Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední zajímavosti

Rage

State of Decay

Na zahradě jednoho domu lze nalézt několik tlejících mrtvol, u jedné se válí kužel, jedna byla zajetá sekačkou, vedle jsou vzrostlé slunečnice. Scéna jak vystřižená ze hry Plants vs. Zombies.

Deathloop

Ve hře lze najít herní automat se hrou Hell Crasher, jejíž logo je ve tvaru Cacodemona ze hry Doom

Quake

Ačkoli prvotní verze hry obsahovala pouze softwarové renderování, 2. prosince 1996 tvůrci oficiálně vydali verzi (sourceport) VQuake, který jako první podporoval hardwarovou 3D akceleraci.

Mnohem populárnější se však stal sourceport GLQuake, který vyšel 22. ledna 1997 a kromě vyššího rozlišení až 2560x1440 a 32bitové barevné hloubky podporoval spoustu ve své době úžasných efektů, např. transparentní vodu, světelné kužele u zdrojů světla, světelné efekty ovlivňující jas okolních objektů, dynamické stíny, filtrování textur, podporu nehranatých pixelů, zakomponování hloubky do pokrývání objektů texturami (Affine texture mapping) apod. Vyžadoval však 24 MB RAM oproti původních 16 MB.

Psychonauts

Pokud se vám podaří sebrat všechny figmenty, PSI karty, mentální pavučiny, odemknete všechnu emocionální zátěž a splníte Psi Challenge, odemknete i krátký bonusový filmeček (viz zdroj).

Quake

Doom

Quake

Quake byl první hrou, která skutečně zpopularizovala procesory Pentium, který se tímto stal novým standardem pro tehdejší herní PC. Důvod byl ten, že Pentium je několikanásobně rychlejší v matematice s plovoucí desetinnou čárkou než procesory 486, a bez toho se moderní hry jako Quake nedokázaly obejít. Konkrétně jde o to, že v Quake hojně zastoupené šikmé plochy potřebují mnohem přesnější výpočty pro pokrytí texturami, než plochy rovné. Technicky je třeba zapotřebí, aby se na šikmé ploše vypočítávala přesná poloha (resp. vzdálenost od okolí) pro každý pixel. To samozřejmě vzhledem k tehdejším výpočetním výkonům nebylo možné, tudíž Quake vypočítával vzdálenost pro každý 16. pixel a mezi nimi využíval lineární interpolace (odhad). Pentium dokázalo souběžně provádět výpočet vzdáleností užitím matematiky s plovoucí desetinnou čárkou a souběžně provádět standardní operace s celými čísly, což zjednodušeně řečeno procesory 486 nedokázaly. Později tyto operace od procesorů převzaly grafické karty.

Ve výsledku Quake sice na procesorech řady 486 jde spustit, ale nikdy na nich nepoběží plynule (na rozdíl od tzv. 2,5D her postavených např. na build enginu typu Duke Nukem 3D).

Quake

Ačkoli plnohodnotný mouselook do žánru FPS vnesl o měsíc dříve Terminator: Future Shock, byl to právě rychlý Quake, který jej zpopularizoval a díky kterému hráči rychle pochopili, že tohle bude nový standard. Quake také zpopularizoval konzoli a nastavování hry pomocí konzolových příkazů.

Danganronpa: Trigger Happy Havoc

Hra původně obsahovala jeden konec, který byl nakonec vyškrtnut. Konec se měl zpřístupnit, pokud jste už hru jednou dohráli a v nové hře jste prošli celým týdnem, ale dosud nebyl nikdo zabit. Když pak navštívíte tělocvičnu, Monokuma vás všechny nechá odejít pod podmínkou, že všichni opustí svou životní cestu (tzn. vzdají se toho, v čem vynikají). Tím se podle něj vzdají veškeré naděje a dosáhnou pravého zoufalství.

