Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 26 minut a 44 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Poslední zajímavosti
Dark Souls
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 20 minut a 50 vteřin s využitím glitchů. Bez využití glitche "Wrong Warp", který umožňuje hráči objevit se v jiné lokaci, než by bylo běžným postupem hrou možné, se podařilo hru nejrychleji dohrát za 37 minut a 43 vteřin. Remastered verzi se doposud podařilo nejrychleji dohrát za 19 minut a 20 vteřin s využitím glitchů. Bez využití glitche "Wrong Warp" se Remastered verzi podařilo nejrychleji dohrát za 36 minut a 21 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Flashback: The Quest for Identity
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 19 minut a 29 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Mario Kart 8
Doposud se hru v preferované kategorii 32 tratí podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 18 minut a 23 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
The Banner Saga 2
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 6 minut a 12 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Hitman 3
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 4 minuty a 22 vteřin. V preferované kategorii Silent Assasin/Suit Only (tzn. hráč dostane na konci mise hodnocení "Silent Assassin" za zabití pouze vytyčeného cíle a během celé hry nezmění startovní oblečení) se hru podařilo nejrychleji dohrát za 5 minut a 19 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
System Shock 2
Herní designér Dorian Hart se nechal slyšet, že jedno z nejkontroverznějších designérských rozhodnutí, kterého posléze tvůrci litovali, bylo vyškrtnutí audiologu vysvětlujícího, proč jsou na palubě vesmírné lodi tak moc poruchové zbraně. Cílem mělo být vyvolání konstantního napětí a nejistoty v hráči, že zbraň může kdykoli selhat. Příliš časté selhávání zbraní bylo však posléze hře vyčítáno. Zmiňovaný audiolog měl vysvětlovat, že nepřátelská forma života a ústřední záporák hry "The Many" měl do prostředí vesmírné lodi Von Braun vypustit speciální korozivní plyn, který byl neškodný k organickým živočichům, ale poškozoval zbraně.
System Shock 2
Do hry se původně počítalo s přechodnou lokací mezi vesmírnými loděmi Von Braun a The Rickenbacker, která by se odehrávala ve stavu bez tíže, avšak vzhledem k omezeným technickým možnostem se muselo od tohoto nápadu ustoupit.
System Shock 2
System Shock 2 byla svého času nejžádanější hra na distribuční platformě GOG.com, ale bohužel po zániku Looking Glass Studios v roce 2000 převzala jejich práva pojišťovací a právnická společnost Meadowbrook Insurance Group a zároveň ochrannou známku System Shock vlastnil vývojářský gigant Electronic Arts. Teprve roku 2013 se podařilo Night Dive Studios odkoupit práva na sérii a opětovně hru vydat.
System Shock
Grafický engine vycházel z Ultimy Underworld, ale ve výsledku byl v mnoha ohledech vyspělejší než první ID tech engine (Doom) a Build engine (Duke Nukem 3D). Podporuje totiž nakloněné povrchy, vyklánění do stran, proměnlivou gravitaci, realistickou fyziku, kamerové obrazovky, zpětný ráz zbraní a další. Specialitou je také tzv. 2,75D prostředí, které je limitováno rozdělením na jednotlivé sektory, ale fakticky je bližší pravému 3D než výše zmíněné enginy, které jsou označovány jako 2,5D. Připomeňme, že hry jako Doom sice na první pohled vypadají 3D, ale ve skutečnosti nedokáží zpracovat více podlaží na sobě. System Shock to dokáže.
System Shock
Prvním velkým úkolem hráče je zamezit umělé inteligenci Shodan ve zničení planety Zemi těžebním laserem. Pokud však hráč nenásleduje přesný postup, může i sám laserem planetu Zemi odpálit. Následkem je děkovný e-mail od Shodana s obrázkem hořícího města a pozvánkou na oslavu. V tento moment však hra končí.
System Shock
Po zániku Looking Glass Studios byla hra dlouhá léta legálně nedostupná. V roce 2012 se Night Dive Studios podařilo vystopovat vlastníka autorských práv a odkoupit licenci na sérii System Shock. Poté začala práce na tvorbě remasteru System Shock: Enhanced Edition, který vycházel z CD verze původní hry a byl vydán v roce 2015.
System Shock
Hra byla původně Warrenem Spectorem navrhnuta jako spin-off hry Wing Commander. Pracovní název byl Alien Commander a hra měla být zasazena do vraku kosmické lodi TCS Tiger's Claw z Wing Commanderu. Později se však Warren Spector a Doug Church shodli na tom, že chtějí více tvůrčí svobody a hra tedy nebude spojena s žádnou předchozí franšízou.
System Shock
Tvůrci nebyli vůbec nadšeni z nutnosti vydat disketovou verzi hry, ta byla údajně vydána z příkazu vedení jen proto, aby zvýšila prodeje. Warren Spector však později spekuloval o tom, že právě vydání omezené disketové verze hry snížilo konečný počet prodaných kopií.
