Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední zajímavosti

Road 96

Facebook odstranil reklamu na hru, protože ji označil za politicky motivovanou.

Singularity

Chyby plynoucí z nadměrného používání opakujících se úrovňových prvků

Vzhledem k problematickému vývoji hry se vývojáři často uchylovali k tzv. recyklaci 2D i 3D assetů. Pokud je taková praktika realizována zručně, sotva si jí povšimnete, ale vzhledem k tomu, že v Singularity opakovaně cestujete časem mezi rokem 1955 a rokem 2010, ukázalo se jít opakované užití určitých úrovňových prvků na vrub uvěřitelnosti.

Níže je vybráno sedmero natolik zjevných případů, až to bije do očí:

1. Výzkumný komplex na ostrově Katorga-12 byl vystavěn krátce po 2. světové válce, během 2. poloviny 40. a počátkem 50. let 20. století, přesto v roce 1955 při pohledu z oken i přes odlišný skybox a nasvícení světa vidíte budovy omšelé tak, jako kdyby na místě stály desítky let. Mělo by přitom jít víceméně o „novostavby“.

2. Pro roky 2010 i 1955 je všude užit stejný model letitých (analogových) hodin, na nichž je napevno „předmalováno“ 11 h, 45 m a 58 s. Čas by se dal považovat za okamžik katastrofálního výbuchu reaktoru 12. listopadu 1955, jen kdybyste třeba dne 5. 11. 1955 nenatrefili na analogovky s totožným časem (11:45:58). Jediným vysvětlením tedy zůstává vývojářské opomenutí. Výjimkou jsou dvoje hodiny s (předskriptovaně a jednorázově) pohyblivými ručičkami v jedné z experimentálních komor, kde ovšem čas plyne díky E99 zrychleně.

3. Červené kovové krabice s náhodně generovanými E99 upgradovacími kity, E99 ampulkami, náboji a léčidly (lékárničky, injekce) v roce 1955 vykazují stejnou míru koroze jako otevíratelné krabice téhož typu v roce 2010 - totéž červeně nalakované a otevíratelné šatní skříňky. Tyto skříňky jsou navíc často flagrantně vsazeny mezi zánovně vyhlížející modré šatní skříňky, jež otevírat nikdy nejdou a vyskytují se pouze v 50. letech 20. století. 

4. Vylepšovač na upgrade TMD perků (augmentátor), je v pětapadesátém roce (kdy byl horkou novinkou) stejně olezlý jako o více než půlstoletí později. Na úrovni roku 2010 jsou v 50. letech předešlého století zkorodované i některé výstražné cedulky, které se vývojářům nechtělo dělat 2x.

5. Umyvadla a pisoáry z poloviny 50. let 20. století užívají stejné modely jako ty v roce 2010 a lépe na tom není v roce 1955 ani dekontaminační sprcha zašlá stejně jako ostatní sociální zařízení o 60 let později. V tomto křiklavém případě, kdy okolní kachlíky září novotou, se navíc jedná o zaměstnaneckou umývárnu pro obsluhu E99 reaktoru, jejíž provoz by jistě podléhal přísným hygienickým předpisům.

6. K ofenzivě na mostě v roce 2010 Specnaz použije nákladní automobily ZIS-151, i když má k dispozici např. obrněnce vypadající jako modernizovaný GAZ BTR-80. Nejen, že náklaďáky vyráběné od roku 1948 neposkytují mužstvu žádnou ochranu, zároveň se svým zrezlým vzezřením neliší od nepojízdných vraků ZIS-151 na ostrově. O to víc je šance, že by byly po šesti dekádách funkční, mizivá.

7. Ideovitrína v dómu s E99 reaktorem v roce 1955 obsahuje „erb“ SSSR, dva srpy, sošku V. I. Lenina (*1870-†1924) a bystu J. V. Stalina (*1878-†1953), které jsou miniaturami symboliky vyskytující se po celém ostrově. Stejně tak se na ostrově v nejrůznějších velikostech opakují stejné modely zmutovaného rostlinstva. Sice to nejde označit za chybu, nicméně to celkově podtrhuje nadužívání určitých úrovňových prvků vývojáři v časovém presu.

Final Fantasy Tactics

K příležitosti 27. výročí hry Yasumi Matsuno prozradil, že původně hra byla plánovaná jako RPG s prvky real-time strategie po vzoru Ogre Battle: The March of the Black Queen. Značně se také lišila grafická stránka hry, která byla provedena zcela ve 2D pixel-artovém stylu. Na koncept z roku 1996 se můžete podívat v přiloženém odkazu.

