Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Age of Empires II: The Conquerors Expansion

84
235 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
24.08.2000 PC
Vývojáři:
Datadisk pro Age of Empires II: The Age of Kings, povedený druhý díl série real-timeových strategií, nám přináší nové národy (Korejci, Španělé, Hunové, Mayové a Aztékové), jednotky (např. halapartník, husar, orlí válečník, misionář, želví loď, válečný vůz atd.), funkce, technologie, prostředí (sníh, džungle), zvířata (krocan, jaguár, kůň), objekty a vylepšenou AI.

Čtyři nové kampaně mapují osudy velkých dobyvatelů. První kampaň, věnovaná Attilovi, se zabývá vpádem Hunů do Evropy. Druhá kampaň, věnovaná El Cidovi, popisuje boje ve Španělsku, kde se střetávají dvě náboženství - islám a křesťanství. Třetí kampaň, pojmenovaná po posledním aztéckém králi Montezumovi, je zasazená do Mexika, ve kterém se Aztékové brání španělské invazi. Čtvrtá, speciální kampaň, nazvaná Bitvy dobyvatelů, je soubor osmi jednotlivých historických bitev (např. Hastings, Agincourt, Lepanto, Tours).

V multiplayeru přibyly 3 nové módy: King of the Hill (obrana katedrály na kopci ve středu mapy), Wonder race (kdo postaví první Div světa, vyhrává) a Defend of the Wonder (jeden hráč začíná s postaveným Divem světa, který musí ubránit).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Po dohrání Age of Kings, jsem konečně pokořil i rozšíření The Conquerors. Tenhle datadisk přináší do už tak dost obsáhlé hry nové národy, technologie, jednotky, vylepšuje nebo dotahuje některé nedodělky z původní hry a tak celkově posunuje AoE 2 o stupeň výše k dokonalosti. Koho bavil AoK, pro toho by měl být AoC povinnost.

Přiznám se, že v podstatě všechno, co se k téhle hře dá napsat jsem už napsal v komentu k původní hře, takže vypíchnu jenom to, co si zaslouží nějakou zmínku. V první řadě určitě možnost naklikat farmy do zásoby, takže odpadá otravné obnovování pokaždé, když se farma vyčerpá. Z nových národů u mě vedou zcela jednoznačně Španělé (v původní hře to jsou Mongolové). Kampaně mi přišly docela zajímavé, ale svým způsobem i trochu lehčí, už to nebyla taková výzva. Kladně bych určitě zhodnotil i možnost odehrát si některé významné konflikty z dávné historie, které tvoří defakto čtrvrtou kampaň, i když nejde o regulérní tažení, kde na sebe jednotlivé mise navazují. I když trochu větší propracovanost by jim rozhodně neuškodila.

Bez AoC už bych Ejdže 2 asi nehrál :)

Pro: Dotahuje nedodělky z pvůodní hry, nové národy a kampaně.

Proti: Lehčí obtížnost, propracovatnost některých misí mohla být lepší

+16
  • PC 90
Datadisk k AOE II se povedl také na výbornou. Sice nebyl revoluční, ale přinesl opět pořádnou porci zábavy. Nejen nové kampaně, ale i další drobná vylepšení hratelnosti, indiánskou kulturu a další nové národy.
+13
  • PC 90
Datadisky bývaly odjakživa povinností u her od Blizzardu, neboť jen oni byli schopni datadiskem natolik vylepšit, zvelebit a rozšířit původní hru, že si hráč najednou nebyl schopen představit život bez datadisku… The Conqurerors od Ensemble Studios je přesně ten samý případ. The Conquerors patřilo mezi mé nejočekávanější hry, těch 999 Kč mi nebylo v mých 13 letech ani trochu líto a pamatuju, že už demo jsem měl najeté skrz naskrz (dodnes si vybavuji přibližné rozložení té jedné dostupné mapy v trial verzi).

The Conquerors vylepšuje některé herní mechanismy, z nichž nejvíce oceníme možnost přidat více jednotek do výběru a automatické obnovy farem. Nové národy zpestřují už tak jejich širokou škálu, pokouší se dokonce odhalit celou novou „kulturu“ (aztékové, mayové…), do technologického stromu přibyl každé rase unikátní výzkum – herní princip a strategie se v letmém náhledu sice nezměnily, ale možnosti se rozšířily a zpestřily. K dispozici je více možností náhodných map a ty jsou opravdu perfektní. Generátor náhodných map odjakživa představoval obtížný úkol pro programátory videoher, nicméně v Age of Empires II jej kluci dokázali dotáhnout k dokonalosti – mapy jsou vždy skvěle hratelné, férové, příjemné na pohled a bez sebemenších bugů (na rozdíl od Heroes III: Shadow of Death). Drobných změn dostála také vizuální stránka, samozřejmě grafický engine je stejný, ale nyní můžeme hrát na sněhu, na pouštní oáze, místo ovcí můžeme zabíjet krocany a místo průzkumné jízdy vysílat orlí válečníky…

Ačkoli v komentáři k Age of Kings jsem se primárně věnoval multiplayeru (což analogicky platí i pro hru proti počítači), nelze opomenout, že prvotní zábava hry pramení z kampaní! Ty oplývají dobyvatelskými příběhy s pevnými historickými kořeny, mapy kampaně jsou pestré, propracované, zábavné a samozřejmě i nascriptované. Čekají vás tedy i výpravy bez měst, nečekané události, spojenectví s osamělými vesničkami i obrovská obléhání. Zmínit bych chtěl také velké množství amatérských map a kampaní válejících se po všemožných koutech internetu. Map editor v AoE II je uživatelsky přístupný, intuitivní a tak není divu, že fanouškovská základna vytvořila spoustu až překvapivě kvalitních a zábavných map zajišťujících desítky i stovky hodin zábavy.

