Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hitman 3

Hitman: World of Assassination

84
44 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hitman 3 završuje revitalizovanou sérii s nájemný vrahem agentem 47, nově zařazenou pod názvem World of Assassination trilogy. Zároveň je již osmým dílem celkově. Hráč si opět může naimportovat všechny mapy a postup z her Hitman a Hitman 2.

Agent 47 bude s pomocí asistentky Diany plnit nejzásadnější kontrakty své kariéry. Musí se infiltrovat do skupiny Providence (Prozřetelnost) a eliminovat její představitele. Gameplay se v zásadě nemění. Ve hře se podíváme do šesti nových lokací, mezi kterými je např. mrakodrap v Dubaji nebo venkovské sídlo jihoanglickém Dartmooru, které jako vždy nabídnou nespočet kreativních i přímočarých způsobů, jak naložit se zabijákovým cílem. Engine se dočkal drobných úprav v grafice a novinkou v případě PlayStation verzí je možnost zahrát si hru ve virtuální realitě, což platí i pro úrovně z předchozích dvou dílů.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak jsem provedl carryover (přenesení všech splněných výzev, zbraní a dalších odměn). Je to opravdu dobrá funkce. Skoro všechno ze dvojky lze přenést, ale má to pár výjimek.
1. Escalation výzvy: skoro všechny odměny z nich zůstaly, ale všechny musíte dělat znovu
2. Achievementy z tutoriálu, kontraktů a sniper výzev: tutoriál, a činnosti spojené s kontrakty musíte dělat znovu, některé výzvy pro sniper (1 000 000 bodů, silent assassin)
3. Některé předměty: například odměny spojené s escalation výzvami.
Dále je potřeba zdůraznit, že potřebujete nejen základní hru, ale i DLC s bonusovými misemi do dvojky, bez nich nemáte Haven Island ani newyorkskou banku a bonusové mise pro Miami, Kolumbii, Bombaj a USA předměstí. Pokud vám nejde o odměny, tak nemá smysl dělat převlekové výzvy (instalatér, strašák nebo upíří kouzelník) nebo dělat klasiky na master obtížnost. Tyto věci ve trojce nejsou. Je to trochu bizarní, ale ještě jednu věc musíte udělat: mission stories neboli opportunities a to všechny. Abyste měli všechny mise zpřístupněny potřebujete kromě výše jmenovaných: Deluxe pack, Seven Sins a nejnovější Sarajevo Six.

Tento příspěvek bude průběžně aktualizován, jak mě něco napadne.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Je třetí Hitman důstojným zakončením této trilogie, nebo snad není? A zaslouží si chvilku odpočinku, nebo naopak nové okamžité pokračování?

Hitman 3 na hráče hrající tuto trilogie dýchne hodně známou notou, nic zásadnějšího se zde nemění, a proč by také mělo, když to v předchozích hrách. Ba naopak se zde víceméně hlavně vylepšuje. Jako první ohromí grafika, už jen seskok na Dubajský mrakodrap, který se tyčí v nezměrné výšce, ten rozhled, interiér, to všechno vypadá tak luxusně a je to na opravdu špičkové úrovni. Ba i postavy se dočkaly jistého vylepšení.

Zvukově je na tom pokračování shodně s předešlými, hudba je dobrá, ozvučení perfektní, ale nedá se říct, že by nějak výrazně utkvěla v paměti, narozdíl od původní pětice dílů.