System Shock
System Shock byla první hra, kde bylo jako kód k otevření (prvních) dveří použito číslo 451, což je odkaz na knihu 451 stupňů Fahrenheita. Tvůrce Warren Spector uvedl, že tento kód sloužil i k odemčení kanceláří Looking Glass Studios v Cambridge, Massachusetts. Od té doby se tento kód, popř. jeho čtyřmístná varianta 0451 opakoval téměř ve všech hrách podžánru imerzivních simulátorů (série Deus Ex, Bioshock, Dishonored), ale i v dalších hrách jako např. Might & Magic X, Alien: Isolation, Mafia III, Half Life: Alyx, The Last Of Us Part II atd.
System Shock
Při oživování v Restoration Bay proběhne hráči před očima obrazovka fiktivního operačního systému Triops OS, kde je napsáno následující:
"Byl zjištěn problém a váš systém TCN-800 byl vypnut, aby se předešlo poškození vaší mozkové kůry.
Pokud je toto poprvé, co vidíte tuhle chybovou obrazovku, nepanikařte, zakrátko dojde k obnovení vašeho zraku.
Ujistěte se, že veškerý nový hardware nebo software byl správně nainstalován. Zkontrolujte, že všechny ovladače byly aktualizovány a že jste si pečlivě pročetli všechny instrukce.
Pokud problémy přetrvají, vypněte nebo odstraňte veškerý nově nainstalovaný hardware nebo software. Deaktivujte paměťové funkce BIOSu jako je ukládání do mezipaměti a stínování. Poté, co bude obnoven operační systém, neprodleně kontaktujte výrobce.
Životní funkce stabilizovány.
Počet červených krvinek 100% v normálu.
Kybernetická životní podpora deaktivována.
Mozková aktivita uspokojivá
Zotavení kompletní..."
"Byl zjištěn problém a váš systém TCN-800 byl vypnut, aby se předešlo poškození vaší mozkové kůry.
Pokud je toto poprvé, co vidíte tuhle chybovou obrazovku, nepanikařte, zakrátko dojde k obnovení vašeho zraku.
Ujistěte se, že veškerý nový hardware nebo software byl správně nainstalován. Zkontrolujte, že všechny ovladače byly aktualizovány a že jste si pečlivě pročetli všechny instrukce.
Pokud problémy přetrvají, vypněte nebo odstraňte veškerý nově nainstalovaný hardware nebo software. Deaktivujte paměťové funkce BIOSu jako je ukládání do mezipaměti a stínování. Poté, co bude obnoven operační systém, neprodleně kontaktujte výrobce.
Životní funkce stabilizovány.
Počet červených krvinek 100% v normálu.
Kybernetická životní podpora deaktivována.
Mozková aktivita uspokojivá
Zotavení kompletní..."
H34D, 20.06.2023, zdroj: vlastní
System Shock
Při procitnutí hráče na vesmírné stanici Citadela hra zobrazí obrazovku připomínají bootování operačního systému MS-DOS s konfigurací hardware pohánějící nervové rozhraní hráče. Jedná se o 128 jádrový procesor Coeus STF3007 o frekvenci 28,1 GHZ, 512 GB operační paměti a pevnými disky o kapacitě 5120 GB, 29802 GB a 37253 GB. Jako zobrazovací zařízení je k dispozici zrcadlový zrakový nerv v6.17.
H34D, 20.06.2023, zdroj: vlastní
Jazzpunk
Pokud se hráč koukne do dalekohledu, uvidí hrou zpracovanou scénu z intra filmů o James Bondovi.
Jazzpunk
Ve hře je možné narazit na minihru "Wedding Qake" (později přejmenovanou na "Wedding Cake"). V ní má hráč za úkol střílet nepřátele zbraněmi se svatební tématikou jako zátkou od sektu, svatebním dortem, apod. Hru komentuje hluboký hlas. Jedná se o referenci na hru Quake.
Jazzpunk
Ve hře může hráč narazit na želvu plazící se na pláži. Následně na ní hráč může hodit pizzu, pásku přes oči a bodné zbraně sai. Jedná se o referenci na Želvy Ninja (Teenage Mutant Ninja Turtles).
Jazzpunk
Jednou z přítomných miniher je ovládání žáby snažící se dostat přes cestu, kde jezdí auta. Jedná se o klon hry Frogger.
Riders Republic
Na vrcholu Broken Tower v lokaci Area 52 je dřevěná rampa. Pokud na ni hráč vyleze, proběhne stejná animace jako na rozhlednách v sérii Assassin's Creed.
Gunpoint
Ve hře je možné jedním úderem omráčit svoji oběť. V úderech je ale možné pokračovat a hra později vypíše zprávy jako: "It, er, only takes one punch to knock them out", "OK, you can stop it now.", "There's no achievement for this.". Nakonec se zobrazí i počítadlo úderů.