Již nikdy více Age of Empires II bez The Conquerors!

HW: Minimum: 166 MHZ CPU, 32 MB RAM, 2MB SVGA / Doporučeno: 300 MHZ CPU, 32 MB RAM
+12
  • PC 70
Conquerors Expansion je plnohodnotným datadiskem, který se svou délkou rovná původní hře, což stejně jako u The Age of Kings vede ke stereotypu. Z nových kampaní mě nejvíce zaujala hned ta první za Atilu, ale ostatní tři, a zvláště pak Bitvy dobyvatelů, mě už tak neuchvátily.

Potěšila mě však nová zvířata v čele s krocany, kteří se dají chovat, stejně jako ovce, v centru města. Přibili i jaguáři a koně, jako lovná zvěř, ale bohužel se jejich maso nedá využít. Nové národy a nová prostředí pokrytá sněhem nebo džunglí, se také povedla.

Určitě je dobré, mít Dobyvatelské rozšíření nainstalované spolu s Věkem králů, protože se díky tomu i v původních scénářích navýší populační limit a je možno nastavit obnovování polí pomocí fronty, ale pokud se někdy vrhnu na Age of Empires II znovu, zahraji si jen prvních pět kampaní za Williama Wallace, Johanku z Arku, Saladina, Čingischána a Fridricha I. Barbarossu.

Pro: kampaň za Atilu, krocani, nová zvěř, nové národy, nová prostředí

Proti: po čase stereotyp, ostatní tři kampaně

+11
  • PC 90
AoE 2 je jedna z tých hier, ktoré si zaslúžili datadisk. The Conquerors (ďalej TC) je presne tým, čo považujem za datadisk hodný hrania, či už vďaka novej rozmanitejšej kampani alebo okorenením pôvodnej hry o pár vychytávok. TC nadväzuje na všetky zaužívané prvku AoE 2. Do hry pribudli nové civilizácie a prostredie starého sveta bolo doplnené o prostredie Strednej Ameriky. Zakomponovanie civilizácii Strednej Ameriky do hry bol zaujímavý krok, ale hra sa takto posúva trochu viac v histórii do 16. storočia. Taktiež hranie za Aztékov alebo Mayov neprináša žiadne výhody (aspoň podľa mňa), Indiáni nepoznali jazdu ani pušný prach. No aspoň prichádzajú s novou architektúrou, novým vzhľadom kňazov a orlým bojovníkom ako "slabou" náhradou za jazdu. Taktiež k Indiánom patria aj Španieli, španielski dobyvatelia sú na prvé zdanie zvýhodnení, keďže ich špeciálna jednotka je jazdec s puškou a tým majú pušnoprachovú streleckú jednotku už v Dobe hradov (taktiež janičiari u Turkov). Tvorcovia sa podľa mňa presunuli až príliš vpred, čím väčšina jednotiek už nezodpovedá danej dobe.
Naopak kampaň ma príjemne prekvapila po príbehovej stránke, misie sú variabilnejšie, pričom mnohé obsahujú "skryté" miesta. Každá misia po novom, obsahuje informácie prieskummíkov, čo prispieva k lepšej orientácii na bojovom poli. Dedinčania už "nekrotia" len ovce ale aj moriakov. Taktiež pribudli modely divokých koní a leopardov. Zaujímavé sú taktiež ostávajúce stopy v snehu po prechádzajúcich jednotkách.
Sklamala ma AI protivníka v kampani, kde sa vážne chová zvláštne, v mnohých misiách nepriateľ útočí po jednom, alebo pošle do útoku len obliehacie stroje. AI spojencov nie je na oveľa lepšej úrovni. Možno to bolo myslené pre zjednodušenie hry alebo ako pokus získať si nových priaznivcov nižšou obtiažnosťou. Kampaň je kratšia, obsahuje 3 príbehové kampane (Atilla Hun, El Cid a Montezuma) zložené zo 6 misií a 8 samostatných misií. Kampaň mi zabrala skoro 24 hodín, čo je aj tak slušné. Nechápem prečo, ale taktiež mnohokrát sa mi stávalo, že dedinčania zostali stáť na mieste, kde pôvodne pracovali pričom daná surovina tam stále bola, takže som ich musel neustále strážiť, či robia čo majú, taktiež ďalekonosné katapulty občas po rozložení nespúšťajú paľbu. Tvorcovia si zaslúžia určite poklonu, že podľa obtiažnosti misie je teraz určená max. populácia niekedy aj na 150. Huni majú skvelú vychytávku, že nemusia strácať čas stavbou domov.
Po odohratí samostatnej kórejskej misie som zostal zaskočený, keďže v r. 1598 ste mali objaviť korytnačiu loď, ktorú ste už našli v poslednej misii za Aztékov.
Aj keď má hra svoje nedostatky, nemôžem jej odoprieť jej originálnu kampaň, taktiež hru je najlepšie mať nainštalovanú už len kvôli úpravam pôvodnej hry.

Pro: kampaň, vyšie rozlíšenia, úpravy AoE 2 TAoK

Proti: výpadky AI, historické nezrovnalosti

+9