Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Jumas (komentář): Si to zkus zahrát. Tempo, plynulost hry stojí za to. Mě samotného to překvapilo, jak mě to bavilo. Narozdíl od hodně archaickeho a nostalgií zatizeneho Duka.
Cas od casu si to s radosti zahraju, tenkrat kdyz sem si domesl originalku a poustel to na ty plecce 486dx2 (s 16MB ram) na nejnizsi detaily sem si to i tak uzival, a postupne kdtz se pocitace vylepsovali jsem to hral porad dokola s lepsima a lepsima detailama, s vyssim rozlisenim atd atd, paradni hutna atmosfera. Skoda jen ze quake 2 nepokracoval tam kde q1 skoncil. Tohle by si taky zaslouzilo dalsi dily...
@leebigh (19.01.2019 12:17): já v září dohrál Arcane Dimensions, tak to asi nechám ještě trochu uzrát a vyzkouším ten mod zase za rok znovu s AC. jestli to bude fungovat. tou dobou snad vyjde z bety...
Sakra, ale ta hudba je úplně kůl- tedy "hudba"- vesměs nejčastěji se jedná o různé ambientní zvuky či například klavírové tóny, ale přidává to na atmosféře jak kráva. Vlastně to s hudbou hraji poprvé až teď, v době vydání jsem hrál jen demo a o několik roků později nějakou abandonware verzi, ani jedno "hudbu" neobsahovalo.

Každopádně v GoG verzi ji obsahuje pouze ta verze spouštěná pod dosboxem- označeno jako "Quake (software mód)", pak je tam ještě nějaký openGL source port, ten je jednak bez hudby, druhak se mi ani kdovíjak nelíbí (navíc je světlejší a obsahuje drobné grafické glitche), raději dávám přednost originálu.
@Garret (31.08.2018 19:50): Pěkný čtení. Jj QuakeSpasm ty obří mapy a počty nepřátel pojme, nic jiného ne. Jsem rád, žes vysvětlil ten systém Hubu a vstup do map. Ta historka se secretem, respekt! Já to dosud vůbec nehrál, kdysi jen zkoušel, ale třeba to někdy opět nainstaluji.
Už posté to mám v plánu dohrát, nevíte někdoo nějakém dobrém zvukovém módu? Něco, co by hlavně brokovnicím dodalo mocný zvuk.
tak mám za sebou The Forgotten Sepulcher v rámci Arcane Dimension runu a i když oceňuju tu komplexnost, osobně dávám předenost více koncentrovanějším mapách. 300 nepřátel a 50 secretů, holy shit. tolik měla snad celá epizoda Q1...
@PavelU (20.07.2017 15:35): Ehm... keď už ich máš teda sosnuté, že by si ich uploadol nám, obyčajným smrteľníkom, niekde na ulozto(alebo kdekoľvek)? :)

Nechce sa mi kvôli tomu sťahovať TotalID.
Včera se mi ozval jeden týpek, jak je na tom Q1 scéna.

Forgotten Sepulcher - Asi nejlepší level, co kdy kdo do Q1 vytvořil. Je to součást nové verze Arcane Dimension modu. V tom jednom levelu lze strávit až tři hodiny času. Neskutečná architektura, prý.

Jede to jen pod enginem QuakeSpasm, poslední verze má dvě varianty spuštění, speciálně pro ten novej přídavek. Všechny důležité instrukce jsou uvedeny v readme ad_sepulcher.zip. Mimo jiné je ještě potřeba základní Arcane Dimension 1.5, odkaz uveden ve zmíněném readme.

