Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Feudal Alloy

17.01.2019
14.05.2019
15.05.2019
kompatibilní
70
32 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Feudal Alloy je plošinovka s prvky RPG. Hráč se ujímá robotího farmáře jménem Attu, jehož farmu přepadli bandité a ukradli jeho zásoby oleje. Attu si to však nenechá líbit, vezme meč a vydá se do lesů za pomstou.

Hráč se pohybuje v otevřeném 2D světě zasazeném do robotického středověku. Bojuje s nepřáteli, sbírá lepší vybavení a vylepšuje svoji postavu nákupem nových dílů. Hráč si může zlepšit svůj útok, odolnost, kapacitu oleje či chlazení, jež mu umožní déle bojovat. Bojem hráč získává zkušenosti, které může využít ve třech vlastnostech, jež zahrnují útok, obrana a chladící systém. K boji může hráč využít kromě svého meče i bomby.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Úvodem je nutno říct, že za Feudal Alloy stojí dva čeští vývojáři ze Znojma, konkrétně Lukáš Navrátil a Eva Balíková a tahle hříčka je jejich první projekt, který je rovnou cross-platformový. A můžu říct, že není vůbec špatný!

Na první pohled mě hra uchvátila grafikou a celkovou stylizací, která je sice hodně zjednodušená, ale malebná a velice přehledná. Hra vás do sebe rychle vtáhne, je svižná, zprvu nenáročná a RPG prvky spolu s arkádovým prostředím a řešením puzzlů působí velice dobře. Takže kde je chyba?

Menší problémy nastávají již po pár hodinách hraní. Skákání na některé platformy je dost obtížné, bossové jsou velice jednoduší a prostředí nepůsobí moc přehledně. Osobně se mi stalo, že jsem několikrát bloudil, než jsem našel správné dveře do dalšího postupu. Další věc je, že sice máte k dispozici lektvary na uzdravení, ale jejich konzumace trvá příliš dlouho a nepřátelé vás mezitím umlátí. Hře lze vytknout i velmi laxní přístup k příběhu.

Každopádně nenechal bych se odradit, sice je hra místy velmi skličující a jedinci slabších nervů mohou sahat ke kombinaci kláves Alt+F4, ale rozhodně mohu hru doporučit, je to hodně dobrých 75%.

P.S.: Opravdu doporučuji hrát s ovladačem, na klávesnici je to skákání o dost horší :)

Pro: stylizace, RPG prvky, arkádový styl boje, nenáročné na systém

Proti: skákání na platformy, obtížnost bossů, orientace ve světě, časová prodleva při pití lektvarů, příběh

+25
  • Switch 65
Tahle hra mě fakt bavila, a i když to není MUST PLAY titul, už kvůli vizuálu a zvukové stránce si doporučení zaslouží.
Kdo by čekal po takovém úvodu pozitivní komentář, bude zklamán. Hra má přehršel neduhů. Hned od začátku jsem bojoval s pohybem. Ten není zcela intuitivní a dlouho, předlouho jsem se učil odhadovat, kdy na různé plošinky doskočím a kde jsou hranice hitboxů. Kapitolou sama o sobě je pak animace pohybů. Prostě jednou švihnete mečem a než těch pár framů uteče, neuděláte nic jiného. Takže častokrát je efektivnější bezmyšlenkovitě nepřítele umlátit. Utéct v polovině bez předchozího plánu se nevyplácí. S tím souvisí i dosah zbraně, kdy často jde nepřítele zasáhnout, aniž by na vás dosáhnul. Management teploty a chladící tekutiny jsou pak skvělý nápad, avšak trestuhodně nevyužitý a těch několik lokací s vysokou teplotou, kde je jejich použití nutností, působí jako snaha obhájit existenci této mechaniky ve hře. Stejně tak využití různých výbušnin, energií atd. Často působí spíše jako snaha celou hru trochu natáhnout – tomu ostatně napovídá i design jednotlivých oblastí, kdy poslední mapy jsou oproti počátečním notně schématičtější. Což nevím, zda je plus nebo mínus. Přehlednosti hry to spíše prospívá.

Obecně, v téhle hře skvělé nápady a kreativita, kterých bylo autorům dáno do vínku opravdu hodně, vítězí nad provedením. To se ale u prvotiny studia dá prominout, a tak se těším s čím nás autoři překvapí příště.