Singularity

Proč Raveni od Singularity nezrealizovali žádný samostatný projekt?

Singularity je víc než symbolickým završením idealistického snažení bratří Raffelových, kteří studio založili na jaře 1990 s úmyslem vyvíjet originální hry podle svého gusta a právě tato hra byla poslední z jejich myšlenkové dílny. Při navrhování titulu využili vlastních vzpomínek na atmosféru studené války, za níž vyrůstali i dojmů z toulek opuštěnými budovami, jako např. objektů bývalé vojenské základny ze 2. světové války poblíž domovského Madisonu v americkém státě Wisconsin. 

Bratři své studio prodali Activisionu již v roce 1997, který jej tehdy odkoupil za 12 milionů dolarů a dokud měl tento vydavatel zájem experimentovat a přicházet na trh s celou řadou nových značek, byl to pro realizaci vizí Briana a Stevena Raffela velmi výhodný stav. Ať už team pod jejich vedením pracoval na ryze vlastních projektech (Soldier of Fortune I a II) nebo tvořili několik her z Marvel, Star Trek, Star Wars či Quake univerza, tak bylo o financování dobře postaráno. Nejinak tomu mělo být i u Singularity, ostatně, z interní předváděčky konceptu bylo vedení Activisionu údajně nadšeno.

Převážná část vývoje Singularity poté, co dostal projekt zelenou, probíhala v době, kdy naplno propukla světová finanční krize, k níž se již dlouho schylovalo. Korporátní náklonost k experimentálním titulům v letech 2008-2010 zcela opadla a (zdaleka nejen) Activision začal zavírat studia, která vnímal jako neperspektivní. Zájem mělo vydavatelství již jen o takové vývojáře, kteří byli sto tvořit hitové série s multiplayerovou složkou zpeněžitelnou i po zaplacení plné ceny hry koncovým zákazníkem. Jinými slovy, CEO Bobby Kottick chtěl už jen Call of Duty s prodeji v desítkách milionů na díl.

Do vydání kritikou vlažně přijatého Wolfensteinu (2009), který měsíc po uvedení prodal pouze 100 000 krabicovek, měl RavenSoft tři teamy. Po tomto debaklu bylo napříč studii propuštěno přes 30 zaměstnanců, zmíněné teamy zredukovány ze tří na dva, přičemž nad Singularity se začala stahovat mračna. Bývalý programátor a šéfdesignér RavenSoftu Keith Fuller pro server Polygon v březnu 2014 zavzpomínal, jak jim Activision projekt málem úplně zrušil. Dostali posléze nicméně 10 měsíců na to, aby hru uvedli do hratelného stavu a poslali ji do obchodů, což se jim s vypětím sil také podařilo.

Stalo se tak ovšem za cenu přeřazení „Marvel“ teamu v čele s Fullerem na dokončení Singularity, zrušení všech ostatních projektů a ohromných přesčasů. Přes příznivější kritiku, než se dostalo Wolfensteinu, však komerčně propadlo i Singularity, když hra za první měsíc neprodala ani 400 000 krabicových kopií. Bylo propuštěno dalších 40 zaměstnanců a teamy obou her zredukovány do jednoho. Osud Raven Software coby „továrny na DLC pro CoD“ tím byl zpečetěn.

Singularity

Artworky promítané jako součást závěrečných credits naznačují možnou inspiraci pro spoluhrdinku Singularity Kathryn Norvikovou postavou Alyx Vance z Half-Life 2 (2004). Dále ukazují ve hře neviděného bojového robota, který patrně mohl být součástí výzbroje Specnazu sloužícího v alternativní realitě roku 2010 režimu kancléře Demičeva. K vidění jsou rovněž vlivem E99 vzniklí mutanti, kteří však oproti své finální podobě ze hry připomínají spíše nekromorfy z Dead Space (2008).

Singularity

Chyby na mapě v outru

Ve dvou ze čtyř konců hry uvidíte politickou mapu světa s rudě zvýrazněným Sovětským svazem, který v rámci alternativně historického vývoje 2. poloviny 20. století přetrval i do prvního desetiletí století jedenadvacátého. Chyby na této mapě dokládají, že tak jako u Resistance: Fall of Man (2006), si američtí vývojáři příliš nelámou hlavy se zeměpisem.  

