Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Stejně jako v Borderlands je i v Dead Island mnoho nelogičností, nedodělků a chyb, které by v jiných hrách nemohly být za normálních okolností tolerovány. Stejně jako Borderlands je však i Dead Island natolik návykovou záležitostí, že jsem si většiny nepovedených věcí přestal během hraní všímat. A nakonec mě přestaly i úplně vadit. Při psaní komentáře jsem se musel sám sebe ptát – co mě to na začátku tak otravovalo? Co mě vytáčelo? Bylo toho skutečně mnoho. Pátral jsem dlouho v paměti… Pak jsem si řekl, proč to dělat, když to hlavní – likvidace zombíků - se podařilo autorům zpracovat na jedničku.

Masaporcování a krveprolévání totiž už dlouho nebylo v žádné hře tak zábavné jako právě v Dead Island. Hratelnost nade vše. Navíc na začátku hry vypadají souboje se zombíky úplně jinak než na jejím konci. S vylepšenými schopnostmi postavy a lepší zbraní v ruce je i vizuální požitek z masakrování mnohonásobně kvalitnější a během hraní se prostě neomrzí. Na tanečky, které dokáží zombíci předvádět, když jsou zasaženi elektřinou nebo ohněm, je radost pohledět. O useknutých končetinách létajících vzduchem ani nemluvě. Nádhera. Díky pohledu první osoby je možné si vychutnat probíhající jatka opravdu zblízka. Kolikrát jsem měl pocit, že vyhřezlý mozek vyletí skrz monitor až ke mně do pokoje. Rozdupávání kebulí ležících zombíků vysokým podpatkem malé Číňanky byla moje oblíbená kratochvíle. Škoda, že na ni nebyl achievement.

Chování zombíků v akci je velmi podařené. Na tupě postávající masy čekající na ránu z milosti známé ze stejně tupých her tu prostě nenarazíte. Naopak zombíci jsou velmi agresivní a jakmile zavětří v okolí živou bytost, okamžitě se ji vydají zlikvidovat. Souboje s některými druhy z nich si dokonce vyžádají i vyšší míru taktizování. Oproti tomu chování lidských protivníků poněkud pokulhává a souboje s nimi občas nepůsobí příliš dobrým dojmem. Dokonce by se dalo říct, že AI nepřátelských zombíků je v Dead Island na vyšší úrovni než AI nepřátelských lidí. Naštěstí souboje s přeživšími nejsou příliš časté.

Herní plocha určená k pořádání krvavé veselice je obrovská. Část hry odehrávající se na pobřeží tropického ostrova, v zpustošeném městě a kanálech pod ním je zpracována výborně a velmi detailně. Překvapilo i měnící se počasí. Džungle se také povedla, ale vytratila se v ní původní atmosféra hry a kolem laboratoří se u mě dokonce dostavil lehký závan nudy. K lepšímu se vše změnilo až s přesunem do věznice, ale i ta mohla být zpracována mnohem lépe. Jakoby Polákům na konci malinko došel dech a v megalomanském projektu se trochu začali ztrácet.

Příběh jsem neřešil. Stejně je tu jen proto, aby celé to řádění dostalo nějaký vyšší (ne)smysl. Ve hře tohoto typu na něm příliš nezáleží, i když si na něm mohli autoři dát samozřejmě daleko více záležet. Bez záporáka na konci by se hra zcela obešla. Stejně tak nad smysluplností některých úkolů jsem příliš nehloubal. Byl jsem rád za každý, během kterého na mě čekal další přísun masa určeného na porážku. A o tom to je.

Celkový odehraný čas: 24h 05m 45s
Level: 34
Dokončené úkoly: 114
Počet zabitých nepřátel: 1675
+35 +37 −2
  • PC 80
Dlouho jsem si chtěl Dead Island zahrát. Mám rád boj nablízko a zombie tématiku. Po vydání jsem ale na hru neměl dostatečný počítač. Když jsem pak nedávno zahlédl hru na steamu ve slevě, šel jsem do toho. Definitive Edition. Nějak mi uniklo, že za tu dobu už hru zremástrovali. Což můj mozek chvíli nemohl pobrat. Proč? Vždyť je to celkem nová hra? Jiné to potřebují mnohem víc! Tak jsem nakonec byl rád, že hru rozjedu na střední textury a vypnuté detaily na 40-50 fps. Grafika pak vypadala hůř než na obrázkách původní verze.

Příběh je jedno velké, obrovské a předvídatelné klišé. Úplně jak v těch béčkových filmech. 100 krát zrecyklované. Někdy jsem se musel nad scénářem usmívat, jak byl hloupý. Ani ty animované postavy to neuměli pořádně zahrát. Co je ale nejdůležitější, atmosféra funguje. Funguje skvěle. Parádně ozvučená hra, kde se bojíte procházet a často se bojíte o život. Na mě to alespoň tak působilo. A to prosím za bílého dne.

Souboje jsou zábavné, že mě to neomrzelo ani po 40ti hodinách hraní. Rubačka z očí do huby pestrou škálou zbraní v RPG režimu, který vám zlepšuje schopnosti, rychlost, výdrž. Bohužel je to ten systém, kde zombie levelujou s vámi. Toho já nejsem moc zastánce. Odpadá tím dobrý pocit z objevování nového a nedostupného území. Navíc se zombie zbytečně rychle respawnujou. Zbraně levelujou také a skoro nemá smysl je vylepšovat. K čemu pak takováhle funkce?

Úkoly jsou pořád to samé. Dojděte někam, něco tam udělejte a vraťte. Ještěže díky vymakanému soubojovému systému mě to chození docela bavilo. Ještě víc ježdění v autě. No dobře, ke konci už mě to ve vězení tolik nebralo. To ale hře neubírá. Zvlášť, když obsahuje spoustu achiewementů, které se dají splnit.

Hrál jsem za specialistku na střelné zbraně a musím říct, že je to zbytečné. Pušky jsou slabé. Dobré leda na pár lidských protivníků. Že by byl v reálu účinnější nožík na kuchání ryb, než kulka z útočné pušky? Po zombíkách se nejlíp házeli nože. Ty se do zombie zasekly a nikam se neodrazili. Co já takhle ztratil kladiv.

Purna
úroveň 46
35h 45m 27s
prozkoumáno 98%
uraženo 179,66 km
výzvy 42%
úspěchy 50%

Pro: atmosféra, strach o život, perfektní ozvučení, perfektní soubojový systém, slušně dlouhé, žánrově tupý scénář, auto

Proti: levelování zombií a zbraní, někdy přehnaný respawn, nezajímavé vedlejší úkoly, slabé střelné zbraně

+27
  • PC 85
Zombies, come to me and I'll show you something ... special :)

Rok a půl starý, mistrovský trailer na Dead Island ve mě pokaždé vyvolá pocit úzkosti, souznění a především milosrdnosti. Neexistuje přitom tolik her, u kterých byla očekávání natolik vysoká jako právě u Dead Island a ani u mě neexistuje tolik her, kterým bych dokázal prominout takové chyby, jaké mne občas postihly při hraní právě Dead Island. Naštěstí všechno zachraňuje neotřelý námět, příjemné zpracování a svým způsobem i originalita!

UPOZORNĚNÍ: PORCOVÁNÍ ZOMBIE ZPŮSOBUJE ZÁVISLOST!

Ohledně příběhu se tvůrci naopak moc nevytáhli. Struktura je víceméně taková, že … „probudil jsem se s kocovinou, jak prase. Všude samej zombík. Všichni mě chtějí zabít, občas i zfanatizovaní přeživší, jsem imunní. Takže asi jediná spása ve zdejším ráji!“ Mise přitom ani nejsou nikterak originální a je to povětšinou o tom samé – doběhnout někam, sebrat/zachránit/najít, něco/někoho a pak zase zpátky. Bonusem po cestě je hromada zombie na porážku, což je hrozná … ano, zábava :)

Zabít zombíka se přitom dá pěknou hromadou zbraní od férovky, pěkně pěstmi, přes různé trubky, pádla, mačety, sekyrky, lopaty, nožíky, nože, cihly, katany a nesmírnou radost mi udělala má první střelná zbraň v podobě šestiranného revolveru, který, jak jsem náhle zjistil, stál úplně za houby. Naštěstí ho stačilo trošku vylepšit a stal se příjemným parťákem do nepohody. Záhy byl vyměměn za 9mm, Desert Eagle, brokovnici, či útočnou pušku AK74, či M16. Střelivo je dosti nedostatkovým zbožím, proto jsem byl rád, že jsem v jedné vedlejší misi získal návod na tvorbu nábojů, které mi jejich získávání značně ulehčilo.

MacGyverovské schopnosti se totiž v Dead Islandu nezapřou a vytvořit z „obsahu odpadkového koše“ pár košér nábojů stojí určitě za zmínku. Ostatně i vylepšování všech sečných zbraní, jako mé oblíbené mačety, či sekyrky do podoby elektrizujících, hořlavých, či jedovatých mršinek, mě potěšilo. Zlepšení a účinek na nemrtvých je okamžitý, vyzkoušeno odborníky :)

Co mi občas dělalo vrásky na mém, jinak mladém, čele … byl několikrát haprující radar, který mě naváděl do míst, kam jsem se jednoduše dostat nemohl, či mě naváděl zbytečně dlouhou cestou, která byla ještě k tomu zatarasená. Párkrát ani nepotěšila umělá intelinge souputníků, kteří ingnorovali střelbu do vlastní řad, či eskort přeživších, který zavinil nějaký skript a boreček běhal stále dokola, a hledal mě. Kvůli špatnému skriptu se mi ani nepodařilo otevřít jedny dveře, přičemž jsem byl nucen restartovat checkpoint – ještě že jsou tak dobře rozmístěny a nehrozí moc velká frustrace.

