Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Nejzdařilejší stealth akce? Ne.
Revoluční díl? To určitě ne.
Detailní a realistické ztvárnění? Haha... ne.
Nejlepší Hitman hra? No jasně.

Mám pocit, že je na nového Hitmana koukáno komunitou s despektem. Snad kvůli epizodickému vydávání? Ze začátku jsem byl také trochu skeptický, ale teď nechápu proč. Epizodické hry tu jsou už nějaký pátek a Hitman je 1. hra, u které mi to nevadí a dokonce v tom nacházím i jistý smysl.

Každá lokace je totiž opravdu obří, prošpikovaná možnostmi a příležitostmi. Nevybavuji si jedinou mapu z minulých dílů, u které bych měl stejný pocit. Nabízí se tak vždy hromada způsobů, jak svůj cíl zabít a byla by škoda zkusit jen jeden. Hrací doba jednoho levelu, u kterého byste jinak strávili tak cca 30-40 minut, se najednou protáhne na 5-6 hodin. Vychutnáte si to. Obávám se, že u hraní na jeden zátah bych Hitmana "odflinkl".

Navíc jste profi vrah, který určitě nedostává zakázku každou chvíli, takže to sedí i v tomhle směru, ale teď už k samotné hratelnosti. Pokud jste už nějakého Hitmana hráli, nejlépe Absolution, víte co vás čeká. Časté převlíkání, plížení na zakázaném uzemí a získávání informací. Ovšem v otevřenějších mapách s více možnostmi. Když si navíc ještě vypnete všechny in-game nápovědy, čeká vás simulátor zabijáka, kde budete mít v tak velkém prostoru radost z každé nepatrné poznámky, které o vašem cíli najdete (jako plán útěku, nebo naplánované schůzky) a které vám pomohou při samotné likvidaci. Alespoň první dva průchody by proto člověk měl mít pro nejlepší zážitek všechny berličky vypnuté.

Jednoduše podané je to mnohem větší Blood Money, ale s moderní hratelností Absolutionu, který se zbavil řady kontroverzních prvků. Instinct už neukazuje cesty patrol, ale pouze zvýrazňuje použitelné předměty. Pokud na sobě máte navíc převlek, už vás automaticky nepoznají všichni kolegové, ale jen vybraní jedinci a většinou nadřízení.

Je to prostě skvělý Hitman a s každou epizodou jsem strávil řadu kvalitních, ale naprosto bezúčelných hodin. Je to Hitman, na kterého pamatujete... i se stejně debilní AI, která se od 1. dílu asi nezměnila. Brzy se totiž naučíte, jak funguje a jak ji obcházet. Mrzí mě to, ale osobně to jako velkou výtku neberu, protože s debilitou NPC ve svých plánech kolikrát i počítám. IO by se tím ale zase posunulo ve své sérii o kus dál.

Stejně tak mě mrzí nedostatek citu pro detail. Neřeším, že když mě najdou na místě, kde nemám co dělat, ale kam by se člověk mohl normálně "zatoulat", ochranka jako první vytáhne bouchačky a zavolá posily. To je to nejmenší. Vadí mi ty drobnosti jako když v převleku vojáka ve městě, kde jich je dvě řitě, generál z několika metrů z mých zad pozná, že žádný voják nejsem. Nebo když si vezmu Hazmat suit, který zakrývá celé tělo, pořád dokážou někteří laboranti s přesností určit, že k nim nepatřím. Nebo že se na rušném náměstí plné lidí všichni otočí směrem, kam jsem hodil minci se slovy: "Co to bylo?" Nebo když se proplížím na konzulát plný kravaťáků ve svém obleku, každý pozná, i ten jouda z kuchyně, že k těm kravaťákům nepatřím a jde po mě policie. Asi proto, že mám Gucci a oni nosí jenom Armaniho. Ale když si vezmu převlek internisty, který vypadá úplně stejně, akorát nemá sako, můžu si jít kam chci... a tak dále, a tak dále... Prostě věci, na které si časem zvyknete, naučíte se je tolerovat a počítáte s nimi, ale hrozně vás mrzí.

Co mě ale štve je optimalizace tohoto titulu. S GTX 1070 si můžu dovolit über detaily. Super. Ale k čemu Vám jsou, když ani výkonnější procesory nezvládají velké davy a i s nejnižšími detaily hra neustále habruje mezi 25-80 fps s CPU vytížeností na 100%? Není to hezké. Naštěstí se samotná eliminace cílů většinou odehrává mimo nejzalidněnější oblasti, takže se hra drží ovykle na těch 60+

Shrnutí: Pokud jste fandové série a stejně jako mě vám k radosti stačí hratelnost původních dílu, nešlápnete s tímto dílem vedle. Jen je škoda těch detailů.

EDIT: Tak dohráno komplet a Hokkaido je naprosto luxusní zakončení.

2. bod herní výzvy 2016
+41
  • PC 85
S tímto dílem jsem se poprvé setkala před rokem a abych pravdu řekla, tak to bylo pro mě dobrá hra, ale po jejím dohrání jsem si říkala, že nějak moc nemám důvod se k ní už vracet. Jenže to jsem k tomu přistupovala čistě jako k příběhové hře. Vím, že není moc příběhová, ale mám na mysli spíše to, že jsem dané lokace jen tak jednou, dvakrát prošla a tím to pro mě skončilo. Ovšem nakonec jsem se k Hitmanovi vrátila, s jiným přístupem, splnila všechny achievementy a hru hodnotím o něco výše než dříve.

