- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano
Age of Mythology je hrou, ktorá stojí na základoch vybudovaných sériou Age Of Empires a v dobe svojho vydania sa stala ich mytologicky založeným duchovným nástupcom. Princíp hry je teda takmer rovnaký, najväčšiou zmenou sú bájne jednotky starovekých bytostí ako napríklad kyklop, trol alebo fénix. Ich získavanie súvisí s novou "surovinou" - priazeň bohov. Každá z troch frakcií túto surovinu získava diametrálne odlišným spôsobom. Vikingovia zabíjaním nepriateľov, gréci modlením sa pri chráme a egypťania stavaním posvätných obeliskov.
Singleplayer kampaňou nás bude sprevádzať hrdina z Atlantídy Arkantos, po ceste však občas stretneme aj iných hrdinov ako napríklad Ajax či Odyseus. Začneme v ďalekej Atlantíde a postupne sa pozrieme na Trójsku vojnu, do Egypta, alebo ďalekých nehostinných severských krajín.
Příběh AoM pokračuje v datadisku Age of Mythology: The Titans a ve volně šiřitelném rozšíření The Golden Gift.
Singleplayer kampaňou nás bude sprevádzať hrdina z Atlantídy Arkantos, po ceste však občas stretneme aj iných hrdinov ako napríklad Ajax či Odyseus. Začneme v ďalekej Atlantíde a postupne sa pozrieme na Trójsku vojnu, do Egypta, alebo ďalekých nehostinných severských krajín.
Příběh AoM pokračuje v datadisku Age of Mythology: The Titans a ve volně šiřitelném rozšíření The Golden Gift.
Poslední diskuzní příspěvek
@veselykralicek (28.08.2024 20:43): Právě jsem přidal Retold do DH. Třeba budeš rychlejší než ostatní a doplníš odkaz na recenzi třeba tam :D
Nejlépe hodnocené komentáře
Určite každý z vás pozná výbornú RTS Age of Empires. Ako už názov nasvedčuje hry sú veľmi podobné (vyrába ich ten istý výrobca Ensemble Studio). V oboch budujete základne, vytvárate vojakov, ťažíte suroviny a bojujete s ostatnými súpermi. Hlavný rozdiel medzi nimi sú hratelné národy a jednotky. Zatiaľ čo v AoE máte klasických vojakov, tak v AoM sa vám pod ruku dostanú mýtícké bytosti. Na výber máte 3 národy Grékov, Egypťanov a Severanov. Každý národ je iný, každý má svoje výhody a nevýhody. Sami zistíte, ktorý vám najviac sedí. Ďalším dôležitým aspektom je priazeň bohov. Získavate ju modlením, stavbou monumentou... Bohovia vám za odmenu poskytnú zvláštne sily. Sú to napríklad blesk, zemetrasenie alebo vyvolanie draka. Na likvidáciu protivníkov môžete používať už vyššie spomenuté mýtické bytosti (Kyklop, Hydra, Fénix, Troll..), ktoré budú jadrom vašej armády. Nebudete môcť používať všetky naraz. Každý národ má svoje vlastné, rovnako ako každý boh. Kampaň vás prevedie všetkými národmi tak si sami vyberiete, čo vám najviac vyhovuje.
Táto hra vás zabaví na dlhé hodiny. Pre mňa jedna z najlepších RTS vôbec. Môžem vám ju vrele odporučiť.
Táto hra vás zabaví na dlhé hodiny. Pre mňa jedna z najlepších RTS vôbec. Môžem vám ju vrele odporučiť.
Ze čtyř nabízených stupňů obtížnosti zvolil jsem druhý nejtěžší a hru bez problémů dohrál během práce v kanclu, přesto u pozdějších misí nedoporučuji po startu nějak zbytečně otálet a váhat. Systém hry bych popsal jako naprosto klasický v oblasti RTS (těžba surovin, výstavba, vylepšení), zasazení příběhu do mytologických reálií celé snažení samozřejmě zatraktivňuje. Vedení kampaně jedním stabilním hrdinou skze tři různé národy, mající svá specifika (ale zase ne nějak zásadní), mi sedlo víceméně dokonale a jednoduchý příběh mne dokázal vtáhnout. Animace v herním enginu doprovází každé kolo, originální dabing je slušný, stejně tak i hudební doprovod.
