V blíže neurčené části Turecka vypukla smrtící epidemie, která téměř celé obyvatelstvo proměnila v monstra s neutuchajícím apetitem. Na tuto infikovanou destinaci byla uvržena karanténa, podpořena výstavbou vysoké zdi. Hrstka přeživších se v tomto prostředí snaží při vzájemné pomocí dožít dalšího dne a vytoužené záchrany. V těchto končinách se nachází i náš hrdina Kyle Crane, z jehož perspektivy plní hráč nebezpečné úkoly (např. pokládání pastí nebo oprava opevnění).
K takovému počínání slouží plně modifikovatelný arzenál chladných a palných zbraní (známí třeba z Dead Island) a dovednost zvaná parkour. Ta vám umožní se obratně a rychle dostat na téměř každé místo v terénu, ať už jde o střechy, balkóny či jiná vyvýšená místa. Platná je tato dovednost také v bezvýchodných situacích, kdy jste obklíčeni hordami nemrtvých (nebo skupinkami přeživších, sledující své cíle). Protivníků je celá řada, od řadových zombie (Bitter, Viral, Gas Tank) až po speciální (Goon, Toad, Demolisher...). Některé typy zombie, z nichž představují největší hrozbu Volatiles, vylézají jen v noci. Gangy přeživších vede potom hlavní záporná postava hry - Rais.
Důležitou proměnou ve hře je chování nepřátel v různou denní hodinu. Když se vydáte na průzkum nebo za plněním úkolů, můžete počítat s tím, že v denní hodinu jsou zombies letargičtí, pomalí, "bez života", za to v nočních hodinách se ze živých mrtvých stávají "živí" - jsou daleko agresivnější, rychlejší, odolnější a hlavně je jich daleko více, než ve dne.
Hra obsahuje také kooperativní multiplayer pro až 4 hráče a mód Be the Zombie, kdy se hráč stává zombie a může lovit jiné hráče ve hře.
@7c (20.08.2024 20:59): tak, je z něj sentient volatile, proto The Beast. Předpokládám.
Pro: Hezké prostředí, nostalgické pasáže exoticky vypadajících oblastí, vylepšený engine, Vylepšení střelby, Adrenalinová noc
Proti: Optimalizace, Neoriginalita, Herní mechanismy stejné jako v Dead Island, Nevyužitý potenciál