@Ringo (02.01.2025 20:15): Já nevidím žádný rozpor z toho co se řeklo. @Red (02.01.2025 10:38): Z toho to vzniklo a pokračovalo to naprosto předvídatelně, přičemž autor pokračoval s těmi traditional chinese a liky příspěvků, že s čínským překladem bude prodávat za dvojnásobek. Samozřejmě můžeš mít čínské hráče za toxické. Já mám od Devotion na streamu a gog avatar jaký mám. Autor to ovšem za boj proti Číně a jejím toxickým nacionalistům podle svých slov nepovažoval, spíš to bylo nedorozumění.
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne
Bzzzt je 2D rychlá akční plošinovka, která slovy samotného vývojáře vzdává poctu klasickým osmdesátkovým hitům. Píše se rok 4096 a hráč se jako uměla inteligence ZX8000 zmocňuje robotického těla, aby se pod vedením svých stvořitelů, doktorky Emy a profesora Norberta, vydal překazit ďábelské plány šíleného vědce Badberta a zachránil svět. Ve hře vás čeká poutavý příběh, různorodá prostředí a retro hudba. Nebude nouze o smrtelné pasti, souboje s bossy a dobrovolné bonusové výzvy na až 50 úrovních.
Poslední diskuzní příspěvek
Nejlépe hodnocené komentáře
Když jsem poprvé slyšel, že Karel Matějka připravuje novou plošinovku, tak mě hned napadlo pokračování Colony 28. Bzzzt je ovšem naprosto něco jiného, ač robot v hlavní roli zůstal. Tempo hry je výrazně rychlejší, dokonce se snažíte překonávat dané časy. Základní myšlenka je jednoduchá. Dostat se na konec úrovně, ale ideálně v daném čase a cestou posbírat všechny šroubky. Samozřejmě to není jednoduché, v úrovních čeká spousta překážek a pastí. Oboje se mi zadařilo jen ve dvanácti úrovních, šroubky samotné ve více než polovině.
Koncept hry vypadá jednoduše, ale to hlavní je zde provedení. Nejdůležitější je přesné a responzivní ovládání, postava dělá přesně to co chcete. Jakákoliv smrt, a že jich bude, je jen vaše chyba. Skvěle jsou navržené také jednotlivé úrovně, s pěkně rostoucí obtížností. Postupně získáváte další schopnosti, například dvojskok, a hratelnost se příjemně komplikuje. Design je opravdu špičkový, i pohyby překážek jsou sladěné a je tak možné hned vyrazit a projít úroveň. Naopak okounění je často na škodu a ztratí se ten správný moment. Vše je doplněno hudbou, která precizně vystihuje tempo jednotlivých úrovní.
Krásná a detailní pixelartová grafika je jen třešničkou na dortu. Dokončit všech 52 úrovní je výzva, obtížnost není nízká, ale je spravedlivá. Velké záseky jsem měl jen v místech s omezeným časem. Úrovně kde mě honí paprsek nebo podobně opravdu nesnáším a šlo také o nejdelší záseky. Naopak shoot 'em up úrovní mohlo být více, je to skvělé osvěžení. Bzzzt také vyšlo v fyzicky v rámci Xzone edice. Obsahuje samolepky, pohlednice a především krásný mini artbook s tentokrát dost krátkým čtením. Vzhledem ke krásné grafice je opravdu na co koukat. Celkově velmi povedená hra a příjemné překvapení.
Koncept hry vypadá jednoduše, ale to hlavní je zde provedení. Nejdůležitější je přesné a responzivní ovládání, postava dělá přesně to co chcete. Jakákoliv smrt, a že jich bude, je jen vaše chyba. Skvěle jsou navržené také jednotlivé úrovně, s pěkně rostoucí obtížností. Postupně získáváte další schopnosti, například dvojskok, a hratelnost se příjemně komplikuje. Design je opravdu špičkový, i pohyby překážek jsou sladěné a je tak možné hned vyrazit a projít úroveň. Naopak okounění je často na škodu a ztratí se ten správný moment. Vše je doplněno hudbou, která precizně vystihuje tempo jednotlivých úrovní.