Pro: intuitivní ovládání, hratelnost, mytologie, možnost volby ve věci uctívání bohů, syn Osirise
Proti: celé tažení si v podstatě vystačíte s mytologyckými jednotkami a katapulty
Na úvod bych rád řekl že AoM byla moje první strategie co jsem kdy hrál.. (nebo co si aspoň pomatuju). A i kdyby jste tomu nevěřili, tak mi dala do života neuvěřitelnou informační hodnotu. Díky téhle hře jsem v hodinách dějepisu perlil, jak o bozích Poseidon, Zeus,Hádes, tak i o Isis, nebo Ra, kdy jsem znal nejen jméno a vlastnosti, ale pomalu celý životopis. Dále jsem si odnesl celou řadu kříženců a mythologických postav jako je minotaur, kentaur, kyklop, chiméra a spousta dalších. Prostě tato hra vám jako takový bonus dá informace, které by jste se později učili nebo je prostě hezké je znát :)
Začneme od podlahy..né počkat od oblohy - Bohové
K mytologické době neodmyslitelně patří bohové, které lidé od pradávna uctívali a věřili, že pokud budou pravidelně přinášet oběti a dělat pro bohy svatyně, bohové se zavděčí věcmi jako : bohatá úroda, déšť, krásný posmrtný život anebo ženská plodnost a přírodní krása.
Ale zpátky ke hře, tohle není referát do školy.
Každý bůh v AoM zastupuje nějakou vlastnost, věc nebo lokaci
Hlavní bůh Zeus který vládne na hoře Olymp, (vládne zemi a obloze) má dva bratry - Poseidon(moře) a Hádes(podsvětí[myšleno jako země mrtvých a zatracení, ne jako jeskyně atd.]) Tito tři vládnou Řekům. Pak je tady spousta vedlejších bohů. Na stejném principu je udělán Egypt a Vikingové.
Tito bohové mají určitou moc, každý bůh má jednu, a doprovodné bonusy. Bohy si postupně hráč volí a získává jejich moc a bonusy s tím spojené.
AoM má 3 národy
Které se dělí na Řeky, Egypťany a Vikingy (ke konci Atlanťané)
Káždý národ má své vlastní bohy, jednotky a budovy.
Postupem ve hře přejdeme přes všechny národy.
Budov je zde opravdu hodně a jsou opravdu krásně udělané(né jako s dovolením dnešní starcraft) když budete kreativní můžete si nadělat celé komplexy.
To samé platí u jednotek. Na výběr máme několik desítek druhů vojáků a tak si můžeme vytvořit legie ze všeho co je po ruce.
Tahákem každého útoku musí být přece nějaká mýtická postava spolu s hrdinou a, že těch taky nebudeme mít málo, a chrám bude přetékat jak úctou tak všema potvorama.
Jinak AoM jede klasiku - dřevo, zlato, jídlo (úcta nebo jak se tomu říká, abychom si mohli udělat ty mytologické potvory). Takže jak se objeví mapa tak pošlete dva chlupáče aby rubali doly v Ostravě, dva aby sekali deštné pralesy a 1 aby šel trhat ovoce.Takže za chvilku budete s 20poddanými prosperovat jak Německo s grupen sexem.
Děj je tady zajímavý a možná trochu zdlouhavý ale mě mise bavili, a na druhou stranu, co chcete vymyslet na mýtické téma.
Grafika je zde příjemná a neurazí.
Je i oficiální datadisk ale ten opravdu rád nemám - zbytečnost.
AoM je pro mě prostě srdeční záležitost a nikdy neopustí top jedničku na mojí pomyslné stupnici pro strategie.
Začneme od podlahy..né počkat od oblohy - Bohové
K mytologické době neodmyslitelně patří bohové, které lidé od pradávna uctívali a věřili, že pokud budou pravidelně přinášet oběti a dělat pro bohy svatyně, bohové se zavděčí věcmi jako : bohatá úroda, déšť, krásný posmrtný život anebo ženská plodnost a přírodní krása.
