Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Star Wars: Galactic Battlegrounds

13.11.2001
74
56 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Star Wars: Galactic Battlegrounds je real-timovou strategií ve stylu Age of Empires.

Engine a vlastně celý herní systém si hra vypůjčuje z Age of Empires II: The Age of Kings a na první pohled byste je od sebe nerozeznali. Tvůrci pro nás přichystali šest "civilizací" inspirovaných původní filmovou trilogií a Epizodou I. Samozřejmě každý národ má svou unikátní jednotku a pozměněný technologický strom. Jednotky jsou víceméně ekvivalenty z Age of Empires II: The Age of Kings. Místo těžkých zbraní kráčející tanky, místo mnichů rytíři Jedi. Nově přibyly i letecké jednotky - stíhače, bombardéry a výsadkové lodě a s tím samozřejmě protiletecké jednotky a věže.

Hru později doplnil datadisk Clone Campaigns, který se věnoval Klonovým Válkám, odehrávajícími se mezi Epizodou II a Epizodou III.


Poslední diskuzní příspěvek

Z tohohle jsem měl velkou radost. Tenkrát velkej fanda hvězdných válek. Ale kampaň jsem nikdy nedohrál. Vždycky jsem hrával jen vlastní hru na co největší mapě proti jednomu nepříteli. :-D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Je nepsaným pravidle, že v první větě komentáře musí zaznít upozornění, že Star Wars - Galactic Battlegrounds je přeskinované Age of Empires II. Podobnost je nezaměnitelná, což znamená dvě věci. Jednak si bere hratelnost originálu, čili míra zábavy je hodně vysoko, a za druhé se málokdo vyvaruje srovnávání.

Galactic Battlegrounds nabízí šest ras, tudíž i šest kampaní. Na výběr jsou Rebelové, Naboo, Obchodní Federace, Wookiové, Gungani a pochopitelně Impérium. Pozdější datadisk pak reflektoval události z Epizody II a přidal na výběr Republiku s Konfederací. Celkových osm kampaní vypadá jako úctyhodný obsah, ale žádná neohromí délkou ani propracovaností. Kampaně v Age of Empires II mi přišly nápaditější a vyváženější. Silnou stránkou je nicméně příběh. Díky němu může být hra zajímavá i pro fanoušky Star Wars neholdující realtime strategiím.

Jednotky se od svých středověkých protějšků téměř neliší. Přibyly letecké jednotky a vše co s nimi souvisí. Jednotlivé složky armády jsou vcelku slušně vyvážené. Ani nejsilnější letka bombardérů nepřežije útok na dvě vzájemně se podporující protiletadlové věže a ani nejsilnější obrněnec na bojišti nepřežije, pokud nemá ochranu proti úderům ze vzduchu. Balanc bohužel nabourává majestátní létající křižník, který svým obřím dostřelem likviduje úplně vše. Určitou vadou na kráse je dynamika leteckých bitev. Souboje stíhaček se vůbec nepodobají scénám známým z filmů. Ve hře stojí X-Wingy a TIE Figtery vedle sebe a likvidují se různobarevnými paprsky. Dá se na to zvyknout a bitvy plné hemžících se jednotek jsou většinou dost hektické, takže bych žádné divoké dogfigty ani neukočíroval. 

Obtížnost není zvolena příliš šťastně. Hra má zbytečně širokou mezeru mezi lehkou a střední obtížností, takže pro diletanta jako já nenabízí nic co by se dalo charakterizovat slovy "příjemná výzva". Na tu nejnižší obtížnost klade nepřítel jen symbolický odpor a bitvy se mění ve frašku. Na lehkou obtížnost nestaví obrané věže ani zdi a je prakticky bezbranný proti útokům ze vzduchu. Není problém obstát na mapě proti sedmi vzájemně se podporujícím protivníkům. Na střední obtížnost už je to skoro nemožné, a občas jsem se zapotil i v početně vyrovnaných scénářích. Další dvě obtížnosti jsou mimo moje schopnosti. 

