Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Borderlands

Borderlands: Game of the Year Enhanced

77
321 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
online > online akce
online > online RPG
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
20.10.2009 PS3X360
26.10.2009 PC
03.04.2019 PS4XOne
Vývojáři:
Gearbox Software
Oficiální stránky:
http://www.borderlandsthegame.com/
Děj hry Borderlands se odehrává na planetě Pandora, kde se vtělíte do role jednoho ze čtyř hrdinů, jenž se vydá po stopách legendárního Vaultu, po němž pasou všichni přítomní. Každá postava je ve svém stylu boje od těch ostatních odlišná a jednotlivé souboje vede rozdílným způsobem. Každý z nich získává za plnění misí zkušenostní body, za které si poté může vylepšit některé své atributy. Ty vám po vylepšení ulehčí likvidaci nepřátel, nehledě na to, že si potom budete moci pořídit mnohem lepší zbraně, které pro vás na začátku byly uzamčené.

Přestože je Borderlands mix akce a RPG, ta dynamičtější část nabitá adrenalinem tu prostě převládá. Hráči tedy ve většině případů stačí pevná ruka a přesná muška, ta je lékem na všechno. Hra disponuje širokou škálou zbraní, 20 hodinovou kampaní, krom toho ještě jednotlivými scénáři a působivou cell-shade grafikou.

Borderlands se dočkal i poměrně rozsáhlých stahovatelných přídavků (DLC). Jsou to The Zombie Island of Dr. Ned, Mad Moxxi's Underdome Riot, The Secret Armory of General Knoxx a Claptrap's New Robot Revolution. A o tři roky později vyšel plnohodnotný druhý díl.


Poslední diskuzní příspěvek

Charllize: Jo, dvojka je lepší, ale jednička je prostě jiná, dvojku mám proběhanou totálně a tady jsem nehrála ještě velkou část DLC (dojela…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Borderlands je hra, u které jsem strávila až nezdravě mnoho čau. Někteří se tady chlubí dosaženými levely a já jen dodám, že jsem hru dohrála 3x s dosaženou úrovní 30/32/36. Pokaždé se stejnou třídou (Siréna s oblibou v kyselinových zbraních) a dokonce... se zhruba stejnými zbraněmi.

Přes všechen můj autismus byla hra pokaždé velice zábavná (s povděkem kvituji všechny DLC) a hodnotím pouze singleplayer. Na jednu stranu je to hra se zajímavým prostředím, které nabízí i jakýsi potenciál (Suzana naivně čekala RPG questy). Dostalo se mi však velice přímočaré akce v prostředí post-apokalyptické (čti zamořené odpadky) Pandory, kterou vyzdvihuje zejména humor. Na druhou stranu jsem po každém dohrání trochu zalitovala těch hodin strávených odpravování nepřátel na všechny možné způsoby (osobně preferuji výše zmíněnou kyselinu) a v závěru se snad u každého muselo dostavit lehké zklamání. Tedy já osobně si nijak nelibuji v závěrečných bossích, často kvůli nim hru i nedohraji... avšak konečná fáze hry je tady skutečně tragicky odfláknutá (čti finální boss jednoduchý až hanba).
Zbraňový fetišista si jistě přijde na své (co z toho, když jednou za dvě hodiny najdete skutečně dobrou zbraň), protože ve hře narazíte na stovky variací nabízených druhu zbraní.
Jednotvárnost prostředí a bezmyšlenkovité pálení do nepřátel velice rychle omrzí a i toho humoru je ke konci pramálo.

Nicméně díky Pandoro, ty díro jedna zamořená. Vsadím se, že tajemný Vault se k tobě vydám hledat určitě ještě jednou (určitě to bude naposledy).

Pro: atmosféra, humor, kyselinová brokovnice (rozpouští snadno a rychle), grafické zpracování

Proti: jednotvárnost, odfláknuté questy + odbytý konec

+28 +30 −2
  • PC 75
Tak jo. Hru jsem dohral s classem hunter na asi 36 lvl.

Borderlands jsou jakousi slátaninou světa Falloutu 3, skillů a sbírání předmětů po vzoru Diabla, akce ve stylu Halo (alespoň později ve hře) a questů ála WoW.

Ze začátku se tváří jako obyčejná příjemná střílečka a v prvních pár levelů se tak v zásadě i hraje. Za chvíli začnou z nepřátel vypadávat nové kousky do vašeho arzenálu, které se v zásadě liší jen obměnami kusů modelu a barviček a samozřejmě tedy statistikami.