Hře, a i mně, více sedělo, když jsem každou misi brala jako místo, kde se pokusím splnit většinu či vše, co nabízí. Jasně, příležitosti, jak cíl zabít, jsou spíše tak na ukázání, jak je možné danou osobu sprovodit ze světa. Výzvy, jak zabít někoho, či co v průběhu mise je třeba udělat, byly záživnější. Například v Marakéši jsem měla za úkol zabít oba cíle v převleku za věštce, a to šavlí. Jeden se nacházel na ambasádě a druhý, v o něco horší oblasti, na vojenské základně. A věštec není zrovna typická osoba, která se po základnách potuluje, nehledě na šavli v ruce. Výsledkem byla skoro dvouhodinová herní doba s více jak padesáti mrtvými. Co se ovšem v této misi ukázalo jako naprostý nedostatek, ač samotná mise mě opravdu hodně bavila, byla naprostá debilita NPC. Vypadalo to jak nějaká groteska. Jednoho jsem střelila tichou zbraní. Někdo ho našel. Šel se sklonit nad mrtvolou, jestli žije a dostal kulku. A přišel další. A další. Tak jsem vylidnila celé nádvoří. Všude spací pytle a jeden skoro nebožtík, co se s nimi vláčel. To stejné se dělo na základně. Všichni šli rovnou za tělem a ani je nenapadlo se podívat za jeden jediný roh.

Některé mise, či spíše prostředí, ve hře mě zpočátku bavily méně (Marakéš), ale k některým jsem si i našla cestu (Colorado). Každé z míst, které jsem navštívila, bylo zpracováno moc pěkně a co se týče zalidněnosti a detailů, tak to se vývojářům povedlo. Hra nabízí jak uzavřenější lokace, tak i větší, které je možné prozkoumat opravdu do hloubky.

Hra se ovšem nevyhnula některým nesmyslům či věcem, nad kterými jsem jen decentně zakroutila hlavou. Že držet v ruce nůž na dopis se rovná sebevraždě? Že lidé začnou hysterčit a jančit, když budu držet v ruce kovovou trubku i třeba v obleku, kde to takový nesmysl není? Nedejbože víckrát před někým hodit mincí. Mně je jasné, že nějaká pravidla hra mít musí, aby se tak moc nerozbila, ale tyto detaily mě vytrhávaly ze hry.

Potěšily mě i bonusové mise, které jsou sice zasazené do již známých lokací, ale náplň a hlavně atmosféra těchto misí je jedinečná a osvěžující. Stejně tak mě bavily i kontrakty Escalation, kdy se postupně ztěžují podmínky pro daný úkol, např. schovat těla do 90 vteřin, či použít daný oblek.

Nakonec mě to bavilo více, než jsem čekala. Ráda jsem si pozabíjela pár lidí a užila si opět ten pocit, kdy se perfektně naplánovaná akce zvrtne v šílený masakr (aneb nikdo mě neuvidí). Dokonalá vražda sice neexistuje, ale 47 naštěstí může odejít z genocidy pomocí podržení jednoho tlačítka a pro mě to byl vždy krásný pocit zadostiučinění.

Pro: prostředí misí a plno možností v nich, zábavné zabíjení, hlas Diany Burnwood

Proti: AI, občas divné a těžko uvěřitelné chování NPC

+31
  • PC 90
Fantastické. Vítaný reparát po lineárnějším Absolution. Nový Hitman je 6 mini-sandboxů a povinnost pro všechny 47 pozitivní (a nejen je).

Ale vytknul bych tři věci - absenci Jespera Kyda, kvůli níž Hitman nemá, navzdory neuvěřitelnému vizuálními designu, tak distinktivní atmosféru jako předchozí díly. Ta hudba je příliš James Bond-like generická. Pak přespřílišnou závislost na opportunities, které jsou sice skvělé a propracované, ale občas jsem bez té nápovědy fakt nevěděl, co udělat dál. Na druhou stranu, když se zadaří, tak je to radost (47 jako yógín..psychiatr...bubeník!).
A do třetice, mise jsou sice úžasné a rozsáhlé, ale je jich přeci jen málo. Škoda, že alespoň ty čtyři bonusové, vydané později, nezakomponovali do příběhu. Ale jsou také skvělé. A vyloženě krátká hra to není, jen příběh mi zabral kolem dvaceti hodin. Je zde ale spousta dalších vedlejších misí v podobě eskalací a challenges.
I přes výtky je to spolu s Blood Money nejlepší díl série. Snad se IOI dožijí vydání dalšího dílu, protože příběh tohoto končí in media res.
+28
  • PC 80
Legendárny Agent 47 sa znovu vracia vo výbornom prevedení.

