Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hitman

80
59 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > stealth akce *
akce > 3rd person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
11.03.2016 PCPS4XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
https://hitman.com/en-us
Agent s kódovým označením 47 se opět vrací a po krátkém výletě po Americe v Hitman: Absolution se nyní opět vydává plnit úkoly profesionálního zabijáka po celém světě, a objeví se třeba v Paříži, Marrákéši nebo na italském pobřeží Středozemního moře. Spolu s ním se vrací i jeho půvabná kolegyně Diana Burnwood, která mu pomáhá jako informátor.

Ve hře budete mít spoustu možností, jak svůj cíl zabít. Můžete jej před davem rozstřílet nebo mu vrazit kudlu do břicha, ale lze využít i působení smrtelného jedu či výbušnin. Novinkou pak je, že misi můžete začít na jednom z mnoha míst na mapě, která bude oproti těm z předchozích dílů několikanásobně větší.

Kromě klasických příběhových misí se vrací také Kontrakty, kde si hráč vytvoří vlastní scénář a poté jej sdílí s ostatními hráči a může tak pro ně připravit opravdovou výzvu. Novinkou jsou pak Časové kontrakty, které jsou omezené jen na několik hodin; pokud danou dobu nebudete přítomní, tak už si je nikdy nezahrajete.


Poslední diskuzní příspěvek

John Mirra: Jasné Max Payne je jedna z nejlepších her vůbec :) Ze všech dílů série se právě ti nový Hitmani podobají nejvíce Blood Money :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Nejzdařilejší stealth akce? Ne.
Revoluční díl? To určitě ne.
Detailní a realistické ztvárnění? Haha... ne.
Nejlepší Hitman hra? No jasně.

Mám pocit, že je na nového Hitmana koukáno komunitou s despektem. Snad kvůli epizodickému vydávání? Ze začátku jsem byl také trochu skeptický, ale teď nechápu proč. Epizodické hry tu jsou už nějaký pátek a Hitman je 1. hra, u které mi to nevadí a dokonce v tom nacházím i jistý smysl.

Každá lokace je totiž opravdu obří, prošpikovaná možnostmi a příležitostmi. Nevybavuji si jedinou mapu z minulých dílů, u které bych měl stejný pocit. Nabízí se tak vždy hromada způsobů, jak svůj cíl zabít a byla by škoda zkusit jen jeden. Hrací doba jednoho levelu, u kterého byste jinak strávili tak cca 30-40 minut, se najednou protáhne na 5-6 hodin. Vychutnáte si to. Obávám se, že u hraní na jeden zátah bych Hitmana "odflinkl".

Navíc jste profi vrah, který určitě nedostává zakázku každou chvíli, takže to sedí i v tomhle směru, ale teď už k samotné hratelnosti. Pokud jste už nějakého Hitmana hráli, nejlépe Absolution, víte co vás čeká. Časté převlíkání, plížení na zakázaném uzemí a získávání informací. Ovšem v otevřenějších mapách s více možnostmi. Když si navíc ještě vypnete všechny in-game nápovědy, čeká vás simulátor zabijáka, kde budete mít v tak velkém prostoru radost z každé nepatrné poznámky, které o vašem cíli najdete (jako plán útěku, nebo naplánované schůzky) a které vám pomohou při samotné likvidaci. Alespoň první dva průchody by proto člověk měl mít pro nejlepší zážitek všechny berličky vypnuté.

Jednoduše podané je to mnohem větší Blood Money, ale s moderní hratelností Absolutionu, který se zbavil řady kontroverzních prvků. Instinct už neukazuje cesty patrol, ale pouze zvýrazňuje použitelné předměty. Pokud na sobě máte navíc převlek, už vás automaticky nepoznají všichni kolegové, ale jen vybraní jedinci a většinou nadřízení.