Krásná a detailní pixelartová grafika je jen třešničkou na dortu. Dokončit všech 52 úrovní je výzva, obtížnost není nízká, ale je spravedlivá. Velké záseky jsem měl jen v místech s omezeným časem. Úrovně kde mě honí paprsek nebo podobně opravdu nesnáším a šlo také o nejdelší záseky. Naopak shoot 'em up úrovní mohlo být více, je to skvělé osvěžení. Bzzzt také vyšlo v fyzicky v rámci Xzone edice. Obsahuje samolepky, pohlednice a především krásný mini artbook s tentokrát dost krátkým čtením. Vzhledem ke krásné grafice je opravdu na co koukat. Celkově velmi povedená hra a příjemné překvapení.
Kurva, Karle!
Doufal jsem, že nám pan Matějka vyrobí takovou malou českou Celeste, a jak jsem si to vysnil, tak se taky stalo. Bzzzt je sice kratší a příběhově (mnohem) jednodušší, ale jinak se může směle měřit s těmi nejlepšími plošinovkami od renomovaných studií za poslední léta. A tohle vše z rukou jediného vývojáře... Smekám.
Naprosto perfektní pixelart, povedená hudba, precizní ovládání a brutální obtížnost (která se teda dá snížit, ale rodiče nevychovali quittera). To je asi 4 hodinový Bzzzt s naprosto směšnou cenovkou. Tenhle typ plošinovek nemám moc v ruce, takže mi hra přišla opravdu hodně těžká, nicméně i když jsem od poloviny nadával prakticky nonstop do kokotin, proklínal level design, propichoval Karlovu voodoo panenku a musel si dávat po každých 20 minutách rozdýchávací pauzy, nakonec jsem stejně jako u Celeste zjistil, že po dokončení každého levelu, kde je zapotřebí bezmála chirurgická přesnost, je tahle koulervoucí obtížnost přesně to, co jsem od Bzzzta chtěl.
Ideální pro steam deck, všem doporučuji vyzkoušet minimálně demo, hodnocení 100/100 mluví samo za sebe. Bzzta by měli na základních školách zařadit do povinné herby.
PS: Shoot'em'up level byl naprosto fantastickej a hrozně by se mi líbila další pixelartovka v tomhle žánru *mrk mrk*
Baldur's Gate 3? Pche, tohle je hra roku, dámy a pánové.
Doufal jsem, že nám pan Matějka vyrobí takovou malou českou Celeste, a jak jsem si to vysnil, tak se taky stalo. Bzzzt je sice kratší a příběhově (mnohem) jednodušší, ale jinak se může směle měřit s těmi nejlepšími plošinovkami od renomovaných studií za poslední léta. A tohle vše z rukou jediného vývojáře... Smekám.
Naprosto perfektní pixelart, povedená hudba, precizní ovládání a brutální obtížnost (která se teda dá snížit, ale rodiče nevychovali quittera). To je asi 4 hodinový Bzzzt s naprosto směšnou cenovkou. Tenhle typ plošinovek nemám moc v ruce, takže mi hra přišla opravdu hodně těžká, nicméně i když jsem od poloviny nadával prakticky nonstop do kokotin, proklínal level design, propichoval Karlovu voodoo panenku a musel si dávat po každých 20 minutách rozdýchávací pauzy, nakonec jsem stejně jako u Celeste zjistil, že po dokončení každého levelu, kde je zapotřebí bezmála chirurgická přesnost, je tahle koulervoucí obtížnost přesně to, co jsem od Bzzzta chtěl.
Ideální pro steam deck, všem doporučuji vyzkoušet minimálně demo, hodnocení 100/100 mluví samo za sebe. Bzzta by měli na základních školách zařadit do povinné herby.
PS: Shoot'em'up level byl naprosto fantastickej a hrozně by se mi líbila další pixelartovka v tomhle žánru *mrk mrk*
Baldur's Gate 3? Pche, tohle je hra roku, dámy a pánové.
