Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Flame in the Flood

77
16 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
adventura > 3D adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
24.02.2016 PCXOne
17.01.2017 PS4
12.10.2017 Switch
Vývojáři:
The Molasses Flood
Oficiální stránky:
http://www.themolassesflood.com/the-flame-…
The Flame in the Flood je roguelike survival hra s adventurními prvky a izometrickou kamerou.

Základní náplní hry je putování náhodně generovanou pustinou Ameriky budoucnosti, kde vás před permanentní smrtí zachrání sběr surovin a obrana před dravci. Při putování čelíte divoké fauně jako jsou hadi, vlci, divoká prasata či medvědi. To ale není jediná hrozba, které se hráč musí postavit. Únava, hypotermie, zranění a infekce jsou jen některé z dalších způsobů, jak v herním světě můžete přijít o život. Jedním z posledních velkých faktorů ovlivňující hru je měnící se počasí. Aby hráč přežil, musí se plížit, klást pasti a v pravou chvíli se schovávat.

Ve hře se ujmete postavy zvané Scout, na jejíchž cestách jí bude společníkem pes jménem Ezop. Ten umí vycítit nebezpečí, ale i hledat zásoby a předměty. Ty ve hře hrají důležitou roli při výrobě různých předmětů pro přežití.

Na hře se podíleli někteří bývalí tvůrci z Irrational Games, stojícího například za sérií Bioshock.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak dohrána hra na lehkou obtížnost. Někdy v budoucnu až bude nálada tak zkusím těžší, všechno mi nakonec přijde fér až na chování voru -…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Tak tohle bylo velmi příjemné překvapení. Survival hry totiž nemusím. Hrál jsem Dont Starve, zkoušel jsem The Forest a ačkoliv jim kvality neupírám, jejich koncept mi nesedl. Ale po dohrání The Solus Project a právě The Flame in the Flood jsem zjistil, že za to nemůžou survival prvky jako takové, ty mohou mé hraní právě příjemně osvěžit, ale složitý a překombinovaný crafting a absence smysluplného cíle.

Zde je cíl jasný: dostat se po rozbouřené řece do poslední bašty lidské civilizace. Znáte tedy svůj úkol a hra vám dává najevo, že někam postupujete. Což je pocit, který mi u Dont Starve hodně chyběl a který, jak to tak vypadá, potřebuji. Dobře odladěný je i crafting, který toho nabízí tak akorát, abyste se v těch možnostech neztratili, ale zároveň nemáte pocit chudosti. Navíc víte všechny recepty již od začátku a není tak nutné před hraním studovat wikinu.

A slovu rougelike nevěnujte v popisu moc pozornost. Jo, když jsem pročítal recenze, tak se ve většině psalo, jak je hra těžká, jak budete furt umírat... a já hru dohraju napoprvé bez jediné smrti. Když jsem se totiž po dohrání pustil ještě do endless módu (což jsem předtím u žádné hry nikdy neudělal btw), zjistil jsem, že je zde nejkritičtějších prvních 10 mil. Pak už máte dostatek jídla a léků, takže i v případě nouze se ze všeho dostanete živý. Tím však nechci říct, že by hra byla lehká, pořád budete mít nedostatek určitého materiálu, ale pokud nebudete zbytečně riskovat, smrt vás potká jen výjimečně.

Hra mi hrozně sedla a byla pro mě až relaxačním zážitkem. Mechaniky bavily, nebylo zde nic moc otravného a já se těšil, až přijdu domů a zase se do hry pustím, což se mi nestalo už hodně dlouho. Velkou zásluhu na tom má i líbivá grafika, ale hlavně naprosto úžasný soundtrack (jakože ten ost je fakt boží a nemůžu dospat až mi přijde z ameriky vinylovka). Fakt mě vždycky nakoplo, když při vyplutí spustila jakákoliv skladba (protože jsou boží všechny). Vlastně jenom kvůli sountracku tento koment píšu, protože jsem měl potřebu se s vámi o tuto informaci podělit.

Shrnutí:
Úžasný soundtrack, který lemuje výborná hra.

A pokud máte zájem, přihazuji i 10 rad pro budoucí hráče:
1. Vždy se snažte mít v raftu zásoby léků. Čaj z pampelišky na otravu, penicilin na infekci, obvazy na škrábance a dlahy na zlomeniny.
2. Na raftu si nejdříve vylepšete kormidlo (rudder), raft se pak lépe řídí a chová se předvídatelněji.
3. Pokud nesháníte vlčí kůže , tak se ostrovům se 2> vlky raději vyhněte. Je to surovinově drahé a ten risk za to nestojí.
4. Medvěda se nebojte. Pokud se k němu nepřiblížíte na dosah, nechá vás na pokoji. Lovte ho ale pouze se třemi nastraženými pastmi a min. 3 šípy. Pokud máte navíc vlky v patách a poběžíte směrem k medvědovi, vlci zaútočí na něj.
5. Vetvičky (saplings) a rákosí (cattails) klidně hromaďte. Jsou základem pro celou řadu receptů a hlavně pasti.
6. Pokud se prase chystá chargovat (tj. náhle se zastaví a zachrochtá), uhněte do strany. Prase charguje v rovině.
7. Na molu jste v bezpečí. Pokud vás něco nahání, až k molu to nepoběží. Můžete zde tedy v klidu craftovat a tak.
8. Pokud máte syrové maso a sůl, udělejte si raději sušené maso, než vařené. Zasytí sice o trochu míň, ale nekazí se a můžete si tak udělat slušnou zásobu na horší časy.
9. Pokud si budete vyrábět oblečení, začněte výrobou rukavic, čepice a bot. Stojí méně surovin než kalhoty a kabát, a přesto nabízí úplně stejnou míru ochrany.
Tj. Vlčí čepice (20) + vlčí rukavice (20) = ochrana 40
Vlčí kabát (20) = ochrana jen 20
10. Pokud budete umírat a víte, že to nezachráníte, dejte všechny vzácné a těžko sehnatelné suroviny (jako králičí kožky nebo Raft Schematic) psovi. Inventář psa se totiž přenáší do nové hry. :)
+18
  • PC 80
Roguelike hry příliš nehraji, konceptu permadeath totiž neholduji, svého času si cením víc. Roguelite je však něco jiného, rozumně umístěné checkpointy či jiné způsoby ukládání, které omezí množství ztraceného času při prohře na desítky minut, maximálně hodinu, už nejsou tak tragické a pro běžné hráče se dají zvládnout, The Flame in the Flood naštěstí obsahuje obojí.

