Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Flame in the Flood

Žánr:
akce > 3rd person akce *
adventura > 3D adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
24.02.2016
Vývojáři:
The Molasses Flood
Oficiální stránky:
http://www.themolassesflood.com/the-flame-…
The Flame in the Flood je roguelike survival hra s adventurními prvky a izometrickou kamerou.

Základní náplní hry je putování náhodně generovanou pustinou Ameriky budoucnosti, kde vás před permanentní smrtí zachrání sběr surovin a obrana před dravci. Při putování čelíte divoké fauně jako jsou hadi, vlci, divoká prasata či medvědi. To ale není jediná hrozba, které se hráč musí postavit. Únava, hypotermie, zranění a infekce jsou jen některé z dalších způsobů, jak v herním světě můžete přijít o život. Jedním z posledních velkých faktorů ovlivňující hru je měnící se počasí. Aby hráč přežil, musí se plížit, klást pasti a v pravou chvíli se schovávat.

Ve hře se ujmete postavy zvané Scout, na jejíchž cestách jí bude společníkem pes jménem Ezop. Ten umí vycítit nebezpečí, ale i hledat zásoby a předměty. Ty ve hře hrají důležitou roli při výrobě různých předmětů pro přežití.

Na hře se podíleli někteří bývalí tvůrci z Irrational Games, stojícího například za sérií Bioshock.

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Roguelike hry příliš nehraji, konceptu permadeath totiž neholduji, svého času si cením víc. Roguelite je však něco jiného, rozumně umístěné checkpointy či jiné způsoby ukládání, které omezí množství ztraceného času při prohře na desítky minut, maximálně hodinu, už nejsou tak tragické a pro běžné hráče se dají zvládnout, The Flame in the Flood naštěstí obsahuje obojí.

Příběh je relativně jednoduchý (tedy hlavní linka), i když je pravda, že jsem to asi moc nepochopil (viz raketa do vesmíru), a quilty obsahující textové pasáže jsem nepochopil už vůbec (takže nemám páru, jestli s vlastním příběhem vlastně souvisí nebo ne). O příběh však v roguelike hrách obvykle příliš nejde.

Herní mechaniky nejsou příliš komplikované a prvek náhody, pro roguelike typický, je zde relativně omezený. Většinou stačí si všechno pořádně rozmyslet a maximálně po několika nezdařených pokusech už je jasné, co v kterou chvíli dělat, a překvapit může prakticky jen nečekaný útok divoké zvěře, ze kterého leckdy není úniku (při vstupu do inventáře se hra nezastaví, takže ani možnost se rychle uzdravit a potom běžet dál není). Samotný survival, tedy starost o jídlo, pití, tělesnou teplotu a tak dále, mi přišel relativně jednoduchý. Při prvním dohraní (loadoval jsem checkpoint opravdu jen když jsem zemřel) jsem měl vor vylepšený na maximum, oblečení natolik dobré, že jsem se o teplotu nemusel starat (pokud zrovna celou noc nepršelo), a inventář tak napráskaný jídlem a pitím, že si myslím, že poslední třetinu hry jsem mohl projet jen po řece a zastavovat jen na to, abych doplnil energii z vlastních zásob.

Technické stránce nemám co vytknout, hra vypadá dobře, styl grafiky se k zasazení hodí, stabilních 60FPS bylo samozřejmostí a ani na žádné výrazné chyby či pády jsem nenarazil.

Pro: Nápad, zpracování, rozumná délka (neomrzí)

Proti: Zvláštní obtížnost

+10+10 / 0