Alice: Madness Returns

Dishonored 2

Stejný herec a hlasový dabér, Stephen Russell, daboval jak hlavní postavu Dishonored 2, Corva Attana, tak hlavní postavu trilogie Thief, Garretta. K tomu daboval i většinu vedlejších postav ve zmiňované trilogii Thief, včetně hlavního záporáka Thief II: The Metal Age Karrase. Dále daboval řadu méně významných postav ve hrách jako Arx Fatalis, Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide, Fallout 3, Fallout 4, Fallout 76, The Elder Scrolls V: Skyrim, Prey (2017), Underworld Ascendant apod.

Thief: Deadly Shadows

Stejný herec a hlasový dabér, Stephen Russell, daboval jak hlavní postavu Dishonored 2, Corva Attana, tak hlavní postavu trilogie Thief, Garretta. K tomu daboval i většinu vedlejších postav ve zmiňované trilogii Thief, včetně hlavního záporáka Thief II: The Metal Age Karrase. Dále daboval řadu méně významných postav ve hrách jako Arx Fatalis, Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide, Fallout 3, Fallout 4, Fallout 76, The Elder Scrolls V: Skyrim, Prey (2017), Underworld Ascendant apod.

Thief: Gold

Stejný herec a hlasový dabér, Stephen Russell, daboval jak hlavní postavu Dishonored 2, Corva Attana, tak hlavní postavu trilogie Thief, Garretta. K tomu daboval i většinu vedlejších postav ve zmiňované trilogii Thief, včetně hlavního záporáka Thief II: The Metal Age Karrase. Dále daboval řadu méně významných postav ve hrách jako Arx Fatalis, Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide, Fallout 3, Fallout 4, Fallout 76, The Elder Scrolls V: Skyrim, Prey (2017), Underworld Ascendant apod.

Thief II: The Metal Age

Stejný herec a hlasový dabér, Stephen Russell, daboval jak hlavní postavu Dishonored 2, Corva Attana, tak hlavní postavu trilogie Thief, Garretta. K tomu daboval i většinu vedlejších postav ve zmiňované trilogii Thief, včetně hlavního záporáka Thief II: The Metal Age Karrase. Dále daboval řadu méně významných postav ve hrách jako Arx Fatalis, Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide, Fallout 3, Fallout 4, Fallout 76, The Elder Scrolls V: Skyrim, Prey (2017), Underworld Ascendant apod.

Thief: The Dark Project

Stejný herec a hlasový dabér, Stephen Russell, daboval jak hlavní postavu Dishonored 2, Corva Attana, tak hlavní postavu trilogie Thief, Garretta. K tomu daboval i většinu vedlejších postav ve zmiňované trilogii Thief, včetně hlavního záporáka Thief II: The Metal Age Karrase. Dále daboval řadu méně významných postav ve hrách jako Arx Fatalis, Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide, Fallout 3, Fallout 4, Fallout 76, The Elder Scrolls V: Skyrim, Prey (2017), Underworld Ascendant apod.

Ve stínu havrana

Autoři měli v plánu vydat pokračování, které by navazovalo na první díl (mnich Severín se měl vrátit).
Tentokrát by ale prostředí bylo mnohem rozmanitější – příběh měl být nelineární a měl opět odehrávat ve středověké Evropě, ale i v jakémsi galaktickém státním útvaru, který by fungoval na principech Platonovy Utopie. Žánrově to měl být noir-cyberpunkový komiks s lehkými RPG prvky. 

Odkazy: popis z hrej.cz, popis z visiongame.cz, fotky z rané fáze vývoje z abcgames.cz

Advent Rising

V kapitole 4 můžete najít tajnou místnost s fotkami vývojářů. Pokud jejich fotky aktivujete ve správném pořadí, dostanete ještě obrázek rotujícího ninji…
Návod jak se do místnosti dostat viz zdroj.

Advent Rising

V kapitole Hostile Negotiations je možné narazit na mrtvolu vědce, který má na hlavě přisáté něco, co nápadně připomíná Headcraba ze hry Half-Life.

Soldier of Fortune

V lokaci Sudan Slaughterhouse můžete najít suché WC s… "obsahem" uvnitř. Pokud do něj střelíte, hlavní hrdina pronese lehce smutný komentář.