Ale zpátky ke hře, tohle není referát do školy.
Každý bůh v AoM zastupuje nějakou vlastnost, věc nebo lokaci
Hlavní bůh Zeus který vládne na hoře Olymp, (vládne zemi a obloze) má dva bratry - Poseidon(moře) a Hádes(podsvětí[myšleno jako země mrtvých a zatracení, ne jako jeskyně atd.]) Tito tři vládnou Řekům. Pak je tady spousta vedlejších bohů. Na stejném principu je udělán Egypt a Vikingové.
Tito bohové mají určitou moc, každý bůh má jednu, a doprovodné bonusy. Bohy si postupně hráč volí a získává jejich moc a bonusy s tím spojené.
AoM má 3 národy
Které se dělí na Řeky, Egypťany a Vikingy (ke konci Atlanťané)
Káždý národ má své vlastní bohy, jednotky a budovy.
Postupem ve hře přejdeme přes všechny národy.
Budov je zde opravdu hodně a jsou opravdu krásně udělané(né jako s dovolením dnešní starcraft) když budete kreativní můžete si nadělat celé komplexy.
To samé platí u jednotek. Na výběr máme několik desítek druhů vojáků a tak si můžeme vytvořit legie ze všeho co je po ruce.
Tahákem každého útoku musí být přece nějaká mýtická postava spolu s hrdinou a, že těch taky nebudeme mít málo, a chrám bude přetékat jak úctou tak všema potvorama.
Jinak AoM jede klasiku - dřevo, zlato, jídlo (úcta nebo jak se tomu říká, abychom si mohli udělat ty mytologické potvory). Takže jak se objeví mapa tak pošlete dva chlupáče aby rubali doly v Ostravě, dva aby sekali deštné pralesy a 1 aby šel trhat ovoce.Takže za chvilku budete s 20poddanými prosperovat jak Německo s grupen sexem.
Děj je tady zajímavý a možná trochu zdlouhavý ale mě mise bavili, a na druhou stranu, co chcete vymyslet na mýtické téma.
Grafika je zde příjemná a neurazí.
Je i oficiální datadisk ale ten opravdu rád nemám - zbytečnost.
AoM je pro mě prostě srdeční záležitost a nikdy neopustí top jedničku na mojí pomyslné stupnici pro strategie.
Pro: Příjemně udělané grafické prostředí, hudba, kecy lidí na které kliknete(já některé nezapomněl do dnes), Mnoho věcí zapadá do skutečných ''dějin'', vše ostatní
Proti: Pro někoho zdlouhavý děj, Někdy je jen na vůli bohů jestli vyhrajete/prohrajete :D
Když se v posledních letech herní série Age of Empires skloňuje ve všech pádech, nelze opomenout pád osmý – Age of Mythology. Jako jediný se nedočkal definitivní edice, znamená to snad, že se jedná o černou ovci rodiny? Ovci vytěžíme za 100 jídla a zjistíme, že ne. Z mého pohledu se jedná o povedenější díl než AoE III. Na druhou stranu je pravda, že laťka nastavená předchozím dílem se pro AoM nachází přespříliš vysoko.
Age of Mythology představuje řadu ve své době svěžích nápadů, které alespoň na papíře vzbouzí nemalé nadšení. Však posuďte sami: reálná historie oživená o mýtické bytosti a přízeň bohů! Klasické panduláčky s meči, luky a šípy tak doplňují bájní minotauři, hydry, či dokonce nadpřirození hrdinové. Familiární prostředí Age of Empires tak oživují kouzla přivolaná z nebes á la superzbraně z Red Alert 2 a bojiště pak doplňují hrdinové á la Warcraft 3. Právě tahle všehochuť a inspirace, kam se podíváš, značí docela zajímavý a kreativní přístup.
V čem se herní mechaniky AoM nejvíce liší od AoE II? Řekl bych, že jde o průběh samotných bojů. Zatímco v AoE II obvykle proudí mapou nekonečné množství jednotek, bitvy v AoM jsou menší, ale delší. AoE II ze všech prvoligových RTS klade největší důraz na vzájemné counterování jednotek ve stylu kámen x nůžky x papír. S tím jde ruku v ruce rychlá produkce jednotek, a tedy možnost hráče „online“ reagovat na složení armády soupeře. Naprostý protipól pak představuje Warcraft 3, kde si hráč vyrobí armádu složenou z hrstky jednotek navzájem si kryjících své slabiny a s touto jedinou armádou je schopen vypořádat se s čímkoli, co se proti němu postaví. AoM je stále hra postavena v prvé řadě na ekonomice, a tedy na velké produkci, nicméně jednotky jsou o něco málo dražší (zlato) a mají nápadně více hitpointů. Odhaduji, že tvůrci chtěli právě vybídnout hráče k usilovnějšímu micromanagementu, ale to se dle mého názoru nezdařilo na sto procent. Bitvy v AoM se mi zdají přesně o vlásek delší, než bych považoval za účelné i zábavné. Zejména základní lodě jsou schopny se přestřelovat téměř stejně tak dlouho, jako trvá celá jejich výroba. Výsledkem je tedy pravý opak od micromanagementu – je to čistě ekonomická hra, kdy ten, kdo více investuje, vyhrává. U pozemních armád jsem však spatřil spíše trend přibližující se více Warcraftu 3, tedy výroby jedné silné, převážně střelecké armády s mýtickými kreaturami a hrdiny, která nehledě na to, co proti ní pošlete, „nejde porazit“. Alespoň takový je cíl. Nutno podotknout, že hrdinové oproti W3 nezískávají zkušenosti, takže opět dle mého názoru nejde o tak zábavné a intenzivní bitvy.
Důležitým a velmi zásadním aspektem je pak oslabení obranných budov. V AoE II je doslova nemožné prorazit obranné struktury (hrad) bez obléhacích strojů – a ono to i zní logicky. V AoM to najednou jde. Multiplayer na profi úrovni je pak zasažen i tím, že další hlavní budovy nelze stavět kdekoli, ale musí se obsadit jakási „vesnice duchů“ v předem vygenerované lokaci. Nápad hezký, ovšem provedení vnáší do profi zápasů drobné disbalance. Obdobně působí i zmiňované větší zaměření na zlato. Ono je sice super, že generátor Vám určí, které pozice na mapě budou ohniskem většiny střetů, ale běda, jak se generátor trochu sekne a vyrobí útočné/obranné pozice pro jednoho hráče o chloupek lepší než pro druhého… Detaily.
Za sebe mohu říct, že AoM byla pro mě zábavná jednohubka, co se týče kampaně, nic víc. Hra přinesla pěknou grafiku, byť předělávka do 3D vyžadovala nějakou chvíli zvyku. I dnes mi připomíná spíše design Age of Empires I převedený do 3D, než bezvýhradný pokrok od AoE II – ten na mě z nějakého důvodu působí o něco přirozeněji.
Age of Mythology představuje řadu ve své době svěžích nápadů, které alespoň na papíře vzbouzí nemalé nadšení. Však posuďte sami: reálná historie oživená o mýtické bytosti a přízeň bohů! Klasické panduláčky s meči, luky a šípy tak doplňují bájní minotauři, hydry, či dokonce nadpřirození hrdinové. Familiární prostředí Age of Empires tak oživují kouzla přivolaná z nebes á la superzbraně z Red Alert 2 a bojiště pak doplňují hrdinové á la Warcraft 3. Právě tahle všehochuť a inspirace, kam se podíváš, značí docela zajímavý a kreativní přístup.
