Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední zajímavosti

The Flame in the Flood

Výtvarný styl hry je inspirován pracemi umělců Roberta Rauschenberga (USA) a Toma Thomsona (Kanada).

S.W.I.N.E.

Tanky obou stran občas místo raket vystřelí mrkev (Králíci) nebo žalud (Prasata). Jedná se jen o kosmetickou změnu, vlastnosti rakety se tím nijak nemění.
John Mirra, 28.06.2023, zdroj: Vlastní
+1

Rome: Total War

Pokud budete hrát za Seleukovskou říši a napadnete Egypt, v několika dalších tazích za vámi pošlou diplomata s návrhem, abyste se stali jejich provincií. Diplomat zmíní legendární hlášku „All your base are belong to us“ ze hry Zero Wing.

Rome: Total War

Když postavíte aquaduct, rozklikněte si pak zprávu o jeho dokončení. Bude obsahovat narážku na Život Briana Monty Pythonů: „What have the Romans ever done for us? This, that's what.“

Neverwinter Nights

Age of Empires II: The Age of Kings

Původně se zvažovalo, že zlato nebude surovina, která by se dala těžit (alespoň ne na většině map) a bude se jen kupovat na tržištích. Měla se používat převážně na civilní jednotky a technologie. Naopak ve hře měla přibýt surovina ruda, která se měla dát těžit a měla být používána na vojenské jednotky a technologie.

Age of Empires II: The Age of Kings

Při vývoji se zvažovalo přidat několik unikátních vlastností pro řadové jednotky. Avšak panovaly obavy, že ty by hráčům způsobovaly více frustrace, než potěšení. Mělo se jednat například o:
- více modů útoku, např. Japonský Samurai by mohl přepínat mezi užíváním katany a luku (ironicky toto přidal třetí datadisk pro AoE II: Definitive Edition zvaný Dynasties of India, v němž právě Bengálská unikátní jednotka Ratha může přepínat mezi bojem na blízku a dálku)
- pěchota by měla vlastnost "shield", kterou by utvořila formaci a zvýšila si tak piercing armor proti šípům
- kavalerie by měla vlastnost "charge", kterou by dala dvojnásobný damage svým prvním úderem
- kopiníci by mohli "popoběhnout" rychleji, pokud by se nacházeli v blízkosti nepřátelské kavalerie. Podobně by mohli zůstat stát s napřaženým oštěpem a udílet do kavalerie trojnásobný damage.
- válečné lodě galleona, ohnivá loď a demoliční loď by byla jedna a tatáž loď s volitelnými třemi mody útoku
- velbloudi by mohli unášet vesničany

Age of Empires II: The Conquerors Expansion

Vývoj datadisku byl uspěchán vydavatelem, kvůli neočekávaně velkým prodejům původní hry AoE II: The Age of Kings. Microsoft si také pouhé 2 měsíce před vydáním datadisku vyžádal přidání frakce Korejců údajně proto, aby se hra lépe prodávala v Jižní Korei a mohla konkurovat StarCraftu, který se tam zrovna těšil velké popularitě. Prodeje datadisku AoE II: The Conquerors v Jižní Korei to údajně nijak neovlivnilo.

Age of Empires II: The Age of Kings

Vydavatel hry, Microsoft, rozhodl, že speciální jednotka Turků, Janissary, nebude mít vysoký bílý klobouk, protože by příliš připomínala členy Ku-Klux-Klanu. Klobouk se tedy musel odstranit, i přesto, že to byla nejvýznačnější část vzhledu skutečných vojáků Janissary a ve hře se počítalo s tím, že může mít jak klobouk, tak celkové oblečení jinou barvu než bílou, aby to členy KKK nepřipomínalo.

Age of Empires II: The Age of Kings

Lovení kanců se do finální podoby hry málem nedostalo, jelikož panovaly obavy z toho, jaké budou hráčské reakce na to, že muslimské národy, např. Saracéni jedí vepřové maso přímo na obrazovce. Přitom trvalo několik století, než se tento muslimský obyčej, resp. zákon kodifikoval a vynucoval. Navíc někteří muslimové tvrdí, že divoké prase není to samé jako prase domácí a tudíž je v pořádku se masem divočáka stravovat. Podobně existuje výklad, který hovoří o tom, že i muslim může jíst vepřové, pokud nemá vůbec nic jiného k jídlu. Spousta hráčů také poukázala na fakt, že divočáci jsou obvykle ve hře loveni během doby temna, tedy v době, kdy Arabské národy ještě patřily mezi polyteisty (vyznávali více bohů).

Prey

Bethesda rozhodla, že hra se neposkytne recenzentům dřív než 24 hodin před oficiálním vydáním hry. To znamenalo, že některé recenze byly uspěchané nebo vyšly pozdě. K tomu někteří recenzenti a samozřejmě i hráči zjistili, že hra obsahovala bug, kdy po několika hodinách hraní došlo k poškození uložených pozic (save game) a hra spadla vždy při přesunu mezi určitými lokacemi. Nepomohlo ani načtení staršího save, takže hru nebylo možné dohrát. To se opět promítlo do některých prvotních negativních hodnocení. Ve výsledku hra měla o 60% slabší počáteční prodeje než Dishonored 2 a ani po letech se jí nepodařilo si na sebe jednoznačně vydělat.

