Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Advent Rising

31.05.2005
09.08.2005
kompatibilní
71
47 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Advent Rising mal za úlohu byť prvým dielom epickej sci-fi trilógie rozprávajúcej o ľudstve tak, ako ho nepoznáme. Po predajných neúspechoch sa však pokračovanie nikdy nezačalo ani tvoriť.

Z hľadiska konceptu sa jedna o akčnú hru z pohľadu tretej osoby v komixovo spracovanej vizuálnej stránke. Hráč bojoval predovšetkým pomocou strelných zbraní, ktoré mohol poväčšinou v rukách držať dve a neskôr jeho postava začala využívať aj nadprirodzené schopnosti, nie nepodobné tým, ktoré využívajú Jedi v Star Wars.

Príbeh sa sústredí na mladého pilota menom Gideon, ktorý má spolu so svojim bratom Ethanom robiť doprovod diplomatickej delegácií prvého kontaktu s mimozemskou rasou. Táto rasa je síce mierumilovná a snaží sa ľuďom pomôcť, je však poslom zlých správ, pretože na Edumeu sa chystá invázia inej mimozemskej rasy, takzvaných hľadačov. Tí nemajú v úmysle nič iné, než absolútne vyhľadenie ľudstva. Nedlho na to, sa invázia skutočne začne a hráča čaká niekoľko zvratov, ako aj malé rozhodnutia, ktoré trochu kozmeticky zmenia postup hry. Vyzdvihnúť treba vynikajúci hudobný doprovod z pera Tommyho Tallarica, hraný Hollywoodskym orchestrom.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Dokážete si představit, jaké to je býti bohem? Jaké to je, když vás má celý vesmír za boha? Já tedy vůbec ne. Je mi jedno, že je příběh dle některých klišovitý, já jsem se do něj zažral, a zase tak velké klišé to není, příběh ke konci graduje a když jsem na konci viděl: "Pokračování příště", tak jsem v nervách málem roztrhal klávesnici. Příběh se mi velice líbil a doufám, že se dočkám pokračování, abych se dozvěděl jak to s hlavními hrdiny dopadne. ALE...

Vždycky je nějaké ALE, nějaký háček, nic totiž není dokonalé a tato hra z technického hlediska už vůbec ne. ALE proč? Do prdele proč? Vždyť to mohl být jeden z klenotů herní scény, ambice na to rozhodně má. Jenže to asi někdo podělal. A kde je zakopaný pes? Je toho více, negativa tedy rozkouskuji v bodech.

1)OVLÁDÁNÍ-je vidět, že hra je dělaná na konzole (konkrétně na XboX) a pro PCčkáře není zrovna optimální. Teď nemám na mysli ani tak čudlíky, to je prostě myš, WASD a pár čudlíků kolem. Spíše je hodně blbě řešeno zaměřování, na které jsou konzolisté možná zvyklí, ale já teda ne. Ono ani tak nejde o střelbu ze zbraní, to jsem si rovnou zapnul automatické zaměřování, ale jde spíše o zaměřování zvláštních schopností, zvlášť u jednoho bosse (asi to bude ten o kterém píše Pivo), tam jsem onen tentononc, kterým mu mám jednu ubalit, vůbec nemohl zaměřit, ani jsem nevěděl že to jde. Z toho pak vznikl zákys (o těch později) nad kterým jsem si lámal hlavu asi hodinu. Zkoušel jsem různé taktiky, kombinace, kolečko na myši jsem ze samého míření málem ukroutil, a nic. Až po zmíňené hodině jsem přišel na to, jak to udělat, a vězte, že to nebylo ve mně, ale v tom zaměřování, vím to.

Pohyb hlavního hrdiny byl mírně nereálný, ale možná to bylo tím, že má nepřirozeně dlouhé nohy.

Ovládání vozidel myší stylem, já doprava, auto o 180, taky není moc šťastné řešení, byť je k vidění i v jiných hrách, nikdy mi nesedl. Na létající vozidla budiž, ale pozemní vozidla se mi takhle ovládají špatně.

