Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Borderlands je hra, u které jsem strávila až nezdravě mnoho čau. Někteří se tady chlubí dosaženými levely a já jen dodám, že jsem hru dohrála 3x s dosaženou úrovní 30/32/36. Pokaždé se stejnou třídou (Siréna s oblibou v kyselinových zbraních) a dokonce... se zhruba stejnými zbraněmi.

Přes všechen můj autismus byla hra pokaždé velice zábavná (s povděkem kvituji všechny DLC) a hodnotím pouze singleplayer. Na jednu stranu je to hra se zajímavým prostředím, které nabízí i jakýsi potenciál (Suzana naivně čekala RPG questy). Dostalo se mi však velice přímočaré akce v prostředí post-apokalyptické (čti zamořené odpadky) Pandory, kterou vyzdvihuje zejména humor. Na druhou stranu jsem po každém dohrání trochu zalitovala těch hodin strávených odpravování nepřátel na všechny možné způsoby (osobně preferuji výše zmíněnou kyselinu) a v závěru se snad u každého muselo dostavit lehké zklamání. Tedy já osobně si nijak nelibuji v závěrečných bossích, často kvůli nim hru i nedohraji... avšak konečná fáze hry je tady skutečně tragicky odfláknutá (čti finální boss jednoduchý až hanba).
Zbraňový fetišista si jistě přijde na své (co z toho, když jednou za dvě hodiny najdete skutečně dobrou zbraň), protože ve hře narazíte na stovky variací nabízených druhu zbraní.
Jednotvárnost prostředí a bezmyšlenkovité pálení do nepřátel velice rychle omrzí a i toho humoru je ke konci pramálo.

Nicméně díky Pandoro, ty díro jedna zamořená. Vsadím se, že tajemný Vault se k tobě vydám hledat určitě ještě jednou (určitě to bude naposledy).

Pro: atmosféra, humor, kyselinová brokovnice (rozpouští snadno a rychle), grafické zpracování

Proti: jednotvárnost, odfláknuté questy + odbytý konec

+33 +35 −2
  • PC 70
Někde jsem četla, že Borderlands buď nesnášíte, nebo milujete.
Za sebe musím říct, že je to tak trochu obojí.

Co je na této hře kromě specifického vzhledu a humoru? Střílení, lootování, běhání, řízení. A to neustále. Opakovaně. Jako fakt hodně opakovaně. Copak by to mohlo být zábavné? V podstatě jo. Hlavně lootování vám bude přinášet potěšení, dokud samozřejmě nemáte všechno co jste chtěli a sbíráte už "jen na prodej". Zbraně jsou totiž různorodé. Osobně to hodnotím jako jeden z největších kladů. Je pak snadné vybrat si, které typy mi nesedí vůbec a které jsou naopak nejpraktičtější. Nechávala jsem si vždy různě elementální zbraně, abych je mohla střídat podle potřeby, také pestřejší škálu, aby mi nehrozil nedostatek munice u jednoho typu.

Už jsem to kdysi hrála v singleplayeru, ale postupně mě to přestalo bavit. Hra je totiž místy ubíjející. Multiplayer v podstatě spoustu věcí částečně "řeší". Jeho velké výhody:
- můžete si vyměňovat (a vzájemně vyfukovat před nosem) zbraně
- když se vám nechce, nemusíte řídit (stačí říct: pamatuješ jak jsem to vzala z toho útesu minule?)
- když máte quest, který vás střídavě posílá z jednoho konce mapy na druhý, prostě zůstanete na opačných koncích a ušetříte si cestu (9 z 10 vault hunterů doporučuje)
- má vás kdo zvednout (ne že byste to potřebovali :P)
- u některých úkolů (nebo přesunů) se toho stihne probrat víc než u piva

Pro: looooot, humor, akce, multiplayer

Proti: repetitivnost, natahování herní doby, nelogičnosti

+24
  • PC 75
Tak jo. Hru jsem dohral s classem hunter na asi 36 lvl.

Borderlands jsou jakousi slátaninou světa Falloutu 3, skillů a sbírání předmětů po vzoru Diabla, akce ve stylu Halo (alespoň později ve hře) a questů ála WoW.

Ze začátku se tváří jako obyčejná příjemná střílečka a v prvních pár levelů se tak v zásadě i hraje. Za chvíli začnou z nepřátel vypadávat nové kousky do vašeho arzenálu, které se v zásadě liší jen obměnami kusů modelu a barviček a samozřejmě tedy statistikami.

Jedinou podmínkou pro používání čehokoli (s výjimkou upgradů panáka) je úroveň postavy. Už proto, že další statistiky tu nejsou. Když si na začátku vybíráte třídu postavy, jsou u ní zmíněny i preferované zbraně - u mě tedy sniperky a pistole. V praxi ale nemá moc smysl se takových zbraní držet. Snažil jsem se o to, ale pistole začaly být pro přímý boj moc slabé a sniperky zas nemají potřebnou kadenci a tak jsem v jedné zoufalé situace sáhnul po brokovnici a té jsem se prakticky až do konce držel jako primárního kvéru. (Teda skoro do konce - příběhové finále jsem už zase klestil sniperkou.) Navíc mi přijde že systém chování nepřátel používání sniperky bůhvíjak nepřeje, ale to je možná jen můj dojem. Každopádně používáním daného typu zbraně si průběžně vylepšujete její efektivitu a i skilly ve větvích pro "doporučené" zbraně se často týkají zbraní všech.

Celkově se tudíž dá asi říct (alespoň je to můj dojem), že výběr classu nemá na styl hraní nějaký zásadní vliv, možná s výjimkou Sirény, která má ty svoje "magické" specialitky. Což samozřejmě neznamená, že by classy neměly zajímavé jedinečné skilly, ale většina spočívá v mírném vylepšení běžných satistik, nebo hlavního skillu. Ten Hunterův spočívá ve vyslání opeřeného lovce na nepřítele, ale i z toho mám docela rozporuplné dojmy: Ze začátku je sice super silný a zabije snad cokoliv na jednu ránu, ale to samé se cca dá říct o vás a pták má docela velký cooldown. Za polovinou se situace přehoupla a pták byl spíš takový bezvýznamný doplněk. No a když jsem naboostoval skill na ignorování štítu na 100%, ztratil smysl alespoň u lidských bojovníků úplně, protože dál likvidoval nejdřív štít, zatímco moje střelba dávno drtila nešťastníka. Navíc na jeho cíl musíte alespoň přibližně mířit kurzorem a vystavovat se tak nepřátelské palbě.

Poměrně specifický grafický styl je pěkný na koukání, ale prostředí se během hraní v podstatě nemění a když se člověk na věci lépe podívá, zjistí že ona grafická stylizace je hlavně úžasným způsobem jak ušetřit na detailech.