Pro: Nápadité prostředí, vizuálně překrásné

Proti: Kostrbatější ovládání, nápady často nedotažené

+22
  • PC 60
Mám hopsačky rád, rád se s nimi vracím do dětství. Navíc je dnes populární je vytvářet. Může je totiž vytvářet kdekdo, přitom stačí jen dobrý nápad. Zde se například jedné takové hravé s dobrým nápadem a názvem Feudal Alloy chopila manželská dvojice ze Znojma skrývající se pod projektem Attu Games.

Feudal Alloy mě zaujal už od začátku takovou pěknou, hravou grafikou, která je svojí jednoduchostí krásně přehledná a navíc pěkně připomíná poctivé středověké reálie. A vůbec nevadí, že hlavní postavičkou je robůtek s akvárkem s rybičkou na hlavě (zde musí fanoušek steampunku plesat radostí). Takže první momenty ve hře, můžu říct, jsou velice zábavné. Intro nás uvede do příběhu robůtka Attu, který je zároveň farmář a žije si poklidným životem někde ve vesnici na farmě. Jenže aby příběh udělal nějaký zlom, na vesnici udeří banditi, kteří ukradnou veškerý olej, bez kterého se nedá farmařit a tak robůtek začne jednat. Vytáhne berzerkr a rozjíždí se klasická plošinovková údernost…možná až moc klasická.

Škoda, že od prvotního nadšení radost mírně a nenápadně klesá do běžného průměru. Chápu, že příběh u plošinovek v minulosti nebyl úplně devízou, ale v porovnání s dnešní dobou je to snad už i standardem. Zde příběh totiž intrem prakticky končí (tvůrci to v rozhovoru ve Score sami přijali jako jisté negativum hry) a v tu chvíli už frčí jenom bezmyšlenkovité kosení. Přitom musím říct, že mi docela dost i trvalo to, než jsem si na prostředí vůbec zvyknul. Obrazově hezké, ale herně nejen působí, ale regulérně je jako jedna velká, mnohdy nekonečně působící, mapa, kterou procházíte, kosíte nepřátele, sem tam nějaké ty bossy. A pro nevýhodu hráče dochází k tomu, že se v ní často zbytečně motáte a tam, kde jste už jednou byli se nesčetněkrát vracíte při hledání nových cest, abyste ale nepřátele opětovně pokosili, protože se tu od poslední návštěvy opět obnovili. Vadilo mi to jak u plošinovky Sundered: Eldritch a vadí mi to i zde.

Pak to působí jako jednotvárná hopsačka, kde hráč hopsá do zblbnutí, neustále kosí pořád dokola ty samé příšerky, kolikrát se točí v kruhu a i když by to mělo rozšířit hratelnost a zdelšit hrací dobu, spíše to otráví. A to i přesto, že tím nekonečným kosením získáváte body (potažmo penízky) a za ty si pak kupujete vylepšení, kterých je pár, ale pro radost z opakované řežby určitě stačí.

Feudal Alloy ve výsledku nejsou špatnou hrou. Má moc hezké prostředí, nápadité, zábavné, jen ta hratelnost té plošinovky je trošku plytká. Pořád ale musím říct, že na práci převážně dvou lidí se jedná o úctyhodný výkon a už se moc těším na další projekty ze studia Attu Games.

Pro: Graficky pěkná, nápaditá hra, prostředí hravé, zábavné,

Proti: ale s opakující se hratelností a nepřehlednou mapou, která vybízí ke stále opakujícímu probíhání známých míst. K radosti nepřidá ani otravný respawn protivníků...

+21
  • PC 70
Herní výzva 2019 č. 2 - Čapkův odkaz (hardcore)

Přestože metroidvania není žánr, který bych vyloženě vyhledával, Feudal Alloy mě zaujalo hned, co jsem hru objevil. Ano je to i z důvodu, že se jedná o českou hru od velmi sympatické dvojice vývojářů, co ale zaujme nejvíc, je vizuální stránka hry. Ta je opravdu velmi povedená a je to asi největší plus celé hry, přece jenom robota s akváriem místo hlavy jen tak neuvidíte.