V případě obou zmíněných koncových outer s viditelnou mapou státní útvar, který vypravěč označuje za Sovětský svaz, územně odpovídá pouze Ruské sovětské federativní socialistické republice, co do hranic totožné s Ruskou federací před rokem 2014. Všechny ostatní svazové republiky SSSR jsou z těžko pochopitelných důvodů samostatné. Od konce 2. světové války přitom během alternativní historie Singularity univerza nenastaly podmínky, jež by zapříčinily rozpad SSSR (1991).

Ačkoliv není mapa příliš detailní a mnohé menší země, třeba Albánii či Izrael ani nezobrazuje, lze si na ní povšimnout dalších zásadních chyb. Česká a Slovenská republika netvoří soustátí a balkánské země, které by měly být spojeny v Socialistické federativní republice Jugoslávie, jsou i v alternativní realitě rozděleny jako po jejím rozpadu roku 1992 v naší dějinné linii. Zánik Československa nebo Jugoslávie za situace, kdy Sovětský svaz a jeho spojenci vyhráli studenou válku tedy nedává smysl.

Dead Island

Pokud na radnici, ve starostově kanceláři, sestřelíte jeden z obrazů, skrývá se pod ním plakát se spoře oděnými ženami.
veka, 07.07.2024, zdroj: vlastní
+5

Resistance: Fall of Man

Chyby na mapě v úvodním intru hry

Intro při nastiňování příběhového pozadí ilustruje šíření Chiméry po Eurasii od dopadu meteoritu v Tunguské oblasti roku 1908 do začátku hry v roce 1949. Na mapě je vidět i státní členění, nicméně když vezmeme v potaz, že alternativní dějinná linie série Resistance se s tou naší rozchází krátce po skončení 1. světové války, přičemž ke 2. v ní nedošlo, lze na této mapě spatřit celou řadu chyb dokládajících, že si američtí vývojáři podobně jako v Singularity (2010), se zeměpisem hlavy příliš nelámali.

Evropa

Československo je v hranicích z let 1945-1992 bez Podkarpatské Rusi, která ve světě Resistance patří Polsku. ČSR se přitom Podkarpatí vzdalo ve prospěch Ukrajinské SSR a šlo o gesto vděku za osvobození většiny naší země Sovětským svazem. Ve světě Resistance však SSSR neexistuje a 2. světová válka neproběhla, hranice ČSR by tedy správně měly odpovídat letům 1918-1938 a obsáhnout i Podkarpatskou Rus.

Hranice států na severozápadním Balkáně odpovídají hranicím po roce 1991, kdy se rozpadla Jugoslávie existující mezi lety 1918-1941 coby království a v letech 1945–1992 jako federativní republika. V případě Srbska a Černé Hory odpovídají hranice na mapě herního světa letům 1992-2003, kdy Jugoslávii tvořila již pouze federace Srbska a Černé Hory. Balkánské územní realitě 1. poloviny 20. století tedy na mapě v intru odpovídají pouze vyobrazení Albánie, Řecka, Bulharska a Rumunska.

Východní Evropa v podání Insomniacu co do geografických chyb za jihovýchodní nikterak nezaostává. Ačkoliv Ruské impérium v Resistance přetrvalo 1. světovou válku a v roce 1917 byly potlačeny jak únorová, tak říjnová revoluce, jsou pobaltské státy (Litva, Lotyšsko, Estonsko) samostatné stejně jako Polsko. Jediným vysvětlením by mohlo být, že Ruská říše musela během války udělat podobné územní ústupky jako ruští bolševici ústředním mocnostem podpisem mírové smlouvy v Brestu Litevském 3. března 1918.

Vymyká se tomu ale ukrajinské území, jež je na mapě Evropy v rámci Resistance univerza stále součástí carské říše tak, jak by být měly i pobaltské státy s Polskem vzhledem k alternativní realitě Resistance univerza. Bez říjnové revoluce v Rusku by nepropukla občanská válka (1917-1922) a do země by neintervenovaly cizí mocnosti (1918-1925), nezformovaly by se Ukrajinská lidová (1917-1921), sovětská (1917-1991) republika ani hejtmanát (1918), což mapa v intru hry na rozdíl od samostatných pobaltských států a Polska ukazuje správně.

Samostatné je v Resistance i Finsko, které bylo v naší časové linii autonomním velkoknížectvím s ruským carem v čele (1809-1917). Bez výše zmíněné únorové a následně říjnové revoluce a ustavení sovětského Ruska 7. listopadu 1917 by však sotva mohla být vyhlášena finská nezávislost 6. prosince stejného roku.

