Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Vytvoření vlastního enginu hry trvalo Piranha Bytes dlouhé čtyři roky. Engine byl později použit v modifikované podobě v Gothic II. To jsou jediné dvě hry, kde byl uplatněn.
Moc se to neví, ale měsíc před vydáním se vývojáři rozhodli naslouchat feedbacku od novinářů a zásadně vyladili ovládání - přidali ovládání pomocí myši...

Tvůrci

Po dokončení hry byl tým vývojářů rozdělen na dva samostatné týmy. Jeden měl vyvinou datadisk pro hru a druhý (ve kterém byl Mike Hoge) měl vytvořit prototyp pro jinou hru.

Po ukončení prací na Gothic 1 se náš tým skutečně rozdělil na dvě části. Ta první, kterou jsem vedl já a Alex Brüggemann, měla vyvíjet datadisk pro Gothic, ta druhá, vedená Mikem Hogem, se zabývala úplně novým projektem. Po několika měsících se představenstvo Phenomedia usneslo, že z datadisku pro Gothic 1 bude plnohodnotný Gothic 2. A protože se nový projekt druhé části týmu příliš neuchytil a současně musela být posílena dceřinná značka Phenomedia Mobilescope, rozdalo předsednictvo karty úplně jinak. Nový projekt byl zahozen a tým, co na něm pracoval, začal s Gothicem 2 a tým od datadisku posílil Mobilescope respektive dostal jiné úkoly. KaiRo byl pořád na volné noze a tehdy podporoval nový tým Gothica 2
Bezejmenného hrdinu nadaboval v prvním a druhém díle herec Bradley Lavelle, který však zemřel v roce 2007 (48 let) na infarkt. Zahrál si ve filmech jako Soudce Dredd, Superman 4 či Hellraiser 2. Ve třetím díle již post obsadil Crispin Freeman s velmi podobným hlasem.

Easter eggy

Lze si povšimnout, že vývojáři jsou fanoušky knihy "Stopařův průvodce galaxií". Tzv. Marvin Mode, za jehož pomoci lze vkládat cheaty, umožňuje vložení příkazu "42" (ve Stopařově průvodci je 42 odpovědí na základní otázku života, vesmíru a vůbec), který ruší většinu cheatů. Po jeho zadání se objeví text "What was the question?" Mod se jmenuje stejně, jako robot Marvin, s mozkem o velikosti planety.
Německá verze Gothica má v sobě jednu věc, kterou ostatní jazykové verze neobsahují. Jedná se o koncert skupiny In Extremo ve Starém táboře. Kvůli autorským právům byl v neněmeckých verzích deaktivován, ovšem přes konzoli Marvin módu ho můžete znovu aktivovat. Podrobný návod viz. zdroj.
V průběhu hry můžete na hvězdné obloze pozorovat písmena KSO. Jedná se o odkaz na klan: Kate Rosencrantz's CounterStrike. foto viz. zdroj
Tvůrce hry Mike Hoge přiznal, že Krysokrt je ukradená příšera z prvního dílu Fallout, kde se jmenuje stejně. Zmínil to během streamu s Kaiem Rosenkranzem (Tvůrce soundtracku).

Ostatní

V době vzniku Gothicu, začal vznikat také komiks popisující příběh čtyř ústředních přátel - Lestera, Gorna, Miltena a Diega. Jedná se o graficky velice povedený komiks - fanoušky hry určitě zaujme ztvárnění některých věcí a odlišnosti vůči hře hlavně, že Gomez je tu nakreslen jako extrémní tlusťoch a žádný namakaný bojovník

odkaz ke článku na Gothicz.net - http://www.gothicz.net/serie-gothic/komiks/
Ačkoliv se mágem můžete stát až ve třetí kapitole, je možné kouzlit bez svitků již od první. Postačí navštívit Xardasovu věž a zničit jeho tři strážné golemy. Srdce každého z nich funguje stejně jako magická runa - ohnivé koule, ledového bloku a větrné pěsti. Pro jejich použití se však nemusíte stát mágem, ani se učit magické kruhy.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 2 hodiny, 48 minut a 8 vteřin.

Legendy tvrdí, že magickou bariéru stvořilo 12 mágů. Ve 4. kapitole se od Saturase dozvíte, že všech 12 mágů vedl 13. mág (Xardas). Ale zkoušeli jste někdy spočítat všechny mágy v kolonii?

Mágové ohně

1. Corristo
2. Rodrigez
3. Torrez
4. Damarok
5. Drago
6. Xardas (bývalý člen)

Ano, mezi mágy ohně ještě patří Milten, ten se však stal mágem až po vytvoření bariéry.

Mágové vody

1. Saturas
2. Merdarion
3. Cronos
4. Myxir
5. Riordan
6. Nefarius

Takže mágů, kteří vytvořili bariéru bylo 12! Tato chyba byla následně opravena, ale jistý zaměstnanec Piraní chybu zase přidal.



Už jste si možná všimli cesty, která vede kolem Starého dolu a končí hladkou skálou. Víte, o co se jedná? Ne? Opět se koukněte na intro. Jedná se totiž o vstup do kolonie. Pokud se z tohoto místa podíváte směrem ke Starému táboru, měli byste vidět hrad.

pozn. V intru je hrad vyvýšen, aby byl lépe vynikl.

Vývojáři neměli mnoho času na dokončení Gothicu, a protože cesta nebyla pro příběh důležitá (hrdinu shodili dolů do jezera), dali tam prostě skálu.

Od Saturase se rovněž ve 4. kapitole dozvíte, že mágové se na kruhy ohně a vody rozdělili až po vzniku bariéry. Lež, lež a ještě jednou LEŽ! Už v intru vidíte mága v modré róbě, pravděpodobně Saturase. To je důkaz, že nějaký rozdíl existoval již před bariérou.
V Gothic 2 se na ostrově Khorinis nachází klášter ohnivých mágů, který stojí již stovky let. Bariéra tak stará není.
Mágové tedy byli na kruhy rozděleni již před vznikem bariéry.

I tato chyba byla opravena, ale opět byla jistým zaměstnancem vrácena zpět. A ano, byl to ten stejný zaměstnanec, který zrušil opravu počtu mágů v kolonii (viz. moje předchozí zajímavost). Zaměstnanec byl nakonec propuštěn.
Pakliže sejdete ve Starém dole úplně dolů a dáte se chodbou vlevo od hromady rudy, dostanete se do jeskyně. Zde kromě pár lektvarů a drtiče kamene naleznete malý přístřešek a v něm sud. Do sudu se můžete schovat.