Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Island

Dead Island: Definitive Edition

06.09.2011
31.05.2016
kompatibilní
75
340 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Dead Island začíná tradičním hybatelem dějů a to neznámou virovou nákazou. Po prohýřené noci se probouzíte v hotelovém pokoji a všude je slyšet pouze křik vyděšených lidí. Během několika minut zjišťujete, že se celý ostrov hemží oživlými mrtvolami, které vám jdou po krku. Později od ostatních přeživších zjišťujete, že jste vůči nákaze imunní a je jen na vás rozpoutanou apokalypsu zastavit.

Tento další přírůstek do žánru ´zombie holocaust´ mají na svědomí vývojáři z Techlandu, kteří z původního názvu Island of Living Dead a prvotní myšlenky z roce 2005, vytvořili akční hru s hororovými prvky, viděnou z pohledu první osoby.

Hra vás zavádí na ostrov Banoi, kde si můžete zvolit ze čtyř charakterů (bývalá policistka Purna, vysloužilý hráč amerického fotbalu Logan, rapper Sam B a recepční Sien Mej) s rozdílnými vlastnostmi, projevující se především ve stylu boje.

Během boje o holý život budete sbírat body pro vylepšování vybrané postavy (sprint, větší inventář), přičemž celkový prim hrají ve hře zbraně všeho druhu a soubojový systém. Jelikož ani jedna z hratelných postav není speciální komando jednotkou, dostanou se vám do rukou zbraně v podobě seker, nožů, mačet či části různých předmětů (pláňka v plotě, noha od stolu aj.) a velmi vzácně i nějaká ta střelná zbraň s malým počtem nábojů a vlastností opotřebení nebo možností zaseknutí (jako ve hře Call of Juarez). Je zde možné tyto zbraně opravovat v dílně nebo jednotlivé nalezené předměty podle příslušného návodu zkombinovat do smrtonosných nástrojů (sprej + zapalovač = plamenomet). Pro aplikaci těchto zbraní poslouží, na rozlohou velkém ostrově různých lokacích (s několika málo přeživšími, zadávající úkoly a poskytující drahocenné informace), různí zombíci několika speciálních schopností, tvarů a barev - od těch nejobyčejnějších, až po nejtěžší bossy.

K přepravě zde mimo vlastní údy slouží vozidla, které se můžou používat také jako zbraně s určitým stupněm destrukčního modelu.

Po vzoru Left 4 Dead a Borderlands nabízí hra kooperativní multiplayer pro 4 hráče. Do online hry je možné se plynule přepínat přímo při hraní v kterýkoliv okamžik a pokračovat s příběhem ze singleplayeru.

Dead Island podporuje i stahovatelný obsah. Za zmínku stojí hlavně Bloodbath Arena a jediné příběhové DLC - Ryder White. Na hru později navázalo pokračovaní s podtitulem Riptide.


Poslední diskuzní příspěvek

@PRIVATE MARTIN (18.04.2024 20:49): Na ty ostré/sečné. Na střelné je Purna. O té jsem přemýšlel, ale zase pak jsem si řekl, že první pořádné střelné zbraně jsou až někde v tom městě, což je cca někde v půlce hry či lehce před půlkou.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Stejně jako v Borderlands je i v Dead Island mnoho nelogičností, nedodělků a chyb, které by v jiných hrách nemohly být za normálních okolností tolerovány. Stejně jako Borderlands je však i Dead Island natolik návykovou záležitostí, že jsem si většiny nepovedených věcí přestal během hraní všímat. A nakonec mě přestaly i úplně vadit. Při psaní komentáře jsem se musel sám sebe ptát – co mě to na začátku tak otravovalo? Co mě vytáčelo? Bylo toho skutečně mnoho. Pátral jsem dlouho v paměti… Pak jsem si řekl, proč to dělat, když to hlavní – likvidace zombíků - se podařilo autorům zpracovat na jedničku.

Masaporcování a krveprolévání totiž už dlouho nebylo v žádné hře tak zábavné jako právě v Dead Island. Hratelnost nade vše. Navíc na začátku hry vypadají souboje se zombíky úplně jinak než na jejím konci. S vylepšenými schopnostmi postavy a lepší zbraní v ruce je i vizuální požitek z masakrování mnohonásobně kvalitnější a během hraní se prostě neomrzí. Na tanečky, které dokáží zombíci předvádět, když jsou zasaženi elektřinou nebo ohněm, je radost pohledět. O useknutých končetinách létajících vzduchem ani nemluvě. Nádhera. Díky pohledu první osoby je možné si vychutnat probíhající jatka opravdu zblízka. Kolikrát jsem měl pocit, že vyhřezlý mozek vyletí skrz monitor až ke mně do pokoje. Rozdupávání kebulí ležících zombíků vysokým podpatkem malé Číňanky byla moje oblíbená kratochvíle. Škoda, že na ni nebyl achievement.

