Xzone.cz – Vyhrajte luxusní PlayStation herní koutek v hodnotě 250 000 Kč!
Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Flame in the Flood

79
8 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
adventura > 3D adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
24.02.2016 PCXOne
17.01.2017 PS4
12.10.2017 Switch
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.themolassesflood.com/the-flame-…
The Flame in the Flood je roguelike survival hra s adventurními prvky a izometrickou kamerou.

Základní náplní hry je putování náhodně generovanou pustinou Ameriky budoucnosti, kde vás před permanentní smrtí zachrání sběr surovin a obrana před dravci. Při putování čelíte divoké fauně jako jsou hadi, vlci, divoká prasata či medvědi. To ale není jediná hrozba, které se hráč musí postavit. Únava, hypotermie, zranění a infekce jsou jen některé z dalších způsobů, jak v herním světě můžete přijít o život. Jedním z posledních velkých faktorů ovlivňující hru je měnící se počasí. Aby hráč přežil, musí se plížit, klást pasti a v pravou chvíli se schovávat.

Ve hře se ujmete postavy zvané Scout, na jejíchž cestách jí bude společníkem pes jménem Ezop. Ten umí vycítit nebezpečí, ale i hledat zásoby a předměty. Ty ve hře hrají důležitou roli při výrobě různých předmětů pro přežití.

Na hře se podíleli někteří bývalí tvůrci z Irrational Games, stojícího například za sérií Bioshock.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Roguelike hry příliš nehraji, konceptu permadeath totiž neholduji, svého času si cením víc. Roguelite je však něco jiného, rozumně umístěné checkpointy či jiné způsoby ukládání, které omezí množství ztraceného času při prohře na desítky minut, maximálně hodinu, už nejsou tak tragické a pro běžné hráče se dají zvládnout, The Flame in the Flood naštěstí obsahuje obojí.

Příběh je relativně jednoduchý (tedy hlavní linka), i když je pravda, že jsem to asi moc nepochopil (viz raketa do vesmíru), a quilty obsahující textové pasáže jsem nepochopil už vůbec (takže nemám páru, jestli s vlastním příběhem vlastně souvisí nebo ne). O příběh však v roguelike hrách obvykle příliš nejde.

Herní mechaniky nejsou příliš komplikované a prvek náhody, pro roguelike typický, je zde relativně omezený. Většinou stačí si všechno pořádně rozmyslet a maximálně po několika nezdařených pokusech už je jasné, co v kterou chvíli dělat, a překvapit může prakticky jen nečekaný útok divoké zvěře, ze kterého leckdy není úniku (při vstupu do inventáře se hra nezastaví, takže ani možnost se rychle uzdravit a potom běžet dál není). Samotný survival, tedy starost o jídlo, pití, tělesnou teplotu a tak dále, mi přišel relativně jednoduchý. Při prvním dohraní (loadoval jsem checkpoint opravdu jen když jsem zemřel) jsem měl vor vylepšený na maximum, oblečení natolik dobré, že jsem se o teplotu nemusel starat (pokud zrovna celou noc nepršelo), a inventář tak napráskaný jídlem a pitím, že si myslím, že poslední třetinu hry jsem mohl projet jen po řece a zastavovat jen na to, abych doplnil energii z vlastních zásob.

Technické stránce nemám co vytknout, hra vypadá dobře, styl grafiky se k zasazení hodí, stabilních 60FPS bylo samozřejmostí a ani na žádné výrazné chyby či pády jsem nenarazil.

Pro: Nápad, zpracování, rozumná délka (neomrzí)

Proti: Zvláštní obtížnost

+13+13 / 0
  • PC 90
Tak tohle bylo velmi příjemné překvapení. Survival hry totiž nemusím. Hrál jsem Dont Starve, zkoušel jsem The Forest a ačkoliv jim kvality neupírám, jejich koncept mi nesedl. Ale po dohrání The Solus Project a právě The Flame in the Flood jsem zjistil, že za to nemůžou survival prvky jako takové, ty mohou mé hraní právě příjemně osvěžit, ale složitý a překombinovaný crafting a absence smysluplného cíle.