Soubory mi v prohlížeči nešly sosnout, ale přes TotalD Free jo.
@Garret (26.06.2016 11:32): Secret level jsem nenašel

ale dopefish najdeš tak, že v jednom levelu je velkej kruhovej teleport a ty ho obejdeš a vlezeš do něj ze zadu a zjedou schůdky do kanálu, kde najdeš dope fish :)
@Matthias (26.06.2016 11:06): já to vzdal u poslední brány, už jsem neměl ammo na ty dva poslední medvědy.

dopefish secret jsem nenašel, ale tajný level byl slušný záhul. celkově to je hodně nevyvážené na Hard. chtěl bych je vidět, jak to jedou na Nightmare...
@leebigh (25.06.2016 02:01): tak rozehráno s DirectQ. zatím třetí level na Hard a nepřátel je místy požehnaně. hlavně nezapomínat ukládat :-)

když si vzpomenu, jak mi před vydáním kvejka bratranec popisoval, jak je to mnohem lepší než Wolf nebo Doom, jak jsou nepřátelé živí, jak si zombíci rvou kusy masa a házejí je po tobě... 20 let. ty krávo.
U příležitosti 20. výročí vydání Quaka vydali Machine Games, tvůrci Wolfenstein - New Order, novou epizodu pro Quake
Ke stažení zde.
Doporučil bych asi jen DarkPlaces + rygel's pack, dle mého skromného názoru (pokud tedy nemám i nějaké další úpravy, které si již nepamatuji). Staré jak Metuzalém a ostré jako břitva.
Komplet modifikovaná verze Q1 přes DP a SMC 4.55 stále funkční. Ale haprovala mi tam trochu grafika, špatný zobrazení. Vyřešilo zadání dvou parametrů v konzoli, tedy doufám. A plynulost taky Ok, je nutné si ve hře a v ovládačích vypnout AA, nechat jen AF. A tahle stránka opět jede. Další přehled modů zde.
@Chark (06.11.2015 18:31): ve verzi pro steam normálně hudba není, ale když vlezeš do "komunitní návody", dá se tam najít odkaz, kde stáhneš soubor, nainstaluješ a spustí se ti quake s vylepšeným.... úplně vším + bude tam hudba.
Nevíte někdo, jestli verze z GOGu obsahuje i hudbu? Ve verzi pro steam hudba není.
@Cobot (22.09.2015 11:40): Tady to máš černé na bílém :) DP nahoře s klidem ignoruj. A zaměř se hlavně na JoeQuake, Telejano či QuakeSpasm. Složitý to moc nebylo, když víš, co a jak :)

Ale ta hudba mi fachala snad jen přes DarkPlaces. Což taky není vůbec špatný engine. Z mnou vyzkoušených portů se mi hodně líbil Vengeance, ten nebyl ale příliš stabilní, často padal.
Nevíte o nějaké rychlém zprovoznění nějakého enginu na steam verzi? Něco s čím není práce.

Upřednostňuju "původní grafiku". Nebo jen decentně vylepšené efekty a rozlišení textur. V podstatě mi stačí glquake v 1920x1200. Ten ale na steam verzi chce měnit rozlišení v konzoli a nějak mi to nešlo. Jsem asi hrozně línej....

Taky jsem tam vyčetl, že steam verze nemá původní hudbu. Jak jí tam jednoduše narvat? To prý asi pod glquake ani nejde...
@Matthias (07.08.2014 22:58): Jako první mechanika nebo verze hry? Jinak postup je to standardní, ale naštěstí už tu hudbu můžu poslouchat.