Kavkaz a Střední Asie

Ačkoliv Osmanská říše i v Resistance po 1. světové válce zjevně zanikla, přišlo si na mapě viditelné Turecko na území dnešní Gruzie a Arménie. Ty k Rusku patřily do dubna 1918, kdy se na jeden měsíc spojily s Ázerbajdžánem v tzv. Zakavkazské demokratické federativní republice a po brzkém rozpadu tohoto soustátí byly integrovány zpět do Ruska. V odlišné realitě universa Resistance by bez pádu ruské monarchie a uzavření brestlitevského míru v březnu 1918 k vydělení těchto republik nedošlo. Na herní mapě viditelně samostatný Ázerbajdžán v současných hranicích (respektující jihoarménský výběžek tvořený provincií Sjunik oddělující azerskou enklávu v podobě Nachičevanské autonomní republiky patřící k Ázerbajdžánu) vůbec nedává smysl stejně jako Tureckem obsazená Gruzie s Arménií.

Kazachstán je v Resistance součástí Ruska, nicméně na alternativně-historické mapě jsou vidět samostatný Uzbekistán, Turkmenistán, Kyrgyzstán a Tádžikistán v hranicích po roce 1991. Jejich hranice přitom získaly současnou podobu viditelnou v herním intru až v průběhu 20. a 30. let předešlého století, kdy se tyto středoasijské země zformovaly coby svazové republiky SSSR a samostatnost získaly počátkem 90. let téhož století. Ruské impérium existující i po roce 1917 je v Resistance vzhledem k událostem vykresleno jako silně izolacionistické a k emancipaci středoasijských národů prostřednictvím zřízení republik, natož k umožnění samostatnosti by Ruskou říši oproti SSSR z naší reality vlastně nic nenutilo.

Dōkyūsei

V anime (a částečně i manze) 16bit Sensation je hra Dōkyūsei několikrát zmiňována pro důležitost ve svém žánru. Navíc právě krabice s Dōkyūsei přenese poprvé hlavní hrdinku do minulosti, do éry PC-98.

Singularity

Medvídek doktora Barisova

V říjnu 2010, jenž v příběhu hry platí za současnost, navštívíte několik improvizovaných útočišť dr. Viktora Barisova na různých místech ostrova Katorga-12. V roce 2010 již 87letý vědec dokázal od katastrofy v listopadu 1955 dekády přežít na zásobách dehydratovaných potravin a ragú z fázových klíšťat podle vlastního receptu. Pokračoval přitom ve výzkumu cestování časem, aby se události v polovině 50. let mohly ubrat jiným směrem, než se ubraly. Nikdy zároveň nezapomněl na svou dceru, kterou na rozdíl od mnoha svých spolupracovníků, již mohli mít na ostrově rodiny, zanechal na pevnině. Upomínkou na ni mu i po 55 letech je dceřin opotřebovaný plyšový medvídek, jehož si vzal při odjezdu na ostrov s sebou a který vám po zmáčknutí má i co říci. Jeho tři hlášky zní následovně:

(zvesela) It's morning! Time to visit a friend! 
(zvídavě) Would you like to sing a song with me? 
(smutně) I'm hungry... Do you have any food?

Ačkoliv první mluvící (fonografické) hračky, konkrétně panenky, si nechal již roku 1878 patentovat vynálezce Thomas Alva Edison (*1847-†1931), nejednalo se zpočátku o celosvětově široce rozšířené zboží, tím méně v Sovětském svazu a Barisovův medvídek je tak proto anachronismem. I přes objev divotvorného prvku E99 někdy ve 40. letech byl i alternativní SSSR druhé poloviny 20. století orientován na těžkou výrobu ve snaze zotavit se z ničivých následků německé invaze za 2. světové války. K větší orientaci na lehký průmysl nezbytný k výrobě širší variety spotřebního zboží v zemi došlo (během naší, nikoliv herní časové linie) až po Americké národní exhibici (1959) v Moskvě, která otevřela cestu ke změně pětiletých plánů způsobem umožňujícím posléze i masovou produkci mluvících hraček.

MechAssault

MechAssault razil cestu spuštění placené služby Xbox Live, která startovala v den vydání hry, tedy 15. listopadu 2002 a skýtala na konzolích multiplayer v do té doby bezprecedentní kvalitě. Protože byl právě MechAssault v roce 2002 pro řadu hráčů jednou z prvních, ne‑li vůbec první zkušeností s online multiplayerem na konzolích, obsáhla zelená DVD krabička hry kromě herního DVD a herního manuálu i stručnou Xbox Live příručku (obálka, vnitřek) popisující připojení konzole Xbox k internetu, instalaci Xbox Live klienta a tvorbu účtu registrací na této Microsoftem provozované službě.

