1428: Shadows over Silesia je českým přírůstkem mezi klasickými adventurami s RPG prvky, který zaujme výtvarnou stylizací, jež nabízí temnou low-poly grafiku v izometrickém pohledu, a zasazením, které pokryje skutečné historické události, především pak tehdejší náboženské nepokoje.
Příběh, ač fantasy, se opírá o začátek husitského tažení do Slezska mezi březnem a květnem roku 1428, zatímco je předpovídán konec světa. Brzy se však ukáže, že největší hrozbu pro zemi, a Slezsko zvláště, nepředstavují bezvěrci, kteří drancují a vypalují města a vesnice, co jim stojí v cestě, ale jakési zlo, jež dlouho bujelo pod zemí a začalo se drát na povrch...
Hra vypráví příběh lineárně, i když nabízí i několik rozhodnutí, a je dělena na kapitoly a jednotlivé levely, přičemž hráč může poznat obě strany konfliktu – husity i katolíky. Je založena na řešení nelehkých hádanek a puzzlů, průzkumu řady míst, která zahrnují například Třemešnou nebo Vratislav, a lokací, například klášterů a hradů nebo jeskyní a různých kobek, kde čekají všemožné nástrahy, obsahuje ovšem také stealth postup a souboje, které nutí hráče přemýšlet. To vše doplňují svitky, pergameny a další texty, díky čemuž je možné pochopit pozadí příběhu, a dokonce nechybí ani dospělejší obsah.
Turnajové DLC včera vyšlo.
Pro: Když už hru má dělat příběh, tak by ho měl dělat pořádně, že? A zde je to tu patřičným důkazem. Historie, středověk, trošku té srandy, trošku toho popkulturního odkazu a není co dodat.
Proti: Někdo by si mohl říct, že hra je příliš lineární, jednoduchá obsahem, příliš zaměřující se na příběh a má ve výsledku blíž k adventuře, než k tomu, co na první pohled vypadá. Ale já si říkám, no a co?