V čem se herní mechaniky AoM nejvíce liší od AoE II? Řekl bych, že jde o průběh samotných bojů. Zatímco v AoE II obvykle proudí mapou nekonečné množství jednotek, bitvy v AoM jsou menší, ale delší. AoE II ze všech prvoligových RTS klade největší důraz na vzájemné counterování jednotek ve stylu kámen x nůžky x papír. S tím jde ruku v ruce rychlá produkce jednotek, a tedy možnost hráče „online“ reagovat na složení armády soupeře. Naprostý protipól pak představuje Warcraft 3, kde si hráč vyrobí armádu složenou z hrstky jednotek navzájem si kryjících své slabiny a s touto jedinou armádou je schopen vypořádat se s čímkoli, co se proti němu postaví. AoM je stále hra postavena v prvé řadě na ekonomice, a tedy na velké produkci, nicméně jednotky jsou o něco málo dražší (zlato) a mají nápadně více hitpointů. Odhaduji, že tvůrci chtěli právě vybídnout hráče k usilovnějšímu micromanagementu, ale to se dle mého názoru nezdařilo na sto procent. Bitvy v AoM se mi zdají přesně o vlásek delší, než bych považoval za účelné i zábavné. Zejména základní lodě jsou schopny se přestřelovat téměř stejně tak dlouho, jako trvá celá jejich výroba. Výsledkem je tedy pravý opak od micromanagementu – je to čistě ekonomická hra, kdy ten, kdo více investuje, vyhrává. U pozemních armád jsem však spatřil spíše trend přibližující se více Warcraftu 3, tedy výroby jedné silné, převážně střelecké armády s mýtickými kreaturami a hrdiny, která nehledě na to, co proti ní pošlete, „nejde porazit“. Alespoň takový je cíl. Nutno podotknout, že hrdinové oproti W3 nezískávají zkušenosti, takže opět dle mého názoru nejde o tak zábavné a intenzivní bitvy.
Důležitým a velmi zásadním aspektem je pak oslabení obranných budov. V AoE II je doslova nemožné prorazit obranné struktury (hrad) bez obléhacích strojů – a ono to i zní logicky. V AoM to najednou jde. Multiplayer na profi úrovni je pak zasažen i tím, že další hlavní budovy nelze stavět kdekoli, ale musí se obsadit jakási „vesnice duchů“ v předem vygenerované lokaci. Nápad hezký, ovšem provedení vnáší do profi zápasů drobné disbalance. Obdobně působí i zmiňované větší zaměření na zlato. Ono je sice super, že generátor Vám určí, které pozice na mapě budou ohniskem většiny střetů, ale běda, jak se generátor trochu sekne a vyrobí útočné/obranné pozice pro jednoho hráče o chloupek lepší než pro druhého… Detaily.
Za sebe mohu říct, že AoM byla pro mě zábavná jednohubka, co se týče kampaně, nic víc. Hra přinesla pěknou grafiku, byť předělávka do 3D vyžadovala nějakou chvíli zvyku. I dnes mi připomíná spíše design Age of Empires I převedený do 3D, než bezvýhradný pokrok od AoE II – ten na mě z nějakého důvodu působí o něco přirozeněji.
Moje nejoblíbenější rea-ltime strategie. A podle mně lepší než Age of Empires. Líbí se mi zasazení do starověku.Líbí se mi rozhodování mezi jednotlivými bohy.Mýtické jednotky jsou všechny zajímavé a hru dělají zajímavější.Kampaň je dobrá, na začátku docela nudná.Ale postupně se rozjede,příběh začne být zajímavější a opravdu chytlavý. Kampaň je dost dlouhá (32 misí) a vydrží na dlouho.Všechny tři civilizace jsou zajímavé a za každou se hraje jinak.(Jen za seveřany se mi nehrálo moc dobře,nelíbil se mi jejich způsob získávání přízně.)Líbí se mi tržiště , pomocí kterého můžete vyměňovat suroviny,například ve Warcraftu III mi něco takového chybělo.Ještě musím zmínit hudbu , která mi připadala skvělá. Hra je skvělá,jen grafika už není nic moc a taky je škoda,že se nedá hrát v multiplayeru. Moje hodnocení je možná o něco vyšší protože mám rád řecké pověsti a mytologii.
Pro: mytologie,jednotky mýtů,dobrá kampaň,hudba,božské síly,velké možnosti nastavení obtížnosti,přiložený editor
Proti: získávání přízně u vikingů
Pro: hratelnosť, mýtické jednotky, rozdielne národy, kampaň, božské sily
Proti: bugy, trochu malý populačný limit