Chování zombíků v akci je velmi podařené. Na tupě postávající masy čekající na ránu z milosti známé ze stejně tupých her tu prostě nenarazíte. Naopak zombíci jsou velmi agresivní a jakmile zavětří v okolí živou bytost, okamžitě se ji vydají zlikvidovat. Souboje s některými druhy z nich si dokonce vyžádají i vyšší míru taktizování. Oproti tomu chování lidských protivníků poněkud pokulhává a souboje s nimi občas nepůsobí příliš dobrým dojmem. Dokonce by se dalo říct, že AI nepřátelských zombíků je v Dead Island na vyšší úrovni než AI nepřátelských lidí. Naštěstí souboje s přeživšími nejsou příliš časté.

Herní plocha určená k pořádání krvavé veselice je obrovská. Část hry odehrávající se na pobřeží tropického ostrova, v zpustošeném městě a kanálech pod ním je zpracována výborně a velmi detailně. Překvapilo i měnící se počasí. Džungle se také povedla, ale vytratila se v ní původní atmosféra hry a kolem laboratoří se u mě dokonce dostavil lehký závan nudy. K lepšímu se vše změnilo až s přesunem do věznice, ale i ta mohla být zpracována mnohem lépe. Jakoby Polákům na konci malinko došel dech a v megalomanském projektu se trochu začali ztrácet.

Příběh jsem neřešil. Stejně je tu jen proto, aby celé to řádění dostalo nějaký vyšší (ne)smysl. Ve hře tohoto typu na něm příliš nezáleží, i když si na něm mohli autoři dát samozřejmě daleko více záležet. Bez záporáka na konci by se hra zcela obešla. Stejně tak nad smysluplností některých úkolů jsem příliš nehloubal. Byl jsem rád za každý, během kterého na mě čekal další přísun masa určeného na porážku. A o tom to je.

Celkový odehraný čas: 24h 05m 45s
Level: 34
Dokončené úkoly: 114
Počet zabitých nepřátel: 1675
+37 +39 −2
  • PC 80
Dlouho jsem si chtěl Dead Island zahrát. Mám rád boj na blízko a zombie tématiku. Po vydání jsem ale na hru neměl dostatečný počítač. Když jsem pak nedávno zahlédl hru na steamu ve slevě, šel jsem do toho. Definitive Edition. Nějak mi uniklo, že za tu dobu už hru zremástrovali. Což můj mozek chvíli nemohl pobrat. Proč? Vždyť je to celkem nová hra? Jiné to potřebují mnohem víc! Tak jsem nakonec byl rád, že hru rozjedu na střední textury a vypnuté detaily na 40-50 FPS. Grafika pak vypadala hůř než na obrázcích původní verze.

Příběh je jedno velké, obrovské a předvídatelné klišé. Úplně jak v těch béčkových filmech. 100 krát zrecyklované. Někdy jsem se musel nad scénářem usmívat, jak byl hloupý. Ani ty animované postavy to neuměli pořádně zahrát. Co je ale nejdůležitější, atmosféra funguje. Funguje skvěle. Parádně ozvučená hra, kde se bojíte procházet a často se bojíte o život. Na mě to alespoň tak působilo. A to prosím za bílého dne.

Souboje jsou zábavné, že mě to neomrzelo ani po 40 hodinách hraní. Rubačka z očí do huby pestrou škálou zbraní v RPG režimu, který vám zlepšuje schopnosti, rychlost, výdrž. Bohužel je to ten systém, kde zombie levelujou s vámi. Toho já nejsem moc zastánce. Odpadá tím dobrý pocit z objevování nového a nedostupného území. Navíc se zombie zbytečně rychle obnovují. Zbraně levelujou také a skoro nemá smysl je vylepšovat. K čemu pak takováhle funkce?

Úkoly jsou pořád to samé. Dojděte někam, něco tam udělejte a vraťte. Ještěže díky vymakanému soubojovému systému mě to chození docela bavilo. Ještě víc ježdění v autě. No dobře, ke konci už mě to ve vězení tolik nebralo. To ale hře neubírá. Zvlášť, když obsahuje spoustu achiewementů, které se dají splnit.

