Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Určite každý z vás pozná výbornú RTS Age of Empires. Ako už názov nasvedčuje hry sú veľmi podobné (vyrába ich ten istý výrobca Ensemble Studio). V oboch budujete základne, vytvárate vojakov, ťažíte suroviny a bojujete s ostatnými súpermi. Hlavný rozdiel medzi nimi sú hratelné národy a jednotky. Zatiaľ čo v AoE máte klasických vojakov, tak v AoM sa vám pod ruku dostanú mýtícké bytosti. Na výber máte 3 národy Grékov, Egypťanov a Severanov. Každý národ je iný, každý má svoje výhody a nevýhody. Sami zistíte, ktorý vám najviac sedí. Ďalším dôležitým aspektom je priazeň bohov. Získavate ju modlením, stavbou monumentou... Bohovia vám za odmenu poskytnú zvláštne sily. Sú to napríklad blesk, zemetrasenie alebo vyvolanie draka. Na likvidáciu protivníkov môžete používať už vyššie spomenuté mýtické bytosti (Kyklop, Hydra, Fénix, Troll..), ktoré budú jadrom vašej armády. Nebudete môcť používať všetky naraz. Každý národ má svoje vlastné, rovnako ako každý boh. Kampaň vás prevedie všetkými národmi tak si sami vyberiete, čo vám najviac vyhovuje.
Táto hra vás zabaví na dlhé hodiny. Pre mňa jedna z najlepších RTS vôbec. Môžem vám ju vrele odporučiť.

Pro: hratelnosť, mýtické jednotky, rozdielne národy, kampaň, božské sily

Proti: bugy, trochu malý populačný limit

+39
  • PC 75
Ze čtyř nabízených stupňů obtížnosti zvolil jsem druhý nejtěžší a hru bez problémů dohrál během práce v kanclu, přesto u pozdějších misí nedoporučuji po startu nějak zbytečně otálet a váhat. Systém hry bych popsal jako naprosto klasický v oblasti RTS (těžba surovin, výstavba, vylepšení), zasazení příběhu do mytologických reálií celé snažení samozřejmě zatraktivňuje. Vedení kampaně jedním stabilním hrdinou skze tři různé národy, mající svá specifika (ale zase ne nějak zásadní), mi sedlo víceméně dokonale a jednoduchý příběh mne dokázal vtáhnout. Animace v herním enginu doprovází každé kolo, originální dabing je slušný, stejně tak i hudební doprovod.

Pro: intuitivní ovládání, hratelnost, mytologie, možnost volby ve věci uctívání bohů, syn Osirise

Proti: celé tažení si v podstatě vystačíte s mytologyckými jednotkami a katapulty

+23
  • PC 100
Na úvod bych rád řekl že AoM byla moje první strategie co jsem kdy hrál.. (nebo co si aspoň pomatuju). A i kdyby jste tomu nevěřili, tak mi dala do života neuvěřitelnou informační hodnotu. Díky téhle hře jsem v hodinách dějepisu perlil, jak o bozích Poseidon, Zeus,Hádes, tak i o Isis, nebo Ra, kdy jsem znal nejen jméno a vlastnosti, ale pomalu celý životopis. Dále jsem si odnesl celou řadu kříženců a mythologických postav jako je minotaur, kentaur, kyklop, chiméra a spousta dalších. Prostě tato hra vám jako takový bonus dá informace, které by jste se později učili nebo je prostě hezké je znát :)

Začneme od podlahy..né počkat od oblohy - Bohové
K mytologické době neodmyslitelně patří bohové, které lidé od pradávna uctívali a věřili, že pokud budou pravidelně přinášet oběti a dělat pro bohy svatyně, bohové se zavděčí věcmi jako : bohatá úroda, déšť, krásný posmrtný život anebo ženská plodnost a přírodní krása.
Ale zpátky ke hře, tohle není referát do školy.

Každý bůh v AoM zastupuje nějakou vlastnost, věc nebo lokaci
Hlavní bůh Zeus který vládne na hoře Olymp, (vládne zemi a obloze) má dva bratry - Poseidon(moře) a Hádes(podsvětí[myšleno jako země mrtvých a zatracení, ne jako jeskyně atd.]) Tito tři vládnou Řekům. Pak je tady spousta vedlejších bohů. Na stejném principu je udělán Egypt a Vikingové.

