Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Singularity

77
187 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
25.06.2010 PCPS3X360
Vývojáři:
Singularity je sci-fi akce z pohledu první osoby zasazená na tajemný ostrov známý jako Katorga-12, na kterém se v době Studené války odehrávaly ruské experimenty (zahrnujíc E99). Někdy kolem roku 1950 na ostrově vypukla strašlivá katastrofa známá jako "singularity", která způsobila, že samotná existence ostrova byla utajena ruskou vládou. Hráč se zmocní postavy jménem Nate Renko, jenž je Air Force pilotem vyslaným na průzkum bizarních radioaktivních záření z onoho ostrova, přičemž na něm ztroskotá. Poté, co se probere k vědomí, Nate nachází TMD (Time Manipulation Device) a zjišťuje, že na ostrově se čas neustále mění z roku 1950 na rok 2010 a zpátky. Také potkává Victora Barisova, vědce stojícího v čele všech experimentů na ostrově, který mu řekne o muži jménem Nikolai Demichev, jenž se nachází na ostrově a má v plánu experimenty opakovat. Nyní ovšem s daleko větším rozsahem, což by mohlo způsobit nepředstavitelnou pohromu. Během pátrání po Demichevovi, se bude hráč muset vypořádat s nepřátelskými jednotkami v obou časových obdobích, s ohavně zmutovanou florou a faunou a dřívějšími obyvateli ostrova, z nichž někteří si vybudovali vlastní síly manipulace s časem.

Hlavním hratelnostním prvkem je tedy TMD, které má následující funkce:

Age Revert - to hráči umožní přemisťovat osoby a předměty zpátky, nebo dopředu v čase. To mu například umožní opravit rozbité ochozy, naplnit prázdný olejový barel olejem, proměnit dřevěnou bednu, za kterou se ukrývají nepřátelé, ve shnilé dřevo, nebo přeměnit železný plot bránící v cestě v hromádku rzi. Použití této funkce na nepřítele jej vrátí do jeho původního stavu nebo změní v hromádku kostí a prachu.

Deadlock - umožní hráči vytvořit kouli dočasné energie, která zpomalí nebo zcela zastaví všechno, co se v ní nachází. Takovou kouli pak může hráč například hodit na skupinku nepřátel, čímž je zastaví. Pak do koule může vstoupit a nepřátele v klidu vystřílet. Po zmizení koule pak všichni nepřátelé padnou najednou. Je možné ji také vytvořit před sebou jako štít, který zastavuje kulky nebo jiné střely.

Impulse - vysílá pulsy energie, které metají cíle dozadu a rovněž okamžitě zabíjejí menší nepřátelé.

Gravity - když hráč zaměří nějaký předmět, Gravity jej přitáhne a udrží ho, zatímco ho zmrazí v čase. Třeba takový granát pak nemusí nikdy explodovat.

Chronolight - umožní hráči prohlédnout si v určitých lokacích, jak se tam věci měly v jiných časových obdobích. V kombinaci s Gravity může přitáhnout nějaký předmět z určitého časového období a použít ho v přítomnosti k vyřešení hádanky nebo otevření dveří.


Poslední diskuzní příspěvek

bukrrCZ: Zrovna pri Singularity som si hovoril, že tam to "niečo" chýba k dokonalosti. Rovnako Quake 4. Každopádne, v oboch prípadoch ide o…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
"Dobrý den, vzal bych si 20dkg BioShocku, 15dkg Wolfensteinu a 10dkg nějakého Call of Duty. Přejete si to zabalit? Samozřejmě. Ale co to je? No, to co jste chtěl jsem Vám dal do jednoho balení - Singularity. Je to stejná pochoutka jako Vámi žádané zboží. Aha, tak já to na Vaše doporučení tedy zkusím, děkuji!"

Hodně podobným dojmem na mě působí letošní překvapení s názvem Singularity. Po dlouhé době jsem neměl do čeho tzv. píchnout a Singularity se mi zdálo jako dobrá volba. Při spuštění na mě čekalo poměrně zajímavé meníčko, ve kterém jsem nastavil vše, dle svých nároků a nic nebránilo v cestě za novým příběhem.

Hrátky s časem jsou super, především ve hrách. U Singularity budete především prožívat své ztroskotání na ostrově v současnosti, ale postupem času získáte fajn mašinku TMD a tak občas zavítáte i do velice rudého roku 1955, aby jste zde získali nějaký kód, nabili bombu, nebo jednoduše někoho zachránili. Singularity si umí hrát s časem, je zajímavé sledovat Vaše počínání poté - přijdete někam, vypadá to nějak, hopsnete do minulosti, něco odpálíte a vrátíte se zpět do roku 2010 a hle, vše vypadá naprosto jinak, než když jste sem přišli. Takové vlastnosti hru velice rychle znávykoví.

