Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Age of Mythology

82
320 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.10.2002 PC
Vývojáři:
Age of Mythology je hrou, ktorá stojí na základoch vybudovaných sériou Age Of Empires a v dobe svojho vydania sa stala ich mytologicky založeným duchovným nástupcom. Princíp hry je teda takmer rovnaký, najväčšiou zmenou sú bájne jednotky starovekých bytostí ako napríklad kyklop, trol alebo fénix. Ich získavanie súvisí s novou "surovinou" - priazeň bohov. Každá z troch frakcií túto surovinu získava diametrálne odlišným spôsobom. Vikingovia zabíjaním nepriateľov, gréci modlením sa pri chráme a egypťania stavaním posvätných obeliskov.

Singleplayer kampaňou nás bude sprevádzať hrdina z Atlantídy Arkantos, po ceste však občas stretneme aj iných hrdinov ako napríklad Ajax či Odyseus. Začneme v ďalekej Atlantíde a postupne sa pozrieme na Trójsku vojnu, do Egypta, alebo ďalekých nehostinných severských krajín.

Příběh AoM pokračuje v datadisku Age of Mythology: The Titans a ve volně šiřitelném rozšíření The Golden Gift.


Poslední diskuzní příspěvek

[přesunuto z komentářů] Age of Mythology a Age of Empires 2, co dodat, klasika, jak má být!

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Určite každý z vás pozná výbornú RTS Age of Empires. Ako už názov nasvedčuje hry sú veľmi podobné (vyrába ich ten istý výrobca Ensemble Studio). V oboch budujete základne, vytvárate vojakov, ťažíte suroviny a bojujete s ostatnými súpermi. Hlavný rozdiel medzi nimi sú hratelné národy a jednotky. Zatiaľ čo v AoE máte klasických vojakov, tak v AoM sa vám pod ruku dostanú mýtícké bytosti. Na výber máte 3 národy Grékov, Egypťanov a Severanov. Každý národ je iný, každý má svoje výhody a nevýhody. Sami zistíte, ktorý vám najviac sedí. Ďalším dôležitým aspektom je priazeň bohov. Získavate ju modlením, stavbou monumentou... Bohovia vám za odmenu poskytnú zvláštne sily. Sú to napríklad blesk, zemetrasenie alebo vyvolanie draka. Na likvidáciu protivníkov môžete používať už vyššie spomenuté mýtické bytosti (Kyklop, Hydra, Fénix, Troll..), ktoré budú jadrom vašej armády. Nebudete môcť používať všetky naraz. Každý národ má svoje vlastné, rovnako ako každý boh. Kampaň vás prevedie všetkými národmi tak si sami vyberiete, čo vám najviac vyhovuje.
Táto hra vás zabaví na dlhé hodiny. Pre mňa jedna z najlepších RTS vôbec. Môžem vám ju vrele odporučiť.

Pro: hratelnosť, mýtické jednotky, rozdielne národy, kampaň, božské sily

Proti: bugy, trochu malý populačný limit

+30
  • PC 75
Ze čtyř nabízených stupňů obtížnosti zvolil jsem druhý nejtěžší a hru bez problémů dohrál během práce v kanclu, přesto u pozdějších misí nedoporučuji po startu nějak zbytečně otálet a váhat. Systém hry bych popsal jako naprosto klasický v oblasti RTS (těžba surovin, výstavba, vylepšení), zasazení příběhu do mytologických reálií celé snažení samozřejmě zatraktivňuje. Vedení kampaně jedním stabilním hrdinou skze tři různé národy, mající svá specifika (ale zase ne nějak zásadní), mi sedlo víceméně dokonale a jednoduchý příběh mne dokázal vtáhnout. Animace v herním enginu doprovází každé kolo, originální dabing je slušný, stejně tak i hudební doprovod.

Pro: intuitivní ovládání, hratelnost, mytologie, možnost volby ve věci uctívání bohů, syn Osirise

Proti: celé tažení si v podstatě vystačíte s mytologyckými jednotkami a katapulty

+22
  • PC 95
Moje nejoblíbenější rea-ltime strategie. A podle mně lepší než Age of Empires. Líbí se mi zasazení do starověku.Líbí se mi rozhodování mezi jednotlivými bohy.Mýtické jednotky jsou všechny zajímavé a hru dělají zajímavější.Kampaň je dobrá, na začátku docela nudná.Ale postupně se rozjede,příběh začne být zajímavější a opravdu chytlavý. Kampaň je dost dlouhá (32 misí) a vydrží na dlouho.Všechny tři civilizace jsou zajímavé a za každou se hraje jinak.(Jen za seveřany se mi nehrálo moc dobře,nelíbil se mi jejich způsob získávání přízně.)Líbí se mi tržiště , pomocí kterého můžete vyměňovat suroviny,například ve Warcraftu III mi něco takového chybělo.Ještě musím zmínit hudbu , která mi připadala skvělá. Hra je skvělá,jen grafika už není nic moc a taky je škoda,že se nedá hrát v multiplayeru. Moje hodnocení je možná o něco vyšší protože mám rád řecké pověsti a mytologii.