Čo nám, teda hra ponúkne ?
➤Mapy: hra ponúkne 6 rozsiahlych máp + prológ. Na niektorých z nich sa na jednom mieste vyskytovali veľké počty ľudí, a tak ma veľmi prekvapilo, že sa hra vôbec nesekala. Za mňa najobľúbenejšia mapa je Sapienza, na ktorej som spravil väčšinu úloh, čo sa dali spraviť a najmenej obľúbená je Colorado, ktorá ma jednoducho ničím nezaujala.
➤Zbrane a vybavenie: aj keď ja som zo sebou nosil hlavne tlmenú pištol, jed či mince tak máte na výber, aj iné široké množstvo zbraní a vybavenia už v príprave na misiu (Strelné zbrane, jedy, výbušniny....) Môžete si ich rovno priniesť zo sebou alebo si ich nechať schova na mape a osobne si ich tam v priebehu hry vyzdvihnúť. Ale taktiež môžete nájsť priamo v teréne veľa užitočného vybavenia typu nožnice, nôž či jed na krysy.
➤Prevleky: môžete celú misiu prejsť v jednom obleku alebo ich môžete meniť, ako sa vám zachce, pokiaľ samozrejme nájdete obeť, od ktorej si jej prevlek požičiate. Ja som určite využíval práve možnosť meniť obleky keďže som moc nemal nervy na to prechádzať celú mapu v tradičnom obleku Hitmana.
➤Možnosti: hra, ale okrem zbraní a prevlekov ponúka aj veľké množstvo možností, ako hru dokončiť či vás nasmerovať na nejaké zaujímavé miesta. Keď chcete splniť väčšinu týchto mini úloh, pomocou ktorých vám hra predvádza aj iné možnosti prejdenia misie či zabitia cieľu, musíte danú mapu opakovať viac krát. Našťastie, keď už raz danú úlohu splníte tak nemusíte mapu dokončiť, ale stačí reštart alebo load. Takto dokážete splniť viac úloh v krátkom časovom úseku.
➤Eskalácie: veľmi podarená časť hry. Vyberiete si danú eskaláciu a tá vám ukáže cieľ a podmienku, ktorú musíte v danej eskalácii splniť. Každým úspešným zabitím a útekom sa misia eskaluje a pridá sa ďalšia podmienka, typu ďalší cieľ či schovaj všetky telá. Väčšina eskalácii je veľmi zložitých, ale nájdu sa aj jednoduchšie. Určite oceňujem takéto misie v hre.
➤Elusivne ciele: v hre sa objavia len raz, v určitom čase. Pokiaľ sa vám cieľ nepodarí zabiť tak už misiu opakovať nemôžete nikdy, jednoducho máte jeden pokus. Osobne som elusivny cieľ nezabil ani jeden keďže som hru hral v dobe, keď už žiadny nebol aktívny. Mrzí ma jedine, že si nemôžete tento typ misii zahrať aspoň raz aj vy, čo ste nestihli byť v hre práve v daný dátum.


!! Záverečné zhrnutie !!
Po Absolution bol tento diel Hitmana druhý, ktorý som hral. Môj prvý prechod bol jednoduchý. Na každej mape som zabil cieľ, dohral som hru za 6 hodín a mal som vybavené. Povedal som si, že celkom slušná hra, ale krátka. Po možno pol roku som sa k Hitmanovi vrátil a ostal pri ňom ďalších 33 hodín. Hra ma dostala svojimi možnosťami a minimálne na prvých dvoch mapách som vyskúšal väčšinu z daných možností, ktoré na mape sú. Bohužiaľ neskôr ma to už prestalo baviť a robil som to kvôli achievementom, ale už som prestal aj s tým. Každopádne aj po príchode stereotypu hodnotím Hitmana veľmi pozitívne. Mapy sú skvelé a rozlohu majú dostatočne veľkú, aby ste sa vybláznili. Možnosti na zabitie vášho cieľu je na mapách dosť, takže sa taktiež nebudete nudiť. Do toho si môžete zahrať nejakú eskalačnú misiu, pri ktorej sa, ale budete asi nervovať trošku viac. Zbraní je mnoho aj keď väčšinu nevyužijete, naopak si myslím, že prevleky budete používať a meniť stále. Jednoducho niekedy v hre dostanete pocit, že ste naozaj Agent 47. Určite mám v pláne si zahrať v budúcnosti aj druhý diel.

➤Čas strávený v hre: 32 hodín
➤Achievementy: 39/69

HODNOTENIE: 80/100%
+26
  • PC 85
Opravdový nástupce po Blood Money a vrací hratelnost a pravidla do starých kolejí, po zvláštní odbočce co přinesl Absolution.

Nyní už opět převleky fungují, a odhalí to jen zlomek lidí kteří jsou logicky obeznámeni s lidmi pod sebou jako šéf směny dělníků, vedoucí kuchyně či vyšší důstojníci atd... Navíc převleky otevírají cestu k zajímavým možnostem k odstranění cíle či získání informací které nabídnou novou možnost jak se vypořádat s danou situací snadněji.

Právě tyto výzvy a hledání nových cest, přináší znovu hratelnost a různorodost eliminace cíle. Autoři si vyhráli s možnosti a v obřích mapách se nachází spousta příhodných věcí jak zařídit nehody či využít denní program cíle.