Ale Singularity nezůstává pouze u zajímavých prvků, je to především střílečka - poctivá střílečka, která obsáhne několik postav, skvělých nápadů a neutuchající hratelnosti, až mi bylo škoda, opouštět hru po dohrání kampaně. Pár zajímavých zvratíků se samozřejmě najde v příběhu, ale nejvíce mě potěšilo (doufám, že neřeknu tajemství), že hra má více možných konců, no a jak se rozhodnete záleží už jen na Vás! Pokud máte rádi poctivé střílečky se zajímavými náměty a nápady, je Singularity dobrou volbou, která potěší!

Pro: po dlouhé době perfektní střílečka, jednoduchost, originalita, různé konce, perky, nápady,

Proti: především krátkost, nevýrazná hudba, až na jeden případ

+24
  • PC 60
Singularity je labutí píseň Raven Software - kdysi slibného studia (klasiky Jedi Outcast/Academy), jež bylo korporátním zmrdexem Activision zmutováno do továrny na Call of Doody. V době vydání prošuměla více méně bez povšimnutí, a nebýt výzvy, asi bych se k ní nikdy nedostal.
Což by ve výsledku nebyla žádná velká škoda. Ne, že by Singularity byla špatná hra. Jen je to takový amalgám mnoha jiných her (zejména tedy Bioshock a HL2), aniž by dosahoval jejich kvalit.

Nejdřív pozitiva:
- slušné tempo, hra není zbytečně dlouhá a odsejpá
- gunplay je kompetentní, s brokovnicí je hodně srandy, navíc se tu najdou takové vychytávky jako sniperovka s integrovaným slow-mo nebo naváděné střelivo
- upgrade systém slušně motivuje lokace prozkoumávat do detailu
- TMD, zařízení na manipulaci času je docela zábava použivat, ikdyž ty "puzzly" jsou extrémně primitivní
- místy slušná, až strašidelná atmosféra, střídána s adrenalinovými přestřelkami

A teď negativa, aneb proč "jen" (byť stále nadprůměrných) 60:
- Singularity vypadá fakt hnusně. Nejen technicky (Unreal 3) ale i umělecky, lokace jsou hnusné, modely postav i nepřátel též, vypadá to hůř než o šest let starší HL2
- Design lokací kde se hra odehrává by nemohl být generičtější - továrny, kancly, kanály (každá hra musí mít kanály). Oživují to občasné skoky do minulosti, kdy ostrov ještě nebyl v rozkladu, ale faktem je, že level design je prostě ošklivý na pohled, nepříliš záživný na průzkum
- zasazení a příběh...potenciál zde byl, ale ve výsledku hře jako obvykle podráží nohy tichý protagonista (a to jméno..Nathaniel RENKO!), který jen poslušně jako pejsek dělá, co se mu řekne. Jen na úplném konci má hráč/Renko možnost volby, která rozhodne jaký bude závěr - žádný ze tří konců sice není příliš satisfakční, ale lepší než nic.
Ostatní postavy jsou také nepříliš propracované, není čas si k nim vytvořit jakýkoliv vztah.
Četl jsem i veškeré poházené záznamy, poslouchal všechny ty magneťáky (a že jich tu je, očividně každý zaměstnanec Katorgy 12 je u sebe musel povinně nosit, jinak gulag), ale že by to zážitek nějak výrazně obohatilo říci nemůžu.

No nic. Poslední originální hra od Raven mě sice neoslnila, ale ani neznudila. Účastníkům výzvy pro tuto kategorii (hrátky s časem) sice doporučuji Quantum Break (který mne, hlavně příběhem, opravdu HODNĚ příjemně překvapil), ale pokud jste ho už dojeli, tak Singularity také zvládne zabavit.
+23
  • PC 80
Letmo jsem prolétnul zdejší komentáře a přijde mi, že všechno důležité už pravděpodobně bylo řečeno, takže můj komentář bude asi docela ve zkratce.

Singularity mi bylo doporučeno jedním mým znamým, tak jsem si řekl, proč hru nezkusit. Vzhledem k tomu, že já rád takové ty "RPG prvky" v akčních hrách, líbilo se mi i zde různé vylepšování vybavení, zbraní atd, velmi podobné dalšímu dílku od stejného studia, hře Wolfenstein. Příběh jsem příliš nesledoval, hrátky s časem jsou vždycky oříšek, který často nejde pořádně rozlousknout, ale zápletka mi docela sedla (všelijaké vládní experimenty také můžu). Střílení bylo slušné, i když na standardní obtížnost až příliš jednoduché. Grafika se mému oku také líbila.

A teď k záporům. Ač mi bylo hned jasné, že hra bude striktně lineární, někdy byla ta koridorovost vidět až moc (kupříkladu nemožnost přeskočení zábradlí v půlce hry, kdy jediné, co by se stalo, by bylo spadnutí o patro níže opět do přístupné oblasti). Grafika, ač pěkná, má problémy s nahráváním textur. Leckdy se mi stalo, že polovina textur byla velmi ostrá a pěkná, kdežto druhá jako kdyby vypadla z malování. V závěru hry také dochází z příběhových důvodu ke znehodnocování některých těžce nabytých vylepšení potažmo obecně technologie E99. Ze začátku se snažíte prošmejdit kdejaký kout, abyste si mohli na další stanici něco vylepšit, aby na konci hry byly potřebné technologie prakticky na každém rohu a vaše postava skončí téměř se všemi dostupnými vylepšeními (tolik k diferenciaci pomocí RPG prvků). Třešničkou na dortu záporů jsou někdy naprosto nelogicky umístěné vylepšovací stanice (kdo by ji dával třeba do stok?).

