Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Feudal Alloy

72
12 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
17.01.2019 PCSwitch
14.05.2019 PS4
15.05.2019 XOne
Vývojáři:
Attu Games
Oficiální stránky:
http://feudalalloy.com/
Feudal Alloy je plošinovka s prvky RPG. Hráč se ujímá robotího farmáře jménem Attu, jehož farmu přepadli bandité a ukradli jeho zásoby oleje. Attu si to však nenechá líbit, vezme meč a vydá se do lesů za pomstou.

Hráč se pohybuje v otevřeném 2D světě zasazeném do robotického středověku. Bojuje s nepřáteli, sbírá lepší vybavení a vylepšuje svoji postavu nákupem nových dílů. Hráč si může zlepšit svůj útok, odolnost, kapacitu oleje či chlazení, jež mu umožní déle bojovat. Bojem hráč získává zkušenosti, které může využít ve třech vlastnostech, jež zahrnují útok, obrana a chladící systém. K boji může hráč využít kromě svého meče i bomby.


Poslední diskuzní příspěvek

Hra není špatná, docela mně bavila (než jsem si koupil Final fantasy IX, ale ta nepřehledná mapa je skutečně vopruz. Stále se motám v kruhu...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Úvodem je nutno říct, že za Feudal Alloy stojí dva čeští vývojáři ze Znojma, konkrétně Lukáš Navrátil a Eva Balíková a tahle hříčka je jejich první projekt, který je rovnou cross-platformový. A můžu říct, že není vůbec špatný!

Na první pohled mě hra uchvátila grafikou a celkovou stylizací, která je sice hodně zjednodušená, ale malebná a velice přehledná. Hra vás do sebe rychle vtáhne, je svižná, zprvu nenáročná a RPG prvky spolu s arkádovým prostředím a řešením puzzlů působí velice dobře. Takže kde je chyba?

Menší problémy nastávají již po pár hodinách hraní. Skákání na některé platformy je dost obtížné, bossové jsou velice jednoduší a prostředí nepůsobí moc přehledně. Osobně se mi stalo, že jsem několikrát bloudil, než jsem našel správné dveře do dalšího postupu. Další věc je, že sice máte k dispozici lektvary na uzdravení, ale jejich konzumace trvá příliš dlouho a nepřátelé vás mezitím umlátí. Hře lze vytknout i velmi laxní přístup k příběhu.

Každopádně nenechal bych se odradit, sice je hra místy velmi skličující a jedinci slabších nervů mohou sahat ke kombinaci kláves Alt+F4, ale rozhodně mohu hru doporučit, je to hodně dobrých 75%.

P.S.: Opravdu doporučuji hrát s ovladačem, na klávesnici je to skákání o dost horší :)

Pro: stylizace, RPG prvky, arkádový styl boje, nenáročné na systém

Proti: skákání na platformy, obtížnost bossů, orientace ve světě, časová prodleva při pití lektvarů, příběh

+21
  • PC 70
Herní výzva 2019 č. 2 - Čapkův odkaz (hardcore)

Přestože metroidvania není žánr, který bych vyloženě vyhledával, Feudal Alloy mě zaujalo hned, co jsem hru objevil. Ano je to i z důvodu, že se jedná o českou hru od velmi sympatické dvojice vývojářů, co ale zaujme nejvíc, je vizuální stránka hry. Ta je opravdu velmi povedená a je to asi největší plus celé hry, přece jenom robota s akváriem místo hlavy jen tak neuvidíte.

Ve hře se nachází tři lokace. Ta první mě opravdu velmi bavila, hra byla poměrně obtížná, což ale rozhodně neberu jako mínus. Neměl jsem k dispozici žádné vylepšení, a tak jsem se musel spolehnout na máchání mečem a úhybné manévry v podobě skoků. Ovšem ke konci první lokace a v v lokaci druhé už jsem postupně dostával spoustu upgradů, které hraní dle mého až příliš ulehčily. V poslední lokaci už jsem se ani nebál, že bych umřel, protože jsem měl i spoustu lahviček s olejem neboli jednoduše "healy". Navíc nepřátel ve hře moc není, a tak se hra stává poměrně repetitivní.