Wolfenstein: Youngblood

Hitlerův stroj soudného dne je odkazem na tzv. "Neronův rozkaz", kterým skutečný Adolf Hitler nařídil zničení prakticky veškeré infrastruktury, technologie, průmyslu apod. na území Třetí říše při ústupu před Spojenci. Naštěstí Albert Speer, tehdejší ministr zbrojního a válečného průmyslu, tento rozkaz sabotoval, takže rozsah zkázy byl mnohem menší, než mohl být.

Missile Command

V roce 1995, Flux časopis zařadil arkádovou verzi na 24. místo v jejich „Top 100 Video Games".

Icewind Dale

V předběžné verzi zaslané do redakcí herních časopisů měl závěrečný boss upravený dialog, který obsahoval hrozby hráčům. Například: "I slaughtered many editors and their families."

Banners of Ruin

Na rozdiel od pc verzie, pre Nintendo Switch verziu nie sú k dispozícii žiadne DLC ani dva roky po vydaní.
Tulareanus, 30.06.2024, zdroj: vlastný zdroj, nintendo store
+2

Forza Horizon 4

Pokud vám hra nejde spustit, může pomoci vymazání knihovny TargetHardwareProfiler.dll v adresáři hry.

Chained Echoes

Vývoj hry trval téměř 7 let. Jen hudbu skládal  Eddie Marianukroh 4 roky a obsahuje 50 skladeb o délce 2 hodin.

The Callisto Protocol

Octopus

Pracovní název hry byl Treasures of the Deep. Producent hry, firma U.S. Games, ji převzala pod novým názvem Guardians of Treasure. V U.S. Games se ale rozhodli vytvořit soutěž a vydali ji pod jménem Name This Game and Win $10,000. Zkrátka fanoušci měli za úkol vymyslet pro hru vhodný název a člověk, který vymyslel ten nejlepší, měl vyhrát onu finanční odměnu. Soutěž končila 30.4.1983, ale U.S. Games stihlo před koncem soutěže zbankrotovat, takže soutěž zůstala bez vyvrcholení a název zůstal Name This Game. Nový distributor, Carrere Video Distribution, pak vydal hru v Evropě pod názvem Octopus.

Cognition: An Erica Reed Thriller - Episode 1: Hangman

The Way

V květnu 2014 vývojáři zahájili Kickstarter kampaň na financování vývoje. Kampaň dosáhla svého cíle, kdy přispělo 1566 lidí a vybralo se, 20 000 Can$.

Polda 2 remástr

Postavám v herním dodatku zapůjčili hlasy Luděk Sobota, Valérie Zawadská, Petr Nárožný, Bohdan Tůma a Bohuslav Kalva.
adam.kulhanek, 14.06.2024, zdroj: vlastní
+11

Icewind Dale: Heart of Winter

Spouštěčem událostí v Heart of Winter je vodní duch Elisia, která v prologu základní hry vytáhla meč z dračí kostry v easthavenském jezeře.
Peach, 14.06.2024, zdroj: vlastní
+8

Euro Truck Simulator 2: Heart of Russia

Rozšíření Heart of Russia mělo původně vyjít již v roce 2022, ale po invazi ruských vojsk na Ukrajinu v únoru téhož roku bylo vydání odloženo na neurčito.

Age of Wonders 4

Wanba Warriors

Účastníci DH srazu v červnu 2024 měli možnost poměřit síly v turnaji ve Wanba Warriors. Vítězem se stal Fatality, na druhém místě se umístil Karasman a třetí příčku obsadil Kunick.

Cognition: An Erica Reed Thriller - Episode 1: Hangman

Jednu ze skladeb do hry stvořil i manžel Jane Jensen Robert Holmes, kterou nazpívala jeho dcera Raleigh společně s její kapelou Scarlet Furies. Raleigh se navíc zhostila i dabingu role hlavní postavy.
Pluto, 10.06.2024, zdroj: vlastní
+5

Bodycam

Minimální požadavky:

AMD Ryzen 7 3700X / Intel Core i7-9700K, 8 GB RAM, AMD Radeon RX 5700 (8 GB) / NVIDIA GeForce RTX 2070 (8 GB), 50 GB, SSD, Windows 10/11 64 bit

Doporučené požadavky:

AMD Ryzen 7 3800X / Intel Core i7-10700K, 16 GB RAM, AMD Radeon RX 6600 XT (8 GB) / NVIDIA GeForce RTX 3060 (12 GB), 50 GB, SSD, Windows 10/11 64 bit.

