Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeon Keeper 2

84
126 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.06.1999 PC
Vývojáři:
Bullfrog Productions
Pokračování úspěšné strategie, kde coby pán jeskyně bráníte svůj smrdutý dungeon před nájezdy chtivých hrdinů. Na tomto pokračování již nepracoval duchovní otec Dungeon Keepera Peter Molyneux, koncept však zůstal stejný, takže ani neúčast bývalé hvězdy Bullfrogu příliš neubrala hře na kvalitě.

Opět coby pán jeskyně stavíte dungeon, těžíte zlato a lákáte pekelné zplozence do vašich služeb. Někteří nás po předchozím díle opustili, jiní naopak přibyli. Autoři nám přichystali dvě nové místnosti. Znuděné kreatury můžete nechat utratit jejich mrzký peníz v kasinu, naopak ty vzpupné zase vhodit do jámy, kde se bojuje až na krev. Takto získané zkušenosti ovšem mohou být k nezaplacení. Změn doznal i systém kouzel. Nyní už nemusíte za každé začarování sypat zlato, nýbrž používáte klasicky manu.
Přibyl i nový herní mód nazvaný My Pet Dungeon - v podstatě ekvivalent jakési volné hry.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Je dobré být zlý.

Zde nebudete zachraňovat princeznu ani nedostanete hrad jako odměnu. Naopak se objevíte na druhé straně barikády, a vyrazíte si jednu říši podrobit.

Hned v úvodním velmi povedeném filmečku, vám je představen váš zaměstnavatel, Horny Sekáč od vás chce abyste získali 20 drahokamů, které otevřou portál do světa lidí.

Hned po první zjistíte, že se nejedná o tradiční RTS. Veškerý děj se odehrává v podzemních kobkách, kde spolu svádí nelítostný boj dobro a zlo. Ale tentokrát vyhraje zlo.

Vaše hlavní místnost je Srdce Dungeonu. V ní se shromažduje zlato, ta produkuje manu a hlavně Impy. Tito malí skřítci pro vás těží zlato, zabírají neutrální a nepřátelské území a hlavně vykopávají místnosti a tunelují jak při kupónové privatizaci. Bez nich nemůžete prakticky nic. Čím se hra hlavně liší, je že nestavíte budovy, ale vykopete určité prostory pro umístění místnosti. A věřte, že budete moci vybudovat velmi zajímavá místa jako kasina, vězení, mučírny a mnoho dalšího. Protože jednotky nevyrábíte, ale naopak je musíte do svého zatuchlého království přilákat. Každého tvora lákají jiné prostory. Zatímco Temní Elfové dávají přednost strážnici, tak zloděje přivábí kasino.

Jakmile na vaši půdu skrz portál vstoupí, hned se běží ubytovat do doupěte. Vaše potvůrky ale vyžadují mnohem víc než postel a kuře z drůbežárny. Musíte jim platit stálý žold, zajistit zábavu a chovat se k nim tak jak jejich podlá čest vyžaduje. Pokud byste tyto jejich tužby a potřeby nenaplnily odejdou od vás.Nemůžete je ovládat, pouze sebrat a přemístit pomocí své ruky zla(myši) a hodit je tam kde jsou zapotřebí.Zní to poněkud složitě, ale jakmile se do toho dostanete, budete naprosto spokojeni. Vaše kobky nebudou chránit jen její obyvatelé, ale i důmyslné pasti. Po zbudování dílný, můžete vybrat jaký typ pasti nebo dveří byste si přáli vyrobit. Umístíte plánek kde má být hračička umístěna a trolové ji začnou vytvářet. Jakmile je dílo dokonáno, impové ho vezmou a mnohem rychleji než Česká pošta ho na místo určení dopraví.

Po založení nové knihovny, vás brzy navštíví černokněžníci, kteří zde budou dnem i nocí bádat a vytvářet pro vaši zvrhlost důmyslná a velmi praktická kouzla( no není super proměnit namakaného rytíře v kuře). Všechny tyto příšerky získávají bojem zkušenosti a postupují na další úroveň. Čímž se stávají silnější a získávají nové schopnosti a vlastnosti. Díky jednomu šikovnému kouzlu “Posednutí“ se může převtělit do jakéhokoliv tvorba a hrát z pohledu první osoby.

Na grafice se sice objevil zub času(je to pořádný tesák), ale neztratila své kouzlo. Zvukový doprovod zní na výbornou. Všechny skřeky, vzdechy a kvokání slepic zní přirozeně. Hudba sice nezní tak často, ale když to spustí tak to stojí za to.

Tento kousek je pro všechny co hledají netradiční a originální starší hry.