AI není zrovna inteligentní. Snaží se zahltit mapu obrovským množstvím budov, posbírat zdroje a pak vše převálcovat počtem. Jednotlivé rasy mají svá specifika a dají se mezi nimi vysledovat rozdíly ve strategii, kdy Naboo upřednostňuje ekonomiku a letecké jednotky, Gungani spoléhají na dělostřelectvo a Wookijové na mračno pěších jednotek. Ve výsledku ovšem velký rozdíl není. Nepřítel jde nejkratší cestou k základně a likviduje vše v dohledu. Protivníci používají jen minimum triků a vrcholem taktiky je krytí pěších jednotek protileteckou obranou. Protože snaha počítače pokrýt každý čtvereční centimetr povrchu budovou není úplně marná, je dobývání nepřátelských základen na dlouhé lokte. Nepřítel nemá tolik slušnosti jako jeho kolegové z Command & Conquer, kteří v beznadějné situaci provedli frontální útok zbylých jednotek, a tím zkrátili fázi zdlouhavého ničení neškodných baráčků a nahánění zatoulaných vojáčků, takže konce her jsou pravidelně nudné a ubíjející.

Těžiště zábavy neleží v kampaních, ale ve hrách proti počítači, případně proti lidským protivníkům. Díky tomu že je bojiště procedurálně generované, nabízejí slušnou variabilitu. K dispozici jsou i pevně dané mapy známé z filmů. Paleta možností je široká a umožňuje nastavit téměř každý aspekt hry. V dětství jsem tu strávil nechutné množství času. Dokonce tolik, že jsem si Galactic Battlegrounds zakázal hrát. Spolu s Master of Orion 2 a Transport Tycoon Deluxe je to jediná hra, jíž se podobné cti dostalo. I tak občas neodolám a jednu bitvu si pustím. Pohled na kráčející tanky AT-AT drtící prchající Gungany má v sobě něco vrcholně uspokojivého.

Star Wars - Galactic Battlegrounds se svému slavnému předchůdci pochopitelně nevyrovná. V době vydání byla jejich cena nehorázná, a i jako fanoušek příběhů z daleké galaxie před dávnými časy bych raději doporučil Age of Empires II. Dnes už je to jedno. Cena na GOGu spadla na pět euro, a v akcích tuším pod jedno, takže se nákup bohatě vyplatí.

Pro: prostředí Star Wars, hratelnost, hudba a zvuky, příběh kampaní, chytlavý multiplayer, kráčející tanky AT-AT

Proti: Age of Empires II je ve všem lepší, letecké bitvy nemají dynamiku, příliš silný křižník, velký rozptyl mezi obížnostmi

+20
  • PC 85
''Star Wars strategie postavená na enginu Age of Empires II: The Age of Kings? Tak to si tedy nechám líbit!'' řekl jsem si kdysi dávno jako študent druhého ročníku základní školy a už jsem pelášil přes půl města do prodejny pro originálku. Pěkně drahou, padly na to tenkrát všechny našetřené kačeny, ale tak to prostě bylo. Mělo to svoje kouzlo. A dnes? Třikrát kliknu na myšítko, potvrdím v mobilu karetní transakci a za pár babek mám cokoliv se mi zamane. Hru ale vlastním jen virtuálně. Ee, to není pro mě. Ale to jsem trošku odbočil..

Star Wars: Galactic Battlegrounds si od svého enginového otce vzala naprosto vše, a to myslím jen v dobrém, dokonce i rozvržení ikon v hlavním menu zůstalo stejné. Jediným rozdílem jsou úvodníky k jednotlivým kampaním. Těch je dohromady 6, svojí délkou ani jedna z nich neurazí a zahrajete si za třeba Povstalce, Gungany, Wookiee nebo za samotné Impérium v čele s Darth Vaderem. Star Wars mlsounům mohu ještě doporučit přídavek v podobě datadisku Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns, který hru rošiřuje o události z druhé filmové epizody.

Hratelnost je samozřejmě skvělá, herní principy spočívající v těžbě několika surovin, stavbě základny a následném útoku či obraně prostě nemají chybu. Frakce jsou zde relativně vyvážené, ke klasickým pozemním jednotkám na souši i na vodě přibyly ještě navíc vzdušné posily.