Jedinou podmínkou pro používání čehokoli (s výjimkou upgradů panáka) je úroveň postavy. Už proto, že další statistiky tu nejsou. Když si na začátku vybíráte třídu postavy, jsou u ní zmíněny i preferované zbraně - u mě tedy sniperky a pistole. V praxi ale nemá moc smysl se takových zbraní držet. Snažil jsem se o to, ale pistole začaly být pro přímý boj moc slabé a sniperky zas nemají potřebnou kadenci a tak jsem v jedné zoufalé situace sáhnul po brokovnici a té jsem se prakticky až do konce držel jako primárního kvéru. (Teda skoro do konce - příběhové finále jsem už zase klestil sniperkou.) Navíc mi přijde že systém chování nepřátel používání sniperky bůhvíjak nepřeje, ale to je možná jen můj dojem. Každopádně používáním daného typu zbraně si průběžně vylepšujete její efektivitu a i skilly ve větvích pro "doporučené" zbraně se často týkají zbraní všech.

Celkově se tudíž dá asi říct (alespoň je to můj dojem), že výběr classu nemá na styl hraní nějaký zásadní vliv, možná s výjimkou Sirény, která má ty svoje "magické" specialitky. Což samozřejmě neznamená, že by classy neměly zajímavé jedinečné skilly, ale většina spočívá v mírném vylepšení běžných satistik, nebo hlavního skillu. Ten Hunterův spočívá ve vyslání opeřeného lovce na nepřítele, ale i z toho mám docela rozporuplné dojmy: Ze začátku je sice super silný a zabije snad cokoliv na jednu ránu, ale to samé se cca dá říct o vás a pták má docela velký cooldown. Za polovinou se situace přehoupla a pták byl spíš takový bezvýznamný doplněk. No a když jsem naboostoval skill na ignorování štítu na 100%, ztratil smysl alespoň u lidských bojovníků úplně, protože dál likvidoval nejdřív štít, zatímco moje střelba dávno drtila nešťastníka. Navíc na jeho cíl musíte alespoň přibližně mířit kurzorem a vystavovat se tak nepřátelské palbě.

Poměrně specifický grafický styl je pěkný na koukání, ale prostředí se během hraní v podstatě nemění a když se člověk na věci lépe podívá, zjistí že ona grafická stylizace je hlavně úžasným způsobem jak ušetřit na detailech.

Hra spočívá cca v tom, že přijdete do bodu A, kde dostanete úkol(y), přejdete do bodu B, kde úkol splníte a následně si v bodě A, B, případně C vyzvednete odměnu. Úkoly jsou zadávány v dialogovém okně, nemůžete na ně nijak reagovat a nikdo vám je ani nepřečte, čímž u mě snad všechny degradovaly na pouhé odklikávání položek a plácání se mezi checkpointy na mapě.

Mezi questy se skrývá i hlavní dějová linka, která se týká hledání bájného emzáckého vaultu plného emzáckých technologií a emzáckého bohatství, ale prakticky na ní nesejde. Sbíráte kusy klíče od vaultu a pak se něco stane, a pak se stane ještě něco, co je trapně jednoduchý finální souboj a pak můžete pokračovat ve hře.

Co bych na hře vyloženě pochválil je hudba a taky humor, kterého by mohlo být víc. Každopádně oboje skvěle dokresluje atmosféru, pro kterou nějak ve slovníku nenacházím to správné slovo, ale při intru se div nesráží na monitoru. (Ok, při samotné hře už až tak moc ne.)

I když tady mě to spíš překvapuje, protože jsem se velkou část hraní spíš nudil, tak i Borderlands mají tu schopnost udržet člověka ve hře mnohem déle, než si to původně plánoval, což se určitě cení. Ale nemůžu říct, že je to vyloženě dobrá hra. Wowkoidní questování je nuda a vopruz. Správa a porovnávání výbavy je dost nepřehledné díky konzoloidním menu, nabídkám, i inventáři. U zbraní nemůžete podle barvy dost dobře poznat/rychle porovnat jak je dobrá/cenná. (S výjimkou oranžových, které jsem našel celkem dvě na cestě k finálnímu bossovi a které byly prostě to nejlepší co jsem v rámci daného typu našel, ale ostatní barvy byly kvalitativně víceméně namíchané a to samé bych řekl o jejich ceně, i když tu jsem nějak víc nezkoumal.) Prostředí je pořád stejné, částí výbavy a podmiňujicih atributů je málo, nepřátelé by se taky mohli respawnovat pomaleji, síla zbraní i stoupání jejich kvality jsou nevyvážené, AI tupá a určitě bych takhle mohl ještě chvíli pokračovat.

