Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ensemble Studios

Rok vzniku:
1995
Rok zániku:
2008 (po 13 letech)
Země původu:
USA
Oficiální stránky:
http://www.ensemblestudios.com/
Nezávislé herní studio založili dva bratři Tony Goodman a Rick Goodman (jenž působil v pozici Lead Designera a po úspěchu hry Age of Empires se stal jedním z nejuznávanějších vývojářů na světě, leč záhy studio opustil a založil Stainless Steel Studios) spolu s Johnem Boog-Scottem roku 1995 v texaském Dallasu.

Prvním projektem studia byla v roce 1997 RTS Age of Empires, jež započala dlouhou a úspěšnou herní sérií her Age of Empires. Další úspěšnou hrou této firmy byla Age of Mythology a její datadisk Age of Mythology: The Titans.

V roce 2001 firmu koupil Microsoft. Následoval vývoj her jako Star Wars: Galactic Battlegrounds spolu s datadiskem, již zmíněné Age of Mythology a také třetí díl Age of Empires. Dále studio pracovalo na RTS online hře pro konzole s názvem Halo Wars, při vývoji spolupracovalo se společnostmi Bungie Studios a Microsoft Game Studios. S vydáním hry přišla zpráva že studio bude zavřeno a tak se také 29 ledna 2009 mělo stát. Jenže zjištění o konci firmy uniklo už v září 2008, kdy všichni nedůležití zaměstnanci byli propuštěni a zbývající zaměstnanci dostali odměny, aby zůstali a dokončili projekt.

Po rozpadu studia postupně z bývalých zaměstnanců vzniklo sedm samostatných studií, kdy jako první již zmiňovaný Tony Goodman založil Robot Entertainment, kteří se ještě do roku 2010 starali o hru Halo Wars. Dále producent David Rippy a dalších 35 zaměstnanců založili Bonfire Studios, později po koupi firmou Zynga přejmenované na Zynga Dallas. Bratři Paul a David Bettnerovi založili Newtoy, ale poté byly také odkoupeni firmou Zynga a přejmenováni na Zynga With Friends. Dále to jsou Windstorm Studios, Pixelocity Software, Fuzzycube Software a GRL Games.

Dále se po rozpadu spekulovalo, že studio pracovalo na MMO hře Halo, i když míra zapojení studia ve vývoji není známa, ani jak daleko byla hra ve vývoji.

Nejlépe hodnocené hry