Hrál jsem za specialistku na střelné zbraně a musím říct, že je to zbytečné. Pušky jsou slabé. Dobré leda na pár lidských protivníků. Že by byl v reálu účinnější nožík na kuchání ryb, než kulka z útočné pušky? Po zombících se nejlíp házeli nože. Ty se do zombie zasekly a nikam se neodrazili. Co já takhle ztratil kladiv.

Purna
úroveň 46
35h 45m 27s
prozkoumáno 98%
uraženo 179,66 km
výzvy 42%
úspěchy 50%

Pro: atmosféra, strach o život, perfektní ozvučení, perfektní soubojový systém, slušně dlouhé, žánrově tupý scénář, auto

Proti: levelování zombií a zbraní, někdy přehnaný respawn, nezajímavé vedlejší úkoly, slabé střelné zbraně

+28
  • PC 85
Zombies, come to me and I'll show you something ... special :)

Rok a půl starý, mistrovský trailer na Dead Island ve mě pokaždé vyvolá pocit úzkosti, souznění a především milosrdnosti. Neexistuje přitom tolik her, u kterých byla očekávání natolik vysoká jako právě u Dead Island a ani u mě neexistuje tolik her, kterým bych dokázal prominout takové chyby, jaké mne občas postihly při hraní právě Dead Island. Naštěstí všechno zachraňuje neotřelý námět, příjemné zpracování a svým způsobem i originalita!

UPOZORNĚNÍ: PORCOVÁNÍ ZOMBIE ZPŮSOBUJE ZÁVISLOST!

Ohledně příběhu se tvůrci naopak moc nevytáhli. Struktura je víceméně taková, že … „probudil jsem se s kocovinou, jak prase. Všude samej zombík. Všichni mě chtějí zabít, občas i zfanatizovaní přeživší, jsem imunní. Takže asi jediná spása ve zdejším ráji!“ Mise přitom ani nejsou nikterak originální a je to povětšinou o tom samé – doběhnout někam, sebrat/zachránit/najít, něco/někoho a pak zase zpátky. Bonusem po cestě je hromada zombie na porážku, což je hrozná … ano, zábava :)

Zabít zombíka se přitom dá pěknou hromadou zbraní od férovky, pěkně pěstmi, přes různé trubky, pádla, mačety, sekyrky, lopaty, nožíky, nože, cihly, katany a nesmírnou radost mi udělala má první střelná zbraň v podobě šestiranného revolveru, který, jak jsem náhle zjistil, stál úplně za houby. Naštěstí ho stačilo trošku vylepšit a stal se příjemným parťákem do nepohody. Záhy byl vyměměn za 9mm, Desert Eagle, brokovnici, či útočnou pušku AK74, či M16. Střelivo je dosti nedostatkovým zbožím, proto jsem byl rád, že jsem v jedné vedlejší misi získal návod na tvorbu nábojů, které mi jejich získávání značně ulehčilo.

MacGyverovské schopnosti se totiž v Dead Islandu nezapřou a vytvořit z „obsahu odpadkového koše“ pár košér nábojů stojí určitě za zmínku. Ostatně i vylepšování všech sečných zbraní, jako mé oblíbené mačety, či sekyrky do podoby elektrizujících, hořlavých, či jedovatých mršinek, mě potěšilo. Zlepšení a účinek na nemrtvých je okamžitý, vyzkoušeno odborníky :)

Co mi občas dělalo vrásky na mém, jinak mladém, čele … byl několikrát haprující radar, který mě naváděl do míst, kam jsem se jednoduše dostat nemohl, či mě naváděl zbytečně dlouhou cestou, která byla ještě k tomu zatarasená. Párkrát ani nepotěšila umělá intelinge souputníků, kteří ingnorovali střelbu do vlastní řad, či eskort přeživších, který zavinil nějaký skript a boreček běhal stále dokola, a hledal mě. Kvůli špatnému skriptu se mi ani nepodařilo otevřít jedny dveře, přičemž jsem byl nucen restartovat checkpoint – ještě že jsou tak dobře rozmístěny a nehrozí moc velká frustrace.

Chrome Engine 5 odvádí svou práci více než dobře. Prvotní pláž a džungle vypadají přímo noblesně, až mě z té ponořující krásy občas pěkně bolely oči. Trošku horší je to s uzavřenými lokalitami, které nevypadají moc zajímavě a určitě má engine daleko větši potenciál, ale chápu, že by to asi každého nebavilo běhat pouze v exteriérech. Osobně jsem ale uzavřené lokality (např: tunely) moc v oblibě neměl, možnost taktizování je tařka nulová a hra tak trošku ztrácí na kráse, kterou se pyšní zbytek hry!

