Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Prince of Persia

82

Zajímavosti

Verze hry

Prince of Persia byl mnohokrát portován i neoficiálně, mimo jiné i na ZX Spectrum (1996) a Commodore 64 (2011).
Prince of Persia vyšel i na Sega CD, kde obsahoval plně nadabované animované intro a závěr. Filmečky jsou v anime stylu.
Verze pro Super Nintendo Entertainment System je oproti ostatním rozšířená. Všechny levely jsou objemnější a delší, a je jich místo tradičních dvanácti hned dvacet. Čas na dohrání hry byl proto zdvojnásoben, na zachránění princezny má hráč dvě hodiny. Hra obsahuje také mimo jiné delší intro a graficky odlišnější typy prostředí.
SNES verze vyšla na západě mírně cenzurovaná, oproti japonské verzi chybí na začátku záběr na prince taženého do mučírny. Nejsou zde také zobrazeny pentagramy na dveřích či na zemi při závěrečném souboji v aréně.

Vývoj

Hra obsahovala svou vlastní proti-kopírovací ochranu, která spočívala v tom, že po zdolání první úrovně jste se dostali do místnosti s jedy. Každá lahvička jedu nad sebou měla nějaké písmeno. K úspěšnému zdolání této ochrany jste museli vypít jedy s písmeny, které byly napsány v manuálu ke hře. Při neúspěchu vás hra přenesla na začátek první úrovně.

Ostatní

Autor hry Jordan Mechner se přes deset let snažil najít původní zdrojový kód hry pro Apple II. Kontaktoval kvůli tomu všechny své bývalé spolupracovníky z Broderbund ale bezvýsledně, až nakonec své pátrání vzdal a kód považoval navždy za ztracený. Jaké bylo ovšem jeho překvapení, když mu jeho otec (shodou okolností autor hudby ke hře) poslal v roce 2012 krabici jeho starých věcí, kterou nalezl zapadlou někde doma v komoře. V krabici totiž byly mimo jiné hledané diskety s tímto zdrojovým kódem. Mechnerovi se dokonce s pomocí přátel zabývajících se "digitální archeologií" podařilo kód z těchto stařičkých disket získat a zveřejnit ho pro všechny zájemce.
Pozice ve hře se dá ukládat kdykoliv pomocí CTRL+G (funguje po dosažení 3. levelu) a nahrávat pomocí CTRL+L - pokud to uděláte na úvodní obrazovce, dostanete se na začátek úrovně, ve které jste hru uložili.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 35 minut a 25 vteřin.
Ovládaní:
šipky - pohyb
Shift - útok (při boji)
šipka nahoru - blokování (při boji)
Shift + šipka doleva nebo doprava - chůze krokem
Ctrl + q - ukončení
Ctrl + g - uložení hry
Ctrl + l - vyvolání hry (funguje pouze na úvodní obrazovce)
Esc - pauza
Ctrl + a - restart úrovně
Ctrl + s - zapnutí / vypnutí zvuku