Pro: mytologie,jednotky mýtů,dobrá kampaň,hudba,božské síly,velké možnosti nastavení obtížnosti,přiložený editor

Proti: získávání přízně u vikingů

+20
  • PC 100
Na úvod bych rád řekl že AoM byla moje první strategie co jsem kdy hrál.. (nebo co si aspoň pomatuju). A i kdyby jste tomu nevěřili, tak mi dala do života neuvěřitelnou informační hodnotu. Díky téhle hře jsem v hodinách dějepisu perlil, jak o bozích Poseidon, Zeus,Hádes, tak i o Isis, nebo Ra, kdy jsem znal nejen jméno a vlastnosti, ale pomalu celý životopis. Dále jsem si odnesl celou řadu kříženců a mythologických postav jako je minotaur, kentaur, kyklop, chiméra a spousta dalších. Prostě tato hra vám jako takový bonus dá informace, které by jste se později učili nebo je prostě hezké je znát :)

Začneme od podlahy..né počkat od oblohy - Bohové
K mytologické době neodmyslitelně patří bohové, které lidé od pradávna uctívali a věřili, že pokud budou pravidelně přinášet oběti a dělat pro bohy svatyně, bohové se zavděčí věcmi jako : bohatá úroda, déšť, krásný posmrtný život anebo ženská plodnost a přírodní krása.
Ale zpátky ke hře, tohle není referát do školy.

Každý bůh v AoM zastupuje nějakou vlastnost, věc nebo lokaci
Hlavní bůh Zeus který vládne na hoře Olymp, (vládne zemi a obloze) má dva bratry - Poseidon(moře) a Hádes(podsvětí[myšleno jako země mrtvých a zatracení, ne jako jeskyně atd.]) Tito tři vládnou Řekům. Pak je tady spousta vedlejších bohů. Na stejném principu je udělán Egypt a Vikingové.

Tito bohové mají určitou moc, každý bůh má jednu, a doprovodné bonusy. Bohy si postupně hráč volí a získává jejich moc a bonusy s tím spojené.

AoM má 3 národy
Které se dělí na Řeky, Egypťany a Vikingy (ke konci Atlanťané)
Káždý národ má své vlastní bohy, jednotky a budovy.
Postupem ve hře přejdeme přes všechny národy.

Budov je zde opravdu hodně a jsou opravdu krásně udělané(né jako s dovolením dnešní starcraft) když budete kreativní můžete si nadělat celé komplexy.

To samé platí u jednotek. Na výběr máme několik desítek druhů vojáků a tak si můžeme vytvořit legie ze všeho co je po ruce.

Tahákem každého útoku musí být přece nějaká mýtická postava spolu s hrdinou a, že těch taky nebudeme mít málo, a chrám bude přetékat jak úctou tak všema potvorama.

Jinak AoM jede klasiku - dřevo, zlato, jídlo (úcta nebo jak se tomu říká, abychom si mohli udělat ty mytologické potvory). Takže jak se objeví mapa tak pošlete dva chlupáče aby rubali doly v Ostravě, dva aby sekali deštné pralesy a 1 aby šel trhat ovoce.Takže za chvilku budete s 20poddanými prosperovat jak Německo s grupen sexem.

Děj je tady zajímavý a možná trochu zdlouhavý ale mě mise bavili, a na druhou stranu, co chcete vymyslet na mýtické téma.

Grafika je zde příjemná a neurazí.

Je i oficiální datadisk ale ten opravdu rád nemám - zbytečnost.

AoM je pro mě prostě srdeční záležitost a nikdy neopustí top jedničku na mojí pomyslné stupnici pro strategie.

Pro: Příjemně udělané grafické prostředí, hudba, kecy lidí na které kliknete(já některé nezapomněl do dnes), Mnoho věcí zapadá do skutečných ''dějin'', vše ostatní

Proti: Pro někoho zdlouhavý děj, Někdy je jen na vůli bohů jestli vyhrajete/prohrajete :D

+17
  • PC 85
RTS, která těží z toho dobrého, co přinesl první a druhý díl Age of Empires a samozřejmě přináší některé nové prvky, to ani nemohlo dopadnout špatně. Koncept hry je v podstatě nezměněný a jediným významnějším prvkem, který mění hratelnost je systém hrdinů, různých mýtických příšer a božských sil. Bez toho by to byly jen Age of Empires ve 3D. Jelikož jsem odkojený dlouholetým hraním právě AoE2, tak jsem si musel chvíli zvykat, ale brzy mi všechno přešlo do krve a po pár misích jsem tu byl jako doma.

Jestli něco charakterizuje AoM, tak je to snadná přístupnost a absence chyb. Tahle hra se prostě hraje hrozně dobře, obtížnost není ani na vyšší stupně nijak extrémní a vše jde tak nějak skoro samo. Převedením do 3D sice podle mě trochu utrpěla přehlednost (ocenil bych rozhodně možnost většího odzoomování) a celkový vzhled hry, doba vzniku v roce 2002 se nazapře. Ani jsem nevyužíval rotaci mapy, protože jsem s v tom pak ztrácel, na druhou stranu, vše vypadá docela roztomile a mírně komiksově, i když infantilnosti některých dílů Settlerů to rozhodně nedosahuje.

Age of Mythology je velmi dobrou strategií, kterou bych určitě za sebe doporučil, já si jdu dát ještě přídavek The Titans :)

Pro: Poctivá RTS, která staví na Age of Empires 1+2, absence chyb, hrdinové a mýtické potvůrky

Proti: 3D které vypadá trochu chudě a ubírá na přehlednosti

+15