Poslední dvě hodiny před dohráním hry jsem strávil prakticky jen hledáním nějaké místnosti, kde jsem ještě nebyl. Až potom jsem zjistil, že jsem v jedné z místností vynechal bednu s kartou do dveří, díky kterým jsem se dostal dál. A soudě dle videí jsem nebyl sám. Mapa je totiž poměrně nepřehledná a občas jsem se v ní opravdu ztrácel. Stejně tak inventář není moc povedený, protože člověk nevidí, jakou zbroj má zrovna na sobě. Dále bych ještě zmínil hudbu, která se mi velmi líbila. Někdo si stěžuje na její časté opakování, s tím jsem ale neměl problém.

Kromě základních místností se ve hře ještě nachází arény s nepřáteli (které jsou často velmi obtížné, ale taky zábavné) a také bossové. Ti jsou ale pouze dva a nedalo mi zrovna velkou práci je porazit. Rozhodně bych ocenil větší množství bossů namísto arén.

A nemohu si odpustit ještě jeden zápor a to je příběh. Tedy vlastně jeho absence. Na začátku hry je jedna cutscéna a na konci druhá. Toť vše. Tomuhle se opravdu ani příběh nedá říkat a je veliká škoda, že vývojáři nevěnovali příběhu větší pozornost, protože měl rozhodně dobrý potenciál.

Tak, teď abych to shrnul. Feudal Alloy je krásně vypadající hra, které ale velmi škodí zásadní designové chyby a malá variabilita nepřátel. Pokud byste si rádi zahráli nějakou metroidvanii, rozhodně tady máte na výběr lepší hry, jako například velmi populární Hollow Knight. Pokud ale chcete podpořit české vývojáře s velkým potenciálem a odpustíte hře její chyby, budete se velmi bavit a ještě díky vám bude tato dvojice vývojářů pokračovat v tom, co dělají a co je baví. A kdo ví, třeba za pár let přijdou s titulem, který tyto chyby mít nebude a já tak budu moct udělit ještě lepší známku. :)

Pro: Grafické zpracování, Ovládání, Hudba

Proti: Příběh, Nepřehledná mapa a inventář, Malá variabilita nepřátel, Nevyvážená obtížnost

+14
  • Switch 80
Žánru Metroidvanii jsem podlehl až v poslední době, nicméně pokud bych měl někomu doporučit dobrou hru na začátek, rozhodně bych v současné moderní konkurenci o Feudal Alloy uvažoval.

Feudal Alloy jde totiž na vše pozvolna: na začátku vám dá do vínku jen naprosto základní schopnosti a nechá vás seznámit se s ovládáním a vybojovat první bitvy s nepřáteli. Získáváte cenné zkušenosti, procházíte první zákoutí mapy a hru si užíváte. A potom získáte rozšiřující modul, který vám dá tuhle speciální schopnost, s níž se dostanete do tamhleté nepřístupné místnosti, tady druhou schopnost, jež když zkombinujete s první, dostanete se zase jinam... A za chvíli zjistíte, že používáte dvojitý výskok, rychlé posunutí vpravo, vyslání elektronického impulsu a ještě házíte granát, abyste opravdu doskočili tam, kam máte.

Ale nebojte, nebudete jen skákat. Důležitou součástí jsou i boje, jež jsou zvláště zpočátku opravdu tuhé, aby se obtížnost trochu snížila ke konci hry. To nicméně souvisí s RPG systémem, kdy je vám odměnou za akrobatické i bojové kousky lepší a účinnější vybavení, zkušenosti a z nich plynoucí další speciální schopnosti. Mix intenzivních soubojů na blízko a skákání funguje skvěle a hra je velmi dobře vyvážená. Obtížnost ani jedné z herních složek však naštěstí není absurdně vysoká, ale je tak akorát - až na onen konec hry, kdy si budete nejspíš připadat trochu silní.