Příběh je relativně jednoduchý (tedy hlavní linka), i když je pravda, že jsem to asi moc nepochopil (viz raketa do vesmíru), a quilty obsahující textové pasáže jsem nepochopil už vůbec (takže nemám páru, jestli s vlastním příběhem vlastně souvisí nebo ne). O příběh však v roguelike hrách obvykle příliš nejde.

Herní mechaniky nejsou příliš komplikované a prvek náhody, pro roguelike typický, je zde relativně omezený. Většinou stačí si všechno pořádně rozmyslet a maximálně po několika nezdařených pokusech už je jasné, co v kterou chvíli dělat, a překvapit může prakticky jen nečekaný útok divoké zvěře, ze kterého leckdy není úniku (při vstupu do inventáře se hra nezastaví, takže ani možnost se rychle uzdravit a potom běžet dál není). Samotný survival, tedy starost o jídlo, pití, tělesnou teplotu a tak dále, mi přišel relativně jednoduchý. Při prvním dohraní (loadoval jsem checkpoint opravdu jen když jsem zemřel) jsem měl vor vylepšený na maximum, oblečení natolik dobré, že jsem se o teplotu nemusel starat (pokud zrovna celou noc nepršelo), a inventář tak napráskaný jídlem a pitím, že si myslím, že poslední třetinu hry jsem mohl projet jen po řece a zastavovat jen na to, abych doplnil energii z vlastních zásob.

Technické stránce nemám co vytknout, hra vypadá dobře, styl grafiky se k zasazení hodí, stabilních 60FPS bylo samozřejmostí a ani na žádné výrazné chyby či pády jsem nenarazil.

Pro: Nápad, zpracování, rozumná délka (neomrzí)

Proti: Zvláštní obtížnost

+15
  • PC 85
Herní výzva 2018 - 5. "Nervy z oceli"

Na survival hry mě moc neužije. Nějak se nemůžu přenést přes to, že před sebou nevidím jasný cíl. A pokud se jedná o kousek, který funguje na bázi serverů, multiplayeru a může se mi stát, že mě kdykoliv kdokoliv během hraní vyruší, tak mě hra drží v tak zvláštním a nepříjemném napětí, že pro mě během chvilky přestane být zábavou. Není to pro mě.

Oblíbila jsem si ty méně typické kousky. A troufám si k nim zařadit i The Flame in the Flood. Ujímáte se role slečny, která společně s psiskem putuje světem. Neputujete pěšky po otevřeném světě, ale na voru. Ten se s každým nárazem ničí a pokud ho v divokých peřejích neuhlídáte a prošvihnete opravu, můžete velice snadno klesnout ke dnu a holčina spolu s ním. A to rozhodně není jediný způsob jak v této hře zemřít.

Na řece čeká několik druhů zastávek. Na některých se nalootíte, případně něco vycraftíte, lovíte, vyspíte se, upravíte vor a pokračujete zase dál. Občas narazíte na nějakou přátelskou tvář, úkol a také na spoustu divokých zvířat, která vám mohou Vaši pouť pěkně znepříjemnit. Znepříjemnit ji můžou i jiné věci. Tak se nezapomeňte pořádně dívat pod nohy.

Je těžké přežít? Ze začátku asi ano. Alespoň já umřela v prvních třech regionech hned několikrát, následně nechala hru uležet a zase se k ní vrátila později. A s každým návratem mi šla o něco lépe. Trvalo mi asi 6 hodin a několik pokusů, než jsem se se hrou pořádně seznámila a sžila. Jak se jednou dostanete na konec a pochopíte veškeré principy, nebudete mít problém projít i survival mód s permanentní smrtí. A pokud Vás repetitivní stránka hry neunudí, můžete zkusit tzv. nekonečný mód a zkusit, kam nejdále doplujete.

Stylizací, hudebním podkresem a konceptem je tahle záležitost celkem originální. Zároveň však můžou prvotní neúspěchy snadno odradit. Stejně tak repetitivnost či potřeba vše řešit jediným konkrétním itemem. Nevím co víc dodat. Do detailů hru rozebírat nechci. Nejzábavnější je právě její objevování. A pokud si nebudete vědět rady, nebojím se, že byste si nenašli nějaké návody pro začátečníky.
PS.: Nenechte se odradit a buďte trpěliví, hra se vám svou zábavností odmění. A i kdyby zabavila jen na hodinku, nebude to na škodu. Hra se dá sehnat všude možně za pár korun.

Pro: Atmosféra, herní doba, hratelnost, hudební podkres, koncept, post-apo svět, psí společník, stylizace, zřejmý postup a cíl

Proti: Možné bugy, kamera, prvotní nepřístupnost, repetitivnost

+14