Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Icewind Dale: Trials of the Luremaster

03.07.2001
72
67 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Po nářcích fanoušků nad relativní krátkostí prvního přídavku Heart of Winter k Icewind Dale se v Black Isle Studios rozhodli k poměrně ojedinělému kroku: zcela zdarma vydali menší rozšíření - Trials of the Luremaster.

Na hradě Maluradek kdesi v poušti Anauroch můžete v rámci již zmíněného prvního datadisku započít dobrodružství, jehož průměrná herní doba se počítá od 5 do 12 hodin čistého času, což nejsou zanedbatelná čísla vezmeme-li v potaz, že mnohé dnešní plné hry dokončíte i rychleji. Z uvedené informace vyplývá, že musíte mít nainstalovanou jak původní hru, tak přídavek Heart of Winter. Rozhodně se také nedoporučuje do nitra pevnosti odcestovat na nižší než 11. úrovni. Možná byste pak nestačili na nové příšery, postavy, předměty a především na logické hádanky a celkově nebojové úkoly, kterých nalezneme v TotL habaděj (i když v tomto směru vám úroveň avatara moc nepomůže, bude třeba zapnout vlastní, nikoliv virtuální mozkové závity).

Icewind Dale: Trials of the Luremaster je možno stáhnout například zde.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Staré tethyrské přísloví zní: "Nikdy nevěř půlčíkovi s kápi, jenž se u korbele směje během vyprávění o pokladech v ňákym hradu." Spousta zkušených dobrodruhů Faerunu vám to potvrdí. Druhý datadisk se do toho vrhl po hlavě a bez skrupulí - Budeš bojovat. Jestli nebudeš, zhebneš tu. Oukej...

Dříve než se s oním malým zrádným Smeagolem vydáte do prokletého hradu, pořádně se vyzbrojte, pomodlete se a v tamní hospodě v Lonelywoodu si dejte pár dobrých džbánků piva, následující chvíle bude totiž vaše družina dostávat pořádně zabrat. Hrad je totiž přeplněn nejrůznějšími monstry a potvorami, které nebudou ani v nejmenším váhat vás rozcupovat na kusy. And boy, že jich tu je... Na nějaký dlouhý rozhovory a konverzace zapomeňte (dyť hrajete Icewind Dale, proboha!), z 94% budete opravdu pouze a jen bojovat. A někdy je to fakt vostrý. Hráč se zde setká s novými nepřáteli v různých podobách a počtech, kteří jsou v jistých případech schopni vám družinu zcela zlikvidovat. Inu, bojuje se tu holt krásně. Hráče zde taktéž čeká pár dost frustrujících hádanek, frustrujících především z toho důvodu, že hra vám fakt nedává pořádně jasné indície, jak je vyřešit. Proto lidi, kteří koukli do návodu naprosto chápu, hádanka se šutry, stoly a truhlami byla fakt pekelná.
Samotný závěrečný souboj byl však naprosto senzační. Frustrující, ale ne otravný. Obtížný, ale ne přehnaný. A srdce u něho i občas pěkně zapumpuje. Dodnes ho považuji za jeden z nejlepších boss fightů ze všech IE her.
Datadisk má ale i svoje problémy. Jsou to například některé lokace, respektive jejich nesmírná rozsáhlost. Stále se opakující nepřátelé a nijak zvlášť zajímavé points of interest s sebou po nějaké době můžou přinést stereotyp a následně i nudu smíchanou s otravností. I celkově samotné prostředí není nijak zvlášť zajímavé. Hrad je prostě hnusnej. A radost či zvědavost z jeho prozkoumávání člověk fakt neucítí. Dále mě mrzí, že nebyla více rozvinuta dějová linka se samotným Luremasterem. Ozvěny minulosti ve formě jeho průběžného vyprávění nebyly špatné, nicméně i tak mě to pořádně nevtáhlo do celistvosti herní zápletky. A Soule mohl vymyslet nějakou tu novou hudbu, soundtrack z prvního datadisku je tu zkopírovanej celkem věrohodně, nicméně nějakou tu novinku přihodit mohl.

Pokud vám nevadí neustále hordy nepřátel, které se na vás budou bezmyšlenkovitě valit, druhý datáč IWD si užijete. Přináší s sebou určitou výzvu, zábavu a frustraci. Občas se u toho člověk trochu nudí, ale hej... co by člověk neudělal pro pár těch zkušeností navíc, he?