Plošinovky nejsou žánr, který bych vyhledával nějak často, ale čas od času si nějakou kratší zážitkovou záležitost s důrazem na atmosféru a příběh dopřeju rád. Bzzzt na to jde ale úplně opačně. Je to skutečně retro plošinovka zaměřená na skill hráče, kde příběh hraje spíše až, ne druhé, ale rovnou třetí housle. A upřímně, kdyby to nebyla česká hra a nebyl okolo ní tehdá takový humbuk, asi bych ji i směle ignoroval. A byla by to asi škoda, protože i když asi nejsem typ hráče, který by dokázal tenhle žánr naplno docenit, musím říct, že jsem se bavil. A jakmile jsem překonal krušnější začátky, bavil jsem se opravdu skvěle a dostával se do takového toho úporného herního transu, který pamatuju naposledy z dětství.
Hlavně z toho důvodu, že Bzzzt je fakt skvěle ovladatelný a dost možná jsem nehrál plošinovku, u které bych měl tak přesvědčivý pocit, že mám její ovládaní tak pevně v rukou, jako tady. A čím větší skill jsem ve hře získal, tím lepší pocit z hraní jsem měl a chtěl získávat i maximální score. Bzzzt není lehká hra, ale není ani vyloženě těžká (když jsem ji zvládl i já). Na hráče nečekají žádné vyloženě zákeřnosti, hra pouze vyžaduje svalovou paměť a chce po hráči, aby se každou z 52 úrovní precizně naučil. A právě díky ovládání je toto učení skutečně radost, protože jsem si byl vědom, že každý fail byl můj, nikoli hry. S čímž souvisí i precizní výstavba úrovní, které jsou designované svým tempem pro speed runnery a zpravidla nejlehčího průchodu jsem docílil vždycky, když jsem okamžitě vyrazil a držel se zamýšleného tempa.
Příjemným osvěžením byl shoot 'em up level a v posledním updatu Karel Matějka přidal i desítku challenge secretů zapuštěných do původních levelů. Zejména pasáže inspirované původním Arkanoidem nebo Donkey Kongem byly super. Dokázal bych si představit v případném DLC nebo rovnou pokračování takových hrátek i více.
Dohráno na Normal na 100 % za necelých 12h (bez insane achievementu, masochista zase nejsem).
Hlavně z toho důvodu, že Bzzzt je fakt skvěle ovladatelný a dost možná jsem nehrál plošinovku, u které bych měl tak přesvědčivý pocit, že mám její ovládaní tak pevně v rukou, jako tady. A čím větší skill jsem ve hře získal, tím lepší pocit z hraní jsem měl a chtěl získávat i maximální score. Bzzzt není lehká hra, ale není ani vyloženě těžká (když jsem ji zvládl i já). Na hráče nečekají žádné vyloženě zákeřnosti, hra pouze vyžaduje svalovou paměť a chce po hráči, aby se každou z 52 úrovní precizně naučil. A právě díky ovládání je toto učení skutečně radost, protože jsem si byl vědom, že každý fail byl můj, nikoli hry. S čímž souvisí i precizní výstavba úrovní, které jsou designované svým tempem pro speed runnery a zpravidla nejlehčího průchodu jsem docílil vždycky, když jsem okamžitě vyrazil a držel se zamýšleného tempa.
Příjemným osvěžením byl shoot 'em up level a v posledním updatu Karel Matějka přidal i desítku challenge secretů zapuštěných do původních levelů. Zejména pasáže inspirované původním Arkanoidem nebo Donkey Kongem byly super. Dokázal bych si představit v případném DLC nebo rovnou pokračování takových hrátek i více.
Dohráno na Normal na 100 % za necelých 12h (bez insane achievementu, masochista zase nejsem).
Pro: hratelnost, ovládání, férová výzva, grafika, chytlavá hudba
Proti: příběh a dialogy
Bzzzt je pixelartová, (potenciálně) hardcore plošinovka se zaměřením na precizní ovládání a neskromnými požadavky na hráčův skill, trpělivost a vůli. Vlastně ne, není to (jen) plošinovka. Pro mě osobně je tento počin Karla Matějky umělecké dílo. Tato hra je prostě fantastická. Krásná, veselá, nabízející skvělou zábavu i pořádnou výzvu. Je vytvořena s jasným úmyslem, vizí a hlavně s láskou.