Chrome Engine 5 odvádí svou práci více než dobře. Prvotní pláž a džungle vypadají přímo noblesně, až mě z té ponořující krásy občas pěkně bolely oči. Trošku horší je to s uzavřenými lokalitami, které nevypadají moc zajímavě a určitě má engine daleko větši potenciál, ale chápu, že by to asi každého nebavilo běhat pouze v exteriérech. Osobně jsem ale uzavřené lokality (např: tunely) moc v oblibě neměl, možnost taktizování je tařka nulová a hra tak trošku ztrácí na kráse, kterou se pyšní zbytek hry!

V kostce: Dead Island má několik naprosto zbytečných chyb, ale to je u tak velké hry asi už nutností. Přesto ve mě převládá pocit, že návštěva ostrova Banoi mě zase naučila něco nového a jsem za tuto "dovolenou" rád. Díky, studiu Techland!

Herní postava: Logan
Odehraný čas: 23h 21minut
Dosažený level při dohrání kampaně: 39
Splněných úkolů: 121
Uražená vzdálenost: 117.96
Prozkoumané oblasti: 95%
Splněných výzev: 37%
Úspěchy: 50%
Počet zabitých zombie: Já se vrátím ,)


Who do You voodoo, Bitch!

Pro: Chrome engine, výběr zbraní, zombie námět, ostrov Banoi, ozvučení, délka kampaně, kdy po 25h nemám dost,

Proti: občas haprující radar, umělá inteleligence lidí, Akt 4,

+26 +27 −1
  • PC 80
Zpočátku jsem měl z Dead Island velice rozporuplné pocity.

Prvně mě zklamal příběh, který je prostě takový nemastný neslaný. Strašně jsem se těšil na ten prvek survival a na to, jak budu bojovat o holý život a budu se o sebe bát. No, hra jde na to trochu jinak. Za prvé je obtížnost velmi jednoduchá. Hráč rube zombíky jak na běžícím pásu a pokud zhebne, tak se po chvilce respawne a může směle rubat zombíky dál. Tenhle prvek mi zpočátku strašně vadil, ale postupem času jsem za něj byl rád, protože tak nehrozila frustrace, která by jistojistě brzy dorazila, bo chcípat budete opravdu často.

Samotné porcování nemrtvých je sranda, ale musím přiznat, že pokud bych hrál sám, brzy bych se asi trochu nudil, protože herní náplň se po celou hru nemění. Prokecnete pár lidí, dostanete několik questů, cestou k cíli vymlátíte desítky uslintaných nemrtvých, vyčistíte danou oblast/seberete questový předmět a jedete zpátky úkol odevzdat. Občas se sice najdou nějaké ty questy originální, ale moc jich není. Pokud hrajete kooperativně s kámošema, hned je to větší sranda. Já hrál (jako obvykle) s Jackem a rozhodně jsme se nenudili, ba jsme se skvěle bavili.

Úvodní lokace je hodně zajímavá a designově bohatá, ale popravdě mě spolu se závěrečnou bavila asi nejméně. Možná proto, že jsem si zpočátku na styl hry musel zvykat. Naopak rozhodně nejvíce jsem si užil džungli, která skrývala i jeden milý easter egg. Doporučuju prozkoumat každý kout mapy, někdy se to vyplatí.

Grafika mě dokázala jak okouzlit, tak i pořádně vytočit. Na jednu stranu se mi moc líbil systém poškození lidských těl, takže pocit ze sekání hlav, rukou či nohou je opravdu šmakózní. To umocňuje krásně udělaná krev, která se zachycuje na povrchu textur a různě teče a klikatí se. Ač to může znít trochu zvrhle, vypadá to úžasně. Prostředí je rovněž perfektní, některé výhledy byly fakt krásné. Pak mě ale zarazilo tragické dokreslování textur v dáli, které v prvních dvou lokacích není tak viditelné, ale v rozlehlé džungli to působí často vyloženě hnusně. Jako příklad uvedu lokaci, kdy se dívám ze skály dolu na travnatou prázdnou plošinu. Pokud ale slezu po schodech o pár metrů níže, načte se celá vesnice. V kontextu jinak povedené grafické stránky je to prostě strašná škoda. Dále tu jsou kolize textur a různé díry, jakmile hráč vleze tam, kam nemá. Měl jsem z toho pocit, že by hra potřebovala ještě trochu péče, protože vylezla na svět moc brzy. Naštěstí jsem ale nenarazil na bugy, které by nějak bránily v postupu hrou. Problémy tedy vidím pouze v technické stránce.

Mile mě překvapily drobné RPG prvky, expení postavy je zajímavé oživení. Zbraní je fakt hodně, ale mrzela mě jejich veliká generovanost a malé množství opravdu speciálních kousků. V bednách tedy moc specialitek nečekejte. Dále mě mrzel level scaling zombíků. Vznikala tak absence těžších a jednodušších lokací. Všude byly souboje s nimi na chlup stejné.

Verdikt: Nakonec, jakmile jsem přistoupil na pravidla hry, jsem se skvěle bavil a do tohoto postapo světa jsem se hodně zažral. Jackovi i mě bylo velice líto, že je už konec. Dead Island určitě není dokonalý. Je vidět, že si tvůrci vzali moc velké sousto a hra působí v mnoha ohledech nedoladěně. A proč jsem jí dal tak velké hodnocení? Protože je zábavná! 80%

Statistiky:

První hraní:

Postava: Purna
Herní doba: 32h 02m
Uběhnutá vzdálenost: 156,69
Splněno úkolů: 131
Výzvy: 32%
Úspěchy: 56%

Druhé hraní:

Postava: Logan
Herní doba: 30h 09m
Level: 42
Splněno úkolů: 130
Výzvy: 40%
Úspěchy: 60%
Uběhnutá vzdálenost: 166,44

Pro: porcování nemrtvých je bžunda, povedené RPG prvky, pěkná grafika a prostředí, pěkný svět, hromada questů, na dnešní dobu velice solidní délka, nižší HW nároky

Proti: bez atmosféry a strachu o vlastní život, jednoduché, množství technických nedodělků a bugů, nevygradovaný závěr, level scaling

+24 +25 −1
  • PC 80
Wet dream coming true. Ulala. To je tak, když ještě ježíškovi člověk píše o erpégé se zombíkama, když ještě v plinkách barbínám rve hlavy a nutí je Palmexovi, když s babičkou sedí u televize pozdě do noci, sledujíc Critters...a tak dále, a tak dále. Long story short, vychovali ze mě úchyláka, kterej shodou okolností rád hraje hry, takže už samotná premisa Dead Island mi do očí vehnala jiskry jako nic jinýho. Pravdu díž, k vysněnému ideálu má stále poměrně daleko (představoval bych si takovou zombie apokalypsu v libovolném velkoměstě, s řádně propracovanými charaktery, dobrými dialogy, nemalou porcí humoru a solidním příběhem...I have the weirdest boner right now). Nicméně, zpátky k Dead Island, a opět v bodech, protože proto -

To skvělé:
- Je to děsně zábavný a chytlavý.
- Je to Chrome, takže se na to hezky kouká a ještě hezčejč se to hejbe.
- Celková rozloha ostrova je navzdory prvotnímu dojmu fakt velká a ačkoliv se to podle všeho dá dohrát za nějakých 10 hodin, s úplně stejným přehledem s tím člověk může strávit přes čtyřicet.
- Zombíci vypadají skvěle.
- Hra později od hráče vyžaduje poměrně přesné časování a taktizování.

To fajn:
- Auta. Je radost se s nima projíždět (až na jednu vyjímku, ale o tom až pozdějc), chovají se slušně a krásně se s nima zabíjí v hromadách, ale místy se zasekává řízení a zdá se mi, že ačkoliv se tak na oko poškozujou, úplně je zešrotovat nejde.
- Tvorba vlastních udělátek. Je fajn hrát si ma McGyvera a z hoven plést biče (a nejlíp ještě elektrický), ale místy, když si člověk fakt se zájmem přečte potřebné ingredience, je to věru úsměvné.
- Vykupování sebe sama ze smrti. Systém je to neotřelý v teorii, a velmi pohodlný v praxi. Snad až moc. Povětšinou jsem ignoroval to, co mě čeká po smrti a hlídal si záda tak jako tak, ale když jsem se zrovna topil v roji nemrtvých a umíral co dvě minuty, všiml jsem si, jak sebevědomě to tlumí motivaci udržovat se při životě. Což mě přivádí k...
- ...ingejm ekonomice. Když se nad tím tak zpětně zamyslím, tak je vlastně dokonalá a očividně nadyzajnovaná tak, aby člověk nikdy moc nebyl v plusu ani mínusu. A tenhle balanc tu udržuje právě umírání. Umím si ale představit, jak závratný konto bude na konci mít někdo, kdo za celou hru zařve jen sporadicky.
- Ovládání je intuitivní a dynamické, ale zpočátku jsem si musel zvykat na to, že ta drobná asiatka se hejbe jak tank.
- Melee bojový systém je parádní a hra jednoznačně zdůrazňuje, že mačeta a sekera jsou dvě naprosto odlišné věci. Střelný zbraně už bohužel takovej parádní feeling nemají.
- Obtížnost je dobře vyvážená. Když se člověk zrovna nezaobírá tím, že po smrti ho bůh vyplivne zpátky přesně tam, kde zesnul, tak je to místy dokonce těžké.