2)CO MÁM SAKRA DĚLAT?! - Dle mého názoru největší negativum hry. Nevím jak je to řešeno na XboXu, ale tady to není řešeno nijak. Hodně času jsem strávil zmateným pobíháním, nadáváním a boucháním do chudáka klávesnice. Hra nutně potřebuje nějakou mapu, či nějaký systém navádění, protože zvlášť v rozsáhlejších levelech se dá pěkně bloudit. Vlastně i zadání úkolů bylo občas nic neříkající, ale to možná bylo češtinou. Celý bod 2 mi hodně kazil zážitek ze hry, i u těch bossů by se malá nápověda šikla.

3)BUGY, TECHNICKÁ STRÁNKA - při hře až tak moc nepřekáží, ale jsou. Třeba zasekávání se v objektech, to se mí stávalo, ale naštěstí jsem se z něj vždy dostal. Ale dovedu si taky představit že ne. Také jsem se někdy dostal na místa, kde prostě končily textury a byla tam růžová, nebo bílá? (nevím) pláň, do které jsem raději ani nezkoušel vstoupit. Autoři zřejmě předpokládali, že se na takové místa hráč nedostane, ale jde to pomocí schopností. No, z levelu jsem málem vyskočil, ale na menší schůdek už ne. To je taky problém, můj pajdulák normálně nemohl vylézt v jedné části schody!!! Dokonce je nemohl ani vyskákat (důchodce)!!! Musel jsem po nich vyskákat takovými MaxPayneovskými skoky alá úhybný manévr. Taky jsem se nemohl zachytit za celkem nízké okraje, i když se normálně chytat dalo, přitom jsem věděl, že tudy musím pokračovat. To byl fakt opruz.

Chyb bylo asi víc, ale už si nevzpomínám, to bych si musel u hraní dělat poznámky:) (což někdy dělám:-)

4)STŘÍLENÍ, SCHOPNOSTI A OBTÍŽNOST - Tak za prvé, nemám rád různé pulznífůznílaserové superpušky, potřebuju pořádný kulomet u kterého mám pocit, že s ním opravdu střílím. Jenže tady jsem dostal pušky od Matella, ve kterých vlastně není rozdíl, střílí se s nima divně. Navíc po získání jedné, dvou schopností, je můžete hodit do nejbližšího kontejneru, protože se z vás stává neporazitelný rambonátor, od kterého odlétává vše, co se k němu přiblíží. Z toho samozřejmě plyne, že obtížnost je jako horská dráha, chvílemi vysoko, chvílemi nízko.

Schopnosti jsou bomba, ale využití si najdou všehovšudy 3, zbytek jsem moc nepoužíval, snad jen při zkoušení taktiky, která by mohla platit na bosse.

Teď se nabízí otázka: Proč jsem dal celkem vysoké hodnocení?

Odpověď je samozřejmě velice jednoduchá, hra má samozřejmě své klady a až na bod 2 ty zápory nemají na hraní nějaký fatální důsledek.

Po rozehrání nové hry, vás okamžitě ohromí vesmírná stanice na oběžné dráze planety, kde si můžete pro zábavu zalítat s lodí, která se pohodově ovládá a celé je to nádherné. Opravdu mne to ohromilo a byl jsem hodně překvapený, že létání ve vesmíru už dále ve hře není (je to škoda, obrečel jsem to). Přistanete na famózní vesmírné stanici plné života. Zatím paráda, a víc vyzrazovat nebudu.

Celá hra je protkána vynikající hudbou, která jen umocňuje příběh, který je podáván bezvadnými videi. Je jich dost a jsou fakt celkem parádní a jelikož už jsem vypsal zápory, jsou s příběhem to hlavní co vás nutí hrát dál a dál. Samozřejmě i samotné hraní je paráda, ale pro mne graduje až po získání schopností, protože pak jsem se mohl opájet mocí z toho, jaký jsem frajer. Schopnosti jsou sice trochu říznuté Star Wars, ale ne všechny a v kombinaci přináší skvělou zábavu. Některé mise byly opravdu skvělé, výpravné a graficky povedené, ale na druhou stranu, některé na tom byly hůř.