Bzzzt si prostě musíte zamilovat od prvního okamžiku a na první pohled. A také na první poslech, protože chiptune soundtrack od Martina Lindy je prostě úžasný. Nedokážu si představit nic jiného, co by se k této hře hodilo lépe. Bzzzt je nádherné umělecké dílo, ta nejlepší pocta 8 bitovým klasikám, fantastický zážitek plný čisté radosti, kterému v tomto ohledu jiné mnohem větší a dražší hry nesahají ani po kotníky. Můžete soutěžit sami se sebou nebo nepřímo s jinými lidmi mnoha způsoby, posouvat se stále vpřed a zlepšovat své dovednosti a přesto bude neustále co dělat, zlepšovat nebo překonávat. U Bzzzt se nelze ubránit úsměvu a bezprostředním sympatiím, a to nejen k dílu samotnému, ale i jeho tvůrcům.
Hra nabízí tři stupně obtížnosti, lišící se jenom počtem životů, přičemž v tom nejtěžším jich máte sedm na celou hru, tedy 52 levelů. Jednoduchá obtížnost sice nabízí tři životy na jeden level a tedy několik možností udělat chybu, skutečnou chybou by však v tomto případě bylo vyměknout a nehrát alespoň na normální obtížnost (1 život na level), kdy je hra nejzábavnější a ten pocit, když se vám konečně podaří danou úroveň dokončit, nejsladší.
Pouhým dokončením jednotlivých levelů to však nekončí. Každou úroveň plnou pastí, překážek, nástrah a nejrůznějších nepřátel můžete hrát na čas, pokusit se vysbírat všechny šroubky nebo to spojit do takzvaného bezchybného průběhu. Ve hře později získáte nové schopnosti, například dvojskok nebo dash/fofrovač, což vám umožní hrát starší levely novým způsobem a nadále se zlepšovat.
Největší chybou by však bylo tuto hru zcela minout. A i když je rok 2023 na herní pecky mimořádně bohatý, Bzzzt se v něm nejen že neztratí, ale pro mně osobně bude patřit k těm nejlepším.
Bzzzt si prostě musíte zamilovat od prvního okamžiku a na první pohled. A také na první poslech, protože chiptune soundtrack od Martina Lindy je prostě úžasný. Nedokážu si představit nic jiného, co by se k této hře hodilo lépe. Bzzzt je nádherné umělecké dílo, ta nejlepší pocta 8 bitovým klasikám, fantastický zážitek plný čisté radosti, kterému v tomto ohledu jiné mnohem větší a dražší hry nesahají ani po kotníky. Můžete soutěžit sami se sebou nebo nepřímo s jinými lidmi mnoha způsoby, posouvat se stále vpřed a zlepšovat své dovednosti a přesto bude neustále co dělat, zlepšovat nebo překonávat. U Bzzzt se nelze ubránit úsměvu a bezprostředním sympatiím, a to nejen k dílu samotnému, ale i jeho tvůrcům.
Hra nabízí tři stupně obtížnosti, lišící se jenom počtem životů, přičemž v tom nejtěžším jich máte sedm na celou hru, tedy 52 levelů. Jednoduchá obtížnost sice nabízí tři životy na jeden level a tedy několik možností udělat chybu, skutečnou chybou by však v tomto případě bylo vyměknout a nehrát alespoň na normální obtížnost (1 život na level), kdy je hra nejzábavnější a ten pocit, když se vám konečně podaří danou úroveň dokončit, nejsladší.
Pouhým dokončením jednotlivých levelů to však nekončí. Každou úroveň plnou pastí, překážek, nástrah a nejrůznějších nepřátel můžete hrát na čas, pokusit se vysbírat všechny šroubky nebo to spojit do takzvaného bezchybného průběhu. Ve hře později získáte nové schopnosti, například dvojskok nebo dash/fofrovač, což vám umožní hrát starší levely novým způsobem a nadále se zlepšovat.
Největší chybou by však bylo tuto hru zcela minout. A i když je rok 2023 na herní pecky mimořádně bohatý, Bzzzt se v něm nejen že neztratí, ale pro mně osobně bude patřit k těm nejlepším.
