Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rome: Total War

85
233 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
strategie > real-time strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
22.09.2004 PC
10.11.2016 iOS
19.12.2018 Android
Vývojáři:
The Creative Assembly, Feral Interactive (iOS verze, Android verze)
Další díl série Total War, úspěšné pokračování Medieval: Total War. Tentokrát se hra přesunula do období starověkého Říma, kde budete bojovat s ostatními národy o dominantní postavení v Evropě.

Hra se ovládá vcelku jednoduše. Na mapě herního světa stylem tahů spravujete města a provincie vámi obsazené. Budujete budovy ve městech a trénujete jednotky v kasárnách. Až jich máte víc, můžete je poslat na nepřítele. Jakmile se vaše jednotky střetnou s nepřáteli, hra se po krátkém loadingu přenese do RTS módu, ve kterém z výšky ovládáte vaše jednotky.


Poslední diskuzní příspěvek

FildasCZ: Rozlišení jen 1366x768, i přes fixy to má FPS propady v bitvách...to je mizérie takhle to hrát.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Podle Steamu jsem u téhle hry strávil 65 hodin a já mu to věřím! Tuhle hru nejde jen nakousnout, ale musíte ji slupnout i s ohryzkem. V devět večer si člověk řekne: "Poslední kolo a vypínám" a najednou je půlnoc a vy pořád klikáte na další kolo, abyste věděli, jak se vám vaše připravovaná strategie vydařila. Bitvy jsou epické, správa měst je zábava a nemůžete přestat hrát do doby, než celá mapka bude vybarvena vaši barvou. Ale bohužel nemůže být zážitek stoprocentní z důvodu slabé AI. Což o to, v bitvách to ještě jde, ale s diplomacií a ekonomikou jsou na štíru. Nejednou na mě zaútočila frakce o 20-30 provincií chudších. Útočili vesele se dvěma armádami, které když zničíte, připravíte je tím o všechno vojsko. Nepochopitelné. Pokud se ale oznámené pokračování bude těmto neduhům vyhýbat, (o čemž nepochybuji) bude nás čekat strategie roku!

Pro: epické bitvy, spousta frakcí, správa měst, proslovy generálů

Proti: Slabá AI, diplomacie, časem zevšední

+21
  • PC 85
Jednou za čas se objeví něco, co vám svou epičností a propracovaností vystřelí mozek z báně. Aby jsem však konečně pochopil mimořádnost této hry, musel jsem si položit několik otázek.

Která hra mi někdy zlepšila známku z dějepisu? Která hra mi takto poutavě ukázala jak zajímavé dějiny - ne jen ty římské - mohou být? Jo, byl to Rome. Gamesa, která to díky svému nadčasovému enginu dotáhla do programu history channelu.

Rome byla má první zkušenost z Total War sérii a sakra, že to byla jízda! Vše v této RTS řve na plný kolo Epické! Od rozsáhlosti světa, množství druhů jednotek, hudby a samozřejmě samotných real-time bitev. Navíc to pro mě, jakož to nováčka série bylo díky skvělé přístupnosti hrozně snadné na pochopení.

U jedné kampaně se dá strávit několik desítek hodin! V jednu chvíli se mi nedařilo a myslel jsem, že to projedu, ale vyhrajete pár důležitých bitev a jdete nahoru. Kampaň v Rome je plná zvratů, velkých proher a vítězství. Technická stránka nestárne. Bitvy stále vypadají velmi dobře. Vynikající hudba, která se mění v závislosti na situaci dává bitvám nádech důležitosti. Pocit když vyhrajete bitvu proti trojnásobné přesile po střetu tisíců jednotek a generál začne provolávat vaši slávu s asistencí epické hudby....to je zkrátka boží pocit! Touha setnout hlavu nějakému barbarovi a obsadit další provincii rostla s každou vyhranou bitvou či dobitým městem.