Bramble: The Mountain King

Design monster byl inspirován Johnem Bauerem. (Švédský malíř a ilustrátor)

HeistGeist

Every Day The Same Dream

Diskusia k tejto hre prebehla v hpode 206 z roku 2010 v case 43:55 - zucastneny Lukas Gryrar, Pavel Dobrovsky a dalsi.

Rayman

Rayman měl být původně pro dva hráče. Druhou postavou měla být Raymanova přítelkyně, která se později objevila ve čtvrtém díle.
KingNut123, 04.06.2024, zdroj: 50 let videoher
+3

Chivalry 2

Hra vyšla 8. června 2021 a do 18. srpna 2021, byl prodán 1 milion kopií. Po vydání na Steamu vygeneroval dalších 300 000 prodaných kopií do 10 dnů od vydání.

Tomb Raider

Dům studia Core Design v městě Derby posloužil jako inspirace pro sídlo rodiny Croftů.
KingNut123, 03.06.2024, zdroj: 50 let videoher
+6

The Secret of Monkey Island

Na hře se podílel spisovatel Orson Scott Card (autor "Enderova hra").
KingNut123, 03.06.2024, zdroj: 50 let videoher
+5

The Secret of Monkey Island

Ron Gilbert se při vývoji hry inspiroval četbou knih o pirátech. Největší vliv na něj měly knihy "Ostrov pokladů" Roberta Louis Stevensona a "On Stranger Tides" Tima Powerse. Inspirací pro Gilberta byla rovněž atrakce "Piráti z Karibiku" v Disneylandu.
KingNut123, 03.06.2024, zdroj: 50 let videoher
+7

Commander Keen Episode 1: Marooned on Mars

Tom Hall trval na tom, aby po zastřelení nepřítele zůstala na zemi jeho mrtvola. Děti se podle toho měly naučit o permanentních následcích smrti.
KingNut123, 03.06.2024, zdroj: 50 let videoher
+5

Commander Keen Episode 1: Marooned on Mars

Tom Hall (hlavní designér hry) do hry promítnul spoustu osobních zážitků a zkušeností. Hlavní postava má například červené boty a fotbalovou helmu (obojí Hall v mládí sám nosil nebo používal).
KingNut123, 03.06.2024, zdroj: 50 let videoher
+5

Minesweeper

Rayman

V prvních verzích pro SNES vypadal Rayman jako tlustý skřítek a jmenoval se Jimmy.
KingNut123, 01.06.2024, zdroj: 50 let videoher
+5

Ghost of Tsushima Director's Cut

V listopadu 2020 bylo prodáno již přes 5 milionů kopií a v červenci 2022 už 9,73 milionu kopií.

Icewind Dale: Trials of the Luremaster

Maluradek bylo jméno šlechtické rodiny v Anaurii, jedné z mála létajících enkláv, které se podařilo přežít pád Netherilu než je pohltila anaurochská poušť.

Gabriel Knight: Sins of the Fathers

Podle hry byla vydána i stejnojmenná publikace, kterou napsala Jane Jensenová.
KingNut123, 31.05.2024, zdroj: 50 let videoher
+8

Gabriel Knight: Sins of the Fathers

Hudbu ke hře složil Robert Holmes (manžel Jane Jensenové).
KingNut123, 31.05.2024, zdroj: 50 let videoher
+9

Gabriel Knight: Sins of the Fathers

Jane Jensenová je fanynkou hororů a Stephena Kinga. Při vývoji hry se nechala inspirovat filmy Angel Heart, Jméno růže a literárními díly Edgara Allana Poea a H.P. Lovecrafta.
KingNut123, 31.05.2024, zdroj: 50 let videoher
+8

Gabriel Knight: Sins of the Fathers

Gabriel Knight měl být původně profesorem ve stylu Indiana Jones. Jane Jensenová nakonec od plánu opustila.
KingNut123, 31.05.2024, zdroj: 50 let videoher
+8

The Witcher: Rise of the White Wolf

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Hra byla komerčně úspěšná, do konce března 2005 se prodalo 2,5 milionu kopií a 17. března 2005 bylo prodáno již 10 milionů kopií v celé sérii.

The Forgotten City

Assassin's Creed II