Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak dohrána hra na lehkou obtížnost. Někdy v budoucnu až bude nálada tak zkusím těžší, všechno mi nakonec přijde fér až na chování voru - tam se člověk zamotá u nějakýho skaliska a prostě se živej od něj nedostane. Aspoň mně se to stalo dvakrát.

Ten poslední region byl otřesný, nepršelo tak čtyři hodiny denně.
Hele největší problém mám s vodou. Mám sice nějakej filtr ale nevím jak ho použít. Jediný zdroj jsou občas studny, kde se můžu jen omezeně napít. Nějaký tip? Umírám asi podesáté žízní.
@BINGMAN (08.05.2017 11:43): Já naprosto chápu jak to myslíš. Jasně definovaný, protože cíl je vlastně ta cesta. Prostě se necháš unášet a ono tě to nese kam potřebuješ. Nemusíš nic hledat, jen se musíš udržet naživu.

A to je právě na tom Ohníčku to krásný, je to zajímavá roadmovie se skvělou muzikou, která ti do toho hraje...
@Bodkin (08.05.2017 11:13): jde mi spíš o to, že tady máš svůj cíl/příběh jasně definovaný už od začátku. Víš, proč se snažíš. V dont starve jsem jen bloudil a nevěděl, cožeto kromě craftingu mám dělat. Ale jak jsem psal, kvality dont starve neupírám, jen ten koncept není pro mě.

Pokud ta hra nějaký cíl má, nedává to dostatečně najevo, a proto neudržela mojí pozornost. Ale bude to pár let, co jsem to hrál naposled.
@BINGMAN (08.05.2017 10:05): DS má ten pocit postupu více orientovaný na vybavení, ale hlavní 'Quest' jde také skrze několik jasně definovaných cílů/bran.

Největší rozdíl je ve spádů a focusu. V Don't Starve můžu klidně půl hodiny bloudit, než najdu dobré místo na ohniště a zdroj surovin na science mašinu, který mi umožní vyrábět zbraně, batohy a jsem na půl cestě k políčkům), kdežto půl hodiny ve Flame budu vždycky už pár kiláků dolů po řece, protože ty zastávky jsou vždy kraťoučké a i když nejnajdeš co potřebuješ, tak můžeš jít dál, protože svůj tábor si nemusíš vystavět ale vezeš si ho sebou...
@BINGMAN (komentář): Pekný komentár.

Flamesom zatiaľ nehral, no to, čo si napísal, že potrebuješ mať pocit postupu - to mi príde ako elementárna požiadavka, a ak to Tebou dva spomínané tituly nemajú, tak sa ani nečudujem, že Ta nebavia hrať.

Soundtrack je pecička :)
Ajaj, Unreal Engine 4! Dvojjadro so zánovnou grafikou sa mi rozžeravilo do červena, na starších kompíkoch si nezahráme. Ale vyzerá to parádne. ^^
Ok a ještě jednu radu týkající se kůží, kožek, kůžiček a předkožek.

Zaječí - Nejdůležitejší ve hře, dělat si z ní oblečení je plýtvání. 2 kožky dají dohromady pack, který zvětší invetory o 4 (až do maxima 28) a jedna kožka je nutní k vytvoření ke Kitu pro zacházení s tužšími kůžemi = vlčí a medvědí ohoz bez toho neušijete.

Kančí - Jde se šít rovnou, na oblečení spíš zbytečná, ale je dobré dát si pár (2-3) kožky na vor pro budoucí potřebu.

Vlčí - jde se jich sehnat značné množství relativně 'snadno' a jde použít jen na oblečení, když je Scout oblečena celý ve vlčím, už není nutné je sebou tahat.

Medvědí - šije se z nich nejkvalitnější vohoz, k ničemu jinému není a sejmout medvěda je docela surovinově náročné.
Ok, dohráno. Trvalo mi to nějakých 57 dní, dohrál jsem to na snazší obtížnost a ten konec byl velmi, velmi příjemný. Takový pocit po dohrání jsem už neměl dlouho.

Uvidíme, jak znovuhratelné to bude v Nekonečném módu.
Já jsem zatím doplul nějakých 16 mil. (14. den)

Ko,em desáté míle, člověk dopluje do určité stanice, kde se dozví, že evakuace je o dalších x kilometrů dál, dostane nový quest a jede se dál.

Řeka se příjemně mění, aktuálně jsem proplul městskou zástavbou.