@Lukaskon (komentář): Level design měla hra dost originální, přece jen to vypadalo úplně jinak, jak v Doomu. Prostředí jednotlivých úrovní možná splývají, ale řežba je to náramná. Secrety dávají smysl, jen je umět využít. Věř, že jsou tam právě k tomu ulehčení bojů. Aktivace spínačů je jednoduchá, člověk nemusí nic speciálního mačkat za klávesu, díky čemuž plynule pokračuje hraním. Grafiku bych neřešil, dnešní OpenGL akcelerace v source portech dosahuje odpovídající podoby. Vydání je z roku 1996, tenkrát to líp vypadat nemohlo, i co se týče vzhledu potvor. Obtížnost je zcela v pohodě i na nightmare :) Trochu větší maso je to až se Small Mod Compilation, která obsahuje řadu nových věcí.
@PavelU (07.08.2014 22:33): tu legální krabicovku musíš mít v mechanice, ale v té, co je úplně první...
např. pokud máš disk C: a dísk D: pro hard-disky a CD-mechanika je E:, tak hudba hrát bude... ale pokud ji dáš jako F: a E: nastavíš třeba virtuální mechaniku od Deamon Tools, tak hudba nepojede :D
ozkoušeno
Taky jsem ve Q1 dlouho hudbu neměl. Vyřešil to až tento mod pro DarkPlaces. Ve QII jsem hudbu také neměl, přitom zcela legálně zakoupená krabicovka :( To ale vyřešil jeden link na Steam fóru a Audio Converter. A rázem to ve KMQ2 jelo.
@Chark (komentář): taky jsem teď nedávno hrál Quake poprvé v životě s hudbou...
Vlezl jsem na steamu do diskuzních fór, ke Quakovi a jeden příspěvek obsahoval Dark Places engine, co tam hudbu nacpou (to píšu, kdyby někdo nevěděl - je to přímo určený pro steam verzi).

Druhý díl mám fyzicky na cd a zjistil jsem, že hudba jede na steam verzi, když se to cd nacpe do mechaniky (ale musí to být jako první mechanika...)
Taky jsem hrál z mouselokem úplně v pohodě. Tady by to bez něj šlo hůř, protože automatický zaměřování tu nefunguje.
Mouse look opravdu šel zapnout někde v menu (alespoň u Steam verze, klasickou verzi jsem dohrál bez myši) , ale muselo se pro rozhlížení držet tlačítko - v mém případě jsem si dal pravé myšítko.
Ja som používal lepiacu pásku, bolo to v dobách Pentia 150.
Dost těchto dosových FPSek navíc mělo i speciální tlačítko pro zapnutí/vypnutí mouse looku (implicitně tuším většinou "U"), byť to platí asi převážně pro build enginovky (RR, DN 3D, Blood, SW apod.), mám však dojem, že i zde něco podobného bylo (a na 100% to šlo povolit i přímo v menu, jak už zmiňuje Crash).
@special_plan (07.07.2014 13:39): Měl jsem pocit, že tam to bylo tak, že buď jdeš anebo se rozhlížíš myší. Obojí kombinovat nešlo, ale asi se pletu. Už je to přeci jen spoustu let, co jsem to hrál na klasickém enginu...
@Lukaskon (komentář): "ale já si dnes už nedovedu představit FPS, kde se nemůžu rozhlížet myší, takže nějaký ten pokročilejší engine (v tomto případě Dark Places) byl nutností"

?

V Quake se jde normálně rozhlížet myší.
@PavelU (18.09.2013 20:30): Ne nezkoušel, nedohrál jsem ani Nehahru přišlo mi že mám už trošku přeQuakováno , nicméně jsem zrovna dneska nahodil Target Quake, což je Quake jako plošinovka, a docela to vypadá zajímavě, ale netuším, jak dlouho mi ten zájem vydrží.
@Phoenix (23.08.2013 22:46): O kolika add-onech k Nehahra víš? Existuje jich dohromady šest, jak jsem teď zjistil. Linky k nim mám uvedeny ve svém Mod komunita článku.

K Retribution of the ConeScript je doporučován DarkPlaces engine.

@Crash (18.09.2013 13:35): Jj, o tomhle modu kdysi jakub psal, že je designově úchvatný. Zkoušel si některou z Quoth map? Zatím jich existuje minimálně 35, ale dohráno mám jen 13 z nich. Výborné na této modifikaci je, že častokrát připomíná jiné střílečky. Např. HL1, Doom 1 a 3 apod. A některé mapy dohrát dá fakt práci.
@Všivák (komentář): Komentář dobrý, akorát to max. rozlišení hry bylo určitě větší, já sám jsem to tehdá hrál určitě minimálně 800x600 a skoro na 100% šlo nastavit rozlišení ještě větší.

Jo a jestli jsi měl málo, tak si dej nějaký přídavek, třeba tenhle můžu osobně doporučit, není to zas tak dlouhý, myslím, že jen 5 levelů, ale výborně nadesignovaný.
@Crash (24.08.2013 17:35): Nehahra Tides of War je kraťoučká (pět map).

Většinu modifikací, byť na oblíbené kousky (např. Forgotten Bunker na NoLF) ignoruju právě z časových důvodů.
Konečně se mi podařilo dohrát datadisk k modu Nehahra (Tides of War).

V levelu neh3m3 darkplaces engine nekamarádí s jedním pohyblivým kamenem (v jiném enginu se mi s ním pohnout podařilo), který normálně otevírá jedny dveře, tak to musel pro jednou vyřešit noclip.
@PavelU (14.07.2013 18:11): Asi jsem moc vybíravý, ale tyhle různé "mod packy" většinou po prvním spuštění stejně rozeberu a odstraním to, co se mi nelíbí.

I když konkrétně pro Dark Places to je v podstatě jen Rygel's pack (s menším promazáním) a potom některé vybrané modely (hlavně zbraně). Největší "zlo", na které jsem svého času narazil, byly zpravidla modely monster a pak hlavně různé úpravy osvětlení.
@7c (14.07.2013 17:50): Jo, Epsilon je kompilačka různých modů, které ve výsledku mění všechnu grafiku ve hře. S čistým DP jsem hru hrál už asi před pěti lety, tuším add-on Travail, ale graficky mi to příliš nesedělo. Pak před dvěma lety jsem si DP sám modnul, takže to už vypadalo o dost líp. Hlavně mě ale lákají i ty oficiální Q1 add-ony komplet upravené, plus se s tím už nechci příliš modovat.
@PavelU (14.07.2013 16:12): No, vzhledem k tomu, že tzv. "Epsilon" je podstatě jen halda různých modů (assets) do Dark Places, tak bych doporučil spíš čistý Dark Places plus mody dle vlastního výběru (tak jsem to hrál sám - vybrané hi-res packy/modely).
@Garret (komentář): Epsilon verzi mám dlouhodobě v hledáčku, ale ještě jsem se k ní nedostal. Já si hru pod DP docela užil, ale líbí se mi i fůra dalších enginů. K původnímu vzhledu má nejblíže asi QuakeSpasm, ale ten beru pouze jako nouzovku, kdyby neoficiální mapy nešly v ničem jiném spustit. Ani DirectQ by nemusel být špatný. Mám jej ale jen u druhého dílu, kde je řada modů, co v jiných enginech nejdou dobře, zatímco DirectQII je dá bez problémů.
@Garret (14.07.2013 15:21): Jo to jo a pokud se nepletu tak granátometčíci mají zyýšenou kadenci a určitě ještě něco. Nightmare jsem vzdal, jako asi to jde, ale všechno fakt nemusím...
@Garret (komentář): Taky na mě ty mody vylepšující grafiku působí ztrátou atmosféry. Jako vypadá to hezky to jo, ale tak nějak to není ono. Holt nostalgie je svině...
no do kelu, ona je tam i Nightmare obtížnost? teď abych to hrál znovu...
Ten Speedrun je famózní. Akorát to trochu kazí údaje o průměrné hrací době... :-)
@leebigh (25.08.2012 11:00): jsem si vědom jeho předchůdcu moc dobře(dost z nich jsem i hrál :D), ale ani jeden z nich prostě není FPS v tom pojmu jak je chápán, nebo se tu vážně najde někdo kdo my bude tvrdit že dungeon master je žánrové FPS nebo nějaké ty simulace, to přece žánrově spadá úplně nikam jinam, jinak by rozhodně mezi první "FPS" patřili závodní hry. A já nidke ani netvrdím že Wolf je první FPS vůbec to pozor :)