Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Cereálos • 39 let • bůh • Český Těšín (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Advent Rising

  • PC 80
Dokážete si představit, jaké to je býti bohem? Jaké to je, když vás má celý vesmír za boha? Já tedy vůbec ne. Je mi jedno, že je příběh dle některých klišovitý, já jsem se do něj zažral, a zase tak velké klišé to není, příběh ke konci graduje a když jsem na konci viděl: "Pokračování příště", tak jsem v nervách málem roztrhal klávesnici. Příběh se mi velice líbil a doufám, že se dočkám pokračování, abych se dozvěděl jak to s hlavními hrdiny dopadne. ALE...

Vždycky je nějaké ALE, nějaký háček, nic totiž není dokonalé a tato hra z technického hlediska už vůbec ne. ALE proč? Do prdele proč? Vždyť to mohl být jeden z klenotů herní scény, ambice na to rozhodně má. Jenže to asi někdo podělal. A kde je zakopaný pes? Je toho více, negativa tedy rozkouskuji v bodech.

1)OVLÁDÁNÍ-je vidět, že hra je dělaná na konzole (konkrétně na XboX) a pro PCčkáře není zrovna optimální. Teď nemám na mysli ani tak čudlíky, to je prostě myš, WASD a pár čudlíků kolem. Spíše je hodně blbě řešeno zaměřování, na které jsou konzolisté možná zvyklí, ale já teda ne. Ono ani tak nejde o střelbu ze zbraní, to jsem si rovnou zapnul automatické zaměřování, ale jde spíše o zaměřování zvláštních schopností, zvlášť u jednoho bosse (asi to bude ten o kterém píše Pivo), tam jsem onen tentononc, kterým mu mám jednu ubalit, vůbec nemohl zaměřit, ani jsem nevěděl že to jde. Z toho pak vznikl zákys (o těch později) nad kterým jsem si lámal hlavu asi hodinu. Zkoušel jsem různé taktiky, kombinace, kolečko na myši jsem ze samého míření málem ukroutil, a nic. Až po zmíňené hodině jsem přišel na to, jak to udělat, a vězte, že to nebylo ve mně, ale v tom zaměřování, vím to.

Pohyb hlavního hrdiny byl mírně nereálný, ale možná to bylo tím, že má nepřirozeně dlouhé nohy.

Ovládání vozidel myší stylem, já doprava, auto o 180, taky není moc šťastné řešení, byť je k vidění i v jiných hrách, nikdy mi nesedl. Na létající vozidla budiž, ale pozemní vozidla se mi takhle ovládají špatně.

2)CO MÁM SAKRA DĚLAT?! - Dle mého názoru největší negativum hry. Nevím jak je to řešeno na XboXu, ale tady to není řešeno nijak. Hodně času jsem strávil zmateným pobíháním, nadáváním a boucháním do chudáka klávesnice. Hra nutně potřebuje nějakou mapu, či nějaký systém navádění, protože zvlášť v rozsáhlejších levelech se dá pěkně bloudit. Vlastně i zadání úkolů bylo občas nic neříkající, ale to možná bylo češtinou. Celý bod 2 mi hodně kazil zážitek ze hry, i u těch bossů by se malá nápověda šikla.

3)BUGY, TECHNICKÁ STRÁNKA - při hře až tak moc nepřekáží, ale jsou. Třeba zasekávání se v objektech, to se mí stávalo, ale naštěstí jsem se z něj vždy dostal. Ale dovedu si taky představit že ne. Také jsem se někdy dostal na místa, kde prostě končily textury a byla tam růžová, nebo bílá? (nevím) pláň, do které jsem raději ani nezkoušel vstoupit. Autoři zřejmě předpokládali, že se na takové místa hráč nedostane, ale jde to pomocí schopností. No, z levelu jsem málem vyskočil, ale na menší schůdek už ne. To je taky problém, můj pajdulák normálně nemohl vylézt v jedné části schody!!! Dokonce je nemohl ani vyskákat (důchodce)!!! Musel jsem po nich vyskákat takovými MaxPayneovskými skoky alá úhybný manévr. Taky jsem se nemohl zachytit za celkem nízké okraje, i když se normálně chytat dalo, přitom jsem věděl, že tudy musím pokračovat. To byl fakt opruz.

Chyb bylo asi víc, ale už si nevzpomínám, to bych si musel u hraní dělat poznámky:) (což někdy dělám:-)

4)STŘÍLENÍ, SCHOPNOSTI A OBTÍŽNOST - Tak za prvé, nemám rád různé pulznífůznílaserové superpušky, potřebuju pořádný kulomet u kterého mám pocit, že s ním opravdu střílím. Jenže tady jsem dostal pušky od Matella, ve kterých vlastně není rozdíl, střílí se s nima divně. Navíc po získání jedné, dvou schopností, je můžete hodit do nejbližšího kontejneru, protože se z vás stává neporazitelný rambonátor, od kterého odlétává vše, co se k němu přiblíží. Z toho samozřejmě plyne, že obtížnost je jako horská dráha, chvílemi vysoko, chvílemi nízko.

Schopnosti jsou bomba, ale využití si najdou všehovšudy 3, zbytek jsem moc nepoužíval, snad jen při zkoušení taktiky, která by mohla platit na bosse.

Teď se nabízí otázka: Proč jsem dal celkem vysoké hodnocení?

Odpověď je samozřejmě velice jednoduchá, hra má samozřejmě své klady a až na bod 2 ty zápory nemají na hraní nějaký fatální důsledek.

Po rozehrání nové hry, vás okamžitě ohromí vesmírná stanice na oběžné dráze planety, kde si můžete pro zábavu zalítat s lodí, která se pohodově ovládá a celé je to nádherné. Opravdu mne to ohromilo a byl jsem hodně překvapený, že létání ve vesmíru už dále ve hře není (je to škoda, obrečel jsem to). Přistanete na famózní vesmírné stanici plné života. Zatím paráda, a víc vyzrazovat nebudu.

Celá hra je protkána vynikající hudbou, která jen umocňuje příběh, který je podáván bezvadnými videi. Je jich dost a jsou fakt celkem parádní a jelikož už jsem vypsal zápory, jsou s příběhem to hlavní co vás nutí hrát dál a dál. Samozřejmě i samotné hraní je paráda, ale pro mne graduje až po získání schopností, protože pak jsem se mohl opájet mocí z toho, jaký jsem frajer. Schopnosti jsou sice trochu říznuté Star Wars, ale ne všechny a v kombinaci přináší skvělou zábavu. Některé mise byly opravdu skvělé, výpravné a graficky povedené, ale na druhou stranu, některé na tom byly hůř.

KONEČNÝ VERDIKT? Advent Rising je rozhodně velice zajímavá hra a pokud máte chuť na scifi filmový zážitek, vřele doporučuji. Jen je škoda nedotaženosti a chyb. PS: Na konci je překvápko

Pro: Příběh, nádherná hudba, fungující svět, schopnosti, videa, grafika, pocit moci:)

Proti: To co píšu v komentu, čili, chybí mapa, technické chyby, apod.

+15