Je to prostě skvělý Hitman a s každou epizodou jsem strávil řadu kvalitních, ale naprosto bezúčelných hodin. Je to Hitman, na kterého pamatujete... i se stejně debilní AI, která se od 1. dílu asi nezměnila. Brzy se totiž naučíte, jak funguje a jak ji obcházet. Mrzí mě to, ale osobně to jako velkou výtku neberu, protože s debilitou NPC ve svých plánech kolikrát i počítám. IO by se tím ale zase posunulo ve své sérii o kus dál.

Stejně tak mě mrzí nedostatek citu pro detail. Neřeším, že když mě najdou na místě, kde nemám co dělat, ale kam by se člověk mohl normálně "zatoulat", ochranka jako první vytáhne bouchačky a zavolá posily. To je to nejmenší. Vadí mi ty drobnosti jako když v převleku vojáka ve městě, kde jich je dvě řitě, generál z několika metrů z mých zad pozná, že žádný voják nejsem. Nebo když si vezmu Hazmat suit, který zakrývá celé tělo, pořád dokážou někteří laboranti s přesností určit, že k nim nepatřím. Nebo že se na rušném náměstí plné lidí všichni otočí směrem, kam jsem hodil minci se slovy: "Co to bylo?" Nebo když se proplížím na konzulát plný kravaťáků ve svém obleku, každý pozná, i ten jouda z kuchyně, že k těm kravaťákům nepatřím a jde po mě policie. Asi proto, že mám Gucci a oni nosí jenom Armaniho. Ale když si vezmu převlek internisty, který vypadá úplně stejně, akorát nemá sako, můžu si jít kam chci... a tak dále, a tak dále... Prostě věci, na které si časem zvyknete, naučíte se je tolerovat a počítáte s nimi, ale hrozně vás mrzí.

Co mě ale štve je optimalizace tohoto titulu. S GTX 1070 si můžu dovolit über detaily. Super. Ale k čemu Vám jsou, když ani výkonnější procesory nezvládají velké davy a i s nejnižšími detaily hra neustále habruje mezi 25-80 fps s CPU vytížeností na 100%? Není to hezké. Naštěstí se samotná eliminace cílů většinou odehrává mimo nejzalidněnější oblasti, takže se hra drží ovykle na těch 60+

Shrnutí: Pokud jste fandové série a stejně jako mě vám k radosti stačí hratelnost původních dílu, nešlápnete s tímto dílem vedle. Jen je škoda těch detailů.

EDIT: Tak dohráno komplet a Hokkaido je naprosto luxusní zakončení.

2. bod herní výzvy 2016
+27
  • PC 90
Fantastické. Vítaný reparát po lineárnějším Absolution. Nový Hitman je 6 mini-sandboxů a povinnost pro všechny 47 pozitivní (a nejen je).

Ale vytknul bych tři věci - absenci Jespera Kyda, kvůli níž Hitman nemá, navzdory neuvěřitelnému vizuálními designu, tak distinktivní atmosféru jako předchozí díly. Ta hudba je příliš James Bond-like generická. Pak přespřílišnou závislost na opportunities, které jsou sice skvělé a propracované, ale občas jsem bez té nápovědy fakt nevěděl, co udělat dál. Na druhou stranu, když se zadaří, tak je to radost (47 jako yógín..psychiatr...bubeník!).
A do třetice, mise jsou sice úžasné a rozsáhlé, ale je jich přeci jen málo. Škoda, že alespoň ty čtyři bonusové, vydané později, nezakomponovali do příběhu. Ale jsou také skvělé. A vyloženě krátká hra to není, jen příběh mi zabral kolem dvaceti hodin. Je zde ale spousta dalších vedlejších misí v podobě eskalací a challenges.
I přes výtky je to spolu s Blood Money nejlepší díl série. Snad se IOI dožijí vydání dalšího dílu, protože příběh tohoto končí in media res.
+20
  • PC 85
Opravdový nástupce po Blood Money a vrací hratelnost a pravidla do starých kolejí, po zvláštní odbočce co přinesl Absolution.