Osobně jsem svého agenta 47 vedl k tomu, aby se vyhnul likvidaci někoho jiného kromě zadaných cílů, tudíž vždy bylo potřeba propátrat velkou lokaci, sledovat cíl a jeho zvyklosti. Pak se dostat k někomu, kdo svým převlekem zajistí cestu k cíli a využít příhodný čas a prostředky k jeho likvidaci a pak elegantně a v klidu odejít ze scény, aniž by za mnou zůstaly důkazy o zločinu či záznamy z kamer.

S novým Hitmanem jsem spokojen více než jsem čekal, hlavně díky návratu ke kořenům série a držení se toho co tuhle značku dělá unikátní a zábavnou. Rozhodně všem doporučuji, zvlášť těm kdo po Absolution zlomili nad číslem 47 hůl.

Je zpět a v nejlepší formě!
+23
  • PC 80
Hitmana (2016) jsem si zahrál v létě 2018 a upřímně mě bavil, ale zároveň jsem byl docela frustrován laxností imerze a hloupostí AI. Prakticky jsem se vždy snažil hrát hru na způsob stealthu, nicméně někdy v polovině mise přišla zrada ať už ze strany kamery, špatně schovaného těla či nahodilém objevení nepřítelem. Jelikož vás hra ke stealthu vlastně nikterak nenutí ani příliš nenabádá, tak se situace vždy, ehm, "omylem" zvrtla v akční přestřelku a zůstávaly za mnou haldy mrtvol.

Nicméně jsem si zkusil teď nově upravenou verzi hry s přídavky z Hitmana 2 a musím říct, že mě hra chytla o to víc. Buď jsem si již zvykl na herní mechaniky, a nebo jsou převzaté vylepšení opravdu tolik znát. Jedná se např. o kufřík, který si můžete vzít s sebou, propašovat v něm zbraně, omráčit nepřítele či ho s ním odlákat; dále jsou vylepšené zvuky zbraní; jsou přidané i nové zbraně; je vylepšen systém objevování; jsou přidaní nové obleky; zvýšený důraz na challange; nově je zde i příprava jídel a zabití protivníka jejich otrávením; máte také tzv. obraz v obraze, kde vidíte situaci nepřátel pokud vás spatří či je primární objekt eliminován; je vylepšen systém zachycování a ničení kamer a v neposlední řadě se můžete nově schovat např. v davu lidí.

Vylepšení z Hitmana 2 nejsou nijak drastická a zásadně nemění hru, nicméně velice pozitivně zpestří herní zážitek. Posílám tak pomyslnou pochvalu do studia IO Interactive a doporučuji si hru s tímto mírným vylepšením zahrát.
+23
  • PC 85
Série Hitman je jednou z těch, které měly velký podíl na mém hráčském zrání a do jisté míry i dospívání. Díky tomu je mi až zatěžko komentovat jen jeden titul, budiž mi tedy prominuto časté srovnávání napříč díly. Hrál jsem postupně všechny včetně prvního, značně "clunky", ale již tehdy uhrančivého Codename 47. A hned počátkem komentáře nějaký ten statement: Poslední dva díly rebootované série jsou vzato úhrnem to nejlepší, co nám zatím IO Interactive naservírovali.

Není to beze ztrát, není to perfektní, ale je to stále Hitman plus to, co bylo před necelými patnácti lety jen naznačeno, je tu dotaženo, místy k dokonalosti, místy k absurditě nevyhnutelné vzhledem k celému konceptu nenápadně nápadného zabijáka. Experimentální úkrok k filmovosti a linearitě v podobě Absolution zřejmě vývojářům pomohl ujasnit si, v čem byly původní přednosti značky. Kde skončil sandboxový koncept Blood Money (2006), navazuje HITMAN (2016). Jen je tu všeho víc: prostoru k objevování, interakcí s NPC a objekty, cest k odstranění cíle, využitelného vybavení.. Znovuhratelnost je tu obrovská a systém postupného odemykání nových možností a vybavení velmi uspokojivý. Obdivuhodný je taky smysl pro detail mikrokosmu každého levelu, jeho prostředí i vzájemně související příběhy jeho obyvatel. Je to asi klišé, ale tvrzení, že každý level je hřištěm, je opravdu na místě. Hráč skrze opakované plnění mise tráví hodiny pozorováním rutin prostředí, objevováním cest, chápáním souvislostí mezi našimi akcemi a jejich vlivem na události během mise. Až po pár hodinách je schopný vycizelovat vlastní a pro něj perfektní řešení mise. Hitman může a nemusí trpět neduhem přílišné přístupnosti úslužné novým hráčům. Je nezbytně třeba vypnout instinkt (nesmyslnou schopnost rentgenového vidění), upozornění na připravené příležitosti nastavit na minimum a ideálně zkusit experimentovat i s vlastními pravidly (dovolit si jen určité množství uložení, pacifikací, převleků a podobně). Některé z mých osobních výzev se bohudík potkávají s těmi, za které se vývojáři hráče odměňují dobrým ohodnocením (Suit Only, No Evidence...).

