Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alice: Madness Returns

77
79 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
akce > 3rd person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
14.06.2011 PCPS3X360
24.01.2017 XOne
Vývojáři:
Spicy Horse
Oficiální stránky:
http://www.ea.com/alice
Pokračování American McGee's Alice, jehož vývoj trval celé desetiletí, se odehrává deset let po událostech prvního dílu. Alenka se dostala z blázince a nyní žije ve viktoriánském Londýně. Po smrti rodičů ji stále trápí noční můry a tak navštěvuje psychiatra, který se jí snaží pomoct vyrovnat se s jejich ztrátou. Alenka se vrací do Říše divů, aby zde nalezla útočiště.

Bohužel však je Země temná, plná nestvůrných příšer a halucinogeních zážitků, které jsou způsobeny jejím zhoršujícím se stavem mysli. Těmito nebezpečími se Alenka musí propracovat, překonat je a zachránít Říši divů a také sama sebe, stejně jako zjistit, jak vlastně skončili její rodiče. Tím také získá zpět svoji příčetnost. Prostředí, nepřátele a děj pokračují v temném tónu svého předchůdce.


Poslední diskuzní příspěvek

Paul: Naprostý souhlas. Alenka je pěkná žabka. Pro ta její velká kukadla bych šel šel i přes hory a doly a všechny ty nechutnosti, ze kterých…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Protože jsem nehrála hru American McGee's Alice, která této předcházela, moc jsem nevěděla, do čeho se to vlastně pouštím. Musím uznat, že hra mě po celou dobu hraní poměrně často překvapovala. Ať už se jednalo o lokace, či výběr nepřátel.

Při první návštěvě říše divů jsem byla okouzlena fantaskním světem, který se mi líbil ze všech lokací nejvíce. Škoda jen, že jsem v něm nestrávila více času. Hra mě hnala skrz mechanické město, podvodní svět, království z karet a mnoho dalších míst.

Za nejhorší lokaci považuji Dům pro panenky, a to hned v několika ohledech. Štvaly mě váhy, u kterých jsem musela vždy jednu stranu zatížit, aby se druhá strana vyzdvihla – jednu část jsem musela zopakovat snad dvacetkrát, protože se mi nedařilo včas přeskočit tam, kam jsem potřebovala a musela jsem jít zase od začátku. Dále mě iritovala minihra, kde ovládám hlavu, se kterou se musím dokutálet do cíle ( když jsem to viděla poprvé tak jsem si říkala, že madness netrpí jen Alenka ale i vývojář). Tahle minihra byla ze všech nejhorší, protože se kamera zběsile přepínala a já tak několikrát zbytečně vypadla z dráhy. Díky tomu, že jsem určité části neustále opakovala, protože se mi nedařily, zdála se mi tato lokace neskutečně dlouhá. Navíc jsem ještě měla všechna vylepšení zbraní na maximum, tak už se mi nechtělo ani sbírat zuby a hledat vzpomínky či láhve.

Za nejnebezpečnějšího nepřítele, se kterým jsem měla opravdu velký problém, považuji Kolosální zmar. Chvíli mi trvalo, než jsem přišla na to, do jaké části jeho těla mám střílet, a i tak trvalo drahnou dobu, než se mi ho podařilo zabít a bez újmy se to rozhodně neobešlo.

Musím přiznat, že jsem ve hře zažila i chvíle napětí, a to bylo hlavně v království srdcové královny, když jsem vstupovala do labyrintu. Labyrint bývá zrádná oblast, kde může na hráče číhat při chybném odbočení ledacos. K tomu všemu se ještě přímo z prostředku, kam jsem směřovala, ozývaly divné zvuky, a tak se mi tam opravdu jít nechtělo.

Koucour, jenž se občas zjevoval a dával rady, mi v podstatě vůbec nepomáhal. Člověk stejně musel na to, jak dále postupovat, přijít sám. Jediný jeho smysl vidím v tom, že hráči dával pocit, že na to vše není sám a má společníka, který jej následuje.

Příběh, jenž se točil kolem Alenčiných vzpomínek na hořící dům a smrt rodičů, považuji za slabší a málo nápaditý. Sbírání vzpomínek (tedy všeho, co někdo někdy před Alenkou pronesl) ztrácelo smysl, jelikož mi přišlo, že nemá posloupnost a než jsem objevila další vzpomínku, už dávno jsem nevěděla, co bylo řečeno naposled.

Nedá mi to a musím ještě zanadávat na mizerné ovládání (deštník,skákání ) a samovolné přepínání kamery. Přes všechnu kritiku jsem ale ráda za nevšední zážitek, který mi hra nabídla.
+30
  • PC 90
Na skákačky moc nejsem, ale Madness Returns jsem si maximálně užila. A to především díky božskému audiovizuálnímu zpracování. Nádhérné, neustále se měnící prostředí, skvěle ladící hudba, temná atmosféra, pestrý výběr zbraní, relativně jednoduchý příběh omotaný tajemnem i kvalitně nadabované postavy si mě naprosto získaly a nejspíš se k nim budu často vracet. Jako velké plus považuji i to, že jsem se bavila až do konce, i když ve hře se dělá prakticky pořád to samé. Jediné, co mě mrzelo, byl nevyužitý Londýn.

Pro: audiovizuální zpracování, herní doba, originalita

Proti: bugy

+21 +22 −1
  • PC 70
Alica je pre mňa dosť kontroverzná hra a nebolo vôbec ľahké ju ohodnotiť.

Tak najskôr čo sa mi páčilo?

+ Alica exceluje v zaujímavom a premenlivom level designu, kde sa stále menia úrovne, sú bohaté na detaily a rôzne bláznivé nápady. Vizuálna stránka hry je tiež veľmi originálna, svieža a nápaditá. Svet, v ktorom sa hlavná postava pohybovala, ma bavil a jeho architektúra sa mi páčila tiež.
+ Príbehom a temnou atmosférou sa tiež nič nepokazilo. Príbeh síce nie je nič extra, ale v rámci možností Wonderlandu pôsobí dobre a hlavne hororové prevedenie dobre známych postáv potešilo moje bizarné chute. Atmosféra hry je temná, krvavá a hodí sa to sem.
+ Potešili aj rôzne minihry ako 2d hopsačka, Alica ako ničivý obor a iné.

Čo sa mi nepáčilo?

- Hra síce nie je nejak extra dlhá a zabrala mi 15 hodín, no aj tak som už posledné hodiny viacmenej po hernej stránke trpel. Síce sa pekne menia prostredia, ale je to celé stále o tom istom. Niekde prísť, animačka ako sa vynoria nepriatelia, pobijem ich, animačka ako sa otvoria dvere, nejaká skákačka a potom znovu to isté stále dokola. Unavovalo ma to.
- Kamera je tiež občas neposedná a dokáže riadne nahnevať.
- Londýn je absolutne nevyužitý a slúži len k nejakému nezáživnému krátkemu oddychu od neustáleho skákania a rúbania otravných nepriateľov.

Verdikt

Alice: Madness Returns určite nie je zlé a minimálne v rámci bohatého a premenlivého level designu patrí k tým najzaujímavejším hrám. Zaujme aj temná atmosféra, ktorá sa do tohoto sveta hodí a je sexi. Nesadol mi však úplne gameplay, ktorý ma po pár hodinách hrania už vyčerpával.

Pro: Vizuálne spracovanie, kreatívne a originálne, temná atmosféra

Proti: Neposedná kamera, repetetívny gameplay ma vyčerpával

+19
  • PC 75
Od tejto hry som na začiatku veľa neočakával ale nakoniec som dostal príjemnú skákačku s veľmi peknou grafikou. Je to jedna z mála hier kde platí že druhá polovica hry je lepšia ako prvá (aspoň s mojho pohľadu). Pribeh na začiatku moc neviniká ale ked´ sa začne rozplietať tak sa zneho stane celkom slušný priemer so zaujímavým rozuzlením a s výborným finálnym bossom. Audiovizuálna stranka hry je veľmi kreatívna a veľmi originálna (miestami aj dosť creepy). Veľmi sa mi páčilo že v každej kapitole mala Alice iné oblečenie. Ja osobne by som v hre prijal viac zbraní. Niektoré kapitoly hry sa mi zdali zbytočne dlhé a preto sa hra dosť pretiahla. Mne osobne trvala dohrať 14 hodín.

Čas strávený v hre: 15 hodín

HODNOTENIE-8/10 !!!

Pro: Občas creepy atmosféra, originálne spracovanie, final boss

Proti: zbytočné predlžovanie kapitol, málo zbraní

+15
  • PC 90
Když už zas jednou zlomím nad EA hůl, oni mi poskytnou nadprůměrně dlouhé, vrchovatě kreativní audiovizuální orgie. A teď, když je mám konečně za sebou, musím říct, že Alenka doposud nikdy nebyla v lepší formě.

Konzolí to smrdí už v hlavním menu a jak tak tento zápach roste při samotném hraní, jeden by od PCčkáře čekal zhnusení. S radostí ale můžu veškeré obavy vyvrátit – kamera je na tripu téměř nonstop a především pak při soubojích, a ovládání má taky na světelný léta daleko k jakémusi komfortu. Ale to nevadí, protože hra je i tak velmi svižná, neskonale zábavná, neuvěřitelně nádherná a šíleně pohlcující. No považte – já jsem tady před Alenkou nehrál jedinou hru dobrý tři měsíce (nedostatek času kvůli studiím a práci atd.) a za tu dobu mě nějak celkově na hry přešla chuť. Několikrát jsem se k tomu zkoušel vrátit, ale žádné hře se to holt nepovedlo. Alenku jsem ale musel hrát 4 hodiny v kuse hned po prvním zapnutí.

Neříkám, že to něco značí, a už vůbec neříkám, že by to byla hra pro každého. Krom neposedné kamery a místy těžkopádnějšího ovládání totiž Alenka trpí i mírnými bugy (které ale někdy nutí vrátit se k poslednímu checkpointu, a zdejší checkpointy jsou od sebe rozmístěny pěkně vzdáleně), framerate není právě stabilní, textury se občas načítají poněkud dlouho, a dohromady třikrát mi to celý spadlo. Já se na tu hru ale zkrátka nedokážu zlobit. Až úchylně hravý a kreativní design (Dollhouse hraničí s genialitou), pestrá hratelnost (shitloads miniher, a že mnohé z nich by to klidně mohli někam dotáhnout jako samostatné hry), famózní soundtrack, skvělý příběh, skvělé dialogy, sem tam parádní easter egg…já tomu prostě, až na ty občasné nervy, nemám co vytknout. Říkal jsem, že to není hra pro každého? Argh, sere pes předsudky, tohle by si měli zahrát všichni.

Herní čas: 14hod 16min
Dokončení: 92%
Personal screenshot collection (ale bacha, některé můžou být docela spoileroidní).

Pro: audiovizuální stránka věci, hratelnostní stránka věci, herní doba, něco tak kreativního/originálního/geniálního už letos nejspíš nevýjde, epický koncept finálního bosse

Proti: kamera by chtěla zklidnit, ovládání by chtělo doladit, mohlo být víc zbraní, ten hardcore platforming mohl být ve všech kapitolách (takhle je pouze ve dvou)

+13 +15 −2