Co se týče prasat a vlků, není problém je nalákat do pasti a nahamtit tunu kůží. Horší jsou hadi, které potkávám čím dál častěji. Také sem tam objeví člověk jiné přeživší.

Co se týče smrtí a nemocí. Pokud máš obvaz, či šití (tržné rány), dlahu (zlomenina) Případně čas z určité byliny (otrava, jídlem, vodou, či prostředím)

Po těch x mílích už pomalu ani nelootuji, protože na některých ostrůvcích smrdí i 5 vlků, což pro mě nemá smysl.


Já se dostal akorát do třetího sektoru z deseti, takže mi nepřišlo fér psát k tomu nějaký koment, ale větší shrnutí klidně můžu hodit sem.

Plamínek bych klidně zařadil mezi Top surival horrory co jsem hrál. I nadále v nich vede Unreal World a The Long Dark, ale Flame je někde poblíž, protože má docela značnou výhodu. Jeho survival element totiž není po nějaké katastrofě, kdy si člověk musí vybudovat infrastrukturu pro kraftění, a následně roky přežívat, ale je to ten klasičtější (reálnější?) kdy se v případě lokální přírodní katastrofy pokoušíš dostat do civilizace.

Hlavním stavebním kamenem je vor a ten je hned přítomen a funkční, stačí na něj naskočit a vyrazit za dobrodružstvím - a jasnou smrtí. Hra je tímto rozdělena na dvě části. V jedné ovládáš vor, snažíš se ho navigovat po řece plné unášených aut a domů, řece kdy části jsou zběsile prudké a bezmilosti tě rozmlátí o vyčuhující balvany, o to snáze když se snažíš přiblížit k lokacím, které jde olootovat o 'vzácnější' matroš. Pak konečně narazíš na doky, kde se jde zakotvit, vyskočíš na souš a začneš propátrávat okolí.

Přístavů je několik druhů a každý z nich spawnuje jiný druh lootu. Campy mají oheň (a uhlí) a flint pro tvorbu nástrojů a šípů, kostely zase poskytují útočiště, hadry a alkohol, v maríně se jde upgradovat vor a v divočině se jde zase lovit maso a sbírat kmínky a pampelišky.

Craftění je relativně snadné, část věcí jde udělat na koleně, na část věcí je třeba ohniště. Vytvořené nářadí si nosíš sebou, ale na některé z nich potřebuješ workbench, který musíš (asi) najít. Batoh máš relativně omezený, ale jde ho pomalu rozšiřovat až na dvojnásobek pomocí brašniček (dvě králičí kůžky a šitíčko), recepty se ti odemykají hned jakmile najdeš součástky, nepotřebuješ je nikterak hledat. Krom toho má inventář i tvůj vor a malý batůžek i má pes, který tě vlastně donutil k téhle výpravě. V současné době měla hra funny bug, že v psím batohu zůstavaly předměty od minulé mrtvé postavy (třeba to bug není, ta hra je taková mýticky cyklická).

Nebezpečí ti krom utopení na vodě hrozí i na souši, kdy se tam postupem času objevují horší a horší monstra. Králící nejsou nebezpeční, a jsou zdrojem masa a kůžek. Kanci jsou horší mrdky, když se jim dostaneš do revíru, tak tě budou nahánět a chargovat, dokud ti nezlámou všechny kosti v těle a nevykrvácíš. Vlci jsou ještě horší, ty nejde pořádně vymanévrovat a sledují tě mnohem dýl a hlavně v noci, kdy i to pitomé prase spí. A nakonec je tam někde medvěd, kterého jsem ještě díky bohu nepotkal.

Ono je sice možné si udělat luk a šípy, ale až pozdě ve hře, takže netuším, jak jdou predátoři moc ustřílet, ale můžeš si udělat několik druhů pastí, kteří se o ně postarají, sic jsou náročnější na suroviny. Ale oko platí jen na zajíce, na ty větší potřebuješ spike trap, a nebo něco zákeřnějšího.

Dostáváš tam i drobné questíky a za ně odměny, nikdy žádná surovina není jen na jedinou věc, ale jde použít v několika případech a... grind je tady omezený naminimum, což je imo u survivalů vzácné a je to takové příjemné a zábavné a těžké a to i na lehčí obtížnost s checkpointy, jak říkám, nejdál jsem doplul nějakých 6 mil, skoro do třetiny celé trasy a kolikrát jsem chcípnul proto, že jsem si nevšiml prasete, které se nasralo, co že mu lezu do žaludů...