Chybí mi zde snad jen větší důraz na hrdiny/důležité postavy a neuškodily by ani trošičku záživnější kampaně. Jinak nemám co vytknout. 85%.
+17
  • PC 75
Reskin Age of Empires 2, nic jiného to není - ale to nemusí být nutně špatně, otázka morální jak moc je vhodné za reskin chtít plnou cenu hry je teď po desítkách let už zbytečná, a kdo má rád AoE a zároveň Star Wars, ten se u tohohle může slušně pobavit. Ono těch povedených strategií ze SW světa moc není, tady navíc fanouška potěší i slušně rozsáhlá encyklopedie lore.

Jen se musí smířit s tím že bitvy samotné lore moc věrné nejsou - protože tohle pořád jen ten proklatý reskin AoE a jeho mechaniky středověkých bitev. Takže nejsilnější zbraní sci fi světa je tu katapult, nejlepší obranou zeď, a půlka hry je o stavění farem a rubání dřeva. Navíc přibude jen pár leteckých jednotek, z nichž většina do hry celkem zapadá, nejsou nijak přehnaně silné, přidávají k hratelnosti něco navíc - takže to by bylo celé fajn, kdyby mezi ty letecké jednotky nezamíchali i jednotku ultimátní. A tou se všechno trochu posralo.
Ultimátní jednotku mají všechny strany stejnou, a je jí jakýsi těžký battlecruiser který svým výstřelem srovná všechno se zemí. V podstatě letájící hrad s katapultem, a když jich uděláte dvacet, tak projdou mapou jako kombajn polem pšenice. Takže veškerá vybalancovanost jde do háje, a hra se zvrhává o závod o to hodně rychle je namasovat.

I bez něj ale mise v singleplayeru moc dobře promyšlené a vybalancované nejsou, jejich nápaditost je spíš v tom jak vypráví příběh, než že by se daly kvalitou srovnávat s těmi v AoE. Příběh samotný úplně špatný není, SW fans potěší. Ale toho beztak potěší hlavně to že může vyrobit stopadeát stormtrooperů a pak s nimi vyhladit všechnu tu rebelskou chátru.

Příjemné je že hra má dost slušnou fanouškovskou podporu, jsou k ní uživatelské kampaně, mody, dá se snadno hrát ve widescreen na nových strojích a vypadá tak pořád hezky.
+11
  • PC 70
Tak vykradené Age of Empires to jsou, ale není to vůbec na škodu. Jestli se pamatuju, tak tehdy stejně snad nic lepšího nebylo. Ale přece jenom, když říkám, že jako klon AoE II nejsou na škodu, trochu si protiřečím. AoE, to jsou převlečený kámen nůžky papír a s tím se holt nedá nic dělat. Nejvíc jsem se těšil, jak si vymakám Jedi rytíře. A že to nebyla krátká ani levná záležitost. Jak nepříjemný bylo ovšem následný zjištění, že několik, za pář šupů nakoupených bounty hunterů, zlikviduje během chvilky sebenabušenějšího Jediho. Nakonec jsem ale na GB nezanevřel a celkem jsem si oblíbil wookie. Snad proto, že celá jejich technika je svým způsobem okouzlující. Budovy jako takový vratký asymetriký konstrukce obalený plachtama, stroje jak sestavený na smetišti. Teď už bych se k tomu asi nevrátil, ale byla legrace s touhle partičkou neandrtálců drtit nablýskanou imperiální armádu :-)
+8
  • PC 85
Prestoze se jedna o nehorazne vykradene Age of Empires 2, pouze v havu Star Wars, u hry jsem se maximalne bavil. Snad protoze, ze jsem SW fanatik, ale hratelnost tohoto titulu byla proste vystavni. Kampane byly skvele nadesignovane, grafika hezka a detailni a az budete ovladat vlastni AT-AT, ovladne vas pocit majestatnosti.

Pro: Paradni mise, detailni grafika, jsou to Star Wars.

Proti: Az nehorazna vykradacka AoE 2.

+7