Tito bohové mají určitou moc, každý bůh má jednu, a doprovodné bonusy. Bohy si postupně hráč volí a získává jejich moc a bonusy s tím spojené.

AoM má 3 národy
Které se dělí na Řeky, Egypťany a Vikingy (ke konci Atlanťané)
Káždý národ má své vlastní bohy, jednotky a budovy.
Postupem ve hře přejdeme přes všechny národy.

Budov je zde opravdu hodně a jsou opravdu krásně udělané(né jako s dovolením dnešní starcraft) když budete kreativní můžete si nadělat celé komplexy.

To samé platí u jednotek. Na výběr máme několik desítek druhů vojáků a tak si můžeme vytvořit legie ze všeho co je po ruce.

Tahákem každého útoku musí být přece nějaká mýtická postava spolu s hrdinou a, že těch taky nebudeme mít málo, a chrám bude přetékat jak úctou tak všema potvorama.

Jinak AoM jede klasiku - dřevo, zlato, jídlo (úcta nebo jak se tomu říká, abychom si mohli udělat ty mytologické potvory). Takže jak se objeví mapa tak pošlete dva chlupáče aby rubali doly v Ostravě, dva aby sekali deštné pralesy a 1 aby šel trhat ovoce.Takže za chvilku budete s 20poddanými prosperovat jak Německo s grupen sexem.

Děj je tady zajímavý a možná trochu zdlouhavý ale mě mise bavili, a na druhou stranu, co chcete vymyslet na mýtické téma.

Grafika je zde příjemná a neurazí.

Je i oficiální datadisk ale ten opravdu rád nemám - zbytečnost.

AoM je pro mě prostě srdeční záležitost a nikdy neopustí top jedničku na mojí pomyslné stupnici pro strategie.

Pro: Příjemně udělané grafické prostředí, hudba, kecy lidí na které kliknete(já některé nezapomněl do dnes), Mnoho věcí zapadá do skutečných ''dějin'', vše ostatní

Proti: Pro někoho zdlouhavý děj, Někdy je jen na vůli bohů jestli vyhrajete/prohrajete :D

+21
  • PC 80
Když se v posledních letech herní série Age of Empires skloňuje ve všech pádech, nelze opomenout pád osmý – Age of Mythology. Jako jediný se nedočkal definitivní edice, znamená to snad, že se jedná o černou ovci rodiny? Ovci vytěžíme za 100 jídla a zjistíme, že ne. Z mého pohledu se jedná o povedenější díl než AoE III. Na druhou stranu je pravda, že laťka nastavená předchozím dílem se pro AoM nachází přespříliš vysoko.

Age of Mythology představuje řadu ve své době svěžích nápadů, které alespoň na papíře vzbouzí nemalé nadšení. Však posuďte sami: reálná historie oživená o mýtické bytosti a přízeň bohů! Klasické panduláčky s meči, luky a šípy tak doplňují bájní minotauři, hydry, či dokonce nadpřirození hrdinové. Familiární prostředí Age of Empires tak oživují kouzla přivolaná z nebes á la superzbraně z Red Alert 2 a bojiště pak doplňují hrdinové á la Warcraft 3. Právě tahle všehochuť a inspirace, kam se podíváš, značí docela zajímavý a kreativní přístup.

V čem se herní mechaniky AoM nejvíce liší od AoE II? Řekl bych, že jde o průběh samotných bojů. Zatímco v AoE II obvykle proudí mapou nekonečné množství jednotek, bitvy v AoM jsou menší, ale delší. AoE II ze všech prvoligových RTS klade největší důraz na vzájemné counterování jednotek ve stylu kámen x nůžky x papír. S tím jde ruku v ruce rychlá produkce jednotek, a tedy možnost hráče „online“ reagovat na složení armády soupeře. Naprostý protipól pak představuje Warcraft 3, kde si hráč vyrobí armádu složenou z hrstky jednotek navzájem si kryjících své slabiny a s touto jedinou armádou je schopen vypořádat se s čímkoli, co se proti němu postaví. AoM je stále hra postavena v prvé řadě na ekonomice, a tedy na velké produkci, nicméně jednotky jsou o něco málo dražší (zlato) a mají nápadně více hitpointů. Odhaduji, že tvůrci chtěli právě vybídnout hráče k usilovnějšímu micromanagementu, ale to se dle mého názoru nezdařilo na sto procent. Bitvy v AoM se mi zdají přesně o vlásek delší, než bych považoval za účelné i zábavné. Zejména základní lodě jsou schopny se přestřelovat téměř stejně tak dlouho, jako trvá celá jejich výroba. Výsledkem je tedy pravý opak od micromanagementu – je to čistě ekonomická hra, kdy ten, kdo více investuje, vyhrává. U pozemních armád jsem však spatřil spíše trend přibližující se více Warcraftu 3, tedy výroby jedné silné, převážně střelecké armády s mýtickými kreaturami a hrdiny, která nehledě na to, co proti ní pošlete, „nejde porazit“. Alespoň takový je cíl. Nutno podotknout, že hrdinové oproti W3 nezískávají zkušenosti, takže opět dle mého názoru nejde o tak zábavné a intenzivní bitvy.