Hra spočívá cca v tom, že přijdete do bodu A, kde dostanete úkol(y), přejdete do bodu B, kde úkol splníte a následně si v bodě A, B, případně C vyzvednete odměnu. Úkoly jsou zadávány v dialogovém okně, nemůžete na ně nijak reagovat a nikdo vám je ani nepřečte, čímž u mě snad všechny degradovaly na pouhé odklikávání položek a plácání se mezi checkpointy na mapě.

Mezi questy se skrývá i hlavní dějová linka, která se týká hledání bájného emzáckého vaultu plného emzáckých technologií a emzáckého bohatství, ale prakticky na ní nesejde. Sbíráte kusy klíče od vaultu a pak se něco stane, a pak se stane ještě něco, co je trapně jednoduchý finální souboj a pak můžete pokračovat ve hře.

Co bych na hře vyloženě pochválil je hudba a taky humor, kterého by mohlo být víc. Každopádně oboje skvěle dokresluje atmosféru, pro kterou nějak ve slovníku nenacházím to správné slovo, ale při intru se div nesráží na monitoru. (Ok, při samotné hře už až tak moc ne.)

I když tady mě to spíš překvapuje, protože jsem se velkou část hraní spíš nudil, tak i Borderlands mají tu schopnost udržet člověka ve hře mnohem déle, než si to původně plánoval, což se určitě cení. Ale nemůžu říct, že je to vyloženě dobrá hra. Wowkoidní questování je nuda a vopruz. Správa a porovnávání výbavy je dost nepřehledné díky konzoloidním menu, nabídkám, i inventáři. U zbraní nemůžete podle barvy dost dobře poznat/rychle porovnat jak je dobrá/cenná. (S výjimkou oranžových, které jsem našel celkem dvě na cestě k finálnímu bossovi a které byly prostě to nejlepší co jsem v rámci daného typu našel, ale ostatní barvy byly kvalitativně víceméně namíchané a to samé bych řekl o jejich ceně, i když tu jsem nějak víc nezkoumal.) Prostředí je pořád stejné, částí výbavy a podmiňujicih atributů je málo, nepřátelé by se taky mohli respawnovat pomaleji, síla zbraní i stoupání jejich kvality jsou nevyvážené, AI tupá a určitě bych takhle mohl ještě chvíli pokračovat.

A navíc je to při všech těch věcech o něco delší, než by muselo, ale konec má aspoň trochu spád a člověk se i začne trochu zajímat co se vlastně děje, takže asi budiž.

Tahle hra je poměrně rozporuplná. Mám z ní dojem kvalitního konceptu, na který se ale při realizaci házel bobek. Je tu spousta potenciálu, který je převážně zabitý, nebo alespoň dostal řádně přes hubu, při tom ale hra na řadě míst dobře ukazuje, jak skvělou mohla být, kdyby se k některým jejím aspektům při tvorbě přistoupilo jinak, kvalitněji.

Pro: hudba, humor, grafický styl, atmosféra, schopnost udržet hráče mnohem déle, než chtěl.

Proti: humoru je poskrovnu, grafický styl šetří detaily, atmosféru zabíjí neosobní plnění úkolů, umí právě tak dobře nudit, nevyvážené po stránce zbraní, nevýrazné classy, rychlý respawn nepřátel, mizerně (konzolově) zpracovaný a jednoduchý management výbavy,...

+23 +25 −2
  • PC 90
Borderlands jsem spustil jen na zkoušku, jen na plánované 2 hodinky maximálně, abych se zřejmě ujistil, že toto nebude nic pro mě. A světe div se.. Nakonec jsem u toho, ke svému vlastnímu překvapení, strávil čtvrt roku..

Hra mi totiž dala vzpomenout na staré časy hraní, kdy mi tak nějak, vzhledem ke hře, ještě stálo za to, věnovat jí spoustu času a klidně i v opakovaném hraní. Borderlands je tak jednou z minima nových her, které tuto motivaci (v mém případě), přinášejí také a to přímo v nezapomenutelné míře. Snad za to může nedostatek podobných her v posledních letech, nedostatečně motivující složka k opakovanému hraní nebo mé rozhořšení nad Falloutem 3, od něhož jsem čekal barvu a nadsázku podobnou právě v Borderlandu.

Borderlands, ač je jeho téma absolutně jiné, svým RPG způsobem ve stylu Diabla prostě baví. Hromada zbraní, kde každá další zbraň tzv. "za rohem", může znamenat trojnásobnou zkázu v ničení, než ta momentálně nejsilnější bouchačka se kterou se zrovna promenáduju krajinou..O tom Borderlands i v jádru jsou. O požitku ze střílení, o silnějších a silnějších zbraních, kterými, ve FPS režimu a dokonalém "kresleném" grafickém hávu, rozstřílím tím nejnechutnějším způsobem skvadru veskrze pološílených obyvatel v místní prapodivné planetě..

A nepřestává to kupodivu bavit a nepřestává..V mém případě, dokonce ani po druhé ne...

Pro: Poloretardovaní nájezdníci, grafika, styl, zábava, atmosféra, zvuk, brutalita, motivace hrát dál a především zbraně...Hodně zbraní....

Proti: Závěr hry, vozidlo neznajíc fyzikální zákony, obrovské dělo vozidla má obvykle menší dopad na nepřátelovo zdraví, než ta nejubožejší pistolka hry, zbraně mohly být i zajímavější, NPC postav pak víc a hlášky "rozkošných" robůtků...kapitola sama o sobě:-/

+20 +21 −1
  • PC 90
Borderlands je jedna z mála her, kterou jsem dohrál několikrát. Dohrál jsem jí za všechny classes - tedy 4x - a ještě víckrát rozehrál. Ona je to totiž děsně zábavná hra. A zabavná je svojí nenáročností a nemyslím tím obtížnost. Pokud bych měl Borderlands k nečemu přirovnat, tak bych řekl, že asi nejtrefnější přirovnání bude k diablu. A to opravdu ve všch směrech. V tomto případě to je ale diablo se sřílením, raketometema a laserovejma zbraněma, vraťme se ale k podobnostem:

- je to skill tree / class based RPG

- jsou tam generované předměty, tzn nenajdete dvě stejné zbraně (resp. najdete, ale ten kdo to hrál ví, o čem mluvím), které mají podobně jako v diablu skupinu dle barvy, unikátní vlastnosti a požadovaný level. Zbraně mají různé skupiny od pistolí po raketomet a jednotlivá povolání se zaměřují na specifické kategorie. Samozřejmě nechybí ani různá brnění (zde tedy reprezentována štítem), granáty apod ...

- je tam podobný princip rozdělené otevřené mapy s bezpečnýma lokacema (města, osady, tábory, aj ..) a re-spawnem nepřátel, což znamená, že nepřítel nikdy nedojde a vy se často přistehnete, že farmaříte xp místo aby jste sledovali questovou osu ..