V kostce: Dead Island má několik naprosto zbytečných chyb, ale to je u tak velké hry asi už nutností. Přesto ve mě převládá pocit, že návštěva ostrova Banoi mě zase naučila něco nového a jsem za tuto "dovolenou" rád. Díky, studiu Techland!

Herní postava: Logan
Odehraný čas: 23h 21minut
Dosažený level při dohrání kampaně: 39
Splněných úkolů: 121
Uražená vzdálenost: 117.96
Prozkoumané oblasti: 95%
Splněných výzev: 37%
Úspěchy: 50%
Počet zabitých zombie: Já se vrátím ,)


Who do You voodoo, Bitch!

Pro: Chrome engine, výběr zbraní, zombie námět, ostrov Banoi, ozvučení, délka kampaně, kdy po 25h nemám dost,

Proti: občas haprující radar, umělá inteleligence lidí, Akt 4,

+27 +28 −1
  • PC 80
Oproti Left for Dead staví tato hra spíše na takzvaném face to face. Žádný kulomet, tuny střeliva, točit se dokolečka a tadadadada. Mačeta je mi svědkem. Stala se mou nedílnou součástí až do konce hry a místy jsem si připadal jak zaměstnanec masokombinátu Zřud. Počáteční plážovou atmosféru začne pomalu, ale jistě střídat tísnivá, vlhká a těžká až po finále ve věznici. To bylo víceméně povedené, snad až na úplný závěr, který mi přišel neskutečně přehnaný. Ne tak ani kvůli těm šílenostem, které se tam začaly dít, ale spíš to všechno doplácelo na jeden zásadní problém. ZVUK.

Zvukaře týhle hry dělal nejspíš pacient ušního oddělení. Každou chvíli jsem měl během celé hry pocit, že mi zombík funí už už za krkem, ale on byl na metry daleko, a ještě ke všemu úplně v jiném směru, než jsem měl pocit, že zvuk přichází. Nebo jsem nějakýmu chudákovi dupal na hlavu a jeho zvuky byly slyšet tak, jako by tam byl minimálně ještě někdo další. Toho si pochopitelně časem přestanete všímat a kolikrát jsem díky tomu podcenil situaci a někdo tam opravdu byl. A ten konec za deště? 20 metrů od vás někdo střílí, ale vy to neslyšíte. Nebo se z ničeho nic před vámi objeví zajíc (tak jsem říkal těm rychlým). Navíc tihle zajíci kolikrát vybíhali snad přímo z textur nebo odkud viz mise u domorodců v aréně. To bylo taky místo plné nepublikovatelných výrazů.

Další neuvěřitelná chujovina je radar. Tvl, kdo to spáchal??? Tvrdohlavý bastard, který vehementně trvá na určité cestě, a teprve když ho ignorujete dostatečně dlouho, milostivě vám začne ukazovat jinou cestu. Nehledě na to, že dost často ukazuje zbytečně dlouhou a nebezpečnou trasu. A poslední výtka....inventář. Ten je snad vrcholem všech nedostatků. Seberu energy drink, mám v ruce lékárnu, přičemž jsem v ní měl mačetu. Seberu alkohol, najednou ho mám v ruce a co nevidím, místo, abych masokombinátil ožírám se tam jak plážovej playboy. S nepublikovatelnými nadávkami se dobelhávám k nejbližšímu autu a čekám, až ta vopice přejde.

Naopak obrovským plusem je tu kooperativní mód, který jsme s dalšími dvěma hráči využívali dost často a neskonale se u toho bavili. O tom jsme vždy jako malí caparti u sega megadrive snili. Grafické zpracování je velmi dobré a široká škála zombíků působí místy značně nechutně. Příběh je víceméně jednotvárný a není v něm snad jediný originální, či neotřelý prvek. Přes to přese všechno u mě ale převládají pozitivní pocity po dohrání hry, protože je jednoduše zábavná a zvlášť v kooperačním módu nabízí teprve tu pravou porci zábavy. Celkově vzato je to velmi zábavná hra, u které si ale musíte zvykat na spousty neduhů a příběhem taky moc neoslní. Své fanoušky si ale určitě najde.

Pro: kooperace, grafika, spousta questů, možnost úpravy zbraní

Proti: hrozný inventář, zvuk a radar, béčkový příběh, slabý konec

+26 +27 −1
  • PC 80
Zpočátku jsem měl z Dead Island velice rozporuplné pocity.