Nyní už opět převleky fungují, a odhalí to jen zlomek lidí kteří jsou logicky obeznámeni s lidmi pod sebou jako šéf směny dělníků, vedoucí kuchyně či vyšší důstojníci atd... Navíc převleky otevírají cestu k zajímavým možnostem k odstranění cíle či získání informací které nabídnou novou možnost jak se vypořádat s danou situací snadněji.

Právě tyto výzvy a hledání nových cest, přináší znovu hratelnost a různorodost eliminace cíle. Autoři si vyhráli s možnosti a v obřích mapách se nachází spousta příhodných věcí jak zařídit nehody či využít denní program cíle.

Osobně jsem svého agenta 47 vedl k tomu, aby se vyhnul likvidaci někoho jiného kromě zadaných cílů, tudíž vždy bylo potřeba propátrat velkou lokaci, sledovat cíl a jeho zvyklosti. Pak se dostat k někomu, kdo svým převlekem zajistí cestu k cíli a využít příhodný čas a prostředky k jeho likvidaci a pak elegantně a v klidu odejít ze scény, aniž by za mnou zůstaly důkazy o zločinu či záznamy z kamer.

S novým Hitmanem jsem spokojen více než jsem čekal, hlavně díky návratu ke kořenům série a držení se toho co tuhle značku dělá unikátní a zábavnou. Rozhodně všem doporučuji, zvlášť těm kdo po Absolution zlomili nad číslem 47 hůl.

Je zpět a v nejlepší formě!
+19
  • PC 80
Hitmana (2016) jsem si zahrál v létě 2018 a upřímně mě bavil, ale zároveň jsem byl docela frustrován laxností imerze a hloupostí AI. Prakticky jsem se vždy snažil hrát hru na způsob stealthu, nicméně někdy v polovině mise přišla zrada ať už ze strany kamery, špatně schovaného těla či nahodilém objevení nepřítelem. Jelikož vás hra ke stealthu vlastně nikterak nenutí ani příliš nenabádá, tak se situace vždy, ehm, "omylem" zvrtla v akční přestřelku a zůstávaly za mnou haldy mrtvol.

Nicméně jsem si zkusil teď nově upravenou verzi hry s přídavky z Hitmana 2 a musím říct, že mě hra chytla o to víc. Buď jsem si již zvykl na herní mechaniky, a nebo jsou převzaté vylepšení opravdu tolik znát. Jedná se např. o kufřík, který si můžete vzít s sebou, propašovat v něm zbraně, omráčit nepřítele či ho s ním odlákat; dále jsou vylepšené zvuky zbraní; jsou přidané i nové zbraně; je vylepšen systém objevování; jsou přidaní nové obleky; zvýšený důraz na challange; nově je zde i příprava jídel a zabití protivníka jejich otrávením; máte také tzv. obraz v obraze, kde vidíte situaci nepřátel pokud vás spatří či je primární objekt eliminován; je vylepšen systém zachycování a ničení kamer a v neposlední řadě se můžete nově schovat např. v davu lidí.

Vylepšení z Hitmana 2 nejsou nijak drastická a zásadně nemění hru, nicméně velice pozitivně zpestří herní zážitek. Posílám tak pomyslnou pochvalu do studia IO Interactive a doporučuji si hru s tímto mírným vylepšením zahrát.
+18
  • PS4 80
Měsíc, co měsíc, pro nám Sony skrze předplatné PlayStation Plus servíruje tří Áčkové / indie hry zdarma. Toto členství mám teprve od prosince minulého roku a pořizoval jsem si ho s tím, že jsem si chtěl zahrát NHL 18 s lidmi přes internet, ale bylo mi to k prdu, jelikož všichni již hráli NHL 19. Abych pravdu řekl, tak jsem byl s výběrem her zdarma zklamaný, jelikož se mi prostě Sony netrefovalo do vkusu, nebo jsem již hru zdarma vlastnil na steamu. Avšak přišel únor a s ním přišel ikonický plešoun s čárovým kódem na zátylku a s ilegálním povolením zabíjet.

