Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Soldier of Fortune II: Double Helix

20.05.2002
17.06.2003
71
160 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Soldier of Fortune II: Double Helix je pokračováním velice úspěšné střílečky Soldier of Fortune, která se proslavila především svou brutalitou. Detailně zpracované zásahové zóny společně s pestrou paletou smrtelných animací zajistily této hře místo mezi nejznámějšími tituly žánru a druhý díl v tomto trendu pokračuje.

V Double Helix se ujmete role Johna Mullinse, žoldáka pracujícího pro tajnou protiteroristickou organizaci The Shop a vaším úkolem bude zjistit, kdo stojí za připravovaným biologickým útokem na Spojené státy. Hra začíná misí v Praze, a dále zavede Mullinse napříč světadíly od Ameriky přes Asii až po Evropu.

S 15 různými zbraněmi projdete přes 60 úrovní, mezi něž byly zařazeny i stealth mise. Autoři zahrnuli do hry také generátor náhodných misí, kde jen vyberete cíl, denní dobu a můžete vyrazit. Pokud vás singleplayerová složka omrzí je zde ještě multiplayer, který obsahuje obvyklé módy Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, ale i méně obvyklé Infiltration a Last Man Standing.

Série dále pokračuje třetím dílem pod názvem Soldier of Fortune: Payback.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Druhý Soldier mě určitě nezklamal. Začátek je sice rozporuplný. Tmavé mise plné hloupých českých vojáků co mluví rusky. Říkal jsem si: No co, alespoň jsou zpracované dobře zbraně a hra je dostatečně krvavá.

Až v džungli nabrala hra ty správné grády. Zabít nepřítele už není tak jednoduché jako dřív. Nejenže už má i nějakou inteligenci (a to překvapivě na vysoké úrovni), ale hlavně zbraně už nejsou na dálku tak spolehlivě smrtící. Nepřátelé při tom uhýbají, hází granáty, nebo si volají posily. Chvíli vám kreje záda dokonce i vojenský tým. Mírný posun k realitě, ale opravdu jenom mírný. Fantazírování o realitě mě záhy přešlo po misi, kdy plníte roli kulometčíka v helikoptéře.

To co mě ale nejvíc vytáčelo byli stealth mise. Do téhle hry se absolutně nehodí. Kdyby byli alespoň pořádně zpracované. Působí dost frustrujícím dojmem. Kolikrát jsem se vztekal. Kdo mě asi tak mohl vidět?! Naštěstí to vždycky potom napraví brilantní kosící mise. S hlavním hrdinou Johnem Mullinsem opět procestujete velký kus světa, a proplétáte se šíleně béčkovým příběhem o nějakých teroristech, viru atd..

Grafika působí dost nevyrovnaně. Přes opravdu ošklivou Prahu, po opravdu hezkou Kolumbii. Zpravidla to bývá tak, že tam kde je tma, není nic k vidění. I když ono už asi z toho enginu Quaka III víc dostat nešlo. Ozvučení, hlavně ozvučení zbraní je výborné. Obtížnost nastavitelná. Na střední to chvilku vydrží.

Brutalita je tu vylepšena do nových rozměru. Když střelíte protivníka brokovnicí do hlavy, nezmizí mu kamsi jako v jedničce, ale ustřelíte mu třeba jenom část obličeje. Což je fajn, stejně tak i větší množství kulek co je vidět na těle. Od této hry nemůžete čekat nějakou oduševnělou myšlenku. Tady můžete akorát tak vystřelit duši z člověka v zábavné akci. A to je taky fajn.

Pro: překvapivě dobrá AI (kromě Prahy), brutalita, zbraně, nenáročná akce, délka, mise v Kolumbii