Far Cry 4

V lokaci King’s Bridge jsou na jedné z budov vyvěšeny instrukce pro pracovníka imigrační kanceláře. Dokument končí větou „Glory to Kyrat!“
Jedná se o odkaz na hru Papers, please.

Command & Conquer: Generals

Od 6. 3. 2003 se v Německu nesmí hra prodávat nezletilým osobám a nesmí se jakýmkoliv způsobem propagovat. Důvodem pro toto rozhodnutí byla podle německých úřadů přílišná podobnost se skutečnými událostmi (tehdejší hrozba války s Irákem) a přílišná cyničnost hry (možnost používat sebevražedné atentátníky, kobercové nálety atd.)

Dishonored 2

První díl byl zpětně mírně kritizován za to, že ve hře existovalo více zábavných způsobů jak zabíjet, než jak odstraňovat nepřátele nesmrtícími způsoby. To znamenalo, že Karma se blížila více k Chaosu a hráči se dočkávali spíše špatných a tedy pro ně méně uspokojivých konců. Tvůrci toto adresovali jednak tím, že přidali další nesmrtící způsoby, jak neutralizovat nepřátele a také tím, že změnili systém Karmy, kdy každé zabití automaticky nepřiblíží hru ke špatnému konci (Chaos Ending).

Dishonored 2

Vzhledem k tomu, že tvůrci cítili (po předchozí poznámce fanoušků), že první díl nereprezentuje ženské charaktery v nejlepším světle, rozhodli se v druhém díle dát ženským charakterům větší role. K tomu do hry zakomponovali i další minority - ve hře lze nalézt dva homosexuální páry, postava Mindy Blanchard je transgender a hlavní postava Emily je údajně bisexuální. Pohlaví jejího nikdy neviděného milence/milenky Wyman není známé a hra se o ní záměrně vyjadřuje neurčitě, aby to nebylo možné dovodit.

Fallout

V Hubu je možné narazit na vůdce kruhu zlodějů jménem Loxley. Jedná se o referenci na známého anglického zbojníka Robina Hooda, který byl dle některých historických pramenů ztotožňován jako Robert z Locksley. Součástí odkazu je i jeho anglický přízvuk.

The Outer Worlds

Během plnění úkolu The City And The Stars můžete strážného v laboratoři, kde se nachází potřebný dimethylsulfoxid, díky dostatečně vysoké úrovni "persuade" přesvědčit, že nepotřebuje vidět vaše doklady a následně mu říct, ať si jde po svých.

Přesně jako Obi-Wan Kenobi ve Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje.

Fallout

Na začátku hry u vstupu do Vaultu 13 leží mrtvola s uniformou tohoto Vaultu. Po prozkoumání se ve zprávách napíše: "You see Ed, Ed's dead". Jedná se o referenci na film Pulp Fiction: Historky z podsvětí (Pulp Fiction), kde boxer Butch v podání Bruce Willise mluví o Zedovi.

Fallout

V Hubu je možné navštívit knihovnu paní Stapletonové. Její postava odkazuje na film Monty Pythonův létající cirkus (Monty Python's Flying Circus), kde je knihovník jménem Pan Stapleton.

Dishonored

Dishonored

Oba režiséři hry, Harvey Smith i Ralph Colantanio, v určitém bodě vývoje chtěli, aby hlavní postava, Corvo, mluvila, jenže vývoj byl už příliš v pokročilé fázi na to, aby to bylo možné. Výsledkem však bylo DLC The Knife of Dunwall, v němž hlavní postava, Daud, mluvila a navíc tvůrci prohlásili, že protagonista v sequelu bude taky mluvit.

Dishonored

Původně se zvažovalo, že ve hře bude možné házet různými objekty. Nepřistoupilo se k tomu, protože hráč by mohl hodit předmět, zastavit čas a vstoupit přímo do něj, což by způsobovalo pád hry.

Fallout

Paladin hlídající vstup do základny Bratrstva Oceli se může hráče zeptat, zdali má nějaké hlášení. Hráč následně odpoví: "All quiet on the western front", neboli "Na západní frontě klid". Jedná se o referenci na stejnojmenný román, který napsal Erich Maria Remarque.