AI není dokonalé, ale to vzhledem ke stáří dá odpustit (kdyby dvojka měla jen z části tak funkční AIčko), diplomacie a stavba měst je jednoduchá, což mě osobně nevadilo. Zkrátka není moc, co by se ROME dalo vytknout. Je to podle mě nejlepší hra ze série a vůbec jedna z nejlepších her v žánru. Je to jeden z mála případů, kdy učení může být i sakra zábava. škola hrou, škola hrou lidi.

Pro: Bitvy, rozsáhlost, engine, hudba, přístupnost.

Proti: Že to není zavedené na školách jako povinná učební pomůcka......

+13
  • PC 90
KLADY:
+ Perfektní taktické orgie
+ Zábava na dlouhé týdny (popřípadě měsíce: Jednou z nej. předností RomeTW je slušná znovuhratelnost)
+ Historie "vykládaná" zábavnou formou (je přeci jen záživnější přímo se jí zúčastnit a třeba ji i změnit, než se "nudit" v hodinách dějepisu) - a ne, hnidopichové se obtěžovat nemusí, vím, že to není žádná virtuální exkurze do antického světa ve vší přesnosti... leč rozhodně si z toho něco odnesete a leckdy to může být i více, než z hodin dějáku - smutné, ale faktické:)
+ Velké množství nastavení, měl by to zvládnout legionář, centurión i Caesar:)... I když, pravda, zas tak těžké to ani na "těžké" není. Vlastně, je to spíš mínus.
+ Proslovy generálů (minimálně první dva tři dny vás to bude bavit.. pak budete spíše čekat na nějakou novou větičku)
+ Správní/vládní složka hry na velmi slušné úrovni, třebaže se jedná o primárně bojově zaměřenou gamesu
+ Zvuk a Hudba
+ Vlastnosti generálů!

ZÁPORY:
- Občas trošku stereotypní
- Nízká rozmanitost senátních misí
- Diplomacie mohla být propracovanější - všechny národy se zde chovají úplně stejně a často i nesmyslně - proč vás proboha napadne usmolená hrstka nepřítele i přesto, že: 1. Má dvě tři zabraná území a vy 20, 2. Nemá žádného spojence a vy jich máte několik, 3. Nejste na jeho území ani na území blízkém jeho, 4. Útočníci jsou i podle počítačové projekce sil armád slabší.. Na nejvyšší obtížnosti:((.. proč raději nejednají skrze diplomacii a nepokusí se vás, třeba za finance nebo území, přemluvit ke spojenectví.. škoda
- Pro někoho možná stárnutí generálů, které je sice realistické, ale moc nepotěší, když vám pojde dlouho šlechtěný bomber.. mně to ale nijak zvlášť nevadilo. Vysokou obtížnost mám rád a pokud vám desetihvězdičkový vojevůdce exnul na nepřátelském území před rozhodující bitvou, užil jsem si oné náročnosti dost a dost :)
- Obtížnost i při nejtěžším nastavení stále nedosahuje úrovně, která by po několika bitvách a zjištěních, jak se počítač (stále stejně, stejně hloupě) chová, představovala výzvu. Jste pak vlastně rádi, když vaše malé, slabé vojsko s neschopným vojevůdcem napadne z několika stran početně mnohem silnější nepřítel.. Podle mě byste si na "very hardu" měli v takové situaci povzdechnout, pokřižovat se a prohlásit, že "jste v prdeli".. a pak možná, při slušné dávce štěstí a především díky bezchybné strategii vyjít vítězně se zbytečkem armády... V Rome:TW jsou však tyto momenty po pár dnech hraní skoro jediné (mluvím stále o nejvyšší obtížnosti), jež vám rozproudí krev a donutí vás se trochu snažit.

CELKOVÉ HODNOCENÍ:
Jedna z nejlepších her daného žánru. Chyb si příliš nevšimnete, dokud vás bude Rome bavit (což bude jistě velmi dlouhá doba), štvát vás začnou až potom:) Od dob Shogunu velký skok kupředu, přesto je co zlepšovat - ne že by někdy nebylo...
+12 +14 −2
  • PC 100
Nakonec musím dát 100% (dnes dohráno za Brutovce na very hard / very hard) Sice se občas chybička najde, ale je jich po čertech málo. Když srovnám délku hrací doby s ostatními strategiemi, musím zaplesat. Výborná muzika, atmosféra. Neskutečně grandiózní kampaň :)

Pro: Velká mapa, strategicko taktické prvky, rodokmen, hudba, atmosféra, délka, provázanost herních prvků..