V této hře na vás rozhodně čeká mnoho ukládání pozic, mnoho nahrávání pozic, mnoho nepozorovaných proklouznutí, mnoho pozorovaných proklouznutích, mnoho omračování, mnoho úmrtí, mnoho skrývání těl, mnoho odhalování těl, mnoho převlékání, mnoho utíkání před osobami, které vás poznají, mnoho infiltrování, mnoho nepovedených pokusů o infiltrování, mnoho času plánování a mnoho času nadávání, proč to opět nevyšlo, mnoho proklouzáváni před kamerami a mnoho zachycení vás na kameru.

Hitman je pro mě rozhodně definice hry, kde musíte neustále improvizovat, když se něco slušně řečeno pokazí a to miluji. Tedy jsem někdy po desátém nahrání uložené pozice lehce rozladěnej, ale náramně se bavím. Rozhodně bych nepochválil nekonečnou nahrávací dobu na mé ani ne rok staré slimkové Pé eS čtyřce, ale zase na druhou stranu mi hra běžela bez jakýkoliv problémů.

V kostce řečeno první série Hitmana se skládá z šesti epizod, z čehož každá obsahuje velkou mapu, vaše kontrakty a řady možností, jak je eliminovat. Doopravdy je zde spousta způsobů a metod, jak se vypořádat s vašimi cíli. Během hraní objevíte hromadu dalších možností, jak vaše kontrakty zavraždit, takže máte chuť po dohrání mise, si ji znovu projet, avšak tentokrát s využitím vašich dosavadních vědomostí o mapě. Po dohrání mise a splnění výzev se vám odemknou lepší pozice, na jakém místě svoji misi začnete, odemknou se vám převleky, zbraně a nová místa, kam si můžete nechat propašovat kufr s již odemknutými zbraněmi, či jinými pomůckami.

Avšak u dvou map se mi stalo, že po jejich dohrání jsem je nechtěl ani vidět, jelikož jsem je tak debilně a krkolomně rozehrál a dohrál. Avšak to dle mého napravilo to, že si na stejné mapě můžete zahrát jiný scénář. Třeba na Sapienze můžete zavraždit filmovou hvězdu přímo na place komiksového filmového blockbusteru, nebo můžete na párty sestřelit politika.

Taktéž můžete plnit kontrakty, které můžete vytvářet vy samy. Můžete si třeba vybrat, že zavraždíte make-up artistu, v převleku za Helmuta Krugera a zavraždíte ho s hasičákem nebo můžete zavraždit všechny kuchaře v celé oblasti.

Co dle mého může pokazit herní zážitek jsou všudypřítomné rady Diany, tedy když objevíte nějakou možnost, hned se vám na mapě vyznačí místa, kam se máte vydat, abyste danou příležitost úspěšně splnili. Tím pádem můžete mít pocit, že vás vývojáři vedou za ručičku, ale tato možnost lze vypnout.

Se sérií Hitman moc obeznámený nejsem. Tedy provázela mě celý život, starší bratr hrát Hitman 2: Silent Assassin, poté jsem měl demo disk na PS2 s Hitman: Contracts, poté jsem si díky Score osahal Hitman: Blood Money, ale doopravdy jsem si zahrál až Hitman: Absolution, které mě příliš neoslovilo. Teprve až s příchodem tohoto dílu mám rozhodně po jeho dohrání chuť si zahrát i předešlé díly a rozhodně mám chuť si zahrát i následující sérii. Teď se zřejmě ještě vrátím zpět ke hře zavraždit pár kontraktů…

„I will leave you to prepare.“

MISSION STATUS
ACTIVE

(Herní výzva 2019 – „Severní vítr“)

Pro: Hratelnost | Rozsáhlé lokace a hromada možností | Znovuhratelnost | Hudba |

Proti: Hrozně dlouhá načítání | AI postav |

+10