Dying Light
Ve hře můžete najít v chudinské čtvrti u pobřeží malou skálu ve vodě, na které leží tělo se zapíchnutým mečem. Meč nese název Expcalibur a jedná se pochopitelně o referenci na legendární meč Excalibur z artušovských legend. Abyste jej mohli z těla vytáhnout, musíte držet akční tlačítko 2 až 3 minuty.
Dying Light
Ve hře můžete narazit na roztomilého růžového plyšového medvídka, který po stisknutí čumáku řekne roztomilým hlasem "I love you". Když budete čumák mačkat, začne po čase říkat: "Leave me alone", "Don't touch me!", "Stop it!". Následně řekne "You asked for it!", zčervenají mu oči a vybuchne.
System Shock
Dne 28. června 2016 byla spuštěna Kickstarter kampaň, jejíž cíl 900 000 dolarů byl splněn 9. července 2016. Celkem bylo vybráno 1 350 700 dolarů.
System Shock
První práce na vývoji hry započaly již dva měsíce po dokončení remasteru System Shock: Enhanced Edition, tedy v říjnu 2015. Původně se vystřídaly myšlenky jak opětovného remasteru, přes remake až po reboot.
Během roku 2017 tvůrci oznámili, že přechází z grafického enginu Unity na Unreal Engine 4 a práce tedy musely začít od znovu. Důvodem mělo být to, že Unity údajně není nejlepší engine pro zpracování FPS na konzole a také, že není vhodný pro utvoření věrného rebootu.
V únoru 2018 došlo opět k pozastavení vývoje z důvodu údajného přehodnocení cesty, kterou se tvůrci vydali. Konkrétně se mělo jednat o to, že pro zdárný reboot potřebovali tvůrci větší rozpočet.
V březnu 2018 bylo oznámeno, že na hře bude pracovat nový tým a cílem bude remake, nikoli reboot. Cílem bylo vydání hry v roce 2020.
V květnu 2020 bylo vydáno první alfa-demo. V únoru 2021 pak bylo vydáno aktualizované demo a samotná hra po několika odkladech vyšla až v květnu 2023, avšak pouze na PC s tím, že na konzolových verzích se bude ještě pracovat.
Během roku 2017 tvůrci oznámili, že přechází z grafického enginu Unity na Unreal Engine 4 a práce tedy musely začít od znovu. Důvodem mělo být to, že Unity údajně není nejlepší engine pro zpracování FPS na konzole a také, že není vhodný pro utvoření věrného rebootu.
V únoru 2018 došlo opět k pozastavení vývoje z důvodu údajného přehodnocení cesty, kterou se tvůrci vydali. Konkrétně se mělo jednat o to, že pro zdárný reboot potřebovali tvůrci větší rozpočet.
V březnu 2018 bylo oznámeno, že na hře bude pracovat nový tým a cílem bude remake, nikoli reboot. Cílem bylo vydání hry v roce 2020.
V květnu 2020 bylo vydáno první alfa-demo. V únoru 2021 pak bylo vydáno aktualizované demo a samotná hra po několika odkladech vyšla až v květnu 2023, avšak pouze na PC s tím, že na konzolových verzích se bude ještě pracovat.
Dungeon Keeper 2
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 12 minut a 47 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
The Operative: No One Lives Forever
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 2 minuty 26 vteřin a 298 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Need for Speed: Porsche 2000
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 3 hodiny 38 minut a 43 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Vietcong
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 59 minut a 32 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Discworld Noir
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 57 minut a 41 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
The Curse of Monkey Island
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 15 minut a 57 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Unreal Tournament
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 28 minut 54 vteřin a 800 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Super Metroid
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 40 minut a 45 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Blade Runner
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 18 minut 35 vteřin a 550 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Gabriel Knight: Sins of the Fathers
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 39 minut a 23 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Divinity: Original Sin II
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 9 minut 33 vteřin a 30 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Sid Meier's Civilization IV
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za pouhých 7 vteřin a 750 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Overcooked! 2
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 2 hodiny 41 minut a 59 vteřin v modu jednoho hráče. V modu dvou hráčů se hru podařilo nejrychleji dohrát za 2 hodiny 37 minut a 17 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Trackmania United
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 35 minut 29 vteřin a 830 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Conflict: FreeSpace - The Great War
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 33 minut a 14 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Syphon Filter
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 59 minut a 54 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Shadow of the Colossus
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 27 minut a 55 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 32 minut a 6 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Brothers: A Tale of Two Sons
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 7 minut 59 vteřin a 580 milisekund s využitím glitchů. Bez využití glitchů
se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 22 minut 2 vteřiny a 650 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 22 minut 2 vteřiny a 650 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Yoku’s Island Express
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 6 minut a 50 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Sonic the Hedgehog
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 8 minut a 36 vteřin s využitím glitchů. Bez využití glitchů se hru podařilo nejrychleji dohrát za 14 minut a 2 vteřiny. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 31 minut a 3 vteřiny. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Resident Evil Village
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 29 minut a 10 vteřin bez využití glitchů. S využitím glitchů se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 25 minut a 30 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.