Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Island

  • PC 50
Mrtvý ostrov - to je přímo ukázkový příklad toho, jak nedělat k videohře marketing. Kdybych tuhle gamesu měl hrát v den co vyšla byl bych zklamán velice. Avšak, po velice trpělivém čekání a sledování hry za pochodu jsem usoudil, že jsem vlastně o nic moc nepřišel. Když už nic jiného Dead Island mě naučil jedné podstatné věci. NEVĚŘ UŽ NIKDY CGI TRAILERŮM! Když jsem prvně o Dead Island slyšel, byl jsem mnohem mladším člověkem než jsem dnes. V jednom čísle časopisu level se o této hře s otevřeným světem plném zombíků psalo. A mám pocit, že to bylo ještě na základce. Řeči o přeměny zombíků v reálném čase, lámání a deformace kostí nepřátel, dynamické počasí. Nic z toho ve finálním produktu ovšem nebylo. Každopádně jsem se těšil a rozebíral jsem to mnoho dní se svým amígem. Pak se ale po hře slehla zem. Až po několika letech se opět o hře začalo mluvit a já jsem viděl ten již už zmíněný trailer.

Každý z nás ten trailer viděl, a myslím jsi, že nejsem sám když budu tvrdit, že lepší trailer do té doby nevznikl. Nemluvím o technický stránce, ale o tom jak vás za těch pár minut dokázalo to video do sebe v cucnout. Právě toto skoro až dojemné dílo mě nutilo přemýšlet nad věcmi jako: "Hm má to být akční RPG. Budeme se muset starat o svoji rodinu v roli otce či matky? Budeme ovlivňovat story? Bude to emocionální zážitek? He he Honziku ti hovno spadlo na hlavu? Jak tě to jen mohlo napadnout?

Ve výsledku jsem tedy dostal tyto věci.
Prvních 5-6h byla zábava, zabíjení belhačů byla prča. Odsekávání jejich údů rozdupávání hlav, údržba, a výroba zbraní....jo to bylo fajn. Ale jak jsem se dostal do nové lokace, uvědomil jsem si hrůzný fakt. Ta hra mě přestává bavit. A když myslím přestává myslím jako "frrrrr jedeme z kopečka a BÁC!" Ze survajvlu se stal simulátor běhání, zbraně se opotřebovávali tak rychle, jako produkty Horsta Fuchse, questy, kterých je slušná hromada se najednou začali opakovat, nebo byli úplně nudný a pitomý (zabij tyhle, dones támhleto, vyřeš "rodinný spor" tím, že zjistíš, že manžel už nechce manželku vidět, protože jsi našel lepší vagínu) Dialogy jsou někdy dost blbé, není zde žádná možnost volby. Třeba najdu manželé co havarovali s autem. Pomůžu jim tedy tím, že zabiju 20 na mě nabíhajících sprinterů ALA Jusien Blesk což zapříčiní, že jim můžu vybrakovat všechny jejich zásoby a nechat je jejich osudu. Tedy je nechat chcípnout v pustině exotického ostrova. Nemůžu jim poděkovat a říct jim "Máme tady kousek odtud tábor. Máme jídlo, vodu, zbraně. Odvezu vás tam" Opět Honzo, jsi snad retard??? Co JSI SI MYSLEL??

Do toho všeho vám hraje dojemná hudba, protože nechat chcípnout dva lidi díky jejich tuposti je hrozná tragédie. Ta hra si hraje na něco co neviděla ani z rychlíku. Pseudo POSTAPOKALYPTICKÝ drama. Na masakr hnijících mrtvol bych se vyzbrojil metalovým nářezem a velkou mačetou. Nebo má zabíjení chodících mrtvol nějaký hlubší smysl? Ano, i zombí mají přece duši.

Víte co je super? Ostrov je velký, rozmanitý a designově zvládnut na jedničku. Počasí se sice mění jen na určitých místech, nepřátelé se spawnují a celkově se na tom ostrově nedá nic dělat krom kuchání mozkožroutů. Plnění velkých úkolů pro nechopné lidičky, kteří jsi pro mě většinou schovávají pilu, nebo sekyru. To pěkné prostředí celého ostrova je naprosto nevyužité. Chudáci world a level designéři. Tolik práce pro nic.
Celkově to vypadá ale moc pěkně. Grafika je moc hezká, modely postav jsou super a onen ostrov krásný. Chrome Engine je navíc nenáročný na mozkovnu vašeho plechového kamaráda. Takže to šlape jako dobře namazané boty modrého ježka.

No, už jsem nakecal dost. Jak píšu na začátku nebyl jsem ani zklamán, jelikož jsem již věděl co očekávat. Techland měl svou vizi, kterou nedokázal podle mě naplnit. Ale možná se naše sny naplní v očekávaném Dying Light. Hodně štěstí Techlandi budu se těšit, opět.

Pro: Zpracování ostrova, zabíjení mrvtoláků do zpřístupnění druhé lokace, grafika, výroba zbraní, optimalizace.

Proti: Nudné dialogy, nudné questy, hra se snaží hrát na něco co není, divně vyřešené levelování, stereotyp, dabing.

+7 +13 −6