Abych jen nechválil: V rámci připravených naskriptovaných "oportunities" musí hráč bohužel skousnout často absurdní momenty, kdy není díky převleku rozpoznán v do očí bijících situacích. Je také nutno přiznat, že série něco málo poztrácela i z toho dobrého ze starších dílů. První tři tituly Hitman nezapomínaly připomínat, že profese vraha bez emocí je koneckonců studený, hnusný úděl. Nejlépe to věděl Hitman: Contracts (2004), jehož atmosféra byla místy téměř hororová. Mise z rumunského blázince, jatek či staroanglického sídla měly skutečně specifickou atmosféru, kde se uspokojení z preciznosti gameplaye mísilo i s pocitem, že tenhle herní svět je znepokojivý, zvrácený a lidem nepřátelský. Fantastickou práci v tomhle směru odváděl soundtrack Jesper Kyda. Díl z roku (2016) na toto dědictví při vší hravosti a exotice zapomíná. Nejde jen o hudbu, která není špatná, ale zkrátka jaksi univerzální, ale i o prostředí. Nejblíže starému feelingu měl snad moment, kdy jsem v nočním Bankokském hotelu plnil první misi kampaně Patient Zero a do uší mi zazněl minimalistický temný klavírní soundtrack. Vibe z Traditions of Trade byl ve vzduchu. To byl snad jediný okamžik. Nechtěl bych další Contracts, ale nějakou misi ponurého střihu bych skutečně uvítal.

Pro: stále Hitman, (znovu)hratelnost a herní doba, možnosti a objevování, level design a smysl pro detail, pestrost misí

Proti: místy absurdita převleků za "příběhové" postavy, výchozí nastavení plné berliček, ztráta původní temnoty

+18
  • PS4 80
Měsíc, co měsíc, pro nám Sony skrze předplatné PlayStation Plus servíruje tří Áčkové / indie hry zdarma. Toto členství mám teprve od prosince minulého roku a pořizoval jsem si ho s tím, že jsem si chtěl zahrát NHL 18 s lidmi přes internet, ale bylo mi to k prdu, jelikož všichni již hráli NHL 19. Abych pravdu řekl, tak jsem byl s výběrem her zdarma zklamaný, jelikož se mi prostě Sony netrefovalo do vkusu, nebo jsem již hru zdarma vlastnil na steamu. Avšak přišel únor a s ním přišel ikonický plešoun s čárovým kódem na zátylku a s ilegálním povolením zabíjet.

V této hře na vás rozhodně čeká mnoho ukládání pozic, mnoho nahrávání pozic, mnoho nepozorovaných proklouznutí, mnoho pozorovaných proklouznutích, mnoho omračování, mnoho úmrtí, mnoho skrývání těl, mnoho odhalování těl, mnoho převlékání, mnoho utíkání před osobami, které vás poznají, mnoho infiltrování, mnoho nepovedených pokusů o infiltrování, mnoho času plánování a mnoho času nadávání, proč to opět nevyšlo, mnoho proklouzáváni před kamerami a mnoho zachycení vás na kameru.

Hitman je pro mě rozhodně definice hry, kde musíte neustále improvizovat, když se něco slušně řečeno pokazí a to miluji. Tedy jsem někdy po desátém nahrání uložené pozice lehce rozladěnej, ale náramně se bavím. Rozhodně bych nepochválil nekonečnou nahrávací dobu na mé ani ne rok staré slimkové Pé eS čtyřce, ale zase na druhou stranu mi hra běžela bez jakýkoliv problémů.

V kostce řečeno první série Hitmana se skládá z šesti epizod, z čehož každá obsahuje velkou mapu, vaše kontrakty a řady možností, jak je eliminovat. Doopravdy je zde spousta způsobů a metod, jak se vypořádat s vašimi cíli. Během hraní objevíte hromadu dalších možností, jak vaše kontrakty zavraždit, takže máte chuť po dohrání mise, si ji znovu projet, avšak tentokrát s využitím vašich dosavadních vědomostí o mapě. Po dohrání mise a splnění výzev se vám odemknou lepší pozice, na jakém místě svoji misi začnete, odemknou se vám převleky, zbraně a nová místa, kam si můžete nechat propašovat kufr s již odemknutými zbraněmi, či jinými pomůckami.

Avšak u dvou map se mi stalo, že po jejich dohrání jsem je nechtěl ani vidět, jelikož jsem je tak debilně a krkolomně rozehrál a dohrál. Avšak to dle mého napravilo to, že si na stejné mapě můžete zahrát jiný scénář. Třeba na Sapienze můžete zavraždit filmovou hvězdu přímo na place komiksového filmového blockbusteru, nebo můžete na párty sestřelit politika.

Taktéž můžete plnit kontrakty, které můžete vytvářet vy samy. Můžete si třeba vybrat, že zavraždíte make-up artistu, v převleku za Helmuta Krugera a zavraždíte ho s hasičákem nebo můžete zavraždit všechny kuchaře v celé oblasti.

Co dle mého může pokazit herní zážitek jsou všudypřítomné rady Diany, tedy když objevíte nějakou možnost, hned se vám na mapě vyznačí místa, kam se máte vydat, abyste danou příležitost úspěšně splnili. Tím pádem můžete mít pocit, že vás vývojáři vedou za ručičku, ale tato možnost lze vypnout.