Ve hře se nachází tři lokace. Ta první mě opravdu velmi bavila, hra byla poměrně obtížná, což ale rozhodně neberu jako mínus. Neměl jsem k dispozici žádné vylepšení, a tak jsem se musel spolehnout na máchání mečem a úhybné manévry v podobě skoků. Ovšem ke konci první lokace a v v lokaci druhé už jsem postupně dostával spoustu upgradů, které hraní dle mého až příliš ulehčily. V poslední lokaci už jsem se ani nebál, že bych umřel, protože jsem měl i spoustu lahviček s olejem neboli jednoduše "healy". Navíc nepřátel ve hře moc není, a tak se hra stává poměrně repetitivní.

Poslední dvě hodiny před dohráním hry jsem strávil prakticky jen hledáním nějaké místnosti, kde jsem ještě nebyl. Až potom jsem zjistil, že jsem v jedné z místností vynechal bednu s kartou do dveří, díky kterým jsem se dostal dál. A soudě dle videí jsem nebyl sám. Mapa je totiž poměrně nepřehledná a občas jsem se v ní opravdu ztrácel. Stejně tak inventář není moc povedený, protože člověk nevidí, jakou zbroj má zrovna na sobě. Dále bych ještě zmínil hudbu, která se mi velmi líbila. Někdo si stěžuje na její časté opakování, s tím jsem ale neměl problém.

Kromě základních místností se ve hře ještě nachází arény s nepřáteli (které jsou často velmi obtížné, ale taky zábavné) a také bossové. Ti jsou ale pouze dva a nedalo mi zrovna velkou práci je porazit. Rozhodně bych ocenil větší množství bossů namísto arén.

A nemohu si odpustit ještě jeden zápor a to je příběh. Tedy vlastně jeho absence. Na začátku hry je jedna cutscéna a na konci druhá. Toť vše. Tomuhle se opravdu ani příběh nedá říkat a je veliká škoda, že vývojáři nevěnovali příběhu větší pozornost, protože měl rozhodně dobrý potenciál.

Tak, teď abych to shrnul. Feudal Alloy je krásně vypadající hra, které ale velmi škodí zásadní designové chyby a malá variabilita nepřátel. Pokud byste si rádi zahráli nějakou metroidvanii, rozhodně tady máte na výběr lepší hry, jako například velmi populární Hollow Knight. Pokud ale chcete podpořit české vývojáře s velkým potenciálem a odpustíte hře její chyby, budete se velmi bavit a ještě díky vám bude tato dvojice vývojářů pokračovat v tom, co dělají a co je baví. A kdo ví, třeba za pár let přijdou s titulem, který tyto chyby mít nebude a já tak budu moct udělit ještě lepší známku. :)

Pro: Grafické zpracování, Ovládání, Hudba

Proti: Příběh, Nepřehledná mapa a inventář, Malá variabilita nepřátel, Nevyvážená obtížnost

+18
  • PC 75
Hra mě zaujala ještě než vyšla, navíc hra od českých tvůrců, a skvěle se hodila do Herní výzvy 2019.

Krásná stylizace, pěkný soundtrack, nenáročné hříčky, RPG prvky a pokud máte pevné nervy, dost trpělivosti tak hra svižně uběhne a hodně si ji užijete.

S čím jsem trochu bojoval je menu a inventář, ale člověk si nakonec zvykne. Největší kritika bude asi k obtížnosti, kdy na začátku mi hra přijde až dost obtížná a s blížícím se koncem se to dá na pohodu projít na jeden zátah. Největší kontrast jsem viděl mezi bossy, kdy jsem myslel, že hru v životě nedohraju u prvního bosse, protože to časování a stát na milimetr přesně mi přišlo k nepřekonání a u druhého a zároveň posledního bosse jsem měl na třetí pokus hotovo, kde bylo mnohem víc volného prostoru k reagování.

Moc se mi líbila koncepce chlazení a kapacity oleje, trošku méně animace při doplňování oleje, která by mohla být o fous kratší v některých částech hry, kdy jde vážně o milisekundy mezi životem a smrtí. Koncept bomb jsem spíš používal na rozbíjení, abych se mohl dostat dál, a nakonec mi přišlo, že na všechny nepřátele stačil elektrický výboj, a to když jsem to zkoušel na začátku, tak mi přišlo, že na všechny nefunguje.

Načasování a přesnost je vším v téhle hře, hra obsahuje pár hříček kdyby mohla trochu víc odpouštět, ale s cvikem jde všechno snadněji.

Kdo má rád přiměřenou výzvu, tak rozhodně doporučuji.
+17