The Longest Journey

Pokud v Border house najedete kurzorem na specifické místo těsně vedle nástěnky, kurzor změní ikonku na "podívat se". Po kliknutí April prohlásí, že je to malba od raného Lebowskiho a že není jeho velký fanda. Je to odkaz na film The Big Lebowski.

Dishonored

Hra se měla původně odehrávat v reálném světě, konkrétně ve feudálním Japonsku, ale pak si tvůrci uvědomili, že o feudálním Japonsku nemají dostatečné znalosti. Druhou variantou mělo být období kolem velkého požáru v Londýně v roce 1666, jenže to by vyžadovalo příliš mnoho změn k tomu, aby hra celkově působila realisticky. Z toho důvodu se tvůrci spokojili s fiktivním světem.

Fallout

Jedním ze společníku hlavního hrdiny může být pes Dogmeat. Pes samotný a jeho příběh je inspirován hned dvěma filmy, ve kterých putuje osamělý hrdina v postapokalyptickém světě společně se svým psem.

První odkazovaný film lze odvodit od Phila, majitele domu v Junktownu, kde se Dogmeat nachází. Mluví o tom, že původní majitel psa byl vysoký, tmavovlasý muž s šedinami. Byl oblečený celý v černé kůži a nosil brokovnici. Tento popis sedí na postavu Šíleného Maxe z filmu Šílený Max: Bojovník silnic (Mad Max 2: The Road Warrior), kde je Maxovým společníkem pes.

Druhým odkazem je film Chlapec a jeho pes (A Boy and His Dog), kde hlavní postava svého psa několikrát osloví přezdívkou Dogmeat.

Dishonored

Tvůrci, zejména režisér Harvey Smith, zpětně vyjádřili lítost nad tím, jak ve hře zpracovali ženy. Až po vydání hry a kritice některých fanoušků si uvědomil, že každá žena ve hře je buď služka, prostitutka, milenka, čarodějnice, královna, nebo malá holka... Nebo mrtvá.

Black & White 2

Pokud ve hře umře vesničan, ozve se ženský hlas, který zašeptá "Death..." (Smrt). Pokud ale hrajete v noci, hra místo toho zašeptá vaše jméno. 

Informace o tom, kde hra vaše jméno vezme, se velmi různí. Někde je uvedeno, že hra prochází váš počítač a informaci si vezme z vašeho uživatelského profilu, jinde se uvádí, že použije jméno, které vyplníte na začátku hry nebo které dáte svému titánovi atd.



Zde je seznam anglických jmen, které hra může zašeptat.

Black & White

StarCraft II: Heart of the Swarm

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 30 minut a 10 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Ghost Master

Pokud 10x za sebou v hlavním menu kliknete na Credits, spustíte krátké video od autorů, kterak si užívají zimní radovánky.

Ghost Master

Při startu nové hry si vybíráte jméno tak, že vás skupina lidí vyvolala pomocí tabulky na vyvolání duchů a ptá se, jestli tam někdo je a jaké je vaše jméno.


Pokud na tabulce odpovíte "No", hra vás vrátí zpátky do hlavního menu.

Zeno Clash

Při souboji s Gabelem můžete vběhnout do jeho klece a najít tam opravdová velikonoční vajíčka. Tím splníte achievement Find the secret easter egg.

XIII

V úrovni Canyon můžete najít tři opuštěné hroby. Jména na hrobech odkazují na vývojáře hry: Olivier Dupin (2D grafik), Marc Chevalier (3D výtvarník prostředí) a Nath Moschetti (Umělecký ředitel).

Titan Quest

Po zabití Háda na normální obtížnost je 10% šance, že z něj vypadne The Overlord, malá želva, která vám v lokaci Coastal Asomata umožní otevřít Overlord’s Gate. Tím se otevře vstup do Secret Passage. Většina tamních nepřátel jsou pojmenováni po tvůrcích hry.


Po vyčištění celé lokace objevíte speciální truhlu, ze které často vypadnou unikátní předměty, mj. i Santa’s Garb nebo Buccaneer’s Garb.