A navíc je to při všech těch věcech o něco delší, než by muselo, ale konec má aspoň trochu spád a člověk se i začne trochu zajímat co se vlastně děje, takže asi budiž.

Tahle hra je poměrně rozporuplná. Mám z ní dojem kvalitního konceptu, na který se ale při realizaci házel bobek. Je tu spousta potenciálu, který je převážně zabitý, nebo alespoň dostal řádně přes hubu, při tom ale hra na řadě míst dobře ukazuje, jak skvělou mohla být, kdyby se k některým jejím aspektům při tvorbě přistoupilo jinak, kvalitněji.

Pro: hudba, humor, grafický styl, atmosféra, schopnost udržet hráče mnohem déle, než chtěl.

Proti: humoru je poskrovnu, grafický styl šetří detaily, atmosféru zabíjí neosobní plnění úkolů, umí právě tak dobře nudit, nevyvážené po stránce zbraní, nevýrazné classy, rychlý respawn nepřátel, mizerně (konzolově) zpracovaný a jednoduchý management výbavy,...

+22 +24 −2
  • PC 70
Někde jsem četla, že Borderlands buď nesnášíte, nebo milujete.
Za sebe musím říct, že je to tak trochu obojí.

Co je na této hře kromě specifického vzhledu a humoru? Střílení, lootování, běhání, řízení. A to neustále. Opakovaně. Jako fakt hodně opakovaně. Copak by to mohlo být zábavné? V podstatě jo. Hlavně lootování vám bude přinášet potěšení, dokud samozřejmě nemáte všechno co jste chtěli a sbíráte už "jen na prodej". Zbraně jsou totiž různorodé. Osobně to hodnotím jako jeden z největších kladů. Je pak snadné vybrat si, které typy mi nesedí vůbec a které jsou naopak nejpraktičtější. Nechávala jsem si vždy různě elementální zbraně, abych je mohla střídat podle potřeby, také pestřejší škálu, aby mi nehrozil nedostatek munice u jednoho typu.

Už jsem to kdysi hrála v singleplayeru, ale postupně mě to přestalo bavit. Hra je totiž místy ubíjející. Multiplayer v podstatě spoustu věcí částečně "řeší". Jeho velké výhody:
- můžete si vyměňovat (a vzájemně vyfukovat před nosem) zbraně
- když se vám nechce, nemusíte řídit (stačí říct: pamatuješ jak jsem to vzala z toho útesu minule?)
- když máte quest, který vás střídavě posílá z jednoho konce mapy na druhý, prostě zůstanete na opačných koncích a ušetříte si cestu (9 z 10 vault hunterů doporučuje)
- má vás kdo zvednout (ne že byste to potřebovali :P)
- u některých úkolů (nebo přesunů) se toho stihne probrat víc než u piva

Pro: looooot, humor, akce, multiplayer

Proti: repetitivnost, natahování herní doby, nelogičnosti

+20
  • PC 90
Borderlands jsem spustil jen na zkoušku, jen na plánované 2 hodinky maximálně, abych se zřejmě ujistil, že toto nebude nic pro mě. A světe div se.. Nakonec jsem u toho, ke svému vlastnímu překvapení, strávil čtvrt roku..

Hra mi totiž dala vzpomenout na staré časy hraní, kdy mi tak nějak, vzhledem ke hře, ještě stálo za to, věnovat jí spoustu času a klidně i v opakovaném hraní. Borderlands je tak jednou z minima nových her, které tuto motivaci (v mém případě), přinášejí také a to přímo v nezapomenutelné míře. Snad za to může nedostatek podobných her v posledních letech, nedostatečně motivující složka k opakovanému hraní nebo mé rozhořšení nad Falloutem 3, od něhož jsem čekal barvu a nadsázku podobnou právě v Borderlandu.

Borderlands, ač je jeho téma absolutně jiné, svým RPG způsobem ve stylu Diabla prostě baví. Hromada zbraní, kde každá další zbraň tzv. "za rohem", může znamenat trojnásobnou zkázu v ničení, než ta momentálně nejsilnější bouchačka se kterou se zrovna promenáduju krajinou..O tom Borderlands i v jádru jsou. O požitku ze střílení, o silnějších a silnějších zbraních, kterými, ve FPS režimu a dokonalém "kresleném" grafickém hávu, rozstřílím tím nejnechutnějším způsobem skvadru veskrze pološílených obyvatel v místní prapodivné planetě..

A nepřestává to kupodivu bavit a nepřestává..V mém případě, dokonce ani po druhé ne...

Pro: Poloretardovaní nájezdníci, grafika, styl, zábava, atmosféra, zvuk, brutalita, motivace hrát dál a především zbraně...Hodně zbraní....