KONEČNÝ VERDIKT? Advent Rising je rozhodně velice zajímavá hra a pokud máte chuť na scifi filmový zážitek, vřele doporučuji. Jen je škoda nedotaženosti a chyb. PS: Na konci je překvápko

Pro: Příběh, nádherná hudba, fungující svět, schopnosti, videa, grafika, pocit moci:)

Proti: To co píšu v komentu, čili, chybí mapa, technické chyby, apod.

+15
  • PC 85
Tak si tak brouzdám po světě, masakruju Seekery 100 + 1 způsoby, jsem bůh, nepřemožitelnost je mi vlastní, svými dlouhými nohami vyšlapávám cestu parťákům, kteří se mnou v akci nejsou NIKDY, nicméně v ukázkách se mnou pózujou, aby nabyli trochu téj příběhové důležitosti, probíhám se vizuálně orgastickým světem, bez jediné vady na kráse, a špiním jeho půdu padlými plazy a zoufale nedostačujícími roboty, páč prostě můžu a přec jenom je to náplň téhle hry. Ale taky je to setsakramentská švanda. No fakt, navzdory debilní manipulaci všeho se vším (čmuchám čmuchám konzoloidní původ) se ode mě ten brejloun za obrazovkou ne a ne odtrhnout. Jmenuju se Gideon Wyeth, a dneska vám ukážu prostřednictvím vcelku primitivní hry, jaký to je bejt demigod. Ukážu vám to hodně rychle (za ňáký čtyři hoďky končíme, soráč), ale vězte, nebudete litovat. Kromě toho naši tůru doprovodí fantastická hudba, takže kromě již zmíněné grafické nádhery si i vaše uši budou nadmíru užívat. A, tohle bych vám asi neměl říkat, protože si to moji tvůrci chytře nechali až na konec (a to jakože na Konec, ne jenom na konec), ale po závěrečných titulcích mě ti zmrdi nepustili k holičovi, a kromě toho na mě ještě pošlou nepatrně zmutovanýho bráchu (nebo bejvalku, to bude na vás)! Berte to, jako přátelský varování.

Pro: Příběh, grafika, hudba, veskrze zábavná hratelnost, člověk má místy pocit nepřemožitelnosti, to co je ve spoileru

Proti: dementní ovládání, bugy, level design je mnohdy odfláklý, krátkost, přílišná jednoduchost (až na pár momentů, které jsou frustrující jen a pouze kvůli ovládání), v podstatě primitivní koncept hry

+14 +15 −1
  • PC 45
Hned zkraje řeknu, že tato hra zapadla zcela právem. Nemastná, neslaná. Hráno po letech po druhé na hard.

Hrajete za pilota, tzv. "vyvoleného", který jako jediny muž spolu se dvěma ženskými přežije a vašim úkolem je něco jako zničit nějakou zlou rasu Hledačů. Hra je hustě provázaná videosekvencemi nevalné kvality, mnohdy zachycující zcela zbytečné průlety krajinkou. No dějovo je to nic moc. Po grafické stránce taky žádná sláva, není tu nic co bych si zapamatoval, když to srovnám s daleko staršímy peckami jako Giants, Američanova Alice nebo Fakk2. Dizajn lokací nestojí za nic, většinou samé nudné exteriéry, jediné co se mi trochu líbilo byl vesmírny prolog s přistáním. Není problém zabloudit, a tápat kam vůbec jít. Je tu hodně míst s nekonečně se generujícími zástupy nepřátel a dost úkolů spočívá v úmorném čištění, nebo udržení určité pozice. Zatáčení buginy pomocí pohybu myši = sodoma, gomora. Zbraní je tu dost, no až na raketomety, tu mezi nimi není nějaký extra rozdíl. Vylepšení u nich taky není nějak výrazně poznat. Už jen to, že nejsou ani po letech schopni opravit bug, kde hned v prologu spadne hra o něčem svědčí.

Takže suma sumárum pro fanoušky TPS: zkuste radši výše jmenované alternativy. Jsou starší, ale daleko lepší...
+13
  • PC 65
Tak jsem využil přítomnosti Advent Risingu u posledního Levelu a dojmy bych shrnul nějak takhle:

Hudba mě praštila přes nos jako první, je skvělá. Hned na to mě zaujala prezentace - autoři se snažili o filmový feeling a víceméně se jim to imho povedlo. Všechno se tvářilo velkolepě (první co mě napadlo byla Final Fantasy, později spíš Halo) a prostě jsem si řekl, že tohle by mohlo být něco epického.