Pro: skvělá hratelnost, vtip a nápad, netradičné pojetí RTS

Proti: někdo už asi nepřijme tento starší titul

+14
  • PC 85
Jelikož jsem velkým fanouškem Dungeona keepera jedničky, dvojka byla povinnost! Sice dlouho odkládaná, ale nakonec jsem ji dostál. Včera jsem si hru nainstaloval a za hrál a můžu říct, že jsem rád že autoři se drželi svého řemesla a nějak dramaticky do principu hry nezasahovali. Stále mastíte impy pohlavkama aby více makali, přetahujete potvory do bitevních vřav a zdlouhé chvíle pomáháte impům plnit pokladnice(ale to je když máte jistotu že se žádné z monster nedívá! :D) Tato hra mě pobavila, baví a příjemně překvapila podobností prvního dílu. Zde není co vytknout, snad až na tutoriální mise, ale jejich potřebu chápu, aby přiblížila hru "nováčkům". Pro mne jednoznačně 100 % na poli originality vítězí jen málo titulů, ale tento do nich jednoznačně patří. Libí se mi i humor, který hra obsahuje a vtipná videjka mezi jednotlivými "misemi". Hold zlatý kluci z Bulfrogu a jejich řemeslo vždy bylo pro herní průmysl přínosem, narozdíl od jiných...

Pro: originalita, humorné pojetí, fackování impů :)

Proti: rozpad Bulfrogu a jeho zlatých hochů

+12 +14 −2
  • PC 85
Kdysi dávno předávno bylo jednou jedno dnes už ztracené království jménem Bullfrog a tomu vládl tehdy ještě netitulovaný sir Molyneux. Onen sir sice jak víme od té doby trochu zesenilněl a zhloupnul, ale tehdy to byl muž skutečně moudrý a statečný... a rád dělal počítačové hry. A byl dokonce tak moc statečný, že dělal hry originální a co víc, úderné svým nápadem, však kvalitní a soudržné svým zpracováním! (považte děti, dnes taková opovážlivost!) Sice po tom co v Bullfrogu zplodil svého nejstylovějšího potomka z této země zaslíbené uprchl... tam kde žiji lvi (a opice, krávy, vlci a další otravná havěť), jeho potomek ale i přesto nezůstal dlouho sám - dostal mladšího bratříčka. A právě o něm je tahle pohádka.
Bratříček byl vyvedený, už ne tak placatý a ošklivý jako jeho starší brácha a víc toho i uměl... v čem byli ale úplně stejní, bylo to že byli oba skrznaskrz zlí. Chutě pobíjeli otravné sousedy i hromady pitomých dobrodruhů lezoucí jim do kobek, hromadili zlato a zabírali zem, vládli svým poddaným tvrdou fackující rukou, neváhali poškádlit někoho na mučidlech a kdo se znelíbil nejvíc, ten byl obětován temným bohům. Nejen zlem je ale živ Pán jeskyně, ať už je to zlo seberozkošnější, takže se dokázali starat i o své poddané a dávat jim nejen práci a jídlo, ale i nezbytnou výcvik a zábavu, takže každý v těch temných jeskynních kobkách mohl být šťastný. A kdo nebyl jen tak pro zábavu ufackován, ten tam možná šťastně hnije dodnes.

Pro: RPG kobkaření z opačného pohledu, vynikající hratelnost, zábava, slušná a stylová grafika, skvělá kampaň,... je dobré být zlý :)

Proti: že poddaní obačas nechtějí pracovat ke hře patří, když ale odbíhají například zabírat zem někam do háje, zatímco by jste od nich nutně potřebovali zachránit prdel lvl. 10 válečníkovi který po boji chcípá v tratolišti krve a střev, tak je to k vzteku

+10
  • PC 95
Výborná a originálni RTS u které jsem proseděl hodiny a hodiny. Ale né jenom u hlavní kampaně, ale nejvíce u vlastní hry kdy jsem si nejdříve udělal z Dungeonu totálni impérium a až potom jsem zaůtočil na nepřátelský dungeon :-)

Je radost koukat na fungující podzemní město plné nejrůznějších potvor. Jeden se jde najíst, drůhy pilně trénuje boj, další se hádíjí u rulety v kasínu a Mistress se sama pro potěšení mučí na skřipci v mučírně a haleká u toho jakoby se jí to velice líbilo :-)
Tento fungující svět dáva hráči ten správny náboj si svou kobku pořádně vyšperkovat.

To samozřejmně není to co budete celou dobu dělat. Hlavní náplní jsou jako u každé správně RTS boje. Ty jsou udělány velice originálně kdy posíláte do boje vaše příšerky pomocí kurzoru ve tvaru ruky, kdy je vesele nahážete přímo do jámy lvové. A pokud vás nebude bavit se na boj koukat očima boha, tak použijete kouzlo na převtělení do jedné z vašich potvor a bojujete z pohledu první osoby. No a když vám už teče do bot a nepřátelé Vám už ničí vaše Dungeon Heart, tak si přivoláte monstrózní sekačku hlav v podobě HORNYHO!!! Tam pak začíná ta pravá akce. Horny jde....a jde přes mrtvoly v doprovodu výborné hudby a vy si jen u monitoru mnete ruce a užíváte si ten masakr.

Nevím co bych hře vytknul, snad jen to, že na dnešních PC je někdy problém s kompatibilitou a hra padá nebo nejde pořádně rozjet, s čímž jsem měl bohužel problémy, ale jinak je to výborná hra s oginálním nápadem, přiostřená pasujícím humorem.

Už se těším na hru War For The Overworld odkaz u které její vývojáři dostali od Bulfrogu požehnání, využít namět DK.
Tak doufejme, že se jim to vydaří, zatím to vypadá velice slibně :-)

Pro: Originalita, atmosféra podzemního světa, Horned Reaper!!!

Proti: né že by to byla chyba hry, ale kompatibilita na dnešních PC

+10