Zde je cíl jasný: dostat se po rozbouřené řece do poslední bašty lidské civilizace. Znáte tedy svůj úkol a hra vám dává najevo, že někam postupujete. Což je pocit, který mi u Dont Starve hodně chyběl a který, jak to tak vypadá, potřebuji. Dobře odladěný je i crafting, který toho nabízí tak akorát, abyste se v těch možnostech neztratili, ale zároveň nemáte pocit chudosti. Navíc víte všechny recepty již od začátku a není tak nutné před hraním studovat wikinu.

A slovu rougelike nevěnujte v popisu moc pozornost. Jo, když jsem pročítal recenze, tak se ve většině psalo, jak je hra těžká, jak budete furt umírat... a já hru dohraju napoprvé bez jediné smrti. Když jsem se totiž po dohrání pustil ještě do endless módu (což jsem předtím u žádné hry nikdy neudělal btw), zjistil jsem, že je zde nejkritičtějších prvních 10 mil. Pak už máte dostatek jídla a léků, takže i v případě nouze se ze všeho dostanete živý. Tím však nechci říct, že by hra byla lehká, pořád budete mít nedostatek určitého materiálu, ale pokud nebudete zbytečně riskovat, smrt vás potká jen výjimečně.

Hra mi hrozně sedla a byla pro mě až relaxačním zážitkem. Mechaniky bavily, nebylo zde nic moc otravného a já se těšil, až přijdu domů a zase se do hry pustím, což se mi nestalo už hodně dlouho. Velkou zásluhu na tom má i líbivá grafika, ale hlavně naprosto úžasný soundtrack (jakože ten ost je fakt boží a nemůžu dospat až mi přijde z ameriky vinylovka). Fakt mě vždycky nakoplo, když při vyplutí spustila jakákoliv skladba (protože jsou boží všechny). Vlastně jenom kvůli sountracku tento koment píšu, protože jsem měl potřebu se s vámi o tuto informaci podělit.

Shrnutí:
Úžasný soundtrack, který lemuje výborná hra.

A pokud máte zájem, přihazuji i 10 rad pro budoucí hráče:
1. Vždy se snažte mít v raftu zásoby léků. Čaj z pampelišky na otravu, penicilin na infekci, obvazy na škrábance a dlahy na zlomeniny.
2. Na raftu si nejdříve vylepšete kormidlo (rudder), raft se pak lépe řídí a chová se předvídatelněji.
3. Pokud nesháníte vlčí kůže , tak se ostrovům se 2> vlky raději vyhněte. Je to surovinově drahé a ten risk za to nestojí.
4. Medvěda se nebojte. Pokud se k němu nepřiblížíte na dosah, nechá vás na pokoji. Lovte ho ale pouze se třemi nastraženými pastmi a min. 3 šípy. Pokud máte navíc vlky v patách a poběžíte směrem k medvědovi, vlci zaútočí na něj.
5. Vetvičky (saplings) a rákosí (cattails) klidně hromaďte. Jsou základem pro velkou řadu receptů a hlavně pasti.
6. Pokud se prase chystá chargovat (tj. náhle se zastaví a zachrochtá), uhněte do strany. Prase charguje v rovině.
7. Na molu jste v bezpečí. Pokud vás něco nahání, až k molu to nepoběží. Můžete zde tedy v klidu craftovat a tak.
8. Pokud máte syrové maso a sůl, udělejte si raději sušené maso, než vařené. Zasytí sice o trochu míň, ale nekazí se a můžete si tak udělat slušnou zásobu pro horší časy.
9. Pokud si budete vyrábět oblečení, začněte výrobou rukavic, čepice a bot. Stojí méně surovin než kalhoty a kabát, a přesto nabízí úplně stejnou míru ochrany.
Tj. Vlčí čepice (20) + vlčí rukavice (20) = ochrana 40
Vlčí kabát (20) = ochrana jen 20
10. Pokud budete umírat a víte, že to nezachráníte, dejte všechny vzácné a těžko sehnatelné suroviny (jako králičí kožky nebo Raft Schematic) psovi. Inventář psa se totiž přenáší do nové hry. :)
+13+13 / 0