Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Rising 2

67
78 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
adventura > akční adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
24.09.2010 X360
28.09.2010 PCPS3
13.09.2016 PS4XOne
Vývojáři:
, (sekundární), (PC verze, XOne verze, PS4 verze)
Oficiální stránky:
http://deadrising-2.com/
Dead Rising 2 je pokračování hororové akční adventury Dead Rising, která vyšla v roce 2006 exkluzivně pro XBOX 360. Hlavní postavou druhého dílu je bývalý profesionální motorkář Chuck Green, kterému nemrtví, kteří se po teroristickém útoku v předchozím díle rozšířili po celých Spojených státech, zabili manželku a navíc pokousali dceru, které teď hrozí, že se definitivně promění v jednu z nich. Té teď může pomoci jen vzácný medikament zvaný Zombrex. Chuck se tedy vydává do Fortune City (město inspirované Las Vegas), kde probíhá reality show, ve které mají soutěžící za úkol pozabíjet co nejvíce zombíků a zároveň přežít. Chuck se rozhodne zapojit do soutěže, aby mohl vydělat peníze na lék pro svou zraněnou dceru.

Ve hře tedy budete muset vraždit nemrtvé a sami zůstat naživu. K likvidaci vám bude sloužit jako zbraň téměř cokoliv, ať už jsou to "běžné" věci jako například baseballová pálka, židle, kus plotu, velké plyšové hračky nebo motorová pila. Samotné plyšové hračky vám budou samozřejmě k ničemu, ale hra podporuje kombinaci různých předmětů, takže do obyčejného plyšového medvěda můžete namontovat kulomet a udělat z něj tak nebezpečný samostříl. Takovýchto vychytávek ve hře potkáte více, například kombinace boxerské rukavice a obyčejného nože či brokovnice s vidličkou namísto bajonetu.

Za zabíjení nepřátel, plnění úkolů a sestavování nových zbraní vás hra odmění body. Ty slouží pro vývoj postavy, takže pokud nasbíráte dostatek bodů, bude Chuck rychlejší a odolnější vůči útokům nepřátelských zombies. V druhém díle se zachovalo několik věcí z dílu prvního. Jedním z nich je systém ukládání, hra se totiž ukládá jen občas a to v určitých bodech. Pokud tedy zemřete, může se stát, že vás hra vrátí do záchytného bodu, ve kterém jste byli před hodinou.

Druhým elementem je časová tíseň, na samotnou hru máte 72 herních hodin, tedy 6 reálných. Co po tuto dobu vykonáte je jen na vás a od vašich rozhodnutí se bude vyvíjet konec. Dead Rising 2 nabízí také multiplayer v podobě kooperace dvou hráčů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Po dohrání Mafie II jsem chtěl nějakou změnu. Nějakou hru, která by mi pomohla zapomenout na starosti všedního života, hru, u níž bych se parádně bavil, no prostě hru na odreagování. Jelikož jsem v Game Page před časem viděl recenzi na Dead Rising 2, řekl jsem si, že by to mohlo být to pravé a nakonec se ukázalo, že mě můj herní instinkt nezklamal.

Při prvním rozehrání jsem po vítězství v závodě moc nevěděl, co mám dělat, a tak jsem se vykašlal na plnění jakýchkoli úkolů a prostě jen zabíjel zombíky. (konec D) Občas jsem se až sám divil, jaké předměty se k tomu daly využít, jako třeba odpadkový koš (ze kterého vždy vypadlo nějaké (občas i zkažené) jídlo), velký plyšový medvěd (téměř neškodný) nebo vozík pro invalidy (jedna z nejúčinnějších zbraní). Oblíbil jsem si i sporty, kterým jsem nikdy moc neholdoval, protože pálení míčků do zombíků basebalovou pálkou, tenisovou raketou nebo mou nejoblíbenější golfovou holí, prostě nemělo chybu. Přitom všem jsem se neustále převlékal do všemožně uhozených oděvů, jako byl například úbor havajské tanečnice.

Když jsem Dead Rising 2 rozehrál podruhé, už jsem nenechal Katie proměnit se v zombie, ale poctivě jsem jí nosil Zombrex. Znovu jsem se ale vykašlal na hlavní dějovou linku a vodil jsem jen přeživší do bezpečí, abych si co nejvíce zvýšil svůj level a tím i zlepšil své vlastnosti. (konec C) Přišel jsem i na to, že se různé předměty dají kombinovat, a tak se třeba z neškodné stříkací pistolky stane plamenomet.

Třetí a zatím poslední rozehrání, mě dovedlo až na úplný konec, protože moje postava měla již vcelku vysoký level. Plnil jsem zde tedy přednostně hlavní úkoly, a když zbyl čas, tak i vedlejší. (konec S) Díky předchozím dohráním jsem zjistil, že Katie můžu nosit dárky, a tak měla na konci hry pěknou sbírku plyšáků. Po závěrečných titulcích, kde hrál vcelku pěkný soundtrack Kill the Sound, se mi Chuck Green zlepšil až na prozatím konečný 39. level.

