle poctivě odvedené střílečky, které si na nic nehrají a jdou si vlastní cestou, je dnes velmi málo. Proto jsem hrozně rád, že i po tolika letech odkládání hru Gearbox dodělal a vydal. I když je to výrazně lineární záležitost – která průměrná hra dnes není, že?

U DLC jsem se bavil stejně a bylo to příjemné prodloužení herní doby. Pevně doufám, že se dočkáme nějaké další "epizody", ať je co hrát. Ta hra je na to evidentně stavěná, tak snad ještě něco bude. Nebo kdyby alespoň vyšly nástroje s level editorem – celkem početná komunita by se určitě o nějaké to neoficiální rozšíření postarala :-)

Jen zřídka se mi stává, aby mi některá z dnešních her uvízla v paměti natolik, že pak mám nutkání hrát ji znovu a znovu. Naposledy se tohle stalo u Chasera, což už je hodně dlouhá doba. Ale Dukovi se to povedlo, a už jen to svědčí o tom, že alespoň z mého pohledu má ta hra něco, co ostatním schází. I když není úplně dokonalá. A to ani nejsem nijak velký fanoušek téhle série… ;-)
@Wolf (08.04.2012 20:54): Toť otázka, já ale myslím že na těch 75 procent mělo vliv několik vedlejších faktorů. Jedním je to co jsem zmínil už níže, pak fakt že jsem tomu dával hodnocení tuším ještě v době, kdy jsem to měl teprve rozehrané. A poslední fakt že DN je má velice oblíbená značka a DNF jsem hodně dlouho vyhlížel, a tak jsem na to prostě nechtěl být zlý..:/ :)
Jenže to se časem rozleží v hlavě a člověk zjistí že to je opravdu při nejlepším jen ten průměr. A věřím že bych dokázal být mnohem přísnější a stejně bych to dokázal ospravedlnit. :/
@RNDr. Gunár Pavel (08.04.2012 20:37): remake? To snad ne? Ono spise nez chybou gearboxu je to chybou publika? Ktere chce a vyzaduje co nejjednodussi postup hrou s napovedou? Viz call of duty a dalsi? Samozrejme ze na tom chtel gearbox vydelat, tak se musel prizpusobit a i tak to chyta hodnoceni takove jake je a myslim si (opravdu muj nazor only) ze to je z duvodu ze chtel gearbox zachovat i takove to staromilstvi.. nekdy lepe,nekdy hure a proste chtel se prizpusobit dnesnimu publiku a zaroven pametnikum ery minule,coz jim nemuzeme mit za zle. Ja nikdy DNF nemel jako prioritu,nehltal jsem kazde info o nem a nijak jsem to neresil, ve vysledku me DNF potesil,pobavil a donutil si koupit i DLC (me prvni), ja jsem byl spokojen, mozna to mohlo dopadnout i hure,ne? :)
@Wolf (08.04.2012 20:20): Svůj díl viny na stavu DNF jistě nese i Gearbox, který v poslední době vypouští zpracováním samé takové "mediocre"L hry - Brothers in Arms: Hell's Highway, Borderlands, Duke Nukem Forever a že by i ACM? Ukáže se.

Jinak mě prostě naštval ten leveldesign, zajímavý levely to tvořilo nejmíň 50% zábavy v Dukovi. Tohle prostě v DNF není a použitý engine za to nemůže. Je to prostě takový slabší remake, hlavní přínos vidím v tom, že dá snad vzniknout něčemu kvalitnějšímu z Duke univerza. Hlavní zásluhou je, že to zachovalo vévodu při životě.