Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

American McGee's Alice

05.12.2000
14.06.2011
77
78 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Jedná se o horrorovou 3rd person akci v pokřiveném světě Říše divů Lewise Carrolla. Alenka je po požáru, při němž zemřeli její rodiče, hospitalizována v psychiatrické léčebně. Tehdy uslyší volání o pomoc z pohádkového království. Alenka prosbu vyslyší a její mysl se odebírá pryč, do světa, jehož dříve šťastní obyvatelé jsou nyní zotročováni a pobíjeni. K vítězství nad krutou Srdcovou královnou jí dopomáhají jak věrní přátelé - kočka Šklíba a Bílý Králík, tak nezvyklé zbraně - kuchyňský nůž, střílející karty, golfová hůl a další.

Hra běží na id Tech 3 enginu (jako například Quake III: Arena) a její atmosférický soundtrack je výplodem Chrise Vrenny, jednoho z bývalých bubeníků kapely Nine Inch Nails.

V roce 2011 vyšlo pokračování pod názvem Alice: Madness Returns.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Vlastně dávám 95% jen proto, abych nebyla úplný pokrytec a nenacpala stovku hře, kterou jsem poprvé hrála v poměrně nevyzrálém věku. Na druhý gameplay jsem si počkala skoro deset let a se strachem ze svého vlastního vkusu se do ní pustila asi před čtvrtrokem, třesouc se, že mé původní nadšení bude rozbombardováno dospělostí.
Po dvouhodinovém záseku na získávání kostky a opětovném připomenutí si, proč jsem sakra byla schopná odcitovat některé hlášky Šklíby i pozpátku jsem si však s ulehčením uvědomila, že nejen, že jsem se nezklamala, dokonce jsem byla snad ještě nadšenější než při prvním setkání. Šílenství, které čpí z každého aspektu hry, grafické zpracování a hudba, ze které mrazí v zádech.. Milovala jsem každou vteřinu.
+24
  • PC 90
To co jsem hledal v Call of Cthulhu jsem našel v Alence Americana McGeeho...
Atmosféra která by se dala krájet, v nádherně šíleném prostředí...
Nejdřív jsem se k American McGee's Alice stavěl dost skepticky, hlavně proto, že mi přišlo, že k danému tématu hry by se více hodila normální adventura, než akční adventura, která mi podle screenshotů přišla nucená... zmýlil jsem se...
Skvělé herní prostředí se skvělou atmosférou doplněné špičkovou hudbou. Hratelnost má sice své chybky, hlavně v některých skákacích částech, ale přesto je na vysoké úrovni...:)
Také je to jedna z mála her, ve kterých jsem postupně využíval skoro všechny zbraně, což se mi stává málokdy (obvykle najdu jednu zbraň, která mi přijde nejlepší a ta mi většinu hry vydrží).
Rozhodně tuto hru doporučuju...:)
+14 +15 −1
  • PC 85
Mám rád pasáže ve hrách, které se odehrávají "v hlavě" herní postavy - ve snech a v halucinacích. Racionálno se mísí s iracionálnem, skutečnost se prolíná s fantazií, vše funguje podle svérázných pravidel... Herní postava ví, že se jedná o halucinaci, ale zároveň ví i to, že pokud zemře ve svých snech, tak zemře i její skutečné tělo. Podobné "halucinační" vsuvky jsou, jak mě namátkou napadá, v Dragon Age: Origins, v The Next Big Think a určitě ještě v mnoha dalších, které si zrovna nevybavuju.

American McGee's Alice je na halucinacích kompletně založená.

Situace je takováto: malá Alice, která prožila traumatizující událost (požár domu a smrt ostatních členů rodiny) leží v kómatu. Celý obsah hry se odehrává v její hlavě. Pokud projde halucinacemi až nakonec, tak se probere do bdělého stavu a může zase normálně žít - a pokud ne, tak ne. Zároveň je děj provázaný s knížkami Alenka v říši divů a Alenka za zrcadlem, které si autor hry (American McGee) pečlivě načetl a kromě toho se důkladně seznámil s reáliemi viktoriánské Anglie.

Malá Alice ve svých halucinačních vidinách prochází bizarně nadesignovanými lokacemi. Ocitneme se v knihovně (s volně poletujícími knihami), v anglickém parku s labyrintem z živých plotů, na březích lávového jezírka, uvnitř hodinového strojku, v přečerpávací stanici a tak dále, přičemž Alice skáče z plošiny na plošinu, na své široké sukni plachtí nad výústmi vzduchotechniky, tahá za páky, aby si otevřela cestu dál... a kydlí nepřátele. American McGee's Alice je akční adventura, což v tomto případě znamená hopsačkka-skákačka s bojovými pasážemi.

Alenka používá různé bizarní zbraně, které mají dva režimy. Kriketovou holí může nepřítele praštit nebo s ní odpálit míček (který se pak chvíli odráží od pevných ploch). Kuchyňským nožem může bodnout nebo ho může hodit (ale chvíli trvá než se jí znovu objeví v ruce). Zbraní je prostě hafo. Některé používáte pořád dokola a jiné jsou takřka k ničemu, jen jsou v určitých momentech klíčové pro další postup hrou. Když zapomenete, že je máte, tak následuje zákys.

Hra je celkem krátká. Pokud nejste hardcore hráči, kteří na všechno musí přijít sami a občas jedním očkem kouknete do návodu nebo na YT, tak Alenku pravděpodobně dohrajete v čase kratším než 10 hodin. Ale je to 10 hodin, ve kterých budete nepřetržitě žasnout nad imaginací autora.

Jediné, co se dá Alence vytknout, je "zastaralá" grafika. Je znát, že hra vyšla už před téměř 20-ti lety... I když "zastaralá" je relativní pojem.. Poprvé jsem ji hrál před pár lety, když vyšla na placce ze SCORE. Měl jsem ji puštěnou na malém kancelářském monitoru a připadala mi OK. Teď, když jsem ji sjel na monitoru zhruba 2x větším, vypadala jaksi "naředěně". Někdy je méně opravdu více.

Hned po přehrání téhle "první" Alenky jsem se pustil do pokračování (Alice: Madness Returns) ... a ten kontrast byl opravdu zajímavý. Časem u "Madness" napíšu komentář a udělám porovnání.

+14
  • PC 85
Parádní hra se surealistickou grafikou a atmosférou obecně.

Pro: nůž, karty - obecně všechny zbraně; grafika, prostředí, hudba a zvuky, originalita

Proti: level s bludištěm kde se respawnovali nepřátelé (zde jsem se úplně ztratil a už se z toho nevymotal)

-4 +2 −6