- je tu podobně nenáročně vyřešeno předčasné umírání Vaší maličkosti z rukou, pracek, pařátů, klepet a nebo zbraní nepřátel, kdy vlastně umrtím příběh nekončí, protože ... eh, šak sami uvidíte - prostě smrt tu neruší svojí jinak nehezkou naléhavostí. Pokud je totiž smrt brána fatalisticky, tak je votravná, pokud je smrt lehká a statečná a zároveň dává naději jako tady a nebo v diablu, pak se umírá s lehkým srdcem ....

- jsou tu hory nepřátel, bossové a minioni, ze kterých padaj výše zmíněné předměty a za které dostáte zkušenost odvozenou od rozdílu mezi jejich levelem a Vaším levelem, od kterého je zároveň odvozena jejich obtížnost. Prostě pohoda :)

Ta podobnost s diablem je strašně nasnadě. Výše jsem nakousl nenáročnost, takže by bylo fér to dokončit. Borderlands, podobně jako diablo, nestaví hráče před morální rozhodování, nenutí ho přemýšlet, neleká ho, nestresuje ho, neklade mu do cesty žádné zaludné překážky, která nejdou zabít a musely by se řešit nějakým vyčerpávajícím způsobem. Borderlands hráče zcela naopak odměňuje, zejména nachazením předmětů, kdy se zatajeným dechem doufáte, co vypadne z té pěkné bedny, ve který má (tou dobou) rozstřílený majitel jistě nějaké cenné předměty, novejma lokacema v cartoon grafice, hordama různorodejch nepřátel, zábavnejma a originálníma bossama a neskutečně bezvadně a různorodě namodelovanýma zbraněma a vůbec elementu zacházení s nima.

Ve zkratce, co to je tedy Borderlands: je to skvělá odreagovávací střílečka výše popsaného diablo stylu, obohacená však o questy, s obrovskou mapu v cartoon stylu (která se mě fakt líbí) a RPG vývojem postavy a s drajvem do humoru - to je asi nevýznamější rozdíl od diabla, které je spíše směrováno do takového temného bahýnka. V roce 2009 byly efekty velice dobré a mapa a lokace dechberoucí a mohu Vás ujistit, že rozhodně neurazí ani v roce 2018.

Kdo má rád RPG a střílečky a nezná Bordelands, ten ať se stydí !! Taková nekázeň ...
Kdo nemá rád RPG a střílečky a nezná Borderlands, ten je s velkou pravděpodobností začne mít rád, když to zkusí.
A nakonec ten, kdo zná Bordelands a nemá ho rád, ten ať si jde zahrát piškvorky sám se sebou ..

Pandoře zdar !!!!

ps. občas tu padne, že je jakýs problém s odfláknutým závěrem ... na tohle můžu s klidem odpovědět, že v případě Pandory platí dvojnásob, ``že i cesta může být cíl ...''

v1.0
+19
  • PC --
Když střílečka Borderlands vyšla, chlubili se vývojáři "nekonečným" množstvím zbraní. Což na jednu stranu je pravda, každá zbraň, kterou najdete je tak trochu jiná, ale na druhou stranu je zde jen několik druhů zbraní, které se liší v detailech. Nicméně hráč alespoň může nají něco, co mu přesně sedí.
Hledat můze hráč v otevřeném světě, který je specifický svoji kreslenou grafikou, která se někomu může líbit a někomu zase ne. Myslím si, že se ale přesně hodí k vtípkům a stylu hraní této hry. Je zde jedna hlavní dějová linka a spousta vedlejších úkolů, které není nutné plnit. No...do té doby, než hráč zjistí, že na toho bosse opravdu potřebuje pár zkušenostních bodů navíc. Vedlejší úkoly jsou někdy zajímavé, jindy opakující se (přines, zabij, zapni), ale to je problém každé velké hry. Rozhodně u všech úkolů pomůže si přečíst, o co se jedná a proč vlastně máme dojít tam a tam. Což mě přivádí k multiplayeru. Hrál jsem se dvěma stálými spoluhráči a oba to vzdali s tím, že je to nebaví - protože nevědí proč máme to a to dělat. Když jsem se ptal, jestli si čtou ty texty k úkolům, tak odpověděli, že ne. Bez zjišťování toho, co je v pozadí to opravdu může být místy trochu nudné. Oproti tomu, když se objevila někde bedna se zbraněmi, takovou soutěživost o to, kdo ji jako první vybílí jsem už dlouho nezažil :-D.

Pro shrnutí: zajímavá hra, která nechytné každého, ale pokud to chytne všechny hráče v coopu, čeká je mnoho hodin zábavy.

Pro: mnoho zbraní, specifická grafika, vtípky, multiplayer

Proti: občas opakující se vedlejší úkoly

+19
  • PC 80
Úvod do deja
V koži hladača Vaultu sa vydávame na dobrodružstvo s cieľom objaviť legendárny Vault.

Plusy hry
➤Coop: jeden s najvačších plusov hry. Musím sa priznať že keby nebola coopu tak by som hru asi nedohral. Jednoducho s kamarátom je Borderlands omnoho väčšia zábava
➤Humor: Borderlands má typ humoru ktorý by ste hľadali v málo hrách. Niekomu môže prísť trápny ( v tom prípade ho ľutujem ) ale práve to mu dodáva tú jedinečnosť
➤Grafika: jeden s poznávacích znakov Borderlands ( nič viac, nič menej )
➤Pandora: planéta plná bláznov, vrahov, hnusného hmyzu a občas nejakého mrtveho hladača Vaultu
➤Vault: mňa osobne dosť zaujal tento ´´trezor´´ v ktorom by sa mali podľa legiend ukrývať mimozemské technologie. Myslím si že každý kto sa aspoň trochu zaujíma lore okoľo Borderlands by sa chcel do Vaultu aspoň na chvíľu mrknúť.
➤Questy: ja som silný zástanca plnenia vedlajších questov. Vždy ma totiž bavilo ( a to som asi jeden z mála ) spoznávať herné svety pomocou ´´vedlajšákov´´

Mínusy hry:
➤Repetetívnosť: asi jeden s najväčších mínusov hry je repetetívnosť. Či už je to strielanie, jazda a občas aj plnenie questov
➤Zbrane: v hre je síce veľké množstvo zbraní, presnejšie 17,750,000 kombinácí ale na veľa z nich sa menia len štatistiky
➤Final Boss: zaujímavo nadizajnovaný ale obtiažnosťou dosť slabý boss.

!! Záverečné zhrnutie !!
Budem asi jeden z mála tých ktorých bavila jednotka viac ako dvojka. Hru som síce dohral až na tretí krát, potom čo som povolal do zbrane môjho kamaráta a vo dvojici sme hru dohrali za pár dní. Počas hrania sa nám veľakrát stávalo že sme zavítali na wiki Borderlands a zisťovali sme si informácie okolo pozadia rôznych spoločností, Vaultu atd´. Pokial ešte v dnešnej dobe rozmýšľate nad rozohraním Borderlads tak si nájdite spoluhráča a vrhnite sa na Pandoru.