Prvně mě zklamal příběh, který je prostě takový nemastný neslaný. Strašně jsem se těšil na ten prvek survival a na to, jak budu bojovat o holý život a budu se o sebe bát. No, hra jde na to trochu jinak. Za prvé je obtížnost velmi jednoduchá. Hráč rube zombíky jak na běžícím pásu a pokud zhebne, tak se po chvilce respawne a může směle rubat zombíky dál. Tenhle prvek mi zpočátku strašně vadil, ale postupem času jsem za něj byl rád, protože tak nehrozila frustrace, která by jistojistě brzy dorazila, bo chcípat budete opravdu často.

Samotné porcování nemrtvých je sranda, ale musím přiznat, že pokud bych hrál sám, brzy bych se asi trochu nudil, protože herní náplň se po celou hru nemění. Prokecnete pár lidí, dostanete několik questů, cestou k cíli vymlátíte desítky uslintaných nemrtvých, vyčistíte danou oblast/seberete questový předmět a jedete zpátky úkol odevzdat. Občas se sice najdou nějaké ty questy originální, ale moc jich není. Pokud hrajete kooperativně s kámošema, hned je to větší sranda. Já hrál (jako obvykle) s Jackem a rozhodně jsme se nenudili, ba jsme se skvěle bavili.

Úvodní lokace je hodně zajímavá a designově bohatá, ale popravdě mě spolu se závěrečnou bavila asi nejméně. Možná proto, že jsem si zpočátku na styl hry musel zvykat. Naopak rozhodně nejvíce jsem si užil džungli, která skrývala i jeden milý easter egg. Doporučuju prozkoumat každý kout mapy, někdy se to vyplatí.

Grafika mě dokázala jak okouzlit, tak i pořádně vytočit. Na jednu stranu se mi moc líbil systém poškození lidských těl, takže pocit ze sekání hlav, rukou či nohou je opravdu šmakózní. To umocňuje krásně udělaná krev, která se zachycuje na povrchu textur a různě teče a klikatí se. Ač to může znít trochu zvrhle, vypadá to úžasně. Prostředí je rovněž perfektní, některé výhledy byly fakt krásné. Pak mě ale zarazilo tragické dokreslování textur v dáli, které v prvních dvou lokacích není tak viditelné, ale v rozlehlé džungli to působí často vyloženě hnusně. Jako příklad uvedu lokaci, kdy se dívám ze skály dolu na travnatou prázdnou plošinu. Pokud ale slezu po schodech o pár metrů níže, načte se celá vesnice. V kontextu jinak povedené grafické stránky je to prostě strašná škoda. Dále tu jsou kolize textur a různé díry, jakmile hráč vleze tam, kam nemá. Měl jsem z toho pocit, že by hra potřebovala ještě trochu péče, protože vylezla na svět moc brzy. Naštěstí jsem ale nenarazil na bugy, které by nějak bránily v postupu hrou. Problémy tedy vidím pouze v technické stránce.

Mile mě překvapily drobné RPG prvky, expení postavy je zajímavé oživení. Zbraní je fakt hodně, ale mrzela mě jejich veliká generovanost a malé množství opravdu speciálních kousků. V bednách tedy moc specialitek nečekejte. Dále mě mrzel level scaling zombíků. Vznikala tak absence těžších a jednodušších lokací. Všude byly souboje s nimi na chlup stejné.

Verdikt: Nakonec, jakmile jsem přistoupil na pravidla hry, jsem se skvěle bavil a do tohoto postapo světa jsem se hodně zažral. Jackovi i mě bylo velice líto, že je už konec. Dead Island určitě není dokonalý. Je vidět, že si tvůrci vzali moc velké sousto a hra působí v mnoha ohledech nedoladěně. A proč jsem jí dal tak velké hodnocení? Protože je zábavná! 80%

Statistiky:

První hraní:

Postava: Purna
Herní doba: 32h 02m
Uběhnutá vzdálenost: 156,69
Splněno úkolů: 131
Výzvy: 32%
Úspěchy: 56%

Druhé hraní:

Postava: Logan
Herní doba: 30h 09m
Level: 42
Splněno úkolů: 130
Výzvy: 40%
Úspěchy: 60%
Uběhnutá vzdálenost: 166,44

Pro: porcování nemrtvých je bžunda, povedené RPG prvky, pěkná grafika a prostředí, pěkný svět, hromada questů, na dnešní dobu velice solidní délka, nižší HW nároky

Proti: bez atmosféry a strachu o vlastní život, jednoduché, množství technických nedodělků a bugů, nevygradovaný závěr, level scaling

+25 +26 −1