To, z čeho už mi skřípaly zuby:
- Některé zombíky patrně trénoval Sam Fisher. Jdu si cestou necestou a hle, na výslunní si tam dělá piknik skupinka tří zombíků. Tak se jim jdu představit, a přitom se na mě ze stínů zamnou vynoří další zájemci s tím, že na mý záda aplikujou jejich mistrné undead kung fu. A jakmile takhle člověka chytnou zezadu, tak člověk už nemá šanci se z toho vyškrábat. Normálně bych plížily slyšel, protože se zpravidla při náběhu na mě zadýchaj, ale když se zrovna u toho ještě předemnou mazlí tři další s mou ochočenou mačetou, tak prostě slyším hovno a akorát mě to nasere.
- Inventář. Sám o sobě je přehlednej, má hezkej velkej font, ale jinak je to bordel a hledat v něm nějakou konkrétní věc je za trest. Naštěstí jsem to nepotřeboval zrovna často. Co už je horší a nesmyslnější je fakt, že na veškerý neinteraktivní harampádí zdá se mám bezedný kapsy, ale zrovna na zbraně a lékárničky jsem omezenej na připrděných 12 slotů. A vymaxování skillu o tom, koliko se toho unese, to zvedne o pouhých 6 slotů. Takže co se týče nožů a mečů a samopalů a kladiv a medicíny, jsem na tom hůř jak kdysi Lara Croft, ale jinak sebou klidně můžu tahat tunu baterek, deodorantů, masa, chlastu, a tak dále a tak dále. Sere to především z počátku, kdy je mi poskytnuto primárně dřevěných pádel, které se rozflákají po dvou třech zombících.
- Když už jsem nakousl ty skilly, je jich moc a je jich málo a nejsou moc zajímavý. Jejich množství je totálně overwhelming ve chvíli, kdy má člověk investovat první skillpoint. Vybírat z takové nudné kolekce, to může být otázka i několika minut. Nicméně ve finále jich je málo, protože když to člověk hraje dostatečně dlouho a vyleveluje se dostatečně vysoko, tak je obrazovka se skilly celá zelená a z člověka je démon. No, to vlastně ani ne, protože společně s člověkem se leveluje i všechno kolem něj, takže ty skilly vlastně nejsou ani pořádně cítit. Zejména pak ten, který snižuje pravděpodobnost toho, že si mě zombíci vůbec všimnou, když půjdu kolem. Vymaxoval jsem to a nefunguje to. Všimli si mě vždycky, třebaže zrovna holdovali kilometr ode mě.
- Escort mise. Předem musím zmínit, že zdejší eskort je mnohem míň frustrující, než v mnoha jiných hrách, ale i tady to trpí na totální nesmysly. Jeden přiklad za všechny - Dojel jsem k jistý postavě autem a postava mi řekla, že jí mám následovat. Tak jsem nastoupil do auta a čekal, že taky nasedne a bude mě navigovat. Ale ne. Ne, postava se radši projde. Jako jo, příroda je to hezká, ale...seriously?
- Questy samy o sobě docela smrdí. Sterilita, kterou obyčejně diagnózuju side questům, je bohužel cítit na sto honů i u hlavních questů. Jestli bych měl ale vypíchnout jeden quest, který mě fakt dokonale znechutil, tak je to ten v prvním aktu, ve kterým mě jistá zcvoklá kunda poslala na druhý konec ostrova pro jejího plyšáka, bez kterýho by údajně neusla. Fajn, ok. Jenomže později jsem ještě poznal její neméně zfetlou ségru, která mě poslala podívat se, jestli je její sestřička v bezpečí. Dojdu tam (mimochodem opět asi půlkilometrová vzdálenost), a ona mi řekne, ať ségře vyřídím, že se nemusí bát, že má svýho méďu a tím pádem je v naprostém bezpečí. Fajn, ok. Jenomže pak jí to jdu vyřídit a ono jí to k spokojenosti stačí. Epic facepalm.
- Tečičky na mapce děsně haprujou. S oblibou se po pár metrech otáčí opačným směrem, a párkrát mě dokonce naváděly přes vysoké skály, když jsem u sebe zrovna neměl svůj horolezeckej vercajk. Ne, ten v tý hře vlastně není nikdy, takže...wtf?

To, z čeho už jsem si ty zuby rovnou rval ven:
- Veškeré lidské charaktery jsou naprosto dokonale O HOVNĚ. Především pak ta ústřední čtyřka. Já hrál za Xian, protože drobnáasiatkakterourajcujouostrýzbraně (kdo by odolal?), nicméně právě jí jsem měl největší chuť během cutscén umlčet. Jediný štěstí, že při in-game dialozích mlčí. To ale ony dialogy nezachrání, protože se přirozeně vedou s ostatními lidskými NPC. Prvních cca 15 hodin jsem vydržel předstírat zájem, ale pak už jsem se na to vysral a dialogy odspejsovával.
- Příběh, respektive jeho absence. Napříč celým dějem jde o to, že se musím dostat k jakémusi tajemnému týpkovi ve vysílačce, jenomže v tu ránu, co jsem se doslechl, že ho musíme najít, mi bylo jasný, že se z něho na konci vyklube strašlivý ďábelský neřád a ještě se cosi posere a přímo předemnou na poslední chvíli zmutuje ve finálního bosse (jakož takový byl hódně chabý, mimochodem). A vůbec, co měl ten konec znamenat? Já tam vystřílím a zmasakruju celou střechu, přiběžím k chopperu a najednou střih do cutscény, kde jsou zase všechny čtyři postavy pohromadě, ale nemají v ruce žádnou zbraň a bojí se JEDNOHO mužíčka s jednou pistolkou. Co to kurva má bejt? Proč proboha třeba ta přerostlá raperská opice nevytasila svůj kvér a prostě a jednoduše ho nestřelila?
- Předposlední kapitola je též úžasná. Řada identických koridorů za sebou a v každém z nich sada stejných zombie. Neskutečnej kreativní fail. To tam rovnou mohli místo toho prcnout jednu kratší cutscénu, ať se to zbytečně nenatahuje.
- Džungle byla hezká, ale jezdit v ní autem bylo peklo. Nevím přesně proč, ale tamní káry se zasekávaly o všechno. I o to, co tam vůbec nebylo.
- Místy tu level design těžce zapáchá z hlediska umístění nepřátel. Největší přesdržku by pak soudruzi tvůrci zasloužili za ramy postávající v úzkých chodbách. Laciné, těžce laciné.
- Souboje s lidskými nepřátely jsou o ničem. Headshoty se tu rozdávají s naprostou lehkostí ať už hraju za kohokoliv a asi nemusím zmiňovat, že nad lidskou AI se ve hře o zombíkách asi moc programátoři nezpotili. Jedinej člověk, kterej dělal problémy, byl ten zmrd v džungli, který na sobě měl futuristickou kombinézu a helmu odolné proti ohni, kulkám i elektřině. Jo, laciné.
- Je to open-world a já v tom nemůžu ukládat kdykoliv. Ale budíž, checkpointy by mi ani tak moc nevadily, ale než jsem tu hru propatchoval a proapdejtoval, tak ať už jsem chytnul checkpoint kdekoliv, vždycky mě při pokračování hra hodila zpátky k Rosenber...errr totiž k Sinamoi (fakt nevím, jak to sklonit), kterej mi pokaždý znova děkoval za to, že jsem v tom lifeguard baráku trochu vygruntoval.

Nicméně po opatchování jsem až na jeden grafickej bug nenarazil na jediný problém, a navzdory všemu výše zmíněnému mě to fakt celou dobu strašně bavilo a byl jsem schopnej u toho sedět hodiny v kuse. Nejspíš by mě napadla ještě hromada dalších bodů, ale všeho s mírou.
+23 +25 −2
  • PC 80
Oproti Left for Dead staví tato hra spíše na takzvaném face to face. Žádný kulomet, tuny střeliva, točit se dokolečka a tadadadada. Mačeta je mi svědkem. Stala se mou nedílnou součástí až do konce hry a místy jsem si připadal jak zaměstnanec masokombinátu Zřud. Počáteční plážovou atmosféru začne pomalu, ale jistě střídat tísnivá, vlhká a těžká až po finále ve věznici. To bylo víceméně povedené, snad až na úplný závěr, který mi přišel neskutečně přehnaný. Ne tak ani kvůli těm šílenostem, které se tam začaly dít, ale spíš to všechno doplácelo na jeden zásadní problém. ZVUK.

Zvukaře týhle hry dělal nejspíš pacient ušního oddělení. Každou chvíli jsem měl během celé hry pocit, že mi zombík funí už už za krkem, ale on byl na metry daleko, a ještě ke všemu úplně v jiném směru, než jsem měl pocit, že zvuk přichází. Nebo jsem nějakýmu chudákovi dupal na hlavu a jeho zvuky byly slyšet tak, jako by tam byl minimálně ještě někdo další. Toho si pochopitelně časem přestanete všímat a kolikrát jsem díky tomu podcenil situaci a někdo tam opravdu byl. A ten konec za deště? 20 metrů od vás někdo střílí, ale vy to neslyšíte. Nebo se z ničeho nic před vámi objeví zajíc (tak jsem říkal těm rychlým). Navíc tihle zajíci kolikrát vybíhali snad přímo z textur nebo odkud viz mise u domorodců v aréně. To bylo taky místo plné nepublikovatelných výrazů.