Důležitým a velmi zásadním aspektem je pak oslabení obranných budov. V AoE II je doslova nemožné prorazit obranné struktury (hrad) bez obléhacích strojů – a ono to i zní logicky. V AoM to najednou jde. Multiplayer na profi úrovni je pak zasažen i tím, že další hlavní budovy nelze stavět kdekoli, ale musí se obsadit jakási „vesnice duchů“ v předem vygenerované lokaci. Nápad hezký, ovšem provedení vnáší do profi zápasů drobné disbalance. Obdobně působí i zmiňované větší zaměření na zlato. Ono je sice super, že generátor Vám určí, které pozice na mapě budou ohniskem většiny střetů, ale běda, jak se generátor trochu sekne a vyrobí útočné/obranné pozice pro jednoho hráče o chloupek lepší než pro druhého… Detaily.

Za sebe mohu říct, že AoM byla pro mě zábavná jednohubka, co se týče kampaně, nic víc. Hra přinesla pěknou grafiku, byť předělávka do 3D vyžadovala nějakou chvíli zvyku. I dnes mi připomíná spíše design Age of Empires I převedený do 3D, než bezvýhradný pokrok od AoE II – ten na mě z nějakého důvodu působí o něco přirozeněji.
+21 +22 −1
  • PC 95
Moje nejoblíbenější rea-ltime strategie. A podle mně lepší než Age of Empires. Líbí se mi zasazení do starověku.Líbí se mi rozhodování mezi jednotlivými bohy.Mýtické jednotky jsou všechny zajímavé a hru dělají zajímavější.Kampaň je dobrá, na začátku docela nudná.Ale postupně se rozjede,příběh začne být zajímavější a opravdu chytlavý. Kampaň je dost dlouhá (32 misí) a vydrží na dlouho.Všechny tři civilizace jsou zajímavé a za každou se hraje jinak.(Jen za seveřany se mi nehrálo moc dobře,nelíbil se mi jejich způsob získávání přízně.)Líbí se mi tržiště , pomocí kterého můžete vyměňovat suroviny,například ve Warcraftu III mi něco takového chybělo.Ještě musím zmínit hudbu , která mi připadala skvělá. Hra je skvělá,jen grafika už není nic moc a taky je škoda,že se nedá hrát v multiplayeru. Moje hodnocení je možná o něco vyšší protože mám rád řecké pověsti a mytologii.

Pro: mytologie,jednotky mýtů,dobrá kampaň,hudba,božské síly,velké možnosti nastavení obtížnosti,přiložený editor

Proti: získávání přízně u vikingů

+20
  • PC 85
RTS, která těží z toho dobrého, co přinesl první a druhý díl Age of Empires a samozřejmě přináší některé nové prvky, to ani nemohlo dopadnout špatně. Koncept hry je v podstatě nezměněný a jediným významnějším prvkem, který mění hratelnost je systém hrdinů, různých mýtických příšer a božských sil. Bez toho by to byly jen Age of Empires ve 3D. Jelikož jsem odkojený dlouholetým hraním právě AoE2, tak jsem si musel chvíli zvykat, ale brzy mi všechno přešlo do krve a po pár misích jsem tu byl jako doma.

Jestli něco charakterizuje AoM, tak je to snadná přístupnost a absence chyb. Tahle hra se prostě hraje hrozně dobře, obtížnost není ani na vyšší stupně nijak extrémní a vše jde tak nějak skoro samo. Převedením do 3D sice podle mě trochu utrpěla přehlednost (ocenil bych rozhodně možnost většího odzoomování) a celkový vzhled hry, doba vzniku v roce 2002 se nazapře. Ani jsem nevyužíval rotaci mapy, protože jsem s v tom pak ztrácel, na druhou stranu, vše vypadá docela roztomile a mírně komiksově, i když infantilnosti některých dílů Settlerů to rozhodně nedosahuje.

Age of Mythology je velmi dobrou strategií, kterou bych určitě za sebe doporučil, já si jdu dát ještě přídavek The Titans :)

Pro: Poctivá RTS, která staví na Age of Empires 1+2, absence chyb, hrdinové a mýtické potvůrky

Proti: 3D které vypadá trochu chudě a ubírá na přehlednosti

+16
  • PC 80
Povedená RTS - a vzhledem k tomu jak moc je ten žánr mrtvý vlastně stále patřící k těm nejlepším - nicméně na genialitu svého předchůdce Age of Empires 2 rozhodně nedosahuje.

V prvé řadě proto že do značné míry ignoruje to co bylo na AoE nejlepší a nejunikátnější - klade důraz na silné jednotky, místo na opevnění a promyšlené obléhání hradů, s nutností využívat každou jednotku specificky, bez, pro RTS jinak obvyklého, masování nejsilnějších jednotek a hraní stylem "označ grupu->pošli doprostřed nepřátelské báze->kochej se". Chlap s mečem tam zkrátka hradby neusekal, a nebo když, tak mu to trvalo hodně dlouho a několikrát ho přitom rozstříleli lučištníci. Zde to ovšem není problém, budovy vydrží (relativně, na poměry AoE) málo a skupina vylepšených rytířů projde i sebesilněji opevněným a zavěžovaným městem jako nůž máslem.

Strategické operace s různými obléhacími stroji, taktizování s odlákáváním pozornosti od slabých míst, nedejbože stavění dobývacích trebutchetů u jinak nezdolných hradů? Zapomeňte. Jakákoli jednotka s mečem si poradí i s nejodolnější pevností.
A to ani nemluvím o mytických jednotkách, které i v malém počtu dokáží často samy o sobě v podstatě vyhrát hru, a vedle kterých jsou lidské jednotky v podstatě úplně zbytečné. Obzvlášť laseroví krokodýli dokáží ve větší skupině vyčistit celou mapu extrémně snadno.

O to smutnější je že hloupá AI toho nedokáže ani využít, a místo toho se nechá oklamat primitivním trikem - takřka vždy se pokud možno snaží vaše hradby obejít, dokonce i když máte pouhé dřevěné palisády které by zničili snad i vesničané, takže v nich stačí na vybraném místě nechat díru, obestavit to místo desítkou věží, a pak se jen dívat jak tupá útočící chátra hromadně hyne při marném pokusu projít nejsilněji bráněným místem na mapě.

Příběhová kampaň je nicméně i tak dost zábavná, s rozumnou obtížností (= jen na ty nejtěžší, jiné nemají smysl), ale asi nic mě nebude nutit se k ní někdy v budoucnu vracet, na rozdíl od nesmrtelných AoE2 a Starcraftu.
+16
  • PC 75
Když jsem hrál AoM poprvé, tak mě vyloženě nadchnul. Perfektní herní systém ze série Age of Empires doplněný pěknou 3D grafikou. Co víc si přát? Zábavu! Příběh je na jednu stranu dobře napsaný, ale kampaň je rozkouskována na příliš mnoho misí a tak se neskutečně dlouho vleče.

Multiplayer to však napravuje, jsou zde tři národy, za které se hraje úplně jinak, a když k tomu ještě přidáte různá božstva, kterým se zasvětíte, nabízí to množství různých stratégií, které vedou k vytouženému vítězství.

Jen nesmíte být odkázáni, jako já, na souseda po LANu, který vyrábí jen Kolosy :-D

Pro: příběh, grafika, multiplayer.

Proti: zdlouhavost kampaně.

+14
  • PC 90
Pro mě rozhodně nejlepší "Age of..." hra pod sluncem. Miluji řeckou mytologii - to už samo o sobě přidává spoustu kladných bodů. Jenomže pak také miluji krystalicky čistou hratelnost, která se na jazyku rozplývá jako cukrová vata a stejně dobře i chutná. Kampaň je skvěle udělaná, se spoustu zajímavých misí a skvělým příběhem, ale ještě lepší jsou pak skirmishe a online módy. Perfektně vyvážené a ďábelsky zábavné.

Pro: Hratelnost (jo, pojem to je děsně široký, ale to všechno je dobré!)

Proti: až si vzpomenu na něco závažnějšího, napíšu

+14
  • PC 90
Skvělá odbočka od klasické strategie Age of Empires. Tahle hra je voda na můj mlýn, můj šálek kávy, moje krevní skupina, či jak se to říká. Už od malička mě zajímala mytologie ať už řeckou, severskou či egyptskou, a tak když se objevila tato hra byla jsem nadšená. Hraní za každou z frakcí je velmi rozdílné a tak je každé hraní velmi rozdílné. Příběhy obou kampaní jsou celkem zajímavé a nejedná se vždy jen o budování základny a zbrojení.
Dodnes si ji občas ráda zahraji.

Pro: bohové, mýtické příšery, hrdinové, rozdílnost jednotlivých frakcí i misí

Proti: občas hloupá AI a nevyvážená obtížnost

+11
  • PC 80
Pamätám si, že v rokoch 2001-2002 boli v mnohých herných časopisoch zobrazované Warcraft 3 a Age of Mythology ako rivaly, aj keď pochopiteľne každá z týchto RTS má svoj herný systém a pravidlá, tak ako aj odlišný herný svet a vizualizáciu, obe však boli populárnymi značkami a boli prvými plnohodnotnými prechodmi do 3D v rámci svojich herných sérií. Hneď sa bez mučenia priznávam, že Warcraft 3 ma bavil viac, nechcem ho porovnávať s AoM, sú to predsa iné hry, ale v rámci jedného bodu si to myslím dovoliť môžem a to príbeh. V prípade Warcraftu mi prišiel rozhodne zaujímavo načrtnutý ako aj zaujímavo spracovaný, zatiaľ čo v prípade AoM tu máme typicky zamerikanizovaný mytologický myšmaš, ktorý je navyše nehorázne naťahovaný a príbehovo nevýrazný. Asi najnudnejšou časťou kampane bola pre mňa práve grécka časť, lebo tá najviac pripomína Age of Empires, jednotkami aj štýlom hry. Za Egypt sa hralo už o čosi zábavnejšie (čo bolo spôsobené asi stavbou misii) ale práve až vikingské ťaženie, o čosi akčnejšie než grécke a egyptské ma naplno zaujalo.
V prípade prvých dvoch národov ma nemytologické jednotky nudili, je to možno spôsobené aj tým, že prvé dva diely AoE som hral skutočne veľa často a postupne vzniklo aj množstvo iných podobných stratégií. Celá vikingská frakcia (neobvyklá v RTS) a mytologické jednotky boli naopak veľmi príjemné. Zábavné bolo aj postupné vetvenie upgradov a jednotiek na základe príslušnosti k určitým božstvám, napriek 3 frakciam sa teda otváralo viacej možností taktizovania a využívania aj superschopností - božích mocí.
V multiplayeri sa taktiež celkom dobre dalo zabaviť, v podstate len Age of Mythology nebol zas tak skutočný posun v sérií ako sa zdalo, mimochodom 3D spracovanie mi prišlo neskutočne hnusné už v tej dobe, hlavne jednotky ako Pegas vyzerali veľmi nepekne.

Pro: vikingovia, mytologické jednotky, vetvenie príslušnosti k rôznym božstvám, hudba,

Proti: príbeh, základné grécke jednotky, grafika

+9
  • PC 70
Oproti původním AOE to byla změna poměrně veliká. Přechod do 3D byl podlě mě u této
hry zbytečný, protože na to člověk stejně koukal z izometrického pohledu shora a při velkém přiblížení už grafika nevypadala hezky. Další výtku bych měl v počtu národů - přeci jen 3 je velice málo, hlavně na takový tým, jakým je Ensemble Studios. Sice mě tato hra ničím neurazila, ale ani nenadchla.

Pro: Mytologie, hratelnost

Proti: málo národů, přechod do 3D

+7 +9 −2