Původně jsem chtěl dát hře o deset procent vyšší hodnocení, protože splnila vše, co jsem po ní požadoval, ale nakonec jsem jí (i díky slabšímu příběhu) dal zasloužených 80%. Důvod snížení hodnocení je prostý: poté, co se objevili zmutované zombie, které byly strašně silné a rychlé, přestal jsem se zabíjením zombíků (což považuji za základní stavební kámen této hry) a snažil se jen co nejrychleji proběhnout lokaci, ve které jsem se zrovna nacházel.

Pro: zabíjení zombíků, zábavnost, množství zbraní a jejich kombinace, oblečení, golfová hůl, několik konců

Proti: slabší příběh, zmutované zombie

+21
  • PC 75
Ze začátku je hra plná jen obyčejné radosti z masakrování stovky zombíků. Jéé, já je můžu mlátit židlí, bassebalkou, květináčem, tyčí a úplně vším co je po ruce plus šílené kombinace jako boxovací rukavice a s noži nebo hrábě + baterie = metač blesků . Pak si každý hráč všimne, že na ruce mu tikají nějaké hodinky a tak se vydá za příběhem. Najednou začne nestíhat. Chtěl by si hrát s mrtvolkami, ale neúprosný limit ho nutí běžet dál. Na experimentální montování předmětů je inventář moc malý tak se běží vpřed jen s tím co je momentálně po ruce. Do toho se mu ozve vysílačka, že by bylo dobrý se jít podívat tam a tam. Po cestě narazí na človíčka, který by chtěl zachránit, ale na to není čas, protože zrovna odbíjí poslední sekundy pro start příběhové mise. Bloudí, protože se ještě neorientuje v tom, jak jsou jednotlivá kasína pospojována. Najednou se něco stane a hra pustí animačku ve které se začne převádět jeden z psychopatů. Následuje souboj, ve kterém má postav na nízkém levelu hodně malé šance na úspěch. Tak se mu po loadu radši vyhne a dál se nechává vláčet časovým limitem. Neúprosně se probíjí skrz zástupy zombie a dostává se na jeden z konců hry. Teď by mohl být s hrou hotový a jít psát komentář o tom, jak je save systém (jen na záchodech, kterých není moc) a časový limit zbytečně frustrující a kazí jinak veselé vyvražďování bezduchých mrtvol.

Naštěstí si všimne, že se to všechno dá rozjet znovu a postava pak bude mí stejný level a schopnosti, s jakými skončila minulou hru. To začíná být zajímavé. Čim víc zombie je zprovozeno ze světa a lidí bezpečně dovedeno do ukrytu tím je postava rychlejší, silnější, víc unese a získává nové pohyby. Zlepšuje se i hráč a už ví, že když mu teď zazvoní vysílačka, bude mít ještě po cestě na misi dost času zachránit i ty dva chudáky okolo kterých sprintuje a po cestě zpátky si klidně dá i ten fight s tím šíleným kuchařem co mu minulou hru tak zatápěl.

Tohle je na hře nejlepší, ten pocit kdy do ní začnete při dalších hraních víc a víc pronika a objevovat něco, na co nebyl minule čas nebo schopnosti.
+10
  • PC 85
Jako v celé série je hlavním gró kombinování různých zbraní/předmětů do až absurdních ultra zbraní, které se využijí k zabíjení stovek, tisíců, ne, desetitisíců zombíků, několika psychopatům a nějakému tomu bossovi.
Stejně tak k tomu patří přehnaný, parodující, over the top příběh, s béčkovou zápletkou, béčkovými postavami... v podstatě se jedná o jedno velké uvědomělé béčko, které tu svojí béčkovost využívá na vytvoření úsměvné zombí hry.

I přesto všechno si drží svojí tužší obtížnost, tedy jen do doby, než si postavu vylevelujete, naučíte se nové chvaty a objevíte nové kombinace zbraní, pak teprve doceníte celé Fortune City, které se vyplatí prozkoumávat. Objevuje se v něm několik skrytých míst, originálních a nenapodobitelných zbraní, nepovinných úkolů....

Tohle vše je okleštěno zhruba deseti hodinami herní doby, tedy třemi dny ve hře, ve kterých se odehrává příběh. Ubíhající čas tedy určuje, jaký úkol budete plnit a v některých situacích dokáže správně frustrovat - pokračovat v příběhu nebo zachránit člověka? Došel čas a vy už nikdy nezjistíte, kdo, co a jak? Nevadí, můžete pokračovat v prozkoumání Fortune City nebo prostě restartovat příběh s tím, že vám zůstane postup postavy. To a asi sedm konců by mohlo nalákat na další průběh hrou.
+7
  • PC 45
S verbou som sa pustil do odľudňovania, zabavil som sa hasičskou sekerou, príklepovou vŕtačkou, či nožnicami, zďaleka nie všetky predmety som však otestoval, lebo ma to onedlho prestalo baviť. Je to stereotypné, hlavný hrdina sa hýbe ako zo spomaleného filmu, táto hra je na PC zle ovládateľná. O príbehu ani nehovorím. A prečo tam nie sú tínedžeri a starci? Stratený potenciál. Keď sekať tú infikovanú háveď prestalo baviť dokonca aj mňa, neviem ako to niekto mohol dohrať do konca.

Pro: Bezhlavé zabíjanie.

Proti: Ovladateľnosť, príbeh.

0(3-3)