Další neuvěřitelná chujovina je radar. Tvl, kdo to spáchal??? Tvrdohlavý bastard, který vehementně trvá na určité cestě, a teprve když ho ignorujete dostatečně dlouho, milostivě vám začne ukazovat jinou cestu. Nehledě na to, že dost často ukazuje zbytečně dlouhou a nebezpečnou trasu. A poslední výtka....inventář. Ten je snad vrcholem všech nedostatků. Seberu energy drink, mám v ruce lékárnu, přičemž jsem v ní měl mačetu. Seberu alkohol, najednou ho mám v ruce a co nevidím, místo, abych masokombinátil ožírám se tam jak plážovej playboy. S nepublikovatelnými nadávkami se dobelhávám k nejbližšímu autu a čekám, až ta vopice přejde.

Naopak obrovským plusem je tu kooperativní mód, který jsme s dalšími dvěma hráči využívali dost často a neskonale se u toho bavili. O tom jsme vždy jako malí caparti u sega megadrive snili. Grafické zpracování je velmi dobré a široká škála zombíků působí místy značně nechutně. Příběh je víceméně jednotvárný a není v něm snad jediný originální, či neotřelý prvek. Přes to přese všechno u mě ale převládají pozitivní pocity po dohrání hry, protože je jednoduše zábavná a zvlášť v kooperačním módu nabízí teprve tu pravou porci zábavy. Celkově vzato je to velmi zábavná hra, u které si ale musíte zvykat na spousty neduhů a příběhem taky moc neoslní. Své fanoušky si ale určitě najde.

Pro: kooperace, grafika, spousta questů, možnost úpravy zbraní

Proti: hrozný inventář, zvuk a radar, béčkový příběh, slabý konec

+23 +24 −1
  • PC 75
Hráno s nejlepšími kámoši na chatičce u přehrady. Záchod příšerný, pavouci v každým rohu, jídla habaděj. Ideální set up! Když jsem hrál hru v singlu, začal jsem se po celkem krátké době nudit, nicméně v mulťáku je Dead Island fakt prima řežba. Především pokud hrajete opravdu ve čtyřech, dodává to určitý faktor uvěřitelnosti, protože aby pouze jeden týpek nebo týpka levou zadní likvidovali hordy krvežíznivých zombíků, je trochu mimo mísu. Nicméně kooperace mezi jednotlivými hráči, každý jinak zaměřený, je teprv žůžo.
,,Kdo bude řídit? Já už nechci, nejde mi to."
,,Já to vezmu, mate."
Je to celé i o radosti z maličkostí. Sednout si za řidiče, nechat kámoše řídit a zatím jen tak chillovat, zatímco on se prodírá divočinou, nebo vypít pár panáků (ve skutečnosti) a pak vypít pár piv (ve hře), následně akceptovat misi brutálního bránění opevnění, byly fakt parádní chvíle, na který se nezapomíná.
Ale kdybych to nehrál v tom mulťáku, asi by to fakt byla docela nuda. Mise jsou často dost banální, rychle přijde stereotyp, plus ani ten hlavní příběh není žádná sláva. Ovšem samotné vraždění zombáčů je super. Obzvlášť po určitém vylepšení zbraně, kde především elektrický šok vždy dělal největší šlamastyku. Nemůžu také opomenout ten fakt, že svět vypadá fakt krásně. Ten kontrast pěkného a líbivého prostředí s jednou z nejstrašlivějších vidin lidské apokalypsy je vystižený přesně. To samé platí i o atmosféře a celkové fyzice zombíků, mezi kterými nás vždy nejvíc děsili "Infected", zejména protože na vás vždycky bleskurychle vystartujou. Ano, každý z nás alespoň jednou trochu vyjekl překvapením.

Ve výsledku - jako single-player je Dead Island vcelku nudná a prostoduchá vybíječka, která po čase omrzí. Jako mulťák je to však nebývalá zábava, která vás s přáteli zabaví na mnoho hodin, stejně jako nás. A nelitujeme toho. Jen jsme v noci vždycky měli naděláno v gatích, když jsme se šli sami vychcat do keřů.

Pro: Multiplayer výrazně zvyšuje kvalitu a zábavnost hry, grafika, boje

Proti: Po krátkém čase stereotyp, nuda a pruda, pokud hrajete v singlu

+20
  • PC 90
Komentář jsem ani psát nechtěl, protože se mi zdálo, že moje dojmy celkem dobře vystihl GodOfTheSick. No nakonec jsem se nějak rozepsal...

Dead Island mě neskutečně chytnul. Dlouho jsem nehrál něco tak dobrého a chytlavého. Možná se to jen trefilo do mé současné nálady, nevim, neřešim.

Ze začátku mě asi jako většinu iritoval dost podivný respawn, velmi rychle mi ale vadit přetal. Snad první hra, kde mi nevadil, protože zabíjet zombíky bylo neskutečně zábavné a kdyby tam nebyli tak co by člověk ve hře dělal... Autoři skvěle trefili chování zombíků. Výborně nastavená agresivita a skvěle namíchané druhy. Souboje byť nebyli nijak obtížně, mě nepřestali bavit do konce hry a jsou jednoznačně tím co tvoří hlavní náplň hry. Bojovat můžete vším co vás napadne. Jsou tu tupé, otré i střelné zbraně. Můžete si vybrat ze čtyř postav právě podle preferovaného typu zbraní, kterým v průběhu hry jednoduchým RPG systémem vylepšujete bojové vlastnosti. Je to spíš jen takové doplnění. Způsobí ale to, že na konci hry je z vás mnohem lepší bojovník než na začátku a zaroveň motivuje k zabíjení více bodovaným a ve výsledku efektivnějším způsobem. Zbraně navíc můžete u ponku různě modifikovat podle nalezených návodů. Výsledkem je pak třeba elektrická nebo jedovatá mačeta což dále rozšiřuje bojovou taktiku.

Na hře se mi také moc líbilo grafické zpracování a hlavně stylizace. Nejde sice o high-tech grafiku, ale chrome engine 5 vypadá výborně, realisticky a má neuvěřitelnou optimalizaci. Všechny lokace vypadali skvěle, a aspoň na mě k motivu hry působili dost netradičně, ale jednoznačně palec nahoru. Pláž, bazény, lehátka skvěle zpracované město. Mrzelo mě jen že se nedalo jít více do hotelu, ale to asi spíš kvůli parádnímu traileru.

Plnění úkolů skvěle doplňovalo hlavní bojovou část hry a úkoly přitom nepůsobili nijak nuceně. Pokud nechcete nemusíte plnit skoro nic. Hlavních úkolů posouvajících děj je minimum. Já je ale splnil snad všechny a ani minutu jsem se nenudil.

Vůbec nechápu jak někdo může hře vytýkat bůvíjakou zabugovanost. Blbost. Všechny úkoly jdou dokončit a hra nemá jediný zásadní bug. Pár chybek sice má, ale ty mi ve výsledku žíly nijak netrhaj. Nejvíc mi asi vadilo, když jste se po smrti objevili úplně někde jinde než kde jste zemřeli. Na volném prostranství to až tak nevadilo, ale uvnitř lokací mě nejednou hra hodila i na místa, kam jsem ještě ani nedošel. A druhá věc. Není to ani tak bug, spíš mechanismus hry, který na mě působnil trochu rozporuplně. Mluvím o smrti. Sice nemám nápad jak to řešit jinak, ale je opravdu jedno jestli zemřete. Chybí motivace nezemřít. Ze hry bych sice určitě nechtěl mít survival a i přes tuhle podivnost stále trvám na tom že vše okolo boje a zombíků funguje skvěle. Jen ta vlatní smrt není vyřešena nejlépe. Nesedělo mi ani až přehnané opotřebení obyčejných zbraní a ne moc přehledný inventář.

Příběh hry není třeba řešit. Je to přesně to co v zombie hře mělo být. Navíc podání příběhu není nijak infantilní a působí civilně. Prostě jste postaveni do určité situace, nikdo moc neřeší proč, jednoduše se snažíte vypadnout z ostrova a cestou řešíte běžné starosti přeživších.

Tři akty odehrávající se výceméně venku mi vyhovovali lépe a to jak kvůli lepšímu prožitku z boje tak i kvůli prostředí samotnému. Čtvrtý akt, který se odehrává celý v uzavřené lokaci byl nejslabší. Na druhou stranu byl velmi krátký. Jen škoda, že se jednalo o finále, které nijak negradovalo. Celkově byl ale Dead Island super hra. O to víc, že jsem od ní nic nečekal.

Statistika XIAN:
Celkový odehraný čas: 40:03:02
Splněné úkoly: 114
Prozkoumané oblasti 97%
Celkem zabito nepřátel: 4028

Pro: zombíci, variabilita boje, prostředí, atmosféra ostova

Proti: nic zásadního

+18
  • PC --
První tři akty je Dead Island zábavná pukačka šišek v originálním prostředí s nelineárním level-designem a s řádně prohnilou atmosférou tropického ostrova. Bohužel čtvrtý akt vše zakopává a z nadějné hry se stává koridorovka s neuvěřitelně stupidním zakončením, jehož způsob jsem tak trochu nepobral. Těch nelogičností a nedotáhnutých věcí je tady více, ale závěr je bezpečně přebije.

RPG systém je naprosto zbytečný, celé levelování, opotřebovávání a vylepšování postavy se do hry nehodí. Člověk si chce užívat masakru a né se neustále starat o zbraně, které se rozpadají po třech zásazích...

Smrt tady nemá žádnou váhu, prakticky ani nemá smysl se snažit neumřít, protože se vždy objevím o pět kroků dál a pokračuji tam kde jsem skončil - tj. nepřátelé, které jsem zabil jsou mrtví a ty které jsem stačil jen bacit mají o to nižší zdraví. Lovely.

Spousta bugů snad řeší patche, co já vím. Who cares...