Co je horší, je samotná hratelnost - líbí se mi systém vylepšívání skillů se zbraněmi, ale jinak... Souboje jsou nepřehledné - nepřátelé splývají s okolím, které je ostatně nepřehledné taky - level design je docela mizerný a nepokouší se hráče nějak směrovat, krom několika "this way" panáků na úplném začátku hry. Vůbec co se týče herních mechanismů, měli tvůrci imho nějaké dobré nápady (i pár blbých), ale nedokázali je zapracovat tak, aby to bylo hratelné a zábavné. Tyhle nedostatky pak už jen podrtrhuje ovládání postavy, které je s klávesnicí sice použitelné, ale hra jakoby celou dobu řve, že bych si na ni měl vzít gamepad. Pohyb panáka na mě taky nepůsobil zrovna... ee... vhodně.

No. Advent Rising je zajímavá hra, ale pro mě bohužel jen pro její cut-scény. Všechno ostatní je průměrné, nudné, nezáživné, a než jsem hru po nějaké (pravda celkem krátké) době vypnul a odinstaloval, vybočovala tohoto schématu spíš směrem dolů.

Asi budu doufat, že jsou někde na netu sestříhané cut-scény, bo ty dlouhé pasáže mizeného hraní mi za to z toho co jsem viděl nestojí.

Pro: hudba, cut-scény, zajímavý příběh, atmosféra

Proti: prakticky všechno ostatní je děsně odfláknuté

+11
  • PC 70
Je to zvláštne, z času na čas príde hra, na ktorej vidím (a vadia mi) kopec nedostatkov a predsa si dokážem hru užiť a spomínať na ňu v kladnom svetle. Takou hrou je práve Advent Rising. Samotný príbeh je kôpkou niekoľkokrát recyklovaných klišé a predsa mi nevadil, postavy boli celkom zaujímavo vykreslené napriek ich silnému príkláňaniu sa k melodramatickým archetypom (mladý nezdolný tvrdohlavý hrdina, starší kľudný brat, tajomný starešina atď..). Samotné hranie už pomerne kolíše, je trochu smutné, že príjemny počiatočný let v malej (ale šikovnej) vesmírnej lodi si už v hre vôbec nezopakujeme, ale ba hráčov čaká skôr prebíjanie sa chodbami, jaskyňami atď. plnými seekerov. Po čase človek už naozaj hrá len kvôli príbehu a samotné hranie ho aj vďaka nevybalanocovanosti občas naštve. Predsalen kto má rád frustrované opakovanie pasáže nasledované prechádzkou ružovou záhradou? A tak to sa to strieda mnohokrát včetne veľa prvkov pritiahnutých za vlasy ako napríklad to, že hlavný hrdina sa "sklzne" po mrakodrape a na konci pristane síce na asfalte, ale len sa trochu opráši a ide ďalej a to má byť prosím pekne regulérny človek. Antibalance sa prejavuje najmä cca od polovice hry. V prvej polovici hry totiž používa najmä streľné zbrane a občas to skutočne je ťažšie a loadovať bude viackrát, od polovici hry ked sa naučí čosi, čo pripomína vesmírnu silu bude úrovne prechádzať s prstom v nose snáď s výnimkou jednej krátkej lokácie. Občas naštve aj to, že niektoré animačky kľudne mohli byť hracími sekvenciami, pretože by mohli byť skutočne zábavné. Miesto toho hra necháva hráča vykonávať len rutinu a šťavnaté momenty si necháva do animačiek. K tým lepším pasážam patrí niekoľko bossfightov. Čomu však nemožno vytknúť nič je výborná hudba. Na záver však ešte zamrzí nápis to be continued...

Pro: hudba, atmosféra, napriek klišé dobre stráviteľný príbeh a postavy, boss fighty a občas aj niektoré levely

Proti: stereotyp, totálne nevyvážená hrateľnosť, pár absurdností, kopec klišé, neuzavretý koniec

+5