Pro: Slušný námět, RPG prvky, pěkná grafika, relativně povedená FPS část

Proti: Koridorovost, znehodnocení RPG prvků ke konci hry, problém s texturami, některé nelogičnosti

+22
  • PC 95
Jak již bylo několikrát řečeno, Singularity kopíruje spoustu her jako je Stalker, CoD4, Cryostasis, Fear, Bioshock, Woldenstein, Dead Space, Metro 2033 (spíš náhoda, vznikaly současně) a určitě spoustu dalších. A dělá to prachsprostě na každém kroku a naprosto očividně. A rozhodně schválně. Neoceňuji zde kopírování, ale cit, jak je to zde zakomponováno a podáváno, perfektně připravená jízda pro hráče. Kdo nehrál výše zmíněné hry, tak se ochudil o spoustu zábavy.. Já se u toho hrozně nasmál díky odkazům do jiných her. Navzdory tomu má Singularity stále svou osobytost a tvář. Je to koridorovka jako prase, ale nejsem ten ortodoxní "chcimítvevšemvolnost" hráč, takže pohoda. Příběh je docela dobrý, až na pár nejasností jak již zmiňoval kolega Garret níže.Hudební doprovod a zvuková stránka hry je na 120%, neskutečně povedené.Leveldesign vynikající, smysl pro detail není až takový, jako u východních sousedů, ale přibližuje se tomu docela dobře.Grafika mě v úvodu hry docela konsternovala, ale pak jsem vypl bloom a DOF a vypadalo to 2x lépe a byl jsem s touto stránkou naprosto spokojen. Industriální socialistická archytektura na mě dělala dobrý dojem, včetně všech obřích strojů, přístrojů, hýblátek a udělátek.

Od Singularity jsem moc nečekal, asi proto jsem byl nakonec tak nadšený. Je plný dobrých nápadů, ikdyž né třeba vlastních, ale Singularity se tím nijak netají, spíš naopak. Pro mne jednoznačně hra roku, protože v zábavnosti ji letost nepřekonalo nic. A hra má především bavit, že?

Pro: Krásně očividné obšlehnutí nápadů z jiných her, výborný zvuk a hudba, leveldesign, zábavnost a hratelnost.

Proti: Koridorovost

+22
  • PC 80
Asi 9hodinová jízda, která atmosférou opravdu nejvíc připomíná Bioshock říznutý špetkou Cryostatis. Zároveň se ale dočkáte několika úseků, ve kterých vás bude doprovázet společník a hratelností mi často připomínala dnes už prakticky oldskoolový styl, který předvádělo třeba Pariah (nevím co proti té hře máte :))a podobné béčkové věci.

Nějak se mi dneska nechce rozepisovat, takže jen v bodech:

- Graficky je to Bioshock hadr, jen místo art deca je tu železobeton, ruská avantgarda a 50's laboratoře.
- Proti Bioshocku větší důraz na zbraně a méně speciálních schopností rukavice. Na druhou stranu ovládání rukavice mi přijde lépe zpracované, než ovládání plazmidů a když se chce, dají se dobře kombinovat.
- Hezký HUD :)
- Na jednu stranu hodně zajímavých puzzlů a žůžo souboj s jedním z bossů na vlaku, na druhou stranu hlavně ze začátku jsou situace občas stavěné na určitý herní styl/zbraň, nebo jsou příliš obtížné, což naštve hlavně na začátku - později už si člověk ani nevšimne.
- Upgrady nejsou zrovna vyvážené. V první polovině je občas překvapivě snadné umřít, ke konci je naopak téměř nemožné.
- Často taky až moc očividně skriptované: Mutant nenapadne vojáky za krytem, protože dokud neuděláte 3 kroky vpřed, žádní tam nejsou.
- Příběh se pochopitelně točí kolem cestování časem. Je škoda, že je často podávaný vyloženě lacině. Autoři vám klidně hodí na obraz noviny, kde jsou líní vytvořit pro něj aspoň lorem ipsum a použijí náhodnou změť znaků, ačkoli je ten text na monitoru perfektně čitelný. I reálie občas docela neštymují - tady člověk lituje, že na tom nerobili rusové. V tomhle směru bych jako vzor možná zmínil Red Alert.
- Jsou tři konce. Asi. Žádný se mi bůhvíjak nelíbil.

A já už nevim, dneska mi to nějak nemyslí, tak to bude radši asi všechno :)
Bůhvíjakej zázrak to sice není, blbá hra ale taky ne, takže pokud nemáte co hrát, jděte do toho.

Pro: stylová akce s příchutí oldskoolu

Proti: lehce nevyvážené a béčkové, grafika zrovna neoslní

+14