Proti: Praha, steatlh mise, nevyrovnaná grafika

+28
  • PC 75
O druhém dílu lze říci mnoho shodných věcí jako o prvním. Hra opět přichází s béčkovým příběhem, tentokrát o něco zajímavějším, a snahou o násilnou a realistickou akci. Vše se tentokrát daří lépe a hra bez problému dostála mým vzpomínkám na ni. Modernější engine hře sluší a vše vypadá slušně i z dnešního pohledu. Zásadním zlepšením je lepší design jednotlivých úrovní, které nejen že vypadají pěkně, ale i dávají smysl. Vždy je celkem logické kam pokračovat a struktura je v rámci možností uvěřitelná. Mezi nejzajímavější mise patří Hong Kong, loď Seaward Star nebo Kamčatka. Zmínit musím i úvodní misi v Praze, která ale nepatří mezi ty nejpovedenější. Pokud někoho hra chytne a nechce hrát multiplayer, tak Soldier of Fortune II nabízí ještě jednu celkem unikátní variantu. Tou je generátor náhodných misí. Zvolíte si jeden z režimů jako eliminace nebo útěk a hra vygeneruje misi. Nejde o nic zázračného, mise jsou dost lineární, ale není to špatné a stojí za vyzkoušení alespoň pár od každé varianty. Po úspěšném splnění následuje také udílení různých medailí.

Akce a především pocit ze střelby je uspokojivější. Vylepšený byl i systém Ghoul, ale největším praktickým přínosem je vystřelování zbraní nepřátelům z rukou. Obtížnost je o něco výše než u jedničky, ale příjemnější práce se zbraněmi to vyvažuje. Nepříjemné jsou hlavně souboje s helikoptérou a Ospreyem. Ozvučení není špatné, zvuky zbraní jsou fajn, ale zmínit chci především účast Marka Hamilla na namluvení jedné z postav. Oceňuji také možnost pořádně využít noční vidění, obzvláště na prototypu moderní víceúčelové zbraně. Ta umí také označovat nebezpečí, což se hodí u mise s rukojmími. Vytknout musím především nezábavný stealth, naštěstí nepříliš častý a často řešitelný i akčním způsobem. U některých misí se také trochu moc opakuje prostředí. Ve výsledku jde o příjemné vylepšení prvního dílu a bez pochyby nejpovedenější část série.
+27
  • PC 85
Soldier Of Fortune 2: Double Helix je druhý díl slavné střílečky. Kdysi byl tento druhý díl pro mě oblíbenější než díl první, po letech a po několika dohráních obou dílů však musím konstatovat, že je to spíše jednička, která se stala legendou.

Začátek hry vypadá na první pohled velice lákavě. První mise se odehrává v Praze a srdíčko českého hráče zaplesá. Bohužel, zároveň je to mise, která se příliš nepovedla a rozhodně patří mezi ty nejhorší mise v celé hře. Od druhé mise je však hratelnost mnohem lepší a dosahuje kvalit prvního dílu.

Mezi mé oblíbené mise vždycky patřily akce v Kolumbii, odehrávající se v krásně zelené džungli a která má na můj vkus úžasný hudební doprovod, a mise na Kamčatce, která vrcholí systémem laboratoří a výzkumných zařízení.

Brutalita, která byla tak známá z prvního dílu, se samozřejmě vyskytuje i zde a ještě o něco propracovaněji, a to i z důvodu lepšího a detailnějšího grafického zpracování než v prvním díle.

AI protivníků je na slušné úrovni, zbrojní arzenál je více než vyhovující a celková hratelnost výborná. Přesto se neubráním pocitu, že první díl je přeci jen o trošičku hratelnější a levelově propracovanější. Nicméně i Double Helix je skvělá pařba, která rozhodně stojí za těch několik příjemně strávených podzimních večerů s panem agentem Johnem Mullinsem.

Pro: Mise v Kolumbii a na Kamčatce, hratelnost, zábava

Proti: Horší zpracování první mise v Praze

+20
  • PC 70
Druhý díl SoF to je úplně jiný než jednička a to snad ve všech ohledech. Stejně jako první jsem si ho nepamatoval, takže to byl pro mě nový zážitek a to zážitek pořádně nervydrásající.

Začnu tím, co jsem nejvíce vyčítal jedničce - totiž grafikou a příběhem. Takže ve dvojce SoF nějaký příběh je. Nechybí nějaký ten zvrat, zrada, animace v enginu hry a závěr odehrávající se překvapivě v sídle těch hodných. Mullins se vydává po stopě nějakého ultraviru a teroristů, kteří chtějí zničit svět, aby se mohli válet bohatí na pláži... zkrátka taková ta neurážející klasika, nic více člověk od 3D akce čekat nemůže.