Proti: Závěr hry, vozidlo neznajíc fyzikální zákony, obrovské dělo vozidla má obvykle menší dopad na nepřátelovo zdraví, než ta nejubožejší pistolka hry, zbraně mohly být i zajímavější, NPC postav pak víc a hlášky "rozkošných" robůtků...kapitola sama o sobě:-/

+18 +19 −1
  • PC 90
Borderlands je jedna z mála her, kterou jsem dohrál několikrát. Dohrál jsem jí za všechny classes - tedy 4x - a ještě víckrát rozehrál. Ona je to totiž děsně zábavná hra. A zabavná je svojí nenáročností a nemyslím tím obtížnost. Pokud bych měl Borderlands k nečemu přirovnat, tak bych řekl, že asi nejtrefnější přirovnání bude k diablu. A to opravdu ve všch směrech. V tomto případě to je ale diablo se sřílením, raketometema a laserovejma zbraněma, vraťme se ale k podobnostem:

- je to skill tree / class based RPG

- jsou tam generované předměty, tzn nenajdete dvě stejné zbraně (resp. najdete, ale ten kdo to hrál ví, o čem mluvím), které mají podobně jako v diablu skupinu dle barvy, unikátní vlastnosti a požadovaný level. Zbraně mají různé skupiny od pistolí po raketomet a jednotlivá povolání se zaměřují na specifické kategorie. Samozřejmě nechybí ani různá brnění (zde tedy reprezentována štítem), granáty apod ...

- je tam podobný princip rozdělené otevřené mapy s bezpečnýma lokacema (města, osady, tábory, aj ..) a re-spawnem nepřátel, což znamená, že nepřítel nikdy nedojde a vy se často přistehnete, že farmaříte xp místo aby jste sledovali questovou osu ..

- je tu podobně nenáročně vyřešeno předčasné umírání Vaší maličkosti z rukou, pracek, pařátů, klepet a nebo zbraní nepřátel, kdy vlastně umrtím příběh nekončí, protože ... eh, šak sami uvidíte - prostě smrt tu neruší svojí jinak nehezkou naléhavostí. Pokud je totiž smrt brána fatalisticky, tak je votravná, pokud je smrt lehká a statečná a zároveň dává naději jako tady a nebo v diablu, pak se umírá s lehkým srdcem ....

- jsou tu hory nepřátel, bossové a minioni, ze kterých padaj výše zmíněné předměty a za které dostáte zkušenost odvozenou od rozdílu mezi jejich levelem a Vaším levelem, od kterého je zároveň odvozena jejich obtížnost. Prostě pohoda :)

Ta podobnost s diablem je strašně nasnadě. Výše jsem nakousl nenáročnost, takže by bylo fér to dokončit. Borderlands, podobně jako diablo, nestaví hráče před morální rozhodování, nenutí ho přemýšlet, neleká ho, nestresuje ho, neklade mu do cesty žádné zaludné překážky, která nejdou zabít a musely by se řešit nějakým vyčerpávajícím způsobem. Borderlands hráče zcela naopak odměňuje, zejména nachazením předmětů, kdy se zatajeným dechem doufáte, co vypadne z té pěkné bedny, ve který má (tou dobou) rozstřílený majitel jistě nějaké cenné předměty, novejma lokacema v cartoon grafice, hordama různorodejch nepřátel, zábavnejma a originálníma bossama a neskutečně bezvadně a různorodě namodelovanýma zbraněma a vůbec elementu zacházení s nima.

Ve zkratce, co to je tedy Borderlands: je to skvělá odreagovávací střílečka výše popsaného diablo stylu, obohacená však o questy, s obrovskou mapu v cartoon stylu (která se mě fakt líbí) a RPG vývojem postavy a s drajvem do humoru - to je asi nevýznamější rozdíl od diabla, které je spíše směrováno do takového temného bahýnka. V roce 2009 byly efekty velice dobré a mapa a lokace dechberoucí a mohu Vás ujistit, že rozhodně neurazí ani v roce 2018.

Kdo má rád RPG a střílečky a nezná Bordelands, ten ať se stydí !! Taková nekázeň ...
Kdo nemá rád RPG a střílečky a nezná Borderlands, ten je s velkou pravděpodobností začne mít rád, když to zkusí.
A nakonec ten, kdo zná Bordelands a nemá ho rád, ten ať si jde zahrát piškvorky sám se sebou ..

Pandoře zdar !!!!

ps. občas tu padne, že je jakýs problém s odfláknutým závěrem ... na tohle můžu s klidem odpovědět, že v případě Pandory platí dvojnásob, ``že i cesta může být cíl ...''

v1.0
+18