Hratelnostně je holohlavý zabiják na špičkové úrovni, i když ne každému postavení misí sedne. Jedná se o akčnější dobrodružství než v předchozích dvou dílech, čemuž jsou i přizpůsobeny parádní nové lokace, ale i tak lze většinu vyřešit v poklidu a tichosti, byť v některých misích se bohužel poprasku a nikým netušenému příchodu a odchodu nevyhnete. To platí zejména pro poslední dvě mise.
Lokace jsou bravurní, rozmanité, nápadité, plné možností a úžasně zpracované. Ať už propršená Británie, prosvětlená Dubaj, nápaditý Berlín nebo jen vlakem projeté Rumunsko působí naprosto famózně a je radost lokace obdivovat, stejně tak i možnosti, které se zde naskýtají.
Hratelnost celkově je známá už z předchozích dílů, jen je vylepšena a obohacena o nové prvky (např. kamera), lepší umělou inteligenci, vylepšené a zajímavější "Opportunities" (zdravím, Sherlocku). Ba i ten příběh je o něco zajímavější, má konečně plnohodnotné cutscény a zajímavější zápletku, byť možná ne každého uspokojí závěr hry.

Technický stav je perfektní, krom občasného prolínání textur se mi nestalo, že by hra nějakým způsobem nefungovala, ať už glitche nebo bugy, všechno běželo, jak má. Stejně tak ani hardwarové požadavky nejsou tak vysoké, jak by se dalo vzhledem k rozloze a kráse světa Hitmana očekávat.

Shrnutí: Hitman 3 je po všech stránkách vybroušený klenot, který dokončil práci svých dvou předchůdců a vynesl sérii zase zpět na výsluní. Typickým problémem je délka hry, která je ale jištěná znovuhratelností, a pro někoho možná závěr hry či zvětšená akčnost na úkor úplného stealthu. Ale nebojte, o stealth nepřijdete, jen už nebudete tak neznámí a nepozorovaní jako v dřívějších hrách. Graficky, zvukově, hratelnostně, technicky je hra na sakra dobré úrovni a já se popravdě těším na to, až se zase Hitman vrátí, a na to, v jaké podobě se vrátí. Do té doby budu doufat, že slíbený James Bond bude alespoň tak dobrý jako prozatím poslední dobrodružství agenta 47.

Pro: Grafika, ozvučení, filmovost, lokace, cíle, postavy, lepší příběh, Opportunities, znovuhratelnost, režimy, vylepšené lokace z předchozích her, zakončení, otevřený svět, možnost

Proti: Délka kampaně, větší akčnost, UI je stále slabší

+15
  • XOne 80
Završení novodobé trilogie zakázkového holohlavého Asasína bylo samozřejmě po povedených předchozích dílech nevyhnutelné. Opakoval bych se, ale přesto jsou to vizuální orgie, většina lokací je krásně vykreslená se spoustou detailů jak exteriérových tak interiérových a ty rozsáhlejší lokace by zabraly spoustu herního času jen pro samotné kompletní prozkoumání – nejpovedenější byly za mě Dubaj, Britský venkov a finální dvojitá čínská se vstuoem ke zdroji.

Herní gameplay zůstává samozřejmě stejný (stále je to běh a plížení mezi lokacemi, likvidace cílů různými způsoby a vrůzných převlecích, zahlazování stop v podobě ukrývání mrtvol a dalších zahlazování stop, plnění výzev a hledání únikových cest ) možná lehce ubylo samotné akce a více se dá v jednotlivých Mission story pracovat bez hromadné likvidace, nicméně to mi vůbec nevadilo. Potěšily mě různé varianty likvidace jako třeba postrčení cíle z plošiny, náhodná nehoda padajícího cementového bloku zavšeného na jeřebu či likvidace střelou přes plynovou bombu. Vývojáři se opět vrátili k vloženým “filmovým“ sekvencím mezi lokacemi, ve dvojce byly jen statické, palec nahoru, hru to rozhodně obohacuje. 

Škoda jen, že herní čas je docela krátký podobně jako ve dvojce - misí mohlo být více, jednička byla za mě nejrozsáhlejší, druhá výtka směřuje stále k chabému chování a IQ umělé inteligence rovnající se prodělání lobotomie a panikařícím NPI postavám, což je ale problém nejen celé série a častokrát i v jiných hrách … a třetí výtku mám k zakončení, čekal jsem něco epičtějšího, no uvidíme třeba se za čas zase Hitman znovuzrodí – 80 %
+2 +3 −1