Se sérií Hitman moc obeznámený nejsem. Tedy provázela mě celý život, starší bratr hrát Hitman 2: Silent Assassin, poté jsem měl demo disk na PS2 s Hitman: Contracts, poté jsem si díky Score osahal Hitman: Blood Money, ale doopravdy jsem si zahrál až Hitman: Absolution, které mě příliš neoslovilo. Teprve až s příchodem tohoto dílu mám rozhodně po jeho dohrání chuť si zahrát i předešlé díly a rozhodně mám chuť si zahrát i následující sérii. Teď se zřejmě ještě vrátím zpět ke hře zavraždit pár kontraktů…

„I will leave you to prepare.“

MISSION STATUS
ACTIVE

(Herní výzva 2019 – „Severní vítr“)

Pro: Hratelnost | Rozsáhlé lokace a hromada možností | Znovuhratelnost | Hudba |

Proti: Hrozně dlouhá načítání | AI postav |

+15
  • PC 85
Hitman! No možná jsme hrál kdysi první díl, už je to dlouho, ale pak nic.

No každopádně mě Hitman bavil a to hodně!

Naprosto dokonalá stealth akce!

Hitmana jsem začal hrát aniž bych úplně věděl do čeho jdu, jelikož jsme předchozí díly nehrál, takže jsem úplně neznal děj, ale ničemu to nevadilo.

Po prvních dvou cvičných misí (loď a základna) jsem byl natěšen a vypadalo to na výbornou stealth akci a zábavu, pak přišla Paříš a byl jsem uchvácen, možnostmi co vše dělat a jak vše "vyřešit". Tedy řešení bylo zabití cílů :-), ale těch možností bylo fakt nad očekávání.
Po Paříži, ale přišla Itálie a musím upřímně říct, že v tuto chvíli bych dal hře 100%!!! Protože to prostředí další možnosti (člověk se už více rozkoukal a věděl co a jak dělat) to byla bomba, navíc i rozmanitost - město, sídlo a podzemní laboratoř, prostě bomba a pro mě nejlepší mapa a mise.
Další mise a mapy jsou také dobré, ale už se tam začíná promítat trochu stereotyp.

Celkově musím Hitmana hodnotit velmi pozitivně a mohu doporučit. Je to hra která určitě pobaví a zabaví :-)

Jedno velké mínus které ani nevím jak vzniklo jsou časové mise, které mi všechny unikly a to ani nevím jak :-) Prostě jsem se zaměřoval na kampaň a pak koukám, že časové mise jsou nedostupné což mě celkem mrzelo.

Pro: volnost, hratelnost, rozmanitost prostředí, grafika, originalita

Proti: čekání na cíle, časem určitý stereotyp

+15
  • PS4 85
V hrách ste skôr tichý zabijak, presný ostreľovač alebo dômyselný travič? Tu môžete byť všetkým.Variabilita možností je pestrá, stačí sa riadiť zmyslami ( a premyslenými radami hry). :)
V rámci misií navštívite zaujímavé lokácie, v ktorých môžete odpočúvať rozhovory a využiť ich vo váš prospech. Prezliecť sa za vybranú postavu a ľahšie prekĺznuť do ostro stráženého objektu. Túto možnosť som využívala najčastejšie. Ak máte však dostatok odvahy a zručnosti, môžete byť úspešní v získaní trofeje, ktorá po vás chce aby ste žiaden oblek nepoužili. Ja by som to nazvala (pre mňa) hardcore variantou.
Ak by sa časom stalo, že skĺznete k rovnakému odstraňovaniu cieľov, stačí sa pozrieť na zoznam trofejí (u mňa ps4), ktoré vám ponúknu pomocnú ruku a odhalia zaujímavý,možno vami ešte neobjavený, spôsob postupu. Nebrala by som to ako cheese ale ako malú radu, ako také vnuknutie. Ak prejdete misiu a máte pocit, že ste tomu nedali všetko, tak si ju kľudne dajte znova,s iným počiatočným miestom, v inom prestrojení a odlišným postupom. Nerada hrávam hry dvakrát ale tieto nové možnosti otvárajú rôzne cesty a tak i pre mňa je znovuhrateľnosť skvelá.
Prešli ste hru a neviete čo ďalej? Chcete ostať v tomto svete ešte dlhšie? Žiaden problém, existuje tu možnosť likvidovať na základe kontraktov od ľudí a taktiež sami môžete byť zadávateľ. Túto možnosť som veľmi nevyužila ale nepochybujem, že je to určite taktiež zábavná súčasť hry.
Podľa môjho názoru sa hra veľmi podarila, padla mi na nôtu a užila som si ju. Osobne som predovšetkým využívala stealth a pokúšala sa plniť predurčené naaranžované situácie, ktoré vyskúšali moju trpezlivosť, šikovnosť a v neposlednom rade ma aj pobavili. No a o tom to má byť.
+13
  • PS4 100
Hráno a dohráno v rámci Herní výzvy 2019. PS4 verze, jež byla zadarmiko v únorovém ps plus.

S plešatým pánem jsem měl zkušenosti již od prvního dílu a snad krom dílu "Absolution" mne vždy dokázal zabavit. Obecně mám rád hry plíživky a tedy každý díl byl v mém hledáčku. A když to pak dali zadara a hodilo se to do kategorie herní výzvy, pustil jsem se do toho.