The White Chamber

Jakmile se vám podaří dostat se do zamčené klece, uvidíte staré NES a obrazovku. Pokud NES třikrát aktivujete, grafika hry se změní do podoby staré NES hry. Hlavní hrdinka si pak bude stěžovat, že je vše moc pixelovaté. Abyste se z této situace dostali, musíte použít sekyru na barel s výbušninou a vyhodit se tak do vzduchu.

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Původně bylo možné se na Malachoru V utkat nikoliv s Kreiou, ale s Atris, která podlehla Temné straně a přijala jméno Darth Traya. Existují nepoužité zvukové soubory vytvořené pro tuto finální konfrontaci - viz zdroj.

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II je první esportovou hrou, která nepodporuje hraní na lokální síti LAN. Zpočátku panovaly velké obavy, že v některých místech, či časech LAN turnajů (nebo LAN párty) nemusí být dostatečně stabilní internetové připojení k tomu, aby nebyly důležité zápasy zatíženy vyšší odezvou (pingem), nebo dokonce lagy (dočasným výpadkem internetového připojení). Ačkoli komunita sepsala petici o cca 250 000 podpisech, LAN funkce do hry nikdy nebyla přidána.

Během několika významných turnajů se skutečně stalo, že vypadlo připojení nebo dokonce server battle.net, což vyústilo v několik kontroverzních rozhodnutí, kdy se zápasy o velké peníze musely opakovat i přes to, že dotyční hráči se mohli domnívat, že již získali určitou výhodu nebo naopak v částečně odehraném zápase "prozradili" soupeři strategii, která při opakování zápasu již nebude tolik efektivní. Problém se podařilo vyřešit až v datadisku Heart of the Swarm, který přinesl funkci "Resume from replay". Ta umožňovala načíst utkání z replaye a pokračovat přesně v bodě, ve kterém vypadl internet, nebo byla hra z jiných důvodů ukončena.

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Pokud dohrajete hru za Temnou i Světlou stranu síly a rozehrajete ji potřetí, při prvním rozhovoru s Attonem vás čeká bonusový dialog. Atton si bude stěžovat, že byl do hry přidán na poslední chvíli a původně měl být v nějakém spin-offu hry Jedi Knight.

Dále, když budete hrát za ženskou postavu, nejdřív se vás zeptá, zda jste anděl. Následně se opraví a uzná, že to byla špatná hláška a bude doufat, že ji nějaké nebohé děcko někdy nepoužije. Stejnou větu řekne Padmé mladý Anakin ve filmu Star Wars Skrytá Hrozba, když ji uvidí poprvé.

Star Wars: Knights of the Old Republic

V průběhu hry vás zajmou Sithové a budou vás na Leviathanu vyslýchat s cílem dozvědět se, na které planetě se nachází základna Jediů. Můžete lhát a říct Alderaan, i když základna se nachází na Dantooine.
Ve filmu Star Wars Nová Naděje je princezna Leia vyslýchána ohledně základny rebelů a lživě uvede Dantooine. Základna rebelů je přitom na Alderaanu.

StarCraft II: Wings of Liberty

Některé jednotky mohly mít původně docela jinou funkci. Například:
- Terranský thor měl být ještě silnější a dokonce měl být tak velký, že nemělo být možné jej postavit ve Factory. Místo toho měl mít dělník SCV možnost jej postavit kdekoli na mapě. To by však nevyhnutelně vedlo k nevyváženostem v multiplayeru.
- Terranská protiletecká jednotka Viking měl být původně vyráběn ve Factory a nikoli Starportu, protože se mělo jednat o pozemní jednotku, jejíž možnost transformace na leteckou jednotku měla být dostupná až po upgradu. V té době měla být k dispozici ve Starportu jiná protiletecká jednotka Predator
- Zergská jednotka Queen se měla vyvíjet a sílit společně s upgradem hlavní zergské budovy Hatchery
- Protosský Carrier měl být původně nahrazen slabší protipozemní jednotkou Tempest (ironicky právě ten byl přidán v druhém datadisku Legacy of the Void), přičemž nejsilnější leteckou Protosskou jednotkou měl být tzv. Warp Ray (tedy obdoba Void Ray)