Po zářijovém nadšení z AstroBota jsem se rozhodl, že musím dát šanci podobným hrám od mistrů z Nintenda a proto jsem pořídil Switch. Teď o dva měsíce později a investici poměrně značné částky do asi patnácti must have her je první hrou, kterou jsem na přenosné konzoli pokořil nečekaně Bzzzt.
Co říct jiného než recenze a většina komentářů zde na databázi? Napálil jsem tomu kilo, ta hra dělá dobře všechno, ale nejpodstatnější pro mě bylo naprosto precizně reagující ovládání, které je klíčové pro načasování přesných skoků a vyhnutí se nepřátelům. Hlavně nekonečný dash je fantastický. Nečekaně skvělá je hudba, hlavně pár skladeb, které jely někdy v polovině hry se mě hodně líbily. Hru jsem zatím dojel na střední obtížnost na všechny šroubky, časy a metály a nepřišlo mě to tak strašně obtížné, zkusím dojet i nejtěžší obtížnost, kdy si zatím myslím, že by to nemuselo být tak strašné, když ubyde časový a sběratelský stres.
Mým problémem na Switchi je absence trofejí/achievementů. Takže si je budu snažit nějak u her sám stanovovat. Tady má teda zatím 52 levelů s komplet metálama a viděl jsem titulky. Je tam ještě nějakých 20 badbertových levelů, což nevím jestli je update nebo DLC, ale součást původní hry to zřejmě není, když po final bossovi jely titulky. Takže tyhle levely snad taky zmetáluju, pak bych chtěl najít všechny čipy (v levelech schované tajný místnosti, je jich myslím deset) a zkusit tu nejtěžší obtížnost s omezenými životy.
Je škoda, že hra i přes fantastické hráčské recenze na Steamu zřejmě prodejně totálně shořela, protože to asi autora odradí od nějakých dalších sólo vývojů nebo případně dalšího dílu. Tohle není obyčejná skákačka, je dokonale vyladěná po všech stránkách (o příběhu se bavit nebudeme) a zaslouží si mnohem větší pozornost než se jí dostalo.
Co říct jiného než recenze a většina komentářů zde na databázi? Napálil jsem tomu kilo, ta hra dělá dobře všechno, ale nejpodstatnější pro mě bylo naprosto precizně reagující ovládání, které je klíčové pro načasování přesných skoků a vyhnutí se nepřátelům. Hlavně nekonečný dash je fantastický. Nečekaně skvělá je hudba, hlavně pár skladeb, které jely někdy v polovině hry se mě hodně líbily. Hru jsem zatím dojel na střední obtížnost na všechny šroubky, časy a metály a nepřišlo mě to tak strašně obtížné, zkusím dojet i nejtěžší obtížnost, kdy si zatím myslím, že by to nemuselo být tak strašné, když ubyde časový a sběratelský stres.
Mým problémem na Switchi je absence trofejí/achievementů. Takže si je budu snažit nějak u her sám stanovovat. Tady má teda zatím 52 levelů s komplet metálama a viděl jsem titulky. Je tam ještě nějakých 20 badbertových levelů, což nevím jestli je update nebo DLC, ale součást původní hry to zřejmě není, když po final bossovi jely titulky. Takže tyhle levely snad taky zmetáluju, pak bych chtěl najít všechny čipy (v levelech schované tajný místnosti, je jich myslím deset) a zkusit tu nejtěžší obtížnost s omezenými životy.
Je škoda, že hra i přes fantastické hráčské recenze na Steamu zřejmě prodejně totálně shořela, protože to asi autora odradí od nějakých dalších sólo vývojů nebo případně dalšího dílu. Tohle není obyčejná skákačka, je dokonale vyladěná po všech stránkách (o příběhu se bavit nebudeme) a zaslouží si mnohem větší pozornost než se jí dostalo.
Pro: Pixelart, hudba, levely, obtížnost + volba obtížnosti, poměr cena/výkon
Proti: Příběh mi přišel možná až moc dětský. Já chci depresi a zoufalství...