Hlavní rozdíl oproti předešlým dílům je samozřejmě ta epizodičnost. Původně to vydávali jednu po druhé, ale já to už ochutnal až jako celek a tak to mam i raději. Kdyby hra nebyla v rámci placené služby zadarmo, pořídil bych si ji až někdy ve slevě a určitě jako komplet. Vydání hry na části mi moc nevoní, ale záleží na úhlu pohledu a zde mi přijde, že jednotlivé epizody a lokace byly vcelku obstojně doplňovány obsahem a třeba časově omezenými cíly na likvidaci, což hodnotim jednoznačně pozitivně a jakž takž by to ve mě tu epizodičnost obhájilo.


Já hrál a dohrál všechny epizody (několikrát), zlikvidoval všechny hlavní cíle (několikrát), pár těch vedlejších (několikrát), splnil něco málo challengů, ale v podstatě ochutnal od všeho něco. To, co mě na tomhle díle nejvíc bavilo, co mě u toho udrželo a díky čemu jsem to vcelku snadno a rychle dohrál, byla právě ta forma "tady máš hřiště a hraj si jak chceš". Předešlé díly jsem hrál tak, že jsem v levlu zlikvidoval cíl a pokračoval dál a již to vícekrát a jinak nezkoušel. Tady tomu bylo naopak a rád jsem zkoušel jakým dalším způsobem bych mohl onu likvidaci provést. Jsou zde tzv příležitosti, vždy v každém levlu (epizodě) několik a jde vlastně a jakousi předpřipravenou cestu jak někoho sejmout. A zrovna tyhle přiležitosti sem chtěl vyzkoušet v každé epizodě všechny. Některé jsou i celkem vtipné.


Prostředí, ve kterém se Numero 47 pohybuje a elegantně likviduje, mi přijde vcelku dobře zpracované. Každá epizoda se odehrává v jiném prostředí a mojí favoritkou je určitě italská slunečná modrobéžová a hlasitá Sapienza. Ostatní lokace jako nějaká farma v Kanadě, futuristická do zimy oblečená nemocnice v Japonsku, obří hotel v Marakéši snad, nebo moc nezajímavá pařížská (ta Paříž v tom vůbec nejde poznat) módní show, mne tak moc nezaujaly. Ale musim uznat - ani neurazily. Velikosti lokací byli tak akorát aby tam bylo to hlavní a nějaká omáčka kolem, aby bylo na co koukat. Bylo to naplněný všude tak akorát pro zajímavou plíživou výzvu. Rozhodně jsem to nehrál s nechutí a každá lokace nabízela pro mne dostatek možností jak se vyblbnout, vymyslet rychlejší cestu, nebo najít zajímavější či zábavnější způsob likvidace. Navíc se vám samozřejmě v průběhu hry otevírají další možnosti, ať už to jsou zbraně, převleky, další využitelné vybavení jako jedy, bomby, návnady nebo možnost kde v oné lokaci startovat. Postupně se vám tedy otevře vcelku dost možností jak to zahrát jinak. Určitě by jich šlo i více, ale určitě i méně. Pro mě to bylo akorát. I když je fakt, že některý ty kulomety nebo brokovnice jsem nikdy nevyužil. K Hitmanovi mi jde prostě spíš tlumič, struna a možná ta injekční strikačka nebo fikaně ukuchtěné špagety a hlavně dobrý načasování. HLAVNĚ DOBRÝ NAČASOVÁNÍ. :)


Herní mechanismy fajn. Tady mě osobně nic neurazilo nebo nenaštvalo. Při prvním spuštění mi přišla hra dostatečně vyzývavá a svým způsobem těžká, ale časem už vite co a jak funguje a najdete ten způsob jak to hrát a hra se zjednoduší. Při prvním průchodu jsem byl extrémně opatrný, ale po deseti hodinách už víte, že tomu blbci můžete stát za zády a on vůbec nic netuší. Támhle hodíte minci, tady pustíte kohoutek u umyvadla a najednou všichni dělaj co vy chcete. Úsměvný, kolik lidí zajímá přelitý umyvadlo na veřejných záchodcích. :D No, jednou je to umělá debilita, ale jednou je to i ta uměla inteligence. NPC vám fakt nesežere lákání na hozenou minci, když na vás přímo kouká a eště vám k tomu sám něco poví, že fááákt neni tak blbej jak si myslíte. Z mého pohledu bych mechanismům vytýkal spíše jen malichernosti. Hrálo se mi to dobře.