***/5
+17 +21 −4
  • PC 95
Tuto hru jsem si zahrál na doporučení. Viděl jsem její obal už dříve, ale doufal jsem, že to je jedna z těch nudných stříleček zombie, kterých tu je desítky. NENÍ - rozhodl jsem se ji tedy zahrát a že nejsem troškař, tak jsem si hned zahrál CO-OP. Nejvíce mě zklamalo, že pro připojení ke hráči je vyžadován stejný postup ve hře. Ze začátku jsem se snažil sbírat všechny předměty a dělat všechny úkoly, ale po čase je to nuda, takže jsem ke konci dělal převážně hlavní příběh. Líbilo se mi, že munice je opravdu málo, takže si musíte důkladně rozmyslet, který cíl si zaslouží kulku do hlavy a na který stačí obyčejná sekera. Atmosféra hry není tak temná, ale boj z blízka kdy se vám za zády objeví zombíci byl dostačující.

Pro: Cestování autem, volný pohyb po mapě.

Proti: Připojování ze stejné úrovně

+17
  • PC 80
Ačkoliv jsem se obával, že mi hra něčím nesedne, její popis zněl jako můj šálek kávy, tak jsem do toho šel i přes jistou počáteční nedůvěru:

HUD
Přestože jsem v nastavení všechny ty blbosti povypínal, tak zaměřovač, radar a všudepřítomný akční ikony zde zůstaly, stejně tak třeba zcela nezbytná ikona pro info, jestli postava je v pokleku nebo běží. (ano je to celkem často a ano, ikona se samozřejmě zobrazí přímo vepropstřed obrazovky!)
Jako vždy, a možná jsem s tím už i trapnej, se ptám: PROČ? Proč to kua nejde vypnout? Naštestí si stejou otázku položil někdo předemnou a vyřešil to - nabušil prostě externí konfigurační soubor, kterej to vypne. Díky za tuto úpravu! Všem, kdož mají rádi challenge, autentičnost i příjemně vyšší obtížnost, můžu vřele doporučit! Pravda třeba kolik mám dílků života se pak zjitit nijak nedalo a v interiérech jsem vskutku tápal, neboť mapa zde není k dispozici. Když se tedy řeklo třeba "najdi Billa" tak jsem ho musel opravdu hledat.

Graficky i zvukově hra působí skvěle, prostředí tropickýho ostrova se povedlo, i muziku jsem ponechal zapnutou, k probíhajícím dějům poměrně sedla, hra s ní hezky šetřila na konkrétní napjatější situace a tak se nestačila oposlouchat. Dobrá práce. Snad jen mi místy připadlo, že zde uvedená apokalypsa zuří už mnohem dýl - všechno působilo tak nějak moc zrezivěle, ušuntěle, rozpadle a zničeně - spíš jak po zemětřesení. Taky je na místě ještě pohanit, že denní doba je tak nějak neměnná a brzy jsem si uvědomil, že se těším na hrůzunahánějící setmění zbytečně, stejně tak jsem se nedočkal výraznějšího, tolikrát avizovanýho monzunovýho slejváku. Pršelo jen velmi zřídka, lehce, jen v jedné lokaci a jen několik málo minut, aby se zas vyjasnilo.

GAMEPLAY
Po výbornym nenásilnym intru (dost připomíná klip k tracku "Smack My Bitch Up" od The Prodigy) se zvolený hlavní hrdina probouzí ráno s kocovinou na hotelovym pokoji. Tedy předhazují nám zde autoři jaksi oyčejnou postavu, kterou by klidně mohl být sám hráč - "normální" člověk na dovolené v luxusním středisku budící se po divoké párty - jako bych se sám viděl O:-) (to že jsem si vybral nějakýho baseballovýho šampióna ve výslužbě jsem jaksi vnitřně ignoroval)

Poměrně brzy se hráč dostává do otevřeného herního prostředí, který je rozlehlý, nelineární a člověk pocítí dostatek volnosti ve volném průzkumu. Zde je nutno všemožnými, často improvizovanými zbraněmi likvidovat nakažené (prostě zombíci). Boje samy o sobě nejsou příliš obtížný, přesto je likvidace zombálů zábavná a místy i takticky náročná (volba zbraně dělá hodně a neliší se zdaleka jen udělenou damage). Vyzdvihnout musím poměrně realistický pohyby zombíků. Zpracování střelby se taky povedlo a nedostupnost munice atmosféru hry skvěle okořeňuje. Akorát nevím, proč když se konečně nakaženejm podaří mě srazit k zemi, přestanou útočit, dají si čelem vzad a spokojeně se započnou potácet směrem pryč a až když se znova zmátořím, zase jakoby pokračujou v útoku. Asi vyladění obtížnosti? Škoda mohlo to bejt o něco tužší! Pád v chumlu nakažených by se pak rovnal jisté smrti.

Neduhem gameplaye je pak bezesporu respawn nepřátel. Zaprvé jsou to stejní zombíci na stejných místech a zadruhé jsem několikrát byl přímým svědkem zhmotnění nepřítele z několika metrů. Trochu mě taky zamrzelo,každá kontaktní zbraň se jakýmsi způsobem za chvíli (opravdu jen pár úderů) opotřebuje a nelze s ní pak prakticky udělit žádná damage. Pak ji (za peníze) sám na ponku nějak opravím a opět je to smrtící nástroj první třídy. No, moc logický mi to nepřijde, ale jasně - potřebovali jsme mechanisnus jakým donutit hráče často měnit zbraň, aby to bylo co nejmíň stereotypní. No dobře.

Vůbec uprostřed jakoby apokalypsy, kde by člověk (i hráč) měl jaksi konečně prozřít a zjistit, že ty prachy jsou vlastně k ničemu - "jenom papírky, co nejdou jíst" - zde je tomu jaksi naopak - hrdina se pakuje na každym rohu - hra nepřímo nutí prošmejdit každej bágl/mrtvolu po cestě a krást z nich peníze. Proč? No abych si za ty prachy sám potom opravil ten hasák - to dá rozum. Popřípadě lze ještě od nějakýho darmošlapa i nakupovat. Peníze pak mají po kapsách téměř všichni - i takovej polonahej domorodec z jungle má u sebe třeba 1500$.

Příběh - jde o variaci na stokrát použitej "epidemickej" scénář, ale tady jsem se toho mohl jaksi účastnit na vlastní pěst a tak mi příběh v ničem vyloženě nevadil, ale rozhodně ho nemůžu ani pochválit. Těší mě však, že hra poskytuje možnost projít ji vlastním tempem a prošmejdit všechny zákouotí lokací bez nutnosti někam se hnát. Škoda je, že díky kooperačnímu multiplayeru jsou videosekvence prezentovány hráči jakože se jedná o skupinu čtyřech hrdinů - atmosféra situací a vlastně i příběh vlka samotáře tím dost trpí.

Inventář je řešen jaksi divně - tedy máme asi osm pozic pro zbraně se plní jaksi samovolně při sběru itemů a tak se často třeba stalo, že jsem do sebe místo úderu mačetou uprostřed souboje se zombálem nedopatřením obrátil flašku s whiskey. S invnetářem jsem bojoval celou dobu a asi jsem, přes upřímnou snahu nepřišel na to jak jej efektivně využívat. Bohužel.

Celkově musím uznat - poměrně zajímavá hra, která by u milovníků zombálů a apokalyptickejch scénářů neměla zůstat bez povšimnutí - příjemný audiovizuální zpracování, slušná atmosféra, zabávnej gameplay, překvapivá volnost i poměrně slušná obtížnost bojů. Škoda, že ještě nešel vypnout ten playerautorespawn - tedy myslím automatické zrození hráče po své smrti (navíc několik metrů od místa skonu) a prakticky bez postihu (dobře, pár doláčů si to vždy odepsalo). Pak to bylo směšně snadný.

Jdu vyzkoušet datadisk.

80% (kdybych nevygooglil konfigurák na odebrání HUDu, bylo by to za pětasedmdesát)

Pro: Audiovizuální zpracování, muzika, volnost, tempo, námět, prostředí, apokalypsa

Proti: Inventář, player-respawn, repawn nepřátel, HUD, model poškození zbraní

+17
  • PC 30
Takže tu máme zase jednou pro změnu zombie rubačku, efektní bezmyšlenkovité porcování zombíků bude určitě náctileté konzolové hráče přitahovat, nezapomeňme okořenit špetkou RPG prvků (Diablo like strom dovedností), protože RPG prvky jsou přeci strašně kůl a strašně dnes letí a rozhodně nesmějí nikde a v žádném žánru chybět. Co je ještě kůl? No přeci otevřený svět! Čert vem, že je tvořen převážně metodou copy+paste, čert vem že nám tu vyskakuje hláška „vrať se do herní zóny“ pět centimetrů od kraje pláže „CoD style, baby!“. Strašně to buduje atmosféru, jen co je pravda. Narveme tam ještě tuny questů, které nám tady vytvoří náš kolega „náhodný generátor“, samozřejmě při zombí apokalypse nesmějí přeci chybět questy jako „přines mi 2 džusíky“, „vrať se nejméně 2x na to samé místo a vykonej tam tu samou činnost- viz. vrak letadla mj.“, stejně tak potěší, když se vrátíte z právě prošlé lokace v rámci hlavního questu a teprve až poté vás tam pošlou znovu s x vedlejšími questy (nemohli prostě říci „jéé ty se chystáš tam a tam, přines mi/zabij/aktivuj...“ prostě ne... hezky si tam cupitej znovu voe),nebo proběhni po sté město, vyrubej tam po dvousté stejné skupinky zombíků a aktivuj/přines/zabij“, jsou samozřejmě na denním pořádku (jeden za všechny- aktivace rozhlasu po celém městě, to byl vopruz neuvěřitelný). Samozřejmě přeci nemůžeme hráče nějak stresovat, takže tu nepůjde umřít! Hráč se po smrti vzápětí respawne půl metru od místa smrti (vyrubaní zombíci zůstanou vyrubanými a zranění zraněnými) a aby se jakože neřeklo, tak mu ubereme nějaké ty zlaťáčky (ty se počítají procentuálně, takže nikdy nemůže hráč svojí neschopností přijít úplně na buben), peníze tu navíc mají naprosto mizivou hodnotu a své jmění nabudete zpátky do několika minut. Nakoupit si tak desítky a desítky lékarniček není vůbec žádný problém. Volba obtížnosti tu není, proč taky.

I po x letech po vydání se autoři neobtěžovali s nějakým polishingem, takže tu máme spoustu naprosto pitomých bugů a nedodělků... po kliknutí na zavřít v inventáři postava zaútočí- ideální, když držíte v ruce nějakou výbušninu, z těžkého kulometu nešlo vylézt, cutscény obsahovaly sem tam nějaké ty grafické chybky- navíc se v nich objevovaly najednou všechny 4 postavy :/, přestože hraji pouze za jednu z nich, po načtení hry se občas zruší některé questy, systém kruhového menu je děs běs a absence nějaké předvolby je naprosto na hlavu, aktuálně sebrané zbraně či některé specifické itemy se vám mění za zbraň, kterou právě používáte... to vždycky dokáže strašně potěšit, zvlášť když jste obklopeni tlupou zombíků a omylem seberete alkohol (ale tak což, alespoň se před příchodem na onen svět pořádně vožeru...).
Opotřebovávání zbraní po pár úderech, pitomý příběh s naprosto nesmyslným závěrem (chování závěrečného padoucha jaksi odporuje zdravému rozumu) asi už nemá smysl ani zmiňovat.

Čili po x letech jsem zase čuchl k nějaké větší „novější“ hře a dostal jsem tohle...

Aneb to je příběh o tom, jak Isair očekával atmosférickou lehce survival zombie hru s chytře implementovanými RPG prvky, kvalitně pečlivě ručně propracovaným obsahem a světem a místo toho dostal tuctovou generickou konzolovou sandboxovou sračku pro patnáctileté děti. Blbec jeden, dobře mu tak, příště nemá být tak naivní:) (a něco více si o hře zjistit).
+17 +19 −2
  • PC 80
Dead Island, ako prekvapivá zombie akcia z tropického prostredia, ma dostala najmä svojou výbornou atmosférou a otvorenosťou. Klavírové tóny v safe-houses sa síce trošku podobali melódiou na Scratches, ale aj tak boli fantastické. Vôbec mi neprekážala často vyčítaná malá variabilita questov, otvorený svet už sám o sebe totiž znamená variabilitu a alternatívne riešenia questov. Zabíjanie zombií ma bavilo, usekávanie končatín s upgradnutým cleaverom bolo príjemné sprestrenie, a okrem častého bloodshedu a narozdiel od Left 4 Dead, je tu aj občasné ticho a akési pomalé čakanie na to čo príde. Interface ujde, dokonca aj to kruhové menu cez ALT, mapa sa otvára cez "M", denník cez "J",... lepšie ovládanie ako množstvo iných čistých RPG.

Na druhú je tu pár drobností, ktoré by som rád spomenul a ktoré mi mierne skazili konečný dojem. Grafika je pekná, ale nejak pochybne sa vykresľuje LOD, systém levelovania a durability zbraní mi tu prekážal, radšej nemať žiadne RPG prvky -- ako takéto--prišlo mi to mierne na silu a v poslednom rade aj neskutočný save systém, ktorý mi občas zmazal quest progress, hodil z jedného safe house do druhého, či zmazal pár predmetov z inventára, iné bugy som však nezaznamenal.

+16 +17 −1
  • PC 80
Můj první náhled na Dead Island byl přes recenze, které hře zrovna nedávali moc šancí na úspěch. Nicméně jsem to s hrou nechtěl vzdát, protože jsem si všiml, že se za ní skrývá společnost, která vytvořila třeba i výborný Call of Juarez. Tak jsem to tedy risknul a do hry se pustil. A musím se přiznat, že zklamaný jsem ve výsledku v žádném případě nebyl.

Dead Island má veškeré aspekty GTA syndromu, které jen může mít. Jen v jiném prostředí, s jiným příběhem a odlišnými protivníky. Tedy v tomto případě na rozlehlém tropickém ostrově, s příběhem veskerze jednoduchým a s kým jiným, než se zombíky. Zombie už je celkově pojem, který mě neskutečně štve. A to jak ve filmech, tak ve hrách. Musí mě tak opravdu hodně zaujmout, abych se k němu mohl vracet. A nutno podotknout, že v této hře to bezesporu dokázal.

Hra totiž, co se týče stereotypnosti, neuvěřitelně vybočuje. Předvádí divákovi hlavní příběh, který není úplně špatný, ale nejlepší na něm stejně asi zůstane úvodní video, které se po mém shlédnutí taktéž řadí mezi jedny z těch nejlepších vůbec, co jsem kdy viděl, až tedy na nikdy nepřekonatelné intro k první Civilizaci. Kromě hlavní linky tak ale nabízí i celou řadu vedlejších úkolů, které mě bavilo plnit a to i přesto, že nepřátelé se na různých místech v ostrově neustále objevovali. To je celkově jev, který mě ve hrách neuvěřitelně rozčiluje, ale tady měl kupodivu svoje opodstatnění. Ti, co dohráli hru, mi dají za pravdu, že výsledné statistiky vcelku potěšili :-)

Dobrý nápad byl i ten, že vy, jakožto hlavní postava hry, se neustále vylepšujete. A to je dáno především tím, jak, koho, čím, kde zabijete popř. jaký úkol splníte. Inventář byl taktéž dobře zpracovaný a když to vezmu globálně, samotný ostrov byl velice dobře navrhnut. Nachází se na něm opravdu prakticky všecko. Nicméně tady končím s těmi osmdesátiprocentními plusy a hodím sem těch zbylých dvacet procent mínusů.

U mínusů musím zmínit především samotné bugy. Nevím, co vývojáře poslední dobou nutí k tomu, aby vydali hru a pár týdnů na to k ní vydali jednou tak velký patch, který by veškeré chyby měl odstranit. Pravda, zde onen patch zase tak velký nebyl, ale bez něj by mě hra okamžitě naštvala. Příkladem budiž zkušenosti řady uživatelů, kteří hru hráli, a když ji chtěli ukončit, hru uložili, zavřeli a následný den opět spustili a zjistili, že savy nikde nejsou. Přiznám se, že už jenom tohle by mě donutilo hru okamžitě vymazat a chtít po vývojářích vrátit peníze za koupený titul.

Druhý problém pak budiž u videí, kde hra automaticky předpokládá, že hru budu hrát ve více lidech, konkrétně čtyřech, a videa tak aplikuje. Pak to vypadá tak, že si kanály kráčím sám a najednou skočí video, ve kterém se hádám já spolu s dalšími parťáky, které jsem ve hře ani neviděl. Vypadá to blbě, ale když to tak chtěli, tak budiž. Nicméně mě mrzí, že jsem hru neměl tu čest hrát s kamarádem, věřím, že zábavnost by se prodloužila na maximální hranici. Každopádně jsem hru hrál u bratrance a beru za vděk už jenom to, že jsem jí u něj hrál a dohrál.

Nakonec tedy dodám, že Dead Island je ten nejzábavnější kus se zombie monstry, kterou jsem měl tu čest hrát a nesmírně si toho vážím. Polské studio opět ukázalo, že umí tvořit výborné hry. Nicméně doufám, že příště se poučí z chybek, protože ty mě na nejnovějších hrách začínají štvát nejvíce.

Pro: Tropický ostrov, různé variace zombie, jízda v autě (Carmageddon styla:-D), hudba, úvodní video

Proti: bugy, následná videa, výpadky hry, respawnování nepřátel

+15
  • PC 90
Zombie her už je v dnešní době hromada. Dává to smysl. Dá se do nich dobře praštit a vývojáři se nemusí programovat s nějakou složitou umělou inteligencí. Krytí neznají, taktiku už vůbec, mají pouze jeden pud a to jít po hráčovi, nebo skupince hráčů. To však už všichni moc dobře víme. Jenže evoluci žánru se přecijen napodaří všem, jako těm z Techlandu a braků je habaděj. DI k nim nepatří ani dnes.
I po letech je tento v podstatě zombie sandbox s rpg prvky stále znovuhratelný a nabízí velkou porci zábavy. Rozhodně převažují pozitiva, velké negativum snad hra pro mě nemá žádné, najdou se jen nějaké drobnosti, které osobně beru s rezervou. U zombie her se jen výjimečně klade důraz na nějaký originální příběh, zde zkrátka hra svou roli jak má a postačí. Hlavní síla zkrátka tkví v návykovém soubojovém systému, kdy například o Left 4 Dead alespoň v tomhle díle hrají prim chladné zbraně, avšak pokud znáte Dead Rising, v Dead Islandu je dle mě manipulace s nimi u pracovního stolu zábavnější ačkoliv v japonské rubačce je zas všechno bláznivější. To už je ale o vkusu a prioritách. Dead Rising 2 jsem kupříkladu nedohrál, kdežto DI mi nevadí dohrát ani po několikáté.
Mrtvý ostrov čeká na vaše desítky zahraných a vesměs zábavných hodin.

Pro: soubojový systém, herní doba, dopravní prostředky, zbraňový arzenál a jeho následná modifikace, kýčovitý vizuál, který ke hře sedí; obstojný příběh, lokalita ostrova, nespočet vedlejších úkolů a jiných aktivit

Proti: občas otravně nucené rpg prvky, "vyblitá" grafika, generické obličeje, ovšem s dobrou mimikou

+14
  • PC 75
Strach je jako nádoba. Různé druhy děsících prostředků přilévají různé množství do "mana pool" strachu, jako třeba lekací momenty, lezavý trvalý strach, krev a vnitřnosti, dalekosáhlé následky a blízká budoucnost lidí které potkáte.

Dead Island přišel, nabíral hmotu a nakonec se zhroutil pod svojí vlastní vahou a uzávěrkou pro vydání. Dokonalý začátek, neutuchající zábava a promršený konec. Ale stále si zachoval kvalitu a hra se dá užívat, což je hlavní.

+/-největší mínus a zároveň plus je asi respawn nepřátel v kombinaci s nuceným co-opem. Já hraji singl, chci hrát sám, jenže je tu stejně nepřátel, jsou shodně silní a obnovují se tak rychle, že ve 4 lidech se to možná dá s přehledem zvládnout, ale v jednom je to peklo. Takže hra je sice fajn, survival atmosféra na maximum, musím si hlídat všechny směry a hledat higher ground kdykoliv to jen jde (hlavně ve městě je to husté, ale tam je zase plno aut).

+atmosféra. Strach o vlastní život. Nejdřív jsem myslel, že Resort je strašidelný dost, ale nejhorší je Město. Jungle je krutá dost (všude stromy), ale příliš krátká
+uspokojující scavenger hunting součástek.
+krev krev krev (a taky maso, shnilý)
+už dlouho jsem v žádné hře tak krásně nezamlátil meelee zbraněmi
+inventář - aneb když už musí být hra zpracovaná i pro konzole, může být proveden dobře (špatně = Witcher 2, nejlépe = Deus Ex HR - tetris)
+penále za smrt. V jedné recenzi jsem četl, že vám to seberu jen "pár set". Není tomu tak, tuším že hra sebere 10% současných financí. A když potom, ke konci hry, oprava stojí klidně i tři tisíce (jedné zbraně!), prachy jsou podstatné. Opatrnost tedy zajištěna.
+po hození zbraně se vrací zpět na své místo v radial menu, víceméně
+pádlo je dokonalé, ale nejlepší je elektrikou oplácaná morning star
+ač nerad, musím přiznat, že radial menu je tu udělané dobře a po troše cviku se hodí
+zombí na kapotě, aneb fakt že se auto může kdekoliv zaseknout a vy jste najednou obklopeni nepřáteli přidává ke strachu

-chybějíci grafické nastavení, hlavně na odstranění otravného motion bluru, ze kterého se mi fakt dělalo zle
-dřevácké řízení auta a další autoproblémy, jako nesmrtelná výdrž motoru (3 stavy - v pohodě, pak pukne sklo, pak začne čoudit motor a tak už zůstane, nikdy nechcípne), blbé přejíždění mrtvol a hlavně - otáčení myší v autě je tak idiotské, že si ani nedokážu představit proč to tak někdo naprogramoval
-nemožnost nastavit si rychlé klávesy na zbraně / vnucení radial výběru zbraní (aneb když to funguje na konzolích, musí to každý mít i na PC)
-konec
-úkol opevnit kostel byl naprosto zbytečný => stejně má kolem sebe neviditelnou bariéru, která brání zombivcům ve vstupu
-v zástupu hnusných prsatic s ještě horšími obličeji je smutné, že nejhezčí ženská ve hře je matka představená (oh my god, kam jen to ty modely postav dospěly)
-tato zombie apokalyptická bitva je už předem prohraná. Pro lidi. Je to logické, mají nekonečný respawn, kdežto lidé se budou jeden po druhém měnit. 4 hrdinové nedokáží zachránit celý svět, nebo snad ano ? Oh, ano, jde tu přeci o záchranu světa, takže jo.
-po kopnutí míč neodletí. Namísto toho se přesune na místo kde má být (teleportace).
-sprint do kopce je často pomalejší, než chůze.
-mnoho escort misí by se daly udělat pomocí auta, ale NPC do nich nenastoupí
-donáškové mise. Ale zase se hráč musí neustále prodírat zástupem zombíků (škoda že stále na stejných místech), tak aspoň něco.

Já se snažím prosazovat teorii, že násilí ve hrách pomáhá být klidnější člověk v realitě. Užívám si krev, pohled na krev, usekávání končetin, headshoty, do mrtvoly na zemi (v GTA) jsem motorovkou klidně pár desítek sekund řezal, jen pro ten pocit. Postal 2 byla slast (viz. koment), v Dead Islandu jsem cestu od stanice ke vzdálené pumpě jel snad stokrát, přejížděl těch 30 zombíků, co cestou potkám. A tak dál.

V životě jsem velice klidný člověk. Dovedu si ale představit, jak nějakého labilního člověka dokážou dohnat k vystřílení školy, ale tak násilí je dnes všude.

Mrtvý Ostrov je hra založená na zabíjení. A ne jako většina FPS - bum bum bum, kulky do tě našiju, ale pěkně ruční práce, kde si zaserete celý tělo krví. Ta hra je založená na zabíjení. To je její hlavní deviza. A ta hra, světe div se, to dělá dobře. Dokonale.

Jak už bylo mnohokrát řečeno, zabíjení na blízko je tu fakt zábava.

Nejlepší atmosféra tedy byla ve městě, i když každé prostředí mělo něco do sebe. I ty interiéry se občas hodily, změna oproti venkovní otevřené šílenosti. Ke konci jich však bylo moc. Příslib otevřenosti, které naznačil Resort a Město byly tak jako tak fajn.

Pro: Strach (atmosféra), Krev (pořádně zblízka)

Proti: Ztraceno v překladu (Port z konzole)

+13 +15 −2
  • PS4 75
Dead Island jsem sice rozehrál před koncem roku, ale nakonec jsem ho musel dohrát i podruhé znova kvůli vysbírání všech trofejí a získání platiny. A stejně ani dvakrát dohraná kampaň nestačí na 50 level a grindoval jsem ještě v aréně.

Největší zábavnost hry je založena na coopu, s kamarádem jsme to prošli a je to znát, že v singlu to není úplně ono. Boj se zombíky a hledání vybavení, vylepšování zbraní pomocí plánů a získávání peněz protože nic není zadarmo. To je hlavní náplní hry. Boj je pak zajímavý, když už hráč má lepší vybavení, zvlášť s katanou je sekání hlav a končetin jedna radost, a na gamepadu to jde pěkně od ruky.

