Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Age of Mythology: The Titans

30.09.2003
78
138 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Rok po mytologicky založenej stratégií Age Of Mythology došla expanzia, ktorej hlavnými novinkami bola nová frakcia Atlantída (v pôvodnej hre ešte patrila pod Grécko z čoho vyplývalo aj zloženie jednotiek) a zároveň aj obrovskí títáni, ktorých na monitore naozaj nejde prehliadnuť.
S nimi súvisi aj kampaň v ktorej Arkantosov syn postupne niekoľkých titánov musí poraziť. V praxi sa jedná o nielen veľmi silné, ale aj veľmi drahé jednotky, ktoré dokážu v súperovej armáde, prípadne základni napáchať neuveriteľnú paseku.


Poslední diskuzní příspěvek

Skvělý je editor, když se s ním naučíte. Určitě by se vám líbilo pár mých velkých map s několika protivníky.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
„Prostagma?“ 

Další ze série „Age of…“ her a rozhodně moje nejoblíbenější. Strategický prvek hry se sice omezuje víceméně na systém typu kámen-nůžky-papír, ale to mi nikdy moc nevadilo. Hra má krásný spád a nabízí velkou variabilitu při hraní, protože máte k dispozici 4 národy, přičemž každý má 3 hlavní bohy a pak spoustu „pod-bohů“, které si vybíráte při postupu na novou éru. Navíc IMHO i dneska krásně vypadá (hrál jsem původní verzi a nestydím se za to).

Nejraději jsem měl Egypťany s Isis, i když teď jsem si docela oblíbil Řeky a Dia. Naproti tomu Seveřani a Atlanťané mi nikdy k srdci moc nepřirostli.

Mise jsou docela variabilní, najdou se tu také ty, kdy nemůžete stavět. Jak takové typy misí ve strategiích většinou nemám rád, tak tady jsem si je docela užil, jako např. ničení bran Tróje zevnitř nebo útěk z ostrova Kirké. I to dobývání Olympu bylo docela fajn. V datadisku je snad každá mise něčím speciální – tím, co nemůžete stavět, co musíte bránit, kolik času musíte udržet pozice, že nemůžete těžit zlato atd. O variabilitu tedy není vůbec nouze.

Dohrál jsem původní hru i datadisk na normální obtížnost. Klasická AoE byla dost o pohodě a až na poslední dvě mise jsem snad nemusel nahrávat pozici (snad až na misi Unlikely Heroes, kde člověk musí vědět, jak ji správně hrát – ta mě solidně potrápila). Datadisk potom obtížnostně docela přituhl, protože tam už nepřítel útočil pravidelně a nebezpečně a já tak musel být skoro neustále ve střehu (hlavně v 8. misi v datadisku, Cerberus).

Příběh původní hry mi přišel docela dobrý (na strategii), Arkantos byl sympaťák a mít možnost vybojovat si s řeckými hrdiny Trojskou válku je taky cool. Datadisk mě v tomto směru docela zklamal, Kastor byl docela unylý a celá zápletka by se dala vyřešit tím, kdyby si spolu některé postavy jednoduše promluvily… no ale tak co už.

Tahle hra mi dala docela solidní průpravu do mytologie Řecka. Číst si podrobnější informace o mýtických jednotkách a hrdinech mě hodně bavilo a občas jsem díky tomu ve škole patřičně zazářil a některé věci si pamatuju dodnes. A pak že jsou počítačové hry ztráta času, ha!

Herní výzva 2021 - Herní nášup (SC)
+17
  • PC 75
V první řadě mi vadilo, že hra je kratší než sem čekal. 12 misí je prostě málo. Myslel sem, že skončím aspoň tak u 15. Jinak jako datadisk toho moc nového nenabízí, když se vynechá single player a jeho mise, tak sou tu „nový“ pouze Atlantis s pár bohy a navíc sou to jen přemletý řekové, který mi nějak k srdci nepřirostli. Jinak sou tu samozřejmě Titáni, který bohužel potkáte jen v kampani. Ano sou opravdu titánský, ale čekal sem od nich přeci jen trochu víc. Kdyby nebyly v některých misích nesmrtelný, tak jdou zabít celkem snadno, sice budete mít kupu mrtvol, ale titán prostě padne. Mytologické obludy sou prostě bezva. Některý si zamilujute, ať chcete nebo ne, ale opět se to těm novým nepovedlo. Kdyby datadisk nikdy nevyšel, škoda by to nebyla. Samozřejmě, že si hru užijete, ale je to prostě jen na zabití krátké doby.

Pro: titáni, prodloužení hrací doby

Proti: titáni, nic zásadně nového, krátké

+14
  • PC 75
Hra, která už ve své původní reinkarnaci sází hodně na zábavu a málo (vůbec?) na strategii. Vadí, nevadí? Nechám na vás. U mě dobrý...

Jde o datadisk, takže tu samozřejmě jsou nějaké nové jednotky. Ok, poprvé si nějaké vyrobíte, aby řeč nestála, omrknete jejich pohyb, u mýtických kousků zase jejich "kousky", ale jako u základu AoM, ani tady moc variability nepotřebujete. Hrdinové, nějaká jízda, obléhací zbraně (před chvilkou jsem to dohrál, ale za hratelnou stranu, tedy Atlantiďany, si uvědomuji jen tankové plamenomety - jak ze skicáře Leonarda da Vinci). Už je to nějaká doba, takže přesně si to nevybavuji, ale také si peasanti Atlantidy vodili oslíky a shromažďovali suroviny za pochodu? Pokud ano, tak chválím znovu...

Drtivá většina misí (celkem 12) se tedy týká Atlantidy, dvě si zahrajete za Egypt (tady jsou peasanti klasického střihu) a jednu za seveřany (tady je zas pojízdný vůz jako skladiště - taky dobrý nápad). Jak už jsem řekl, hra je orientovaná na zábavné momenty a strategii moc neřeší. V pár kolech naháníte uprchlé Titány, s tím že na jejich "bosse" Kronose dojde v posledním levelu. Tady nakonec dostane na budku od bohyně země Gaie (něco jako přerostlá tarzanice nebo Poison Ivy coby v playboyovém vydání v rostlinných bikinách) a jde zase prdět do Tartaru. Game Over.

Hru provází chatrný děj a in-game animace, kde to pseudo 3D vypadá ještě o trochu víc škatulózně než ve hře a všechny jednotky v těchto scénách vypadají jak umírněné kubické kompozice na útěku. Ve hře vše vypadá o trochu (dost) líp.

Jako poslední plusový argument uvádím toto: Těžká hra není, zábavná opravdu celkem ano (přemisťování chrámů na kopečky, přenášení jednotek přes řeku pomocí velkých opeřenců s přepravními stany v pařátech, zmražování pochodu Titána, souboj Kronos vs Gaia na K.O., možnost utvořit si jednotku z mytologických robotů, kteří se můžou sami opravovat ještě i nějaký čas po úplném rozpadu, atd.).

Pro: RTS zábava, postup hrou neškube nervami

Proti: kostrbaté in-game animace, chatrná dějová stránka

+14
  • PC 75
Len pre vyvrátenie akéhosi podivného mýtu, že AoM: Titans priniesol málo zmien oproti Conquerors som sa rozhodol napísať rozpis nových "fíčur" v AoM the Titans:
-- 12 nových božstiev (3 major gods, 9 minor gods) - každé božstvo má vlastný set abilít, bonusov, techov, unikátnu jednotku a unikátny wonder (ekvivalent národa v AoE);
-- 27 nových jednotiek - nie len iné názvy, ale aj nové grafické skiny; 18 patrí k novému národu Atlantída a 9 je rozdelených po 3 pre zvyšné tri národy, ktoré už v hre boli;
-- 21 nových budov - nové grafické assety, 18 pre nový národ a 3 nové pre už existujúce;
-- 61 nových techov - po troch pre každé minibožstvo + 25 nových pre Antlantídu;
-- 1 nové victory condition pre ako single player tak aj multiplayer;
-- 1 nový spôsob získavania favor;
-- 15 scenárov (každé na 1-4 hodiny);
-- 19 nových máp;

AoE: Conquerors:
-- 5 národov - každý národ využíva 90% predošlých grafických assetov jednotiek. K tomu má jednu unikátnu jednotku (kórejci a oba indiánske národy po dvoch). Každý národ má set abilít a nový unikátny tech;
-- 3 nové jednotky pre všetky národy - nový tier pre pikemana (halbardier) a light cavalry (hussar) a saboteur. (spolu teda 10 nových jednotiek oproti 27 v AoM: Titans);
-- 7 nových techov (rovnaké pre všetky národy);
-- 15 nových budov s grafickými assetmi (pre oba indiánske národy);
-- 1 nová schopnosť obnoviteľných fariem pre všetky národy;
-- 24 nových scenárov;
-- 8 nových máp;

Môžme polemizovať, čo stálo viac "man hours" kedže samozrejme nascriptovať scenário zaberie viac času ako vytvoriť nový tech, pričom nie každé scenário trvá rovnako dlho (tie v AoM sú preukázateľne dlhšie). Ale tvrdiť, že Titans prináša toho menej, alebo že Ensemble to nejak odflákli je podľa mňa dosť nefér.
+13
  • PC 70
Age of mythology považuji snad za nejlepší strategii co jsem hrál , takže jsem měl ohledně datadisku velká očekávání. čekal jsem ale asi příliš. Datadisk obohatí původní hru
o novou kampaň,národ a jak vyplívá z názvu také titány. To už je celkem slušná porce nového obsahu. Ale nejsem si jistý jestli stojí za to.
Začneme tím hlavním tedy novou kampaní ta je o poznání kratší než ta původní obsahuje pouze 13 misí, z čehož by člověk mohl usoudit že je krátká, což je pravda. Příbšh už mi nepřišel tak poutavý jako v původní kampani , hlavní postava nesimpatická , mise o poznání jednoduší a závěr až příliš jednoduchý.I tak ale byly některé mise s titány zajímavé.
Nový národ , kterým jsou atlťané mě také příliš neoslovil. Největší podíl na tom má asi to , že ostatní národy mají určitý reálný základ , (až na mýtické jednotky). ALe atlantský národ ne. Celkově působí dost nesourodě a jakoby míchal několik různých kultur. Hlavně murmilo (základní pěšák) mi připadal dost podezřele a připomínal gladiátora. také mám pocit že jsou atlanťané dost zvýdoňovaní.např.: vesničan co nemusí nikam chodit , možnost použít božské síly vícekrát... Ale abych si pořád jen nestěžoval tak zase mají zajímavé mýtické jednotky (v podstatě všechny).
No a co titáni. Z těch se nakonec vyklubalo snad největší zklamání. kromě rozdílného modelu je totiž každý naprosto identický. A je tak nakonec jedno jestli máte obřího tříhlavého psa nebo orla , protože ve výsleku se nijak neliší. Zase je ovšem jistým plus vyváženost v multiplayeru.
Takže ve výsleku se jedná o rozšíření , které sice neurazí , ale vlastně bych ho mít nemusel a necítil bych se nijak zvlášť ochuzen.

Pro: pro fanouška stále pár hodin zábavy navíc , pár zajímavých misí , atlantské mýtické jednotky

Proti: Titáni mohli být mnohem zábavnější , krátká kampaň , nížší obtížnost

+7