V čem nicméně Feudal Alloy exceluje je zasazení, které zdařile mixuje středověk se steampunkem a oldschool elektronikou. Hlavním hrdinou je robot Attu, jehož ovládá z akvária zlatá ryba. Attu v poměrně rozsáhlém herním světě bojuje s dalšími roboty (ovládanými rovněž rybičkami nebo křečky) a snaží se zničit zloděje slunečnicového oleje. K tomu mu pomáhej obouruční meč, těžká zbroj a výtečné středověké melodie... Kombinace, která může znít zvláštně, ale úžasně funguje. Škoda jen toho, že hlavní příběh i vedlejší aktivity (sbírání medailonů) nejsou nijak rozvinuté a ve hře tak nějak absentující. Příběhu si nevšimnete mimo úvodní a závěrečnou animaci a o medailonech se nezmíní vůbec nikdo...

Co nicméně je výborné, je objevování herního světa. Ten rádi prošmejdíte do posledního zákoutí - ať už kvůli vizuálu nebo proto, že vás souboje a skákání budou prostě bavit. Na tomto místě bych rád vyzdvihl i mapu, jež na rozdíl od mnoha současných her nevede za ručičku, ale spíše napovídá, kde by se ještě mohla nacházet cesta dál. U hraní tak musíte přemýšlet a zároveň máte pocit, že pořád něco objevujete. Jen bych ještě ocenil, pokud by při zaseknutí se u nějaké zatím nepřekonatelné překážky (kvůli chybějící schopnosti), hra nějak označila blokovaný východ z místnosti příslušným symbolem.

Feudal Alloy je zkrátka výborný plošinovka říznutá bojem, RPG prvky a objevováním. A já si ji užíval celých cca 8 hodin, které mi její dohrání zabralo. Pokud vás tento žánr baví nebo jen láká, doporučuji Feudal Alloy vyzkoušet - a za sebe doporučím verzi pro Switch, kam mi hra neskutečně sedí.

Pro: Vyváženost obou herních složek, fajn objevování, skvělý vizuál i audio

Proti: Lehce nižší obtížnost na konci, takřka absentující příběh

+12
  • PC 75
Hra mě zaujala ještě než vyšla, navíc hra od českých tvůrců, a skvěle se hodila do Herní výzvy 2019.

Krásná stylizace, pěkný soundtrack, nenáročné hříčky, RPG prvky a pokud máte pevné nervy, dost trpělivosti tak hra svižně uběhne a hodně si ji užijete.

S čím jsem trochu bojoval je menu a inventář, ale člověk si nakonec zvykne. Největší kritika bude asi k obtížnosti, kdy na začátku mi hra přijde až dost obtížná a s blížícím se koncem se to dá na pohodu projít na jeden zátah. Největší kontrast jsem viděl mezi bossy, kdy jsem myslel, že hru v životě nedohraju u prvního bosse, protože to časování a stát na milimetr přesně mi přišlo k nepřekonání a u druhého a zároveň posledního bosse jsem měl na třetí pokus hotovo, kde bylo mnohem víc volného prostoru k reagování.

Moc se mi líbila koncepce chlazení a kapacity oleje, trošku méně animace při doplňování oleje, která by mohla být o fous kratší v některých částech hry, kdy jde vážně o milisekundy mezi životem a smrtí. Koncept bomb jsem spíš používal na rozbíjení, abych se mohl dostat dál, a nakonec mi přišlo, že na všechny nepřátele stačil elektrický výboj, a to když jsem to zkoušel na začátku, tak mi přišlo, že na všechny nefunguje.

Načasování a přesnost je vším v téhle hře, hra obsahuje pár hříček kdyby mohla trochu víc odpouštět, ale s cvikem jde všechno snadněji.

Kdo má rád přiměřenou výzvu, tak rozhodně doporučuji.
+12