➤Čas strávený v hre: 48 hodín ( bez DLC )

HODNOTENIE: 80/100%

Pro: coop, humor, grafika, Pandora, Vault, väčšina questov

Proti: repetetívnosť, zbrane, final boss

+18 +19 −1
  • PC 70
Skvělá akční oddychovka, která je na první dojem sice fantastická, ale postupem času nudí. Úkoly jsou v podstatě pořád stejný a nulová komunikace s okolnim prostředim (hlavně nulová zničitelnost) dojem ještě snižujou. Atmosféra hry je docela dobrá a výbornej hudební doprovod zrovna tak. Všechno je to taková veselejší a vtipnější verze Falloutu, kterej byl ovšem mnohem zábavnější, chytlavější, příběhově vychytanější a hlavně vážnější a i když si Borderlands na nic nehraje, tak si víc než 70% nezaslouží.

Pro: grafickej styl, hudba, do určitý části dobrá zábava

Proti: malá rozmanitost úkolů, po určitý době nuda, obnova nepřátel

+16 +17 −1
  • PC 75
Borderlands začíná epesně - našláplé intro s vtipným představením postav ("...and Brick as himself", lol:)), specifická grafika (mě se líbila moc) a atmosféra zapomenuté pustiny, která se těžko popisuje, ale na první pohled funguje.

Hratelnost zezačátku taky super. Problém je, že to co děláte na začátku, tedy kydlení a lootování, děláte skoro i na konci (min.vraždění skaggů vám vydrží přes půl hry:-P). Jenže svět, i když vypadá tak jak vypadá, je v podstatě prázdný - nulová interaktivita, postavy bez charakteru (maximálně Vás někam pošlou) a bohužel neexistující příběh. Tím pádem se stereotyp prostě musí dostavit.

Hodnotím pouze singleplayer - multiplayer ve 4 musí být fakt sranda. Bohužel, takhle jsou pro mě Borderlands nevyužitým potenciálem - mnohem rád bych se toho světa víc ponořil. Kdyby byl živější, interaktivnější...prostě aby byla nějaká motivace.

Pro: jednoduchý RPG systém, intro, grafika a vzhled světa, systém zbraní, snad multiplayer...

Proti: občas nerozmanitost nepřátel, neexistující příběh, postavy bez osobnosti jen na zadávání questů, později stereotyp.

+15 +17 −2
  • PC 90
Hra Borderlands se mi naprosto parádně trefila do vkusu. Mám totiž rád wasteland atmosféru, RPG a ani střílečky mi nejsou cizí. A už samotné označení Borderlands jako RPS (role playing shooter) hru dost vystihuje a naznačuje, že by to mohlo být něco pro mě. Ve výsledku se nejedná o nic jiného než RPG křížené s FPS, kde FPS výrazně převládá. A imho to není vůbec na škodu.

Moc fajn je, že Borderlands se ani nesnaží předstírat, že by se mělo jednat o nějaký propracovaný příběhový epos. Je tu prostě jakýsi příběh (ne vyloženě špatný) zasazený do pro mě naprosto úžasného post-apo/wasteland/comics světa Pandora, který je vyplněn velikým množstvím střílení, ještě větší spoustou různých kvérů, několika boss fighty a hlavně parádní hratelností. Pandora je veliká a perfektně zpracovaná: všude jsou odpadky, rozbité stroje, špína, trosky, sem tam větrná elektrárna, parádní výhledy do pouště, ... Tohle vše podtrhuje výborně zvolená cell shaded grafika, která možná nemá na dnešní poměry všechny možné i nemožné vychytávky, ale hře sedne jako pr*el na hrnec. Celková stylizace je zkrátka perfektní. Dokonce až tak, že na mě místy (v kombinaci s perfektní hudbou) úplně dýchala atmosféra starého Fallout světa.

Samotná herní náplň není nikterak objevná. Většina questů je podle klasické šablony dojeď / zabij / přines, ale to mi vůbec nevadilo. Chápu, že pro leckoho je to málo, ale já si pobyt na Pandoře při hledání Vaultu víc než dobře užil. Ať už se jednalo o běhání po svých, střílení všeho možného nebo popojíždění v buggyně obohacené o přejíždění nepřátel, takřka neustále jsem se bavil. Občas bylo sice trochu otravné dostat se z bodu A do bodu B, ale ve hře jsou naštěstí quick-travel terminály, se kterými si ušetříte několik loadingů a kupu běhání.

Celkově vzato jsou Borderlands velice dobrou hrou. Pokud máte rádi akční RPG a/nebo střílečky a nehledáte intelektuální RPG se sáhodlouhými rozhovory ani brutální řezničinu ve stylu Serious Sam, kde se prst sundává ze spouště jen při loadingu, mohli byste být nadšení stejně jako já.

Pro: grafika, design a stylizace, hudba, hratelnost

Proti: místy krapet zdlouhavé, sem tam bug

+13 +14 −1
  • PC 80
Časožravé a toxické jako kdejaké MMORPG. Tohle je navíc MMOFPSRPG. Ale hrát můžete i sami a ostatně si tak hru lépe užijete, protože coop zvyšuje obtížnost a navíc není čas na čtení popisků, atd. Ke hře jsem se vrátil po 67 hodinách s ní strávených v roce 2012. Řekl jsem si, že dojedu DLCčka a pokusím se o achievementy. Prvně jsem si založil novou postavu Soldiera a moc příjemně strávil prvních 15 levelů v Arid Badlands. Moc mě potěšila hudba Jespera Kyda, kterou jsem si pustil na max a po vypnutí stínů kvůli FPS mě i tak čekala skvělá grafika. Užíval jsem si příjemný lehký humor a první questy, které sice jsou MMO stylu (přines, zabij, aport), ale do kontinua světa to pasuje.

Loot je všude, všude můžete sbírat peníze, munici (ale je lepší si ji levně kupovat) a otevírat truhly s náhodně vybranými zbraněmi s náhodnými staty. Variací, jak loot využít vzhledem ke specializaci vaší postavy je strašně moc. Hra je spíše FPS než RPG (jako třeba podobný Fallout 3). Nelíbilo se mi ale zdlouhavé nakupování munice po malých množstvích. Zbraně v automatech jsou prakticky k ničemu, kromě pár speciálních časově omezených specialit.

Nebavily mě dlouhé přesuny mezi quest lokacemi (chtělo by to víc teleportačních stanic), hlavně v Knoxx DLC, kde většinu času projezdíte po dlouhých dálnicích. Ve většině lokací si ale vystačíte s pěškobusem (pomůže nekonečný sprint) a žádný velký "intense vehicular combat" se (naštěstí) nekoná.