Grafika - tvůrci naštěstí upustili od nešťastného Quake II enginu, ten z Quake III sice taky není žádná hitparáda, ale určitě nevypadá jako stavebnice z kostek a hra vypadá opravdu jak z roku 2002. Ocitneme se v džungli, na ruské základně, v Hongkongu či na velké lodi a všude to vypadá celkem věrohodně. Enginové chyby jako vznášející se předměty ale stále zůstávají, nově se k nim přidávají prosvítající těla (voják za dveřma, z kterého vidíte třeba nohu a briskně mu ji můžete ustřelit - funguje ovšem i obráceně!)

Autoři vymysleli celkem 11 misí, které jsou rozděleny na mnoho částí a některé jsou opravdu obrovské (například Kamčatka). V rámci misí nechybí nějaké ty úkoly a občasné přemýšlení kudy dál. Hra je celkem lineární, ale občas se musíte někam vrátit, nebo naopak někam vylézt kam by Vás to nenapadlo. Za zmínku stojí legrační představa Prahy z roku 89, ale nemůžu to mít amíkům za zlé... já bych taky netušil jak to chodí v Alabamě nebo Arkansasu.

Kamenem úrazu jsou samotné boje a to takovým, že jsem si málem vylámal zuby. Jednička šla na nejlehčí obtížnost projít tak hladce, že jste měli pocit, že hrajete s nesmrtelností. Tvůrci se toho lekli a obrátili o 180 stupňů - takže nejlehčí obtížnost Amateur odpovídá Hard v jiných hrách. Každá level je zabydlena desítkami nepřátel, přičemž každý úsek znamená 5-10 kousků. Nepřátelé jsou tuzí, jen tak nějaká rána je nerozhodí, utíkají, kryjí se, krčí se, pokud se zašijete během sekundy Vám přiletí granát a mušku mají takovou, že Vás trefí přes půlku mapy, zatímco Vy je ani s maximální zoomem sniperky nevidíte. Nepomůže krčit se, nepomůže zběsile běhat, protože Vás prostě udolají přesilou.

Zbraní máte sice požehnaně a některé po zásahu dělají z nepřátel krvavou kaši - pokud se trefíte. Nepřátelé jsou fakt rychlí a navíc u všech zbraní (nejvíce u automatů) se Vám totiž při opakované střelbě rozjíždí zaměřování, takže ve výsledku nepostřílíte dávkou ani trojici enemíků z jednoho metru. Stejně tak stačí zamířit o milimetr vedle a netrefíte. Aby toho nebylo málo, nepřátele se respawnují, samozřejmě jak jinak než do zad a samozřejmě z míst, které jste před chvíli vyčistili.

Stealth Vám nepomůže, protože hra se v určitém momentě rozhodne a nepřátelé o Vás ví, sniperování je na houby, protože trefíte jednoho a další už Vám nedají šanci.

Zkrátka obtížnost je tak přestřelená, že i přes save/load odcházíte z každého boje z pořádnými šrámy a modlíte se za lékárničky a brnění (naštěstí pokud poctivě hledáte je jich dost). Nakonec jsem to po dvoudenní pařbě s vypětím sil dohrál, ale nikdy více.

Pro: Slušná grafika, dobrý leveldesign, spousta misí.

Proti: Na mě moc obtížné díky rozjíždění míření a respawnu

+17
  • PC 85
Druhý díl drsňáka Mullinse je v mých očích stejně povedený jako první, s lépe propracovaným příběhem a rozhodně daleko povedenější úrovní UI protivníků, u některých levelů ( Kolumbie nebo Kamčatka ) jsem se opravdu zapotil u nekonečného opakování misí - někdy opravdu 3 save game nestačily a bylo potřeba s nimi rozumně nakládat.

Každopádně jde o nekompromisní střílečku, kde se krví opět nešetří, žene Vás kosit protivníky v rozmanitých lokacích ve kterých poletují kolem torza jejich vlastních ustřelených končetin, jeden se prostě musí bavit a brodit se tou krvavou lázní za další roh - i když, to pak někdy v přemíry nadšení schytá z brokovnice nebo těžkého kulometu i nebožák nevinný rukojmí - až ke klasickému finálnímu souboji.

Za mě spokojenost a hurá vstříct třetímu dílu - 85 %

Pro: povedené lokace, brutalita, UI na úrovni

Proti: místy nevyvážená grafika jendnotlivých lokací

+17