Quake 64 (1998) na konzoli Nintendo 64 se od PC verze (1996), z níž vychází, liší v několika zásadních aspektech:
1) Modely postav mají méně pixelů a podobně jako prostředí i textury v nižší kvalitě rozlišení.
2) Maximální rozlišení obrazu u neremasterované varianty N64 verze je pouze 320 x 240 pixelů a hra běží zhruba ve 30 snímcích za sekundu. Maximální rozlišené obrazu u PC verze je 3840 x 2160 pixelů (4K) a hra běží ve více jak 60 snímcích za sekundu.
3) N64 verze Quake podporuje barevné světelné mapy, které starší verze enginu původní PC verze nezvládala, nicméně absentují v ní dynamické světelné mapy, které byly předností právě u PC verze a dokonce i portu pro konzoli Sega Saturn.
4) Ačkoliv obsahuje Quake 64 stejný počet celkovým rozložením totožných úrovní, jsou tyto levely oproti PC verzi architektonicky zjednodušené. Někteří nepřátelé, zbraně a předměty jsou rozmístěné jinak než v PC originále.
5) Zcela nový, ambientně-hororový soundtrack složil Aubrey Hodges, přičemž za industriálně-metalovým OST z PC verze stojí Trent Reznor.
6) Implementace místního multiplayerového módu si vyžádala odklad o 6 měsíců a zahrnuje jen deathmatch pro dva hráče, zatímco původní PC verze měla i kooperativní kampaň pro 4 a deathmatch až pro 8 účastníků.
Quake 64 Remastered (add on/DLC - oficiální mod)
MachineGames přidalo Quake 64 formou přídavku coby součásti remasteru původního Quake (1996) ze srpna 2021, nejedná se tedy o port v pravém slova smyslu. Remaster přidává vychytávky typu volitelných vertikálních linií, které simulují CRT displaye z 90. let, interpolaci modelů (plynulejší animace) či třeba vylepšené modely postav. Add on bohužel nejde zcela nastavit tak, aby vzhledem přesně odpovídal N64 portu od Midway Games z roku 1998. Tak například, pokud vypnete vylepšené modely nepřátel, nahradí je původní PC modely.
Remasterovaný Quake (2021) umožňuje zahrát si kampaň Quake 64 poprvé až ve čtyřech lidech.
Celkový výčet grafických nastavení v remasterovaném Quake 64: posuvník field of view, záklopka na max FPS, volby vertical synchronization, split direction, texture smoothing, antialiasing, ambient occlusion, depth of field, motion blur, model interpolation, enhanced models, color lightmaps, fog a dynamic shadows.
1) Modely postav mají méně pixelů a podobně jako prostředí i textury v nižší kvalitě rozlišení.
2) Maximální rozlišení obrazu u neremasterované varianty N64 verze je pouze 320 x 240 pixelů a hra běží zhruba ve 30 snímcích za sekundu. Maximální rozlišené obrazu u PC verze je 3840 x 2160 pixelů (4K) a hra běží ve více jak 60 snímcích za sekundu.
3) N64 verze Quake podporuje barevné světelné mapy, které starší verze enginu původní PC verze nezvládala, nicméně absentují v ní dynamické světelné mapy, které byly předností právě u PC verze a dokonce i portu pro konzoli Sega Saturn.
4) Ačkoliv obsahuje Quake 64 stejný počet celkovým rozložením totožných úrovní, jsou tyto levely oproti PC verzi architektonicky zjednodušené. Někteří nepřátelé, zbraně a předměty jsou rozmístěné jinak než v PC originále.
5) Zcela nový, ambientně-hororový soundtrack složil Aubrey Hodges, přičemž za industriálně-metalovým OST z PC verze stojí Trent Reznor.
6) Implementace místního multiplayerového módu si vyžádala odklad o 6 měsíců a zahrnuje jen deathmatch pro dva hráče, zatímco původní PC verze měla i kooperativní kampaň pro 4 a deathmatch až pro 8 účastníků.
Quake 64 Remastered (add on/DLC - oficiální mod)
MachineGames přidalo Quake 64 formou přídavku coby součásti remasteru původního Quake (1996) ze srpna 2021, nejedná se tedy o port v pravém slova smyslu. Remaster přidává vychytávky typu volitelných vertikálních linií, které simulují CRT displaye z 90. let, interpolaci modelů (plynulejší animace) či třeba vylepšené modely postav. Add on bohužel nejde zcela nastavit tak, aby vzhledem přesně odpovídal N64 portu od Midway Games z roku 1998. Tak například, pokud vypnete vylepšené modely nepřátel, nahradí je původní PC modely.
Remasterovaný Quake (2021) umožňuje zahrát si kampaň Quake 64 poprvé až ve čtyřech lidech.
Celkový výčet grafických nastavení v remasterovaném Quake 64: posuvník field of view, záklopka na max FPS, volby vertical synchronization, split direction, texture smoothing, antialiasing, ambient occlusion, depth of field, motion blur, model interpolation, enhanced models, color lightmaps, fog a dynamic shadows.