K technickém stavu hry bych taky neměl co vytknout. Zhruba dvacet hodin bylo plynulých a hrálo se mi pohodlně. To je pro mě důležité a dostačující. Jistěže můžu vytáhnout ty až nepřirozeně dlouhý loadingy, kdy si fakt nérvozně poposednete v křesle, jakou dobu to trvá ( pokud jedete styl save-load, když se vám třeba nevyvede akce tak to pak může žrát dost zbytečnýho času), pak načítání textur a doostřování po startu hry, ale nic z toho pro mě nebylo tak nasíracího aby mne to nebavilo. Nejsem ten, kdo řeší grafiku a kolik fps to běží a tomhle mě to rozhodně neurazilo. Já byl spokojen a za sebe můžu říct že se mi to líbilo. Kor ty haldy lidí na tržišti v jedné z lokací. To mi přišlo hodně dobrý. ...... Jen teda při jedné už hodně akční pasáži, kdy jsem na farmě v Kanadě po zvrtané akci postřílel snad všechny NPC z lokace na schodišti v jednom z domů, tak při průchodu masou mrtvol se viditelně a citelně snižily fps zhruba na 2fps. Jo a ragdoll fyzika mrtvol je někdy hodně zábavná. Při schovávání mrtvol nebo spících ;) se nejednou pousmějete v jaký pozici to zakončil.


Hitman je pán, co likviduje jen určené cíle, neviděn, neslyšen. Nejlépe tak, aby vše vypadalo jen jako pouhá nehoda či blbá náhoda. Pokud to tak budete hrát, budete se bavit. Neni to střílečka. Jedna tlumená hlava vypadá mnohem lépe, než vysypanej zásobník z ákačka do nabíhajících hlídačů. Tahle hra má všeho tak akorát pro dostatečný hitmanský vyblbnutí. Za sebe hodnotim plnou pálkou, protože mě to jednoduše a prostě bavilo. :)




........výše jsem nezmínil snad už jen ten " příběh" , který jsem prakticky celou hru vůbec nevnímal. Ač jindy je to pro mě podstatná část zábavy, tak tady mi ani nechyběl. Nuda, šeď Ja tam pár spojovacích cutscén, co mají dát asi trochu povědomí vo co v tom vlastně jde, jsou hezky zpracovaný, ale to jest vše. V tomhle vedou pro mne spíše prvni a druhej hitman

Pro: Všeho tak akorát pro dostatečný hitmanský vyblbnutí. Hřiště nájemného vraha.

Proti: sem tam táááááhlej loading, příběh z týdeníku "Chvilka pro tebe"

+13
  • PC 70
Herní výzva 2019 č. 6 - Severní vítr (hardcore)

Tohle je první Hitman, kterého jsem kdy hrál, a po dohrání se mi už asi ani další díl nebude chtít hrát. Stealth hry mám docela rád, ale tohle mi prostě nesedlo. Grafika mi přišla docela fajn a taky se mi líbí, jak jde všechno splnit různými způsoby. Člověk si tak opravdu může vyhrát a klidně si zahrát nějakou misi víckrát. Bohužel mi to dost kazila vyloženě hloupá AI, která se často chovala opravdu podivně. A hlavně pak repetitivnost. Základ je u každé mise stejný - mátze cíl, musíte ho eliminovat. A přestože to můžete udělat různými způsoby, i tak mě hra po pár hodinách přestala bavit. Jedná se ale o můj názor a naprosto chápu lidi, které Hitman baví, já už si ale asi další díl nezahraju.

Pro: Grafika, Cíle lze plnit různými způsoby - možná znovuhratelnost

Proti: Špatná AI, Repetitivnost

+12
  • PC 80
Jsem jeden z těch, komu se líbil Hitman 5, a to zejména díky zajímavým lokacím a propojení hry navazujícím příběhem. Jediné, co mi v tom dílu chybělo, byla větší možnost stealth a otevřené lokace.
Tvůrci se rozhodli sérii nakopnout starým novým směrem, a proto po tolika letech vydali nového Hitmana, který měl navazovat na původní čtveřici dílů. Už po odehrání první tréninkové mise mi bylo jasné, že tahle hra bude zatraceně dobrá. A to se jen potvrdilo s dalšími misemi. Agent 47 se navrací tam, kde začínal, přičemž je v moderním kabátku, přístupný jak pro nováčky, tak pro veterány, nabízí překrásné rozsáhlé lokace plné různých možností, a dokonce jsou jednotlivé mise spojené zajímavě rozjetým příběhem. Jedinou vadou na kráse je délka kampaně, kterou si ale lze prodloužit různými dalšími cíli na jichž odehraných mapách, a také neukončenost příběhu.

Pro: Lokace, příběh, filmovost, mise, grafika, možnosti

Proti: Potlačení stealthu, uzavřenější lokace, délka kampaně, neukončenost příběhu

+12
  • PS4 25
Totálně vyčpělá série přichází s dalším modelem své sériové výroby, která postrádá snad úplně vše. Od originiality, přes příběh, po kvalitní grafické zpracování.

50x a stále poprvé se objevujeme na začátku lokace, po které se šikovně toulají NPC. Tahle prochází kolem prázdného kontejneru, tamta kolem prázdného koše na prádlo, támhleta kolem prázdného mrazáku... v tomhle světě ztrácejí úložné prostory svou původní funkci jen proto, abyste do nich mohli uklízet omráčená či zabitá eNPéCéčka. AI se od prvního dílu snad nezměnila (dobře, budu fér... od druhého) a stále funguje tak nějak nahodile. Někdy se drží přesných pravidel, kdy vás neprokoukne skrze modré sako, jindy po vás začne střílet v momentě, kdy se špičkou boty ocitnete na místě, kde nemáte co dělat. No a nedejbