Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Překvapivě dobrá hra, která na mě před spuštěním dělala dojem, že jde jen o vylepšené L4D2. Mýlil jsem se a jsem za to rád, hra mě fakt chytla. Nabízí neskutečné množství zábavy ať už ve formě úkolů nebo se jen tak poflakovat po ostrově a řezat jednoho zombíka za druhým. Co mě u hry docela otravuje jsou neustále spawny zombíků a vlastně i míst, kde už jste nějaký loot vzali. Abych to víc upřesnil - projdete po pláži, vymlátíte přítomné zombíky a z okolních košů, převlíkacích chatek vyberete looty... Dejme tomu, že tou samou trasou jdete za půl hodiny dalšího hraní a na stejných místech jsou opět spawnutí zombíci a také looty. Asi chápu, že kdyby to tak nebylo, tak hru asi nikdo nedohraje nebo by vývojáři museli kompletně předělat herní mechanismus (vytváříte nové zbraně, platíte dolary a ty upgrady stojí v později fázi hry fakt neskutečný balík). Grafický je hra pěkná, jen nevím čím to je, ale i když mi fpska svítily na 200,tak mi přišlo, že v některých fázích mi to dropovalo i na 20fps. Byl to vyloženě tří vteřinovej drop. Každopádně hru doporučuju, je skvělá a za 5 euro ve slevě ideální koupě.

Pro: grafika, jednotlivé úpravy zbraní, velikost mapy

Proti: hra je po čase stereotypní, hra občas působí, že má fps dropy, ale fps běží na 200fps (divné)

+9
  • PC --
Tato hra je splněním mého snu zhruba z doby, kdy mi bylo třináct a já se s kamarádem naplno ponořil do světa zombie filmů. Za uplynulých deset let se na tom vůbec nic nezměnilo a proto jsem se rozhodl tento komentář pojmout trochu netradičně jako stručnější deníček. Po každém aktu napíšu v odpovídajícím spoileru moje pocity ze hry a nakonec verdikt s procentuálním hodnocením.
Původně jsem hrál s oním kamarádem, ale jakmile jsem si ji přinesl domů a začal hrát sám, zjistil jsem, že je to zcela jiný zážitek, než si pamatuju. S kámošem jsme jako správní fanoušci rapu rozehráli postavu Sama B, proto jsem se rozhodl rozehrát sám někoho jiného. Nejdříve byla mou favoritkou sympatická Číňanka - hotelová recepční se specializací na ostré a špičaté zbraně. Po přečtení jejího popisku jsem se však dozvěděl, že je 'patriotka', což mé vášně notně zchladilo - po zjištění, že dokonce 'čínská patriotka' jsem se vyděsil a začal hledat někoho jiného. Logan je sice na pohled sympaťák, ale jeho popis číší arogancí a nebyl jsem si zrovna moc jistý, nakolik se ve hře využije jeho specializace na vrhání. Nakonec jsem se rozhodl pro sympatickou míšenku Purnu, která je jednak Australanka, jednak je zaměřená na střílení (což znamená diametrálně odlišné hraní od tanka Sama B) a jednak sympatická.

Postava: Purna
AKT I. (odehráno 12hod., 59 min.; level 27; zabito cca 1200 nepřátel): Po působivém intru se probouzím v hotelovém pokoji zřejmě se solidní kocovinou. Trochu zklamaně zjišťuju, že povedené intro je naroubováno na probuzení postavy poněkud násilně, ale nemám zrovna moc času věnovat tomu nějakou větší pozornost.
Po útěku z hotelu získávám pádlo - svou první zbraň a setkávám se s dalšími přeživšími. Z kontextu hry jsem tak nějak vytušil, že je Purna (jako ostatně všechny hratelné postavy) na infekci zombie virem imunní. Škoda, že to nezazní na férovku, vypadá to trochu jakobych byl pro přeživší skupinu naprosto postradatelný.
Během prvních krůčků po pláži zabíjím první nemrtvé. Docela s radostí zjišťuju, že to není až tak snadné, jak si pamatuju. Většinu musím nejdříve skopnout na zem a následně ubít, protože jinak plundrují moje zdraví poměrně s přehledem.
Hodně mě obtěžuje nutnost často měnit zbraně. Mám pocit, že skoro žádná nic nevydrží a hlavně co deset metrů nacházím nějakou, která je lepší než ta, co držím.
Vyskočil mi level a zjišťuju, že Purna dokáže kromě střelných zbraní užívat i ostré. Velice rychle tedy investuju do nich a z inventáře si volím 'aušusový potápěčský nůž'. Poměrně rychle se dozvídám, že různé zbraně mají různý dosah a k užití zmíněného nože je nutné stát u zombíka téměř tělo na tělo - sice je potom bodání rychlé, ale je více než jisté, že mi zombík během procesu ubere zdraví. Přezbrojuji tedy na 'pobitou dřevěnou desku s hřeby' a dezombifikace je hnedle o něco rychlejší a bezpečnější.
Strašně dlouho mi hra přijde příšerně chaotická a neurovnaná, prvních pět hodin jsem strávil jen likvidací zombie, protože jsem prostě nevěděl, co mám dělat, neboť většina úkolů spočívala v příkazu 'hledej'. A tak jsem hledal. Celé hodiny. Pak jsem občas něco našel a kolem sedmé hodiny hra získala solidní spád a začalo se konečně něco dít. To bylo zhruba v době, kdy jsem byl na levelu 15.
Ještě se zmíním o začátku - když jsem poprvé vylezl z budky přeživších a kolem mě začali poskakovat dva Frantíci, docela jsem se divil, přesto jsem s nimi dva úkoly splnil, než jsem zjistil, že opravdu nejde o boty, ale o opravdové hráče. Jelikož jsem si hru chtěl užít sám, vypnul jsem možnost, aby se ke mně hráči připojovali dle libosti.
Jako absolutní fanoušek zombie filmů, nemám jinou možnost než pochválit fantastickou atmosféru letoviska, kde se život téměř lusknutím prstu zastavil. Čas od času potkáváte přeživší (no, spíše zřídka, ale stává se) a dia... monology s nimi dýchají správnou béčkovou atmosférou (a v tomto případě je tento přívlastek více než pochvalný).
Poměrně dost mě překvapilo, že si hru mohu dovolit na svém obstarožním stroji pouštět na plné detaily - a plné detaily mi přijdou, well, plné detailů. Kolem sebe mám pravděpodobně nejúžasnější zombíky ze všech her, co jsem jich kdy hrál. Ani na moment nemám pocit, že toho kterého jsem už potkal.
Někdy kolem třetí hodiny hraní objevuju kouzlo craftování předmětů. Na svojí věrnou baseballovou pálku přidělávám motůrek a kotouč z cirkulárky a rozpomínám se na Dead Rising 2, kde přesně podobné McGyveroviny byly podmínkou úspěchu. Zbraně už konečně něco vydrží a tak mi to nepřijde jako vyhozené peníze. Ano, peníze. Cokoli, co ve hře uděláte, stojí peníze. Opravítě si zbraň a platíte (sami sobě) za opravu, přiděláte si baterii a drátky na nůž, platíte (opět sami sobě), nakupujete a platíte (to není až tak překvapivé).
Inevntář je značně omezen a rozšířit si ho můžete dovedností jen o šest slotů. Zpočátku mě to vyděsilo, ale pak jsem se dostal do fáze, kdy jsem skill pointy pošteloval výdrž zbraní a citelně se to zlepšilo. Zbraně kolem osmnáctého levelu už téměř přestávám měnit - užívám prakticky neustále mačetózní výbavu s úpravou 'Šok' a baseballovou pálku s cirkulárkou - tady vyměňuji, jen když se objeví nějaká lepší základní zbraň, což se v této fázi děje minimálně; pro případy delšího questu, kdy bych nepotkal žádný ponk, nosím ještě dvě tupé zbraně, které prostřídávám kdykoli se objeví lepší. Poměrně rychle zjišťuji, že zejména Molotovovy kotejly, které už si konečně dovedu vycraftit sám, tu mají své poměrně hojné využití a jsou skutečně efektivní - od Mass Effectu první hra, kde používám granáty!
Ač je Purna mistr ostrostřelec, našel jsem celkem tři revolvery a čtyři náboje. Ano, čtyři. Pamatuju si, že se to časem zlepší, ale už teď se nemůžu dočkat, až získám schopnost craftovat vlastní munici.
Na závěr chci říct, že mám radost, že postavy mohou užívat jakoukoli zbraň i bez nějakého skillu a vy se kvůli tomu vůbec necítíte jako outsider! Například v případě Purny se obecně slabší sečné zbraně srovnávají se silnější tupými, ale dochází o dost častěji třeba k odseknutí končetiny. Ano, Dead Island umožní deformovat těla stejně a lépe jako Soldier of Fortune! A taky chci říct, že lépe a úžasněji zpracovanou krev jsem ještě neviděl!

Závěrem deníčku z prvního aktu chci zmínit pár věcí, které mi dost vadily - rozhodně je to hudba. Ne, že by byla špatná, to rozhodně ne, ale ona se nehodí a těch stop je tam tak strašně málo, že se brzy ohrají. Také mi vadí, že poměrně často slyším něco jako holící strojek nebo robertek, ale nedokážu určit, odkud to přichází a hlavně jak se toho zvuku zbavit (tento zvuk je také opravdu otravná nevýhoda mojí 'baseballkulárky).
Také mi leze krkem chyba, kdy musím při pohybu NPC postav opustit lokaci a vrátit se do ní, aby reagovaly. V průběhu hry se to citelně zlepšilo, ale otravné a očividné je to i nadále). Také mě mrzí, že nemohu po vzoru Dead Rising 2 evakuovat přeživší do úkrytu - mnohdy pro ně jen splním quest a tím to končí. Výjimky jsem potkal snad tři.
Další smutnou věcí je jakási sterilita prostředí. Což o to, v resortu je... eh, neživo až až, ale mrzí mě, že kulky nedělají díry do zdí, že u krajnice zaparkované auto nemohu smést ke straně, že se ani dveře na automobilu nepohnou, když do nich vrazím autem. Že prostě prostředí deformovat nelze téměř vůbec. Jasně, po většinu času mi to vůbec nepřichází namysl, ale hlavně zpočátku, kdy jsem bloudil, mě to dost mrzelo.
Největší chybou ale podle mě je neustálé zdůrazňování multiplayeru, které jakoby křičelo: "Sleduj, jsme jako Left 4 Dead! Hraj to jako Left 4 Dead!". Jenže Dead Island není Left 4 Dead. Dead Island je, alespoň prozatím, o několik levelů výše nad tupou arkádovou střílečkou bez atmoféry (no offense Valve) a je věčná škoda, že tímhle hra pohřbívá svou vlastní identitu.
+8
  • PC 50
Mrtvý ostrov - to je přímo ukázkový příklad toho, jak nedělat k videohře marketing. Kdybych tuhle gamesu měl hrát v den co vyšla byl bych zklamán velice. Avšak, po velice trpělivém čekání a sledování hry za pochodu jsem usoudil, že jsem vlastně o nic moc nepřišel. Když už nic jiného Dead Island mě naučil jedné podstatné věci. NEVĚŘ UŽ NIKDY CGI TRAILERŮM! Když jsem prvně o Dead Island slyšel, byl jsem mnohem mladším člověkem než jsem dnes. V jednom čísle časopisu level se o této hře s otevřeným světem plném zombíků psalo. A mám pocit, že to bylo ještě na základce. Řeči o přeměny zombíků v reálném čase, lámání a deformace kostí nepřátel, dynamické počasí. Nic z toho ve finálním produktu ovšem nebylo. Každopádně jsem se těšil a rozebíral jsem to mnoho dní se svým amígem. Pak se ale po hře slehla zem. Až po několika letech se opět o hře začalo mluvit a já jsem viděl ten již už zmíněný trailer.

Každý z nás ten trailer viděl, a myslím jsi, že nejsem sám když budu tvrdit, že lepší trailer do té doby nevznikl. Nemluvím o technický stránce, ale o tom jak vás za těch pár minut dokázalo to video do sebe v cucnout. Právě toto skoro až dojemné dílo mě nutilo přemýšlet nad věcmi jako: "Hm má to být akční RPG. Budeme se muset starat o svoji rodinu v roli otce či matky? Budeme ovlivňovat story? Bude to emocionální zážitek? He he Honziku ti hovno spadlo na hlavu? Jak tě to jen mohlo napadnout?

Ve výsledku jsem tedy dostal tyto věci.
Prvních 5-6h byla zábava, zabíjení belhačů byla prča. Odsekávání jejich údů rozdupávání hlav, údržba, a výroba zbraní....jo to bylo fajn. Ale jak jsem se dostal do nové lokace, uvědomil jsem si hrůzný fakt. Ta hra mě přestává bavit. A když myslím přestává myslím jako "frrrrr jedeme z kopečka a BÁC!" Ze survajvlu se stal simulátor běhání, zbraně se opotřebovávali tak rychle, jako produkty Horsta Fuchse, questy, kterých je slušná hromada se najednou začali opakovat, nebo byli úplně nudný a pitomý (zabij tyhle, dones támhleto, vyřeš "rodinný spor" tím, že zjistíš, že manžel už nechce manželku vidět, protože jsi našel lepší vagínu) Dialogy jsou někdy dost blbé, není zde žádná možnost volby. Třeba najdu manželé co havarovali s autem. Pomůžu jim tedy tím, že zabiju 20 na mě nabíhajících sprinterů ALA Jusien Blesk což zapříčiní, že jim můžu vybrakovat všechny jejich zásoby a nechat je jejich osudu. Tedy je nechat chcípnout v pustině exotického ostrova. Nemůžu jim poděkovat a říct jim "Máme tady kousek odtud tábor. Máme jídlo, vodu, zbraně. Odvezu vás tam" Opět Honzo, jsi snad retard??? Co JSI SI MYSLEL??

Do toho všeho vám hraje dojemná hudba, protože nechat chcípnout dva lidi díky jejich tuposti je hrozná tragédie. Ta hra si hraje na něco co neviděla ani z rychlíku. Pseudo POSTAPOKALYPTICKÝ drama. Na masakr hnijících mrtvol bych se vyzbrojil metalovým nářezem a velkou mačetou. Nebo má zabíjení chodících mrtvol nějaký hlubší smysl? Ano, i zombí mají přece duši.

Víte co je super? Ostrov je velký, rozmanitý a designově zvládnut na jedničku. Počasí se sice mění jen na určitých místech, nepřátelé se spawnují a celkově se na tom ostrově nedá nic dělat krom kuchání mozkožroutů. Plnění velkých úkolů pro nechopné lidičky, kteří jsi pro mě většinou schovávají pilu, nebo sekyru. To pěkné prostředí celého ostrova je naprosto nevyužité. Chudáci world a level designéři. Tolik práce pro nic.
Celkově to vypadá ale moc pěkně. Grafika je moc hezká, modely postav jsou super a onen ostrov krásný. Chrome Engine je navíc nenáročný na mozkovnu vašeho plechového kamaráda. Takže to šlape jako dobře namazané boty modrého ježka.

No, už jsem nakecal dost. Jak píšu na začátku nebyl jsem ani zklamán, jelikož jsem již věděl co očekávat. Techland měl svou vizi, kterou nedokázal podle mě naplnit. Ale možná se naše sny naplní v očekávaném Dying Light. Hodně štěstí Techlandi budu se těšit, opět.

Pro: Zpracování ostrova, zabíjení mrvtoláků do zpřístupnění druhé lokace, grafika, výroba zbraní, optimalizace.

Proti: Nudné dialogy, nudné questy, hra se snaží hrát na něco co není, divně vyřešené levelování, stereotyp, dabing.

+7 +13 −6
  • PC 30
Zkusil jsem, viděl jsem, rozbrečel jsem se...
Začnu pozitivním, grafika a nasvícení objektu je výborné, také se mi líbí prostředí pláže a zpracování vody.
Objektivní bude když řeknu, že tenhle titul je určen lidem nad 18 let, ale asi nad 18 let bez mozku, protože za celou herní pasáž jsem nemusel ani jednou použít rozum a jenom jsem chodil dle šípek na mapě a tupě mlátil degenerované zombie, které zkušenému hráčovi nemůžou dělat nějaký reální problém a o nějaký obtížnosti hry nemůže padnou ani slovo.
Opotřebení zbraní je jako zlý nereální sen, i když jako nápad to zlý není, ale aby se mi kovová tyč rozpadla po několika ranách mi přídě divný.
Totálně omezené a doslova osekané prostředí nedovolí hráči ani zabloudit, v podstatě v hře nemusíte dělat absolutně nic jenom jet po šipkách mlátit zombie a pít nějaké limonády na uzdravení.

U mně návykovost na hru byla 0, zábavnost opadla po prvních 30 minutách a neskutečný stereotyp mi nedovolil hru dohrát a musel jsem jí odinstalovat.
Hodně her takového typu jsem nehrál, naposled Resident Evil 1 a ten co do atmosféry, strachu a napětí byl úplně někde jinde.

Pro: grafika

Proti: skoro celá má recenze bohu žel...

+3 +12 −9