Jednu velkou kapitolu tvoří DLC. Tvoří totiž tak 40% potenciální herní doby. The Zombie Island of Dr. Ned mě bavil nejvíc, byl totiž nejosobitější a přidal příjemně hororový prvek plný dobrého humoru. Mad Moxxi's Underdome Riot neboli nekonečná aréna s obtížností, kterou prošlo jenom 1% hráčů, je vývojářský výsměch. Ta baba co tam furt řvala byla strašně otravná, ale i bez ní by to byla katastrofa. Devs vyjmuli RPG systém a závislost tvořící questy a dali nám pouze bezduché střílení a umírání a restartování na začátek. 300 vln nepřátel fakt nedávám. Tak jsem to s čistým svědomím hacknul, aby mi nevypadaly vlasy. The Secret Armory of General Knoxx je celý o přesouvání se po dálnicích a Claptrap's New Robot Revolution je moc fajn, až na ten quest, kdy musíte posbírat 372 Clap-Componentů pro tu bábu, aby si postavila dřevěnou waifu. No a nové Claptrap grindovací achievy s úspěšností 0,9% jsem taky hacknul, protože mě po 5 hodinách vraždění Claptrapů přestalo bavit čekat než dropne ještě 10 ultra-rare collectibles. 90% toho 1% to hacklo, viz. YT návody. :X

No těch 27.9 hrs last two weeks (85 hrs on record) se vydařilo, konečně jsem měl zase ten pocit hráčského poslání něco dohrát a dokončit, i když třeba o 30 hodin grindování dřív.

80 of 80 (100%) achievements earned, Review na Steamu (anj) příklad OST

Pro: (MMO)FPSRPG, Loot, Grafika, Hudba, Závislost

Proti: Některá DLC, Grind, Závislost

+13 +14 −1
  • PC 85
Hra, ktorá prekvapila.

Nevedel som, čo od nej mám čakať, čím dostala šancu prekvapiť ma - a prekvapila.
Pripadala mi ako mix medzi Falloutom (Wasteland) a Mad maxom a možno ešte niečím iným, ale mix podarený. Len škoda, že hra si neudržala ten komický nadhľad začiatku Claptrap: I´m leaking. I´m leakiiiiing! There´s oil everywhere!!! a stala sa tak postupne stereotypnou. Tvorcovia sa to snažili dohnať variabilitou prostredia jaskyne s tými fialovými chrobákmi, továreň... a variáciami tých istých nepriateľov, čo sa im podľa mňa podarilo.

To, čo sa mi nepáčilo, boli checkpointy - koľko mne trvalo, kým som zistil že sa musím pohýnať v príbehu dopredu, aby som nachádzal nové chcekpointy a mohol saveovať, a pritom ja som si chcel vylepšovať postavičku tým, že som sa vracal na tie isté miesta, aby som nabral experience. A bolo to fakt otravné behať stále k chekpoint pointom, len aby som si uložil progres. Proste som záastanca klasického save/load systému na PC, konzolisti nech si saveujú týmto spôsobom, keď im to nevadí. Mne áno.

Dalšia vec, čo mi vadila, bol až smiešne rýchly respawn nepriateľov, častokrát sa mi stávalo, že som ešte len stihol "vyčistiť" jednu lokáciu a prišiel na koniec, a na začiatku už boli noví nepriatelia.

A posledná vec bola dĺžka celej hry - asi o tretinu by som ju skrátil. Rozhodne by som jednu z tých menších lokácií na konci The Rust Commons West/East spojil do jednej, to bolo zbytočne naťahované.
Nakoniec ešte to dobré - grafika a lá XIII a neočakávaný koniec :)

DLC - Zombie Island of Dr.Ned - tu sa vyhrali práve s tou absurdnosťou, dostalo ma už úvodné Intro, Outro detto, hranie zábava. Takto mala vypadať už pôvodná hra, u mňa tento DLC výrazne zdvihol hodnotenie

Mad Moxxis Underdome - pripadalo mi to ako singleplayerová náhražka multiplayeru - teda u mňa nula bodov. Ani som nedohral.

The Secret Amrory of General Knoxx - páčil sa mi - krátky, dynamický - 80 percent.

Claptrap´s New Robot Revoution - teším sa .)


Pro: Variabilita zbrani, vysinute obyvatelstvo Wastelandu, absurdnosť

Proti: dlzka, respawn nepriateľov, chekckpoint saving (nemám rád)

+12 +13 −1
  • PC 90
Po spuštění intra sleduji prezentaci akce spolu s něčím, co bych nazval jako lehký nádech vtipu. Docela se mi to líbí. O jednotlivých classách předem nic nevím, takže instinktivně vybírám Huntera. Vstupem do hry začíná ta akce doopravdy, takže začínám zjišťovat, jak vše funguje. Nacházím několik různých míst, která nabizejí questy, ve kterých spočívá náplň hry. Tyto questy jsou v podobě ''seber, najdi, zabij''.. a je jich hodně. Atmosféra se mění skrze prostředí a nepřátele. Jednoduchý princip questění je o zisku xp, ze kterých je k dispozici po každém získaném lvlu jeden point na skilly. Každá postava disponuje svou ojedinělou abillitou, ale všechno ostatní je v zásadě pouze pasivní buff (střílím rychleji/dostanu heal) nebo bonus (po zabití může dropnout více lootu). Mou abillitou je Bloodwing - pet, který loví.

Nedlouho po začátku hry jedu na zombie island, kde mě to začíná docela bavit. Všude zombies! Akorát v momentě, kdy jich je víc pohromadě, což se stává díky spawnům často, se jen stěží dá uniknout tomu, aby se ke mně nestihl jeden dostat a poblít mě. Efekt této interakce s nepřítelem ústí v nejen špinavý pohled, kdy toho je vidět v lepším případě pouze půlka, ale i zpomalení pohybu. To po dvou hodinách trochu nabírá na otravnosti, kdy si už jen opakuji: ''Už na mě přestaňte blít!!'' Po dokončení těchto misí vcházím zpátky na začátek hry, což se pro mě stává změnou, protože už nejsou všude zombies. Nejsou nikde.. a já si na ně dost zvykl. Svět obsahuje spoustu referencí, ať už je to celá idea tohoto zombie islandu nebo třeba takový mini boss Mad Mel.

Pokračuji v hraní. Nepřátel je poměrně dost, lokací a různých menších nebo větších padouchů také. Různě tu a tam se dá narazit na nějaký audio záznam a v průběhu hrání s námi mluví kdejaká postava. Když se potýkáme s některým z bossů a strkáme nos do jeho záležitostí, v různých sekvencích nám posílá vzkazy a promlouvá k nám. Ve chvíli, kdy se společně střetáváme, dostává se nepříteli ze strany hry i jakýsi menší úvod s vtipnou poznámkou. Postava, kterou hrajete, komentuje situace, během kterých dochází k interakci. Kupříkladu přestřelky, killy Bloodwinga, nacházení lootu, dokonce i chvíle, kdy jsme afk. Všechno tohle může být obyčejné, ale ta chvíle, kdy na mě můj hunter začal pokřikovat, když jsem si zrovna něco četl, byla zkrátka dobrá.