Proti: některé prvky časem začnou otravovat: neustálé řešení nepokojů, neustálí bandité, někdy chyby u UI jak na velké mapě tak v bitvě (most přes řeku)

+12
  • PC 90
Můj první díl této série, který jsem hrál, načež jsem si zamiloval celou sérii. Řím je svým způsobem u mě nepřekonatelný ale zároveň již zastaralý.

Pokusím se tento paradox vysvětlit, Řím sice nemá nejlepší hratelnost, jeho hratelnost je ovšem velice odměňující, kdy máte pocit, že jste něčeho dosáhli. Hra tak v ničem vlastně nevyniká, všechny aspekty jsou tak dobře naporcovány, že se ve výsledku jedná o velmi slušný koncept, který není přeplácaný ale ani dokonalý. Hratelnost je totiž sice úžasná, ovšem jednoduchá i přes dobrý pocit zadostiučinění a to se týká především bitev, UI totiž je celkem slabé na skutečného hráče, můžete odrazit útok na město jen díky třem jednotkám falangy, UI nenapadne, že vás může nejdřív odstřelovat nebo obejít, na druhou stranu při obléhání je zase mapa přizpůsobená tak aby jste měli obtíže UI porazit.
Tedy stručně řečeno, Řím je můj oblíbený díl protože je sice dost jednoduchý, ale zároveň není díky tomu přeplácaný a hratelnost je velice uspokojující.

Nedokonalost UI ovšem neznamená, že jsou bitvy vždy jednoduché, měl jsem neuvěřitelně napínavé bitvy, kde jsem dokázal díky několika na sebe navazujícím manévrům odrazit několikanásobnou převahu. Za nejvíce potěšující jsem shledal kampaň za Římany, protože mají hned po Řecku nejzajímavější armádu. Tahová část hry je středně náročná až jednoduchá, nemusíte se starat o moc věcí, pokud zrovna neřešíte senátní úkoly, tak většinu času pouze stavíte města, rekrutujete a polovinu hry trávíte na bitevní mapě. Hodně zde záleží na výdrži vaší armády, pokud jsou vaši vojáci unaveni, je lepší je stáhnout z bitvy a do linie poslat svěží zálohu, je tedy lepší mít za svou hlavní linií vždy další legionáře po ruce. Pak je zde ještě falanga, která je z předního útoku doslova neporazitelná.

Na hře musím nejvíce ocenit bitevní mapu a hudbu. Bitevní mapy totiž skutečně kopírují mapu kampaně, je to v podstatě zmenšená Evropa rozkouskovaná na kostičky, když bojujete na Sicílii, skutečně na bitevní mapě vidíte onu slavnou sopku Etnu, každé město je také zasazené v terénu podobnému tomu z kampaně. Tento aspekt se bohužel do dalších dílů nedochoval, na jednu stranu škoda, na druhou pochopení, že dělat takto velkou mapu by bylo nemožné pro vývojáře a tak v dalších dílech už bojujete pouze na několika setech map, které mají pouze daný teren připomínat, ne však kopírovat.
Hudba v této hře je velmi nádherná a tempo udávající a řekl bych, že možná i nejlepší z celé série, zatím jsem nehrál díl, kde by mě hudba více nadchla ať už v boji, nebo na mapě kampaně.

Ostatní barbarské národy jsem neshledal za natolik atraktivní, abych je hrál, hrál jsem tedy pouze za Římany a řeky. Dále bych za zajímavé národy označil Egypťany a Kartáginský, zbytek je nudná pakáž, za kterou nedoporučuji hrát, neb nemají co nabídnout.

Pro: Antika, boje, hudba, vybalancovaná hra, bitevní mapy, celková hratelnost, atmosféra.

Proti: UI, barbarské národy jakožto hratelný národ.

+12