Prey

Prvotní návrh projektu obsahoval tři různé koncepty, kdy každý z nich časově těsně předcházel událostem hry System Shock a točil se kolem toho, že hráč byl navigován, spolupracoval, anebo naopak musel bojovat s umělou inteligencí ve futuristické vědecké laboratoři. Ta měla být umístěna buď na tropickém ostrově, nebo ve ztroskotané mimozemské lodi, nebo na vesmírné stanici. Hra byla pracovně pojmenována "Project Danielle", protože hlavní postavou měla být "Danielle Sho", zkráceně "Dan Sho" jakožto odkaz na umělou inteligenci "SHODAN" ze System Shocku.

The Secret of Monkey Island: Special Edition

The Secret of Monkey Island

Ve hře je jeden způsob jak nechat Guybrushe umřít. V jedné části hry se ocitne pod vodou a pokud jej zde hráč ponechá cca 10 minut, Guybrushovi se začne měnit barva kůže, až nakonec zezelená a začne plavat. Také se mu změní vtipným způsobem dostupné příkazy. Od tohoto okamžiku není možné dál pokračovat ve hře a je potřeba se vrátit k předchozí uložené pozici.

The Secret of Monkey Island

Pokud hráč stiskne Ctrl+W, hra se jej zeptá, jestli chce opravdu vyhrát. Pokud hráč zvolí ano, hra končí výhrou, ziskem 800 bodů z 800 možných a zobrazí se titulky. Na jejich konci pak hra vyzve hráče, aby vypnul počítač a šel spát.

Dark Souls

V případě, že hráč osvobodí mladou Sif v DLC oblasti The Chasm of the Abyss ještě předtím, než se s ní utká v současnosti, tak se změní cut scéna na začátku samotného boss fightu. Sif si uvědomí, proti komu bude muset bojovat, zavyje na měsíc a neochotně zvedne meč.

Dark Souls

Jak je výše zmíněno, obchodníci pouze své zboží prodávají, ale nekupují. Kromě zmíněné Snuggly the Crow je však možné věci "prodávat" i ještě jedné postavě. V určité fázi hry se hráč setká s Kingseeker Framptem, kterého je možné "krmit" věcmi a za to dostávat duše.

Half-Life

Doposud se podařilo hru nejrychleji dohrát za 20 minut a 41 vteřin. Jedná se však o tzv. segmentovaný scriptovaný speedrun, kdy různé části hry hráli různí lidé, přičemž ke zjednodušení ovládání využívali mohutného scriptování (jump spam, duck spam, 180º turn) a využívali tzv. save glitche, pomocí něhož je možné projít skrz některé překážky a dostat se mimo hranice mapy. Nejrychlejší čas nescriptovaného speedrunu jednoho hráče bez využití glitchů činí 26 minut a 30 sekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Might and Magic VI: The Mandate of Heaven

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 29 minut a 55 vteřin bez využití významných glitchů. S využitím významných glitchů se hru podařilo nejrychleji dohrát za 29 vteřin a 600 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Gothic

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 8 minut 19 vteřin a 433 milisekund s využitím glitchů. Bez glitchů se hru podařilo dohrát za 1 hodinu 35 minut 59 vteřin a 710 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Thief: Gold

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 32 minut a 20 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Dishonored 2

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 19 minut a 55 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Prey

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 6 minut a 9 vteřin a v případě pouhého opuštění vesmírné stanice za 3 minuty a 10 vteřin.

Portal

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 14 minut 29 vteřin a 205 milisekund bez využití glitchů. S využitím glitchů se hru podařilo nejrychleji dohrát za 5 minut 54 vteřin a 525 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Batman: Arkham Asylum

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 4 minuty a 5 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Hitman: Blood Money

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 19 minut a 58 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Doom

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 13 minut a 8 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Thief: The Dark Project

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za rovných 26 minut. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Duke Nukem 3D

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 7 minut 44 vteřin a 130 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Beyond Good & Evil

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 34 minut a 1 vteřinu. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Ultima Underworld: The Stygian Abyss

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 16 minut a 33 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Call of Duty

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 29 minut 27 vteřin a 250 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Little Big Adventure 2

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 23 minut a 34 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Mass Effect

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 22 minut a 22 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Call of Duty 4: Modern Warfare

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 33 minut 21 vteřin a 600 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Resident Evil 4

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 30 minut 57 vteřin a 110 milisekund na PC a za 1 hodinu 34 minut a 18 vteřin na konzolích. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Return to Castle Wolfenstein

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 38 minut a 11 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Oddworld: New 'n' Tasty!

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 54 minut a 51 vteřin bez využití významných glitchů. S využitím glitchů se hru podařilo nejrychleji dohrát za 19 minut a 52 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Dragon Age: Origins

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 23 minut a 5 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Metro: Last Light

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 2 hodiny 15 minut 4 vteřiny a 642 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Mafia II

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 2 hodiny 59 minut a 6 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 22 minut a 9 vteřin v preferované kategorii bez tzv. Stablaunch glitche, který by jinak urychlil začátek některých levelů. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Silent Hill 3

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 31 minut a 10 vteřin v preferované kategorii New Game. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Blood

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 12 minut a 41 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Thief: Deadly Shadows

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 55 minut a 18 vteřin bez využití významných glitchů. S využitím glitchů se hru podařilo nejrychleji dohrát za 13 minut a 6 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Wolfenstein: The New Order

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 28 minut a 24 vteřin s využitím glitchů. Bez využití glitchů se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 35 minut a 59 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

StarCraft II: Legacy of the Void

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu a rovných 43 minut. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Psychonauts

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 30 minut a 53 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Prince of Persia

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 12 minut a 20 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.

Doom

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 16 minut 43 vteřin a 260 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.