Čím jsem vlastně komunikoval se světem já? Střílením, které se ovšem můze proměnit ve stereotyp. Svět je plný několika druhů zbraní, které mají náhodné vlastnosti. Některé kousky jsou obohaceny zvláštním atributem, díky kterým nabírají na značné síle. Časem ale může nastat situace, kdy pálebná síla už nestačí. Může se i stát, že nemůžeme najít nic dostatečně dobrého a střílíme dokola tím stejným. V tuto chvíli také dost záleží na skillech, které mi nepřišly nijak silné. Bloodwing zabil jednoho nepřítele a to je vše. Hned na to musím čekat zase na cooldown. S mou brokovnicí jsem ve stejnou chvíli napáchal mnohonásobně více škody, což takto slabému Bloodwingovi docela ubližovalo. Takhle jsem si svou unikátní abillitu nepředstavoval. Co s tím? Zapotřebí bylo hrát dál, situace se na chvíli dost změnila.

V dalších částech hry jsem se svou postavou hodně pokročil. Podařilo se mi získat class item, který přidával pár bodů do několika skillů zároveň. S větším množstvím skill pointů jsem získal více rozmanitosti a možnost experimentovat a sestavit si bonusy, které nejlépe zlepší efektivnost mého hraní. Po dalším dlc, na jehož konci jsem získal několik epických a legendárních zbraní, nenastala už situace, kterou bych nezvládl. Samotný Bloodwing byl později schopen během chvilky pozabíjet 7-8 nepřátel a jeho cooldown byl také zkrácený. V momentě, kdy mi došly náboje, jsem se mohl zcela spolehnout na svého companiona, který si dokázal leckdy poradit s celým táborem nebo částí pevnosti. Ze zabitých nepřátel a různých objektů, kterých je všude dost, se dá velmi dobře udržovat hladina všech potřebných zásob.

Někteří nepřátelé disponují štíty nebo odolností vůči elementu. Po většinu hry jsem disponoval několika elementy (např. oheň nebo žiravina) a vždycky se našlo něco, čím jsem nepřítele zničil. Ono vůbec později, když se našel neobvykle tuhý nebo nový nepřítel, platila na všechno epická brokovnice, která měla velmi zničující neelementární dmg na kohokoliv. Skrze samotné používání jednotlivých typů zbraní získává postava malé bonusy. Pokud tedy chceme nově získanou zbraní střílet ještě silněji, stačí si přenastavit skilly a zbraň používat. Změny mohou být dost znát.

U bossů fungují jednoduché mechaniky. Např. když boss vystrčí hlavu a střílí, je třeba být schovaný. Nebo pokud zrovna skáče, je třeba být za rohem nebo ve vzduchu. V jedné z těchto situací (na konci posledního vydaného dlc) jsem na smrtích ztratil asi 250k. Ano, po smrti je respawn, který stojí peníze. I na otevřeném prostranství po každé naší smrti dojde i u pouhého mini bosse k regenu jeho hp.

Co se mi moc nezamlouvalo byla navigace. U několika misí, kdy máme sbírat součástky nebo aktivovat páčky, nám vyjímečně hra nijak neradí a ukazuje na jedno místo, na kterém nic není. Podle navigace bychom se měli u každé výpravy orientovat a abych věděl, kam přesně každou chvíli jet, protože jsem nechtěl zbytečně zajíždět do všemožných odboček, jsem často otevíral mapu světa. Další a závěrečnou kapitolou, kterou chci zmínit, je pro mě rozhodně nápomocný zaměřování. Myslel jsem, že to je čistě záležitost konzolí. Až po několika hodinách jsem přišel na to, že se to dá vypnout.

Dohrál jsem na 42. lvl.
+10 +11 −1
  • PC 75
Tak jsem konečně dohrál tuhle nevím jakou žánrovou hru, čekal jsem RPG jako Fallout dostal jsem střílečku ve stylu Far Cry 2, příběh mě teda nevtáhl vůbec, vtipný mi to nepřišlo, ale to bylo asi i tím, že jsem z toho byl později celkově znuděn, že už jsem ty kecy ani nečetl/neposlouchal :D Je to jen čistě chození kosení všeho živého, spawn je celkem dost rychlý tak jestli to chcete solit o sto šest z asi 6sti druhů zbraní + jejich různé druhy tak to je vončo. Docela mě bavilo asi DLC - z bundlu celé talže nevim jestli dlc - kde místo přeživších byli zombící, tam už toho kosení bylo tolik, že byla i zábava se pořád otáčet dokola protože byli před váma, zá váma, pod váma všude :D a to takhle s brokárnou je bžunda. Bossové lehcí, dělal jsem všehny questy po cestě takže finální pašáci měli level 32-35 a já asi 37 možná víc ? No pohoda mohlo se zase kosit a vršit mršiny na hromady. Skilly postav asi na pytel, nepřišlo mi, že by to byly nějaké parádičky, spíš taková ikona nad barem s HP, která čekala nevyužitá skoro celou hru. Nainstaloval jsem dvojku tak uvidím jak se s tím dál poprali :)

Pro: střílení až běda

Proti: střílení až běda, nezajímavý příběh, všechno stále dokola, nulová interakce s prostředím, příliš rychlý spawn nepřátel

+10 +12 −2
  • PC 80
Když se v roce 2007 objevily první obrázky z chystaného Borderlands, okamžitě se dostalo na seznam "must have". Přechod na komixovou grafiku ve mně vyvolal mírné hnutí žlučí, které uklidnily záběry z hraní. Přechod téhle věci rozhodně sednul.
U CZ verze mě zklamala absence lokalizace. Naštěstí i pro totální neangličtináře není češtiny třeba. Mapy, kompas, není šance úkoly nesplnit. Jedině tak možná příjdete o nějaké vedlejšáky.
Grafika mi vyloženě sedla. Kombinace "kresleného, komixového" vzhledu a parádně zvládnutých efektů mě dostala. Víceméně jsem celou dobu hrál s tím, že jsem si ji užíval.
Bohužel hodně přispěla k jednotvárnosti prostředí a to může být pro někoho docela na škodu. Sice pustina je pustina, město je město, ale právě cell-shade tomuhle moc nesedí. Plus prakticky nulová interakce dokáže někdy naštvat.
Biliony a triliony druhů zbraní zní jako reklamní slogan dobře, ale praktické využití moc nemají. Hodně času pak strávíte tím, že porovnáváte tabulky nebo přímo zkoušíte razanci na nepřátelích. Druhá možnost je se na to vybodnout a prostě si nechat tu dražší a zbytek prodat. Mimochodem zbraní a peněz se povaluje takové množství, že nemáte po chvíli žádný problém s koupením čehokoli.
Užití přibližovadla a pozdější otevření portálů je nutností, pokud se nechcete nechat otrávit. Pěšky tady opravdu chodit nejde, mapy jsou rozlehlé a díky zabudovaným kulometům a raketomatům ušetříte dost munice...
...kterou můžete kupovat v automatech. Ty jsou trojího druhu, muniční (prodává munici a zvětšení zásobníků), lékařský (lékárničky a štíty) a zbraňový. Osobně jsem ale raději zbraně sbíral, v automatu nikdy nebyl vyloženě unikátní kousek. Přebytečné vybavení můžete prodat u jakéhokoli automatu, nezáleží na druhu.
Bohužel, jakmile se objeví možnost vylepšovat třídy postavy a vy si najdete nějaké, co vám vyhovuje, strácí automaty některé využití. Při mém automatickém doplňování munice, zdraví a zrychlení doplnění štítu, byly automaty něco jako bankomaty.
Nepřátelé byli zábavní, vtipní a po čase trochu nudili. Někoho s vyšším levlem než máte vy, je fuška zabít, paradoxně ho jde přejet autem a tam výjma bosů je úplně jedno, jakou má zbroj atp. Jejich respawning je ze začátku fajn, kvůli rychlejšímu levelování postavy, později už vyloženě nudí a zdržuje.
Ikdyž tady na hru samotnou víceméně pořád nadávám, tak jsem se u hraní dokonale bavil, ikdyž se hlavní i vedlejší úkoly smrskly na dojdi, pozabíjej a přines/odnes.
Délka hry je tak akorát a už se těším na koupi DLC.

Pro: grafika, hudba, hlášky

Proti: stereotip

+9 +10 −1
  • PC 85
Borderland sem dohrál několikrát i s DLC (dobré DLC byli jen The Secret Armory of General Knoxx a The Zombie Island of Dr. Ned, zbytek byl odfláknutý a nudný)a lvl 66 Soldier. Hra pro jednoho hráče je poměrně jednoduchá, dlouhá a ke konci už trochu nudná, naproti tomu je CooP zábavný a těžší (čím víc vás hraje tím je obtížnost větší). Classy v Singlu moc nerozhodují ale v CooP už to poznat je. Mým nejoblíbenějším Bossíkem se stal Crawmerax the Invincible z DLC TSAoGN. Těším se na Borderlands 2.

Pro: Cel Shading, Level Design, CooP až pro 4 hráče, Rozsáhlá kampaň

Proti: Mírný sklon ke konzolím, Pro jednoho hráče nudné

+7 +10 −3
  • PC 65
Mám rád hry s kreslenou grafikou. Dodnes rád vzpomínám na XIII, kterou jsem si skvěle užil. Z Borderlands jsem byl zpočátku nadšený. Po pár hodinách hraní jsem marně čekal na nějaké překvapení. A někdy kolem poloviny hry jsem to znechuceně odinstaloval.

Hra vyniká stylizací. Pandora je místo plné odpadků a úchvatných pouštních scenérií, kde se pohybují agresivní a pološílení mutanti. Prostředí se mi moc líbilo a popravdě to byla jediná věc, která mě u hry držela.

Další zajímavou věcí jsou zbraně. Bavilo mě porovnávat mezi sebou různé typy a kombinace jejich vlastností. Stejně tak se mi líbily vedlejší efekty, které dokázaly soupeře zapálit, zelektrizovat, poleptaly ho kyselinou, nebo ho vyhodily do vzduchu.

A tím výpis kladů končí. Existuje statistika, že snad pouze 10% hráčů hru dohraje. A já se, při hraní Borderlands, vůbec nedivil. Ta hra je generická nuda.

Při přestřelkách nepřátelé chodí tam a zpátky, jak po kolejích. Některý se kryjí, jiní na hráče nabíhají přímou cestou a to je vše. Štít se vám automaticky doplňuje, takže nemáte sebemenší potřebu vyvíjet nějakou taktiku. Prostě stojíte a snažíte se trefit nepřítele do hlavy, protože to pak bude mít rychleji za sebou a stejně tak vy budete mít za sebou tu nudu.

A další pecka je, že zničeho nic změní směr. Jen takové cuknutí. Ani se nenatočí. Jako ve starých střílečkách, kde byly 2D modely, co měli osm poloh. To jako vážně po roce 2000???

Od začátku jsem začal hrát pořádně, nic jsem nevynechal, jak jsem zvyklý. Takže jsem rychle naleveloval a prakticky po celou dobu hraní jsem zabíjel nepřátele, kteří byli hluboko pod mojí úrovní. Jen mě tam otravovali a překáželi, abych se někam posunul. Otravnější a neustále se opakující tupé souboje jsem snad v žádné jiné hře nenašel. A nejhorší je, že se jim nejde moc vyhnout, protože na většině mapách musíte jít skrz místa, kde nepřátelé a potvory sídlí.

Borderlands je lootovací hra se všemi negativy, co tenhle systém přináší. Vše co vystřílíte se během několika okamžiků respavnuje zpět. Kolikrát se mi stalo, že než sem vysbíral všechny bendy, okolo mě se najednou respawnovali nepřátelé a nuda začala nanovo.

Úkoly jsou hloupé. Nejlhloupější z hloupých. Tvůrci se na nějakou sebemenší invenci vykašlali. Postavy ani nemluví. Při zadávání a odevzdávání úkolu se objeví text. Robota jsem zachraňoval asi desetkrát a jediný rozdíl bylo, že měl jinou barvu. 50 krystalů jsem sbíral čtyřikrát, pokaždé pro jiný živel. Prostě ten samý úkol, akorát se měnila číslovka kolik toho mám přinést, odkud a kam.

Příběh se točil kolem nějakého magického místa. Občas sem měl zabít nějakého bosse, o kterém jsem nevěděl víc, než větičku v textu a jméno. A ani jsem si ho pořádně neprohlédl, protože jsem ho zabil na dálku dřív, než přišel blíž.

Co mě vytáčelo je konzolovitost té hry. Field of view je 70 i na PC. Pandora je naopak rozlehlá, takže si celou dobu připadáte, že chodíte s trychtýřem na hlavě, jaký dostávají psi po operaci, aby se nedrbali. Dokonce: jeden nepřítel je takový malý mutantík a ten přiběhne až k vám a pižlá vás na blízko. Postaví se někam na úroveň ruky a vy ho nevidíte. Pohnete prudčeji myší a přejedete ho. V Borderlands vůbec, když přejedete několikrát za sebou prudce myší, náhle nevíte, kde jste.

Nejtupější hrou, co jsem zatím hrál, byl Godfather, Red faction 3 a Wolfenstein 2009. Borderlands je hned za nimi. Generická nuda. Na některá místa jsem se podíval snad dvacetkrát a vždy tam byly připravené plné bedny a stejní nepřátelé. Žádná známka mojí dřívější přítomnosti.

Mrzí mě, že jsem se této hře nevyhnul obloukem. Hra je vhodná jako zabiják času. Ničím člověka neobohatí. Já nejsem RPG typ a uznávám, že můj problém je, že jsem si od začátku vybíral to nejlepší: Gothic 2, Fallout 1, Vampire: Bloodlines a Deus ex. S nimi každé RPG porovnávám. A ještě, nejsem nějaký staromilec, Gothic 2 jsem hrál před rokem a Fallout 1 zrovna tak.

Pro: Grafika, trocha humoru, fajn atmosféra, pěkné a originální prostředí planety plné odpadků a šílenství. Zbraně, jejich vlastnosti a levelovací systém.

Proti: Vše ostatní, konzolovitost, otravné souboje, jeden úkol pořád dokola, generická nuda, nevyvážený herní systém, hráč už od začátku může dosáhnout vysokého levelu, a nemá tak potřebu cokoliv ve hře dělat a dělá to jen proto, aby se posunul dál.

+7 +8 −1
  • PC 85
Když ještě vysílali pořád Gamepage, uchvátila mě recenze na tuto hru. Nicméně spoustu očekávání a zmíněných věcí ke hře byly špatné. Nechci říkat, že lživé, možná reagovali na zkušební verzi, nebo netuším. No nicméně někde zmiňované tvoření zbraní od pažby až k hlavni neberte vážně, je to jen blábol. Nic takového tu neexistuje, bohužel, těšil jsem se na to. No nicméně hra je zajímavá už od samého začátku. Vtáhne vás to do sebe a ani to nepostřehnete.
Hra nabízí od širokého arsenálů přes velmi zajímavý děj, která nás nebude rozhodně nudit, také krásnou komiksovou stylizaci, sem tam nějaký humor, krásné prostředí, dopravní prostředky a také velký výběr schopností.
Postav máme na výběr jen pár, nicméně nejzajímavější je asi Hunter. Kdybych ve hře neměl k dispozici skilly a třeba nějaký speciální oblek jako v Crysis, nebyla by to jediná věc, která by se té hře podobala. Hra jede totiž v jakých si dvou proudech, jeden velký a druhý menší. Ten velký je bojování proti lidem a nestvůrám, které na planetě žijí a druhý proud je vlastně už při jakési invazi mimozemšťanů.
Bohužel nutno dodat, že závěrečný boss byl trochu zklamáním, nicméně takový mindf.ck by někomu mohl padnout do not.
Díky tomu mě první díl bavil mnohem více než ten díl druhý, který mi nenabídl nic neobvyklého a z děje jsem nepostřehl téměř nic, takové to pro mě bylo.
Zvažuji, že hru již potřetí zahraji a opět za Huntera, protože v druhým díle jsem byl znechucen postavou zabijáka, která nenabídla nic moc zajímavého.
+6 +7 −1
  • PC 90
"Brick s dosaženým levelem 34."

O Borderlands jsem se dozvěděl, když byla v akci a šéf se nad ní v tu chvíli začal rozplývat. Prakticky od té doby jsem měl v hlavě broučka hlodáčka, který mi říkal "běž, sakra, do toho!". No, a já do toho šel. I když mi určitou chvilku trvalo, než jsem pochopil principy a vše kolem - později jsem si hraní užíval, proklínal, skoro hru odinstaloval a zakopal u strejdy na zahradě. Hraní Borderlands bylo u mě jak na houpačce, chvíle radosti střídali momenty zuřivosti, v boji s bossy.

Ať tak, či tak, hra si mě dokázala prakticky okamžitě získat! Ovládání, zbraně, nepřátelé, příběh, humor, hrdinové,... - vše přesně dle mého gusta a možná právě proto jsem se nenechal odradit několika chybami, obtížností a podobnými "nepříjemnostmi".

Borderlands kromě výše zmíněných kladů nabízí zároveň jeden z nejpropracovanějších a nejpovedenějších virtuálních světů, jaké měly mé oči možnost spatřit. Procházet se po pustině, kde poletují potvory, po zemi se prochází hnusnej brouk, na kterého zaútočili bránící se vojáci, ... Jo, jo, atmoška jak má být. Opět bych chtěl psát ódy na téma "Borderlands a vše kolem", ale nějak bych se určitě ztrácel v sobě samém :-)

Pokud máte rádi střílečky a ty bezmyšlenkové Vás už nebaví, doporučte, či zkuste tuhle nenápadnou PERLU - o zábavu je na několik desítek hodin postaráno!

Pro: svět a vše v něm, nekonečný arzenál zbraní, vývoj postavy, možnost výběru postavy, rozlehlost, rozmanitost, cool robůtci :-)

Proti: prostě nemám rád souboje s bossy :-), v určitých momentech přehnaná obtížnost,

+5 +6 −1
  • PC 90
Při úplně prvním spuštěním jsem si řekl : "Proboha , co je to za kravinu " a okamžitě jsem to vypnul. Nastal čas, kdy už jsem neměl co hrát a zkusil jsem si zahrát Borderlands. Po 30 minutách mě to chytlo a dohrál jsem to v kuse do úspěšného konce a můžu s čistým svědomím říci , že na tuto hru nemá ani Battlefield 3.

Začnu grafikou , která mě zezačátku odradila, ale počase mi ani nevadila, ale textury jsou špatně detailné. Umíte si představit nějaké COD v komiksové grafice? :D ...

Zbraňoví arzénal patří mezi ty slabší, protože mi chyběli pistolky a když jsem už měl samopal s brokádou a nějaké SMG a neměl jsem čím zabouchat 4té místo v inventu (a sniperky moc nemusím) , tak jsem zoufale hledal nějaké špuntovky ...

Líbil se mi způsob kupování nábojů a zbraní. Už to není jako u jiných hardcore FPSek , kde jsme si brali od padlých "soldžrů" náboje a zbraně . V Bordku je to vyřešeno tak , že na každém rožku vytasíme kasičku se zlaťáky a doplňujeme náboje a kupujeme(popř. upgradujeme) zbraně. Takže jsem nemusel moc šetřit a bránit se ručně.

Marně jsem ale ve hře hledal nějaké bugy, kterých je ve hře opravdu málo a za dobu hraní se mi akorát jednou stalo to, že se auto seklo na vodě.

Vtipný robot CLAPTRAP byl až přehršel vtipný, ten vtip byl až místy trapný zoufalý, ale někdy jsem se i zasmál ...

Postavy se mi líbí , nejvíc stejně T.K. Baha. Akorát mě občas "sr*lo", že měli questy, které byli opravdu neosobní a vůbec mě nebavili, časem byli mírně stereotipní a jejich provedení se často opakovalo.

Příběh jsem ani nevnímal , takže nemůžu napsat , jestli v této hře existuje či ne ...

Verdikt ? :
Gearbox Software nic nezkazio a určitě táhnou za správnou nitku.
90%

Pro: Komixová grafika , kupování výbavy, postavy , CLAPTRAP

Proti: Mírné bugy, absence nějakého velkého příběhu a občasně se opakující questy(výrazně snižuje hodnocení o 5%)

-5 +6 −11