Pro: Slušné boje, atmosféra, závěrečný souboj, nemilosrdné hádanky

Proti: Někdy nuda a stereotyp, promarněný potenciál příběhu, žádná nová hudba

+23
  • PC 60
Hry na Infinity Engine jsem na začátku století zbožňoval. Tedy hlavně Baldury a posléze i Planescape. Na IWD se mi líbila předevšim hudba, náplň hry samotné už méně. Byl jsem tehdy schopen dohrát (po několika neúspěšných startech) jak základní hru, tak i datadisk (první bitva s drakem) i začít Trials of the Luremaster, ale příliš daleko jsem se nedostal. Přesto ve mně vždy zůstala touha dohrát všechny hry na IE. Po letech jsem pak se zaťatými zuby dorazil i IWD 2 a nyní konečně i Trials of the Luremaster.

Nejspíš patřím k minimu hráčú (minimálně zde na DH), pro kterého jsou boje v IE hrách prostředkem, ale nikoli cílem. Neužívám si nějakého taktizování, naopak chci, aby boje netrvaly dlouho, moje postavy nechcípaly, já se nemusel štvát s ochranami, zrychleními, maximálně si tak loknout léčivého lektvaru, prostě aby boje nestály v cestě příběhu. Proto také nižší hodnocení právě na boje zaměřených datadisků TOTSK, TOB a taky samotné série IWD, protože to mě prostě nenaplňuje. Příliš mě to nebralo před dvěma desetiletími a nyní mám pro to ještě méně pochopení.

Bohužel pro mně, přesně o tom je i TOTL - boje, boje, boje, sem tam puzzle, příběh mě nezajímal. Ještě rád jsem si zapnul story mode (hrál jsem Enhanced Edition), nejvíc mi zatápěli spectral warriors v samotném hradě, jinak to celkem šlo. Hrou jsem pak prosvištěl za zhruba 2,5 hodiny, což mi naprosto vyhovovalo. Navíc jsem poprvé v životě hrál s předpřipravenou partou (což přispělo k ještě většímu pocitu odcizení, nepřekvapivě). Na druhou stranu mi nikdo neumřel, což považuji za velké plus...

Pokud vás bavilo IWD (a HOW), TOTL by zklamat neměl.

(Herní výzva 2020: Parťák)
+18
  • PC 80
Baldurova Brána měla svou Durlagovu věž a ID mají zase hrad Maluradek, který všem, kteří si chtějí v mrazivém prostředí ID užit co nejdéle, nabízí opravdovou výzvu a zábavu na několik hodin. Obtížnost zde stoupla velmi výrazně a bez postav na patřičné úrovni ani nemá smysl sem lézt. Na všechny, kteří překonají hory nepřátel, spousty pastí a hádanek pak čeká odměna v podobě možnosti poslat Luremastera na pravdu boží.

Dnešní hráče by možná překvapilo, že kdysi bylo možné vydat do hry přídavek zdarma, který svou herní dobou dokáže překonat většinu dnes vydávaných her.

Pro: Parádní rozšíření ID, na vyšší obtížnost to byla fakt výzva

Proti: Pro ty, kteří nemají rádi ID to bude jenom další ID, ale za tu cenu tomu fakt nemám co vytknout :)

+16
  • PC 70
Hry ze světa Forgotten Realms se vždy vyznačovaly určitou složitostí. V reále to znamená, že hráč se čas od času potřebuje poradit s návodem (pokud se nechce dlouhodobě týrat). Trials of the Luremaster je však z těch, které jsou těžké i s návodem.

Výzva, masochismus, či způsob jak přijít o duševní zdraví, tato všechna označení na tento datadisk sedí. Po vstupu do datadisku Vás uchvátí a již nepustí (protože dokud ho nedokončíte, tak se nevrátíte).

Datadisk prověří jak kvalitu jednotlivých členů družiny (tady to chce už různorodost), tak její vybavenost V jedné pasti jste uvězněni s hromadou zelených slizů. Lze je zabít pouze ohněm, či kyselinou - parta válečníků s meči +4, je kničemu.

Ovšem datadisk není obtížný pouze po stránce síly protivníků ale také co se týče jednotlivých úkolů. Jsou dlouhé složité a lze se vnich snadno splést (chyby přivolávají nová monstra).

Trials of the Luremaster je takovou specialitkou (podobně jako Durlagova věž). Je to spíše pro ten typ hráčů, kteří si chtějí vyzkoušet něco obtížnějšího. Datadisk se bohužel nenachází na planině ledového větru a vede z něj pouze jedna cesta. Alespoň je tento přídavek zdarma (ikdyž hráč musí mít celý Icewind dale + HoW).
Hráčům, kteří se na toto chystají, přeji pevnou vůli a trpělivost. Vědomí z pokoření tohoto datadisku potěší. 70%

Pro: Výzva, přídavek zdarma

Proti: Je to na hraně co do obtížnosti, na poprvé často družina zklame a hráč si musí vytvořit novou mnohem promyšlenější.

+14