Moje hlavní postava Xian se dostala na vytoužený 50 level po 48 hodinách hry plus průchod prvního aktu za ostatní tři postavy dalších zhruba 6 hodin. Takže po 54 hodinách uděláno vše co šlo. Ale rozhodně doporučuji na hraní v coopu, kdybych jel čistě sám tak by hodnocení bylo nižší.
+11
  • PC 85
Musím přiznat, že jsem se fakt hezky bál. Ne žádný lekačky z Dead Space, ani strach z neznáma a nadpřirozena známého třeba ze Silent Hillu. Nic takového. Cítil jsem strach a jímal mě hnus, když se ke mně některé z těch stvoření začalo, v tom lepším případě sunout, v tom horším u mě v okamžiku bylo a začalo mě okusovat a žvejkat. Není to zrovna můj oblíbený typ smrti. A tak jsem kolem sebe máchal vším možným, o co jsem zakopl. Všude toho leželo stejnak dost. Onehdá pádlo, jinde trubka a když se člověk opravdu snažil tak našel i katanu.
Několikrát se mi stalo, že jsem se tak urputně prosekával zástupy chodících ostatků, až jsem se do toho tak zabral, že když už nebyl další "pán na holení", tak jsem stejnak nemohl přestat mávat kolem sebe svým ohromným nářadím. Nejspíš to byly záchvaty běsnění a úzkosti v sobě.
Když jsme u toho náčiníčka. Sakra, bez těch dvojsmyslů. Já myslel že v Mountfieldu, Obi a Bauhausu prodávají odolnější věci. Takhle mi přijde, že sekera či kladivo jsou vyrobený z modelíny. Vůbec nechápu to, že se vše tak rychle opotřebovává. Přece ty mrtvolky jsou už předem okousaný a pořádně naložený a nahnilý. Mám trochu pochybnosti jestli kluci z Techlandu nedostali menší obnos v obálce zato, aby lidi naučili, že nářadí se ničí rychle a tím je tlačili si kupovat často nový.
Líbilo se mi, že lidští protivníci nejsou ve hře ani trochu výzva a jejich makovice málokdy snese kulku mezi oči. Hezky znázorněno, že člověk je jen křehký stvoření. Ne jak v jiných hrách, kde se lidem střelivo vsakuje do těla jak voda do ručníku. Ne že by to byla nějaká simulace reality, ale aspoň náznak se mi líbil.
Jak tu sem tam zmiňují ostatní, že ve hře scházejí emoce. To je pravda, ale myslím si, nebo alespoň na mě to tak působilo, že se hra snaží ty emoce dostat z vás. Alespoň ty ne všemi chtěné a oblíbené. Ale rozhodně si za tímhle nestojím. Jo, pravda, NPCčka tam prostě stojej jak blbci. Dokonce jsem strašně rád že se ani moc nehejbou. Proč? Protože když už se začne někdo z nich hejbat, tak to pro mě znamená utrpení, bolest a kilometry zcenzurovanýho telegrafu. Nevím jak jsou na to zvyklí ostatní, ale já byl poprvé v životě donucen použít prográmek na cheatování, neboli trainer. Mým úkolem bylo doprovodit jednoho šamana k mumifikovaným ostatkům jeho předků. Avšak když jsme procházeli jednou domorodou vesnicí osídlenou už jen jeho nemrtvými příbuznými, tak se rozhodl že s nimi asi hodí řeč, postavil se přesně mezi ně a vzápětí na to vyslal kouzlo jménem "autosave". Když už jsem se po stotřicátýčtvrtý objevil v tu stejnou chvíli, všechny zbraně ohlodaný na kost, bez šance doběhnout k jakémukoliv opravovacímu stolu či prodejci, tak jsem usoudil, že jsem skončil. Takto zdeptanej jsem už dlouho nebyl. Njn tak jsem hold podváděl, abych se dostal dál. Neočekávám nic menšího než trest smrti.
Umírání. To mě připomíná a přivádí k další věci, kterou bych rád zmínil. Nemrtví v této hře netoužej po hráčově masu, ale jsou to prostě jen prachsprostí kapsáři. Nebo jak si mám vysvětlovat, že pokaždé když mě jakoby dostali na zem s tím že jsem mrtev, tak jsem se objevil o pět metrů dál a o několik stovek dolarů chudší. Nic víc, nic míň. To mě jako poponesli a zkontrolovali v jaké jsem finanční situaci a trochu si vzali? Nic. Neřešme to a jdeme dál.
Vývojáři se pustili tímto projektem do něčeho na co ne zcela měli. Je to vidět skoro všude.
RPG systém by byl dobrý, pokud by nám nabídli za naši snahu, alespoň trochu motivující skilly. Místo toho, abych si vybíral to co se mi zrovna nejvíc líbí, tak jsem rozdával svoje těžce vydřené body do v té situaci nejméně zbytečných zkušeností v nabídce. Škoda.
Tak hrozně navržené a ovladatelné menu a jiné prvky uživatelského rozhraní jsem už dlouho nekoštoval. Ani nevím kolikrát jsem musel přepínat z mapy do quest logu, abych si mohl naplánovat svoji cestu a udělal tak toho co nejvíce za jednu výpravu. Stejnak jsem lítal po všech čertech, abych tomu přinesl láhev whiskey, jinému životně důležitý lék. Ale nestěžuji si. Bejt tam v té situaci, tak taky posílám ty blbce co tam po ostrově poletujou, aby mi našli mého oblíbeného medvídka.
Co mi ještě pilo krev(krom nemrtvých) bylo to jak se vývojáři nedokázali vypořádat s identitou hráče. V intu jsou ukázány chlapské ruce a to že ani jeden z charakterů, které máte pak na výběr, to vlastně nejsou. A to nemluvím o tom že celou hrou procházím sám, ale jak se zapne nějaké video tak jsme tam čtyři. Já vím, já vím, je to daň za kooperaci, ale mohli se snažit to nějak vyřešit či zamaskovat.
Bugů a jiných otravných hmyzáků je tam kvanta. Nejde to všechno ani vyjmenovat. Ale co. Mě to neva. Jsme přece lidi. Teda někteří.
Tohle je jen zcela subjektivní hodnocení s pár postřehy co mi utkvěli v hlavě. A být více objektivní, tak si hra ode mě spíše zaslouží nálepku průměrnosti, ba co víc, budgetu, pouze hrajícího si na opravdovou hru. Ale já jsem si užil toho co pro mě tahle hra znamená.
Rád bych ještě něco dodal k strachu mnou zmiňovaným na začátku. Člověk se musí chtít bát. Pokud nechce, tak ho k tomu ani ostrov plnej zombíků nedonutí.
Ani rozhodně nechci říct, že tahle hra vás bude bavit. Je na každém jaké jeho priority jsou. Mě bavila a jsem, i přez ty moje kecy jak je to špatný, spokojenej. Já jsem vlastně od té hry vždy očekával přesně to co nabídla. A to hlavně atmosféru, kdy jste obklopeni hordami z hrobů vstanišvších (fujtajbl to je slovo) a hnáni honbou za záchranou sebe samotných, ikdyž se to tak příběhově zdát nemusí.
Porcování a celé opotřebování lidské tkáně je kapitolou samou pro sebe. Mě se to strašně líbí. Prostě je to zpracováno tak akorát. Kdysi jsem si myslel že takto to bude fungovat v Doomu 3. Tak alespoň po šesti letech se mi splnilo to, v co jsem kdysi doufal. Hlavně si nepředstavujte že je to něco neskutečného. To fakt ne.
Co bych ještě napsal? Jo to jsem si vzpomněl. Podle konce bylo stejnak všechno co jsem udělal pro všechny ty nebožáky/flákače zbytečné. Ale to už radši neřeším a stále si nalhávám, že všichni na ostrově šťastně žijí až do smrti. A vlastně i po té smrti, že si to tam užívají.
Když tak o tom přemýšlím. Kdyby to bylo možné, tak bych nechtěl být pohřbenej či zpopelněnej. Vybral bych si zombifikaci. Na IQ by se mi to nepodepsalo a smrděl bych tu na světě dál.
Rest in peace Dead Island.

Pro: atmosféra a zvuková kulisa, porcování, grafika, něco co nelze popsat

Proti: chyby všude kde se podíváš

+10
  • PC 85
Dead Island je žánrovka jako prase je prasetem a po této stránce ji nelze nic vytknout. Tvůrci totiž hledali isnpiraci proto, aby žánr byl žánrem snad všude.Inspiraci hledali jak mezi počítačovými hrami, tak i mezi filmovým nebem, taková podobnost s filmem Surviving Evil(Evil Island), mi nepřijde zrovná náhodná(film doporučuji). Co však na hře ocenuji je to, jakým stylem žánr spestřují, tedy že koncept hry je zaměřen především na kontaktní zbraně a hra je obohacena o prvky rpg. Prvky rpg je samotná i když celkem bezvýznamná třešnička na dortu, jelikož reálný dopad ve hře je minimální a se stromem dovedností si přeci jen tvůrci mohli pohrát trochu více. Po grafické stránce je hra velmi zdařilá, avšak hráč grafiku témeř nedocení jelikož nemá čas se kochat detaily a scenérií, ale stále se se staženými svěrači ohlíží po mrtvolách, to jen tak ironickým dovětkem :D
Co však považuji za celkem velký nedostatek je množství bugů, bugy v inventáři(při výměne zbraní vám často střelná zbran vystřelí, či si výbušninu hodíte pod nohy, pak už jen čekáte na respawm) bugy na mapě(kdo by řekl že nakopnutí plážového míče člověka může na místě zabít :D nebo když přeběhne přes zabugované místo v mapě) a kritický bug v ukládání pozic.Nelze mít více postav na jednom pc, přemazávají se totiž pozice předchozí, na tento bug si stěžuje spousta hráčů, bohužel tento bug neřeší ani patch. Když to všechno shrnu tak Dead Island je velmi zdařilou žánrovou záležítostí jak po grafické stránce, jak po hratelnosti. Dej je průměrný a hra se nevyvaruje po čase klišé a rutině. Za velký nedostatek považuji bugy a hlavně kritický bug s ukládáním pozic. hodnocení je tedy 100%(+ žánr+atmosféra+hratelnost+grafika) - 15%(za množství bugů) tedy celkově hodnotím hru na 85%

Pro: grafika, kooperace, atmosféra, hratelnost

Proti: zabugovaná mapa, inventář, ukládání pozic, nedotažený strom dovedností

+10 +15 −5
  • PC 45
Když jsem se teď koukal na své komentáře tak já tam nemám žádný napsaný komentář na hru, kterou bych hodně kritizoval tak jsem se rozhodl, že to napravím. Proč jsem si vybral zrovna Dead Island? Protože, snad u žádné hry jsem nezažil takové zklamání a znechucení najednou ale pár kladu se tu najde.
Jedním z nich jsou cca první 3 hodiny dokud, se hra odehrává v první lokaci která se mě osobně velice líbila, a dokonce jsem si říkal, že to tak špatný ale pak jsem se dostal do města, kde to ještě šlo a pak přišla džungle která byl nejhorší ze všech, takže lokace nic moc. Jako klad je grafika ta je fakt dost pěkná a ani nemoc náročná, takže hraje velice pěkná po vizualní stránce a jako poslední tu je množství, úpravy zbraní a co op ve kterém to je zábava, a to je z kladů asi vše.
Teď zápory jedním z nich je blbej příběh, který se bere hrozně vážně a to je to špatně kdyby tu bylo trochu humoru tak by to bylo lepší, další tu jsou postavy ani jednu jsem si neoblíbil a to je dost špatně. Další tu je mimika postav to je něco strašného na postavách nejsou znát žádné emoce, prostě když tam někdo důležitý umře tak ostatní jen blbě čumí a nic nedělají.
Pak tu je hrozné opakování misí takže vás to cele přestane bavit. Jako poslední je jízdní model aut, ozvučení a k tomu se nebudu nějak vyjadřovat. Já nakonec tuto hru asi nikomu nedoporučuji, radši díl kupte Dying Light který je mnohem lepší a zábavnější. Pro mě byl Dead Island zklamání na hru jsem se těšil a tak to dopadlo, ale nebojte, z toho rakovinu nedostanete to až v pokračování Dead Island: Riptide který je ještě horší. Mě osobně mrzí, že mě hra nebavila ale bohužel a nemám nic proti lidem, co ji mají, radí to je věc názoru a já mam svůj jako každý.

Pro: Grafika, zbraně a jejich úpravy, zábavný co op, první 3 hodiny, nedostanete rakovinu.

Proti: Příběh se bere moc vážně a je blbej, ozvučení, prostředí, postavy, mimika, jízdní model aut, opakující se mise,

+9 +12 −3