Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Hra funguje na stejném grafickém enginu jako první hra, ale zobrazení umožňuje vykreslení větších detailů budov a dalších objektů, bohatší jsou i možnosti různých nastavení.
Lovení kanců se do finální podoby hry málem nedostalo, jelikož panovaly obavy z toho, jaké budou hráčské reakce na to, že muslimské národy, např. Saracéni jedí vepřové maso přímo na obrazovce. Přitom trvalo několik století, než se tento muslimský obyčej, resp. zákon kodifikoval a vynucoval. Navíc někteří muslimové tvrdí, že divoké prase není to samé jako prase domácí a tudíž je v pořádku se masem divočáka stravovat. Podobně existuje výklad, který hovoří o tom, že i muslim může jíst vepřové, pokud nemá vůbec nic jiného k jídlu. Spousta hráčů také poukázala na fakt, že divočáci jsou obvykle ve hře loveni během doby temna, tedy v době, kdy Arabské národy ještě patřily mezi polyteisty (vyznávali více bohů).
Při vývoji se zvažovalo přidat několik unikátních vlastností pro řadové jednotky. Avšak panovaly obavy, že ty by hráčům způsobovaly více frustrace, než potěšení. Mělo se jednat například o:
- více modů útoku, např. Japonský Samurai by mohl přepínat mezi užíváním katany a luku (ironicky toto přidal třetí datadisk pro AoE II: Definitive Edition zvaný Dynasties of India, v němž právě Bengálská unikátní jednotka Ratha může přepínat mezi bojem na blízku a dálku)
- pěchota by měla vlastnost "shield", kterou by utvořila formaci a zvýšila si tak piercing armor proti šípům
- kavalerie by měla vlastnost "charge", kterou by dala dvojnásobný damage svým prvním úderem
- kopiníci by mohli "popoběhnout" rychleji, pokud by se nacházeli v blízkosti nepřátelské kavalerie. Podobně by mohli zůstat stát s napřaženým oštěpem a udílet do kavalerie trojnásobný damage.
- válečné lodě galleona, ohnivá loď a demoliční loď by byla jedna a tatáž loď s volitelnými třemi mody útoku
- velbloudi by mohli unášet vesničany
Vydavatel hry, Microsoft, rozhodl, že speciální jednotka Turků, Janissary, nebude mít vysoký bílý klobouk, protože by příliš připomínala členy Ku-Klux-Klanu. Klobouk se tedy musel odstranit, i přesto, že to byla nejvýznačnější část vzhledu skutečných vojáků Janissary a ve hře se počítalo s tím, že může mít jak klobouk, tak celkové oblečení jinou barvu než bílou, aby to členy KKK nepřipomínalo.
Původně se zvažovalo, že zlato nebude surovina, která by se dala těžit (alespoň ne na většině map) a bude se jen kupovat na tržištích. Měla se používat převážně na civilní jednotky a technologie. Naopak ve hře měla přibýt surovina ruda, která se měla dát těžit a měla být používána na vojenské jednotky a technologie.

Příběh

V kampani "Čingischán" máte za úkol ve druhé misi "A Life of Revenge" zabít zdrádce Kuchlunga a ve třetí misi "Into China" dobýt Čínu. Ve skutečnosti se události odehrály naopak: Kuchlung se vzbouřil roku 1210 a zemřel 1218, Čína byla dobyta mezi roky 1206 až 1216.

Hardware

Minimální systémové požadavky:
CPU: Pentium 166 MHZ
RAM: 32 MB
GPU: 2 MB
HDD: 250 MB

Easter eggy

Součástí licence EULA je i klauzule, která hru zakazuje hrát v jaderné elektrárně.

Ostatní

Hra byla zařazena do knihy 1001 Video Games You Must Play Before You Die vydané nakladatelstvím Universe Publishing.
V roce 1999 vydalo nakladatelství Stuare knihu Age of Empires II: The Age of Kings - Oficiální příručka strategie. Hlavními autory jsou James Mecham a Richard Bishop. Originál vydalo téhož roku nakladatelství Prima Games.
jvempire, 11.06.2023, zdroj: kniha
+3
Doposud se hru jako celek podařilo nejrychleji dohrát za 7 hodin 3 minuty a 43 vteřin. Samostatně se však jednotlivé kampaně podařilo dohrát výrazně rychleji, konkrétně William Wallace za 14 minut a 30 vteřin, Joan of Arc za 26 minut a 48 vteřin, Saladin za 27 minut a 25 vteřin, Genghis Khan za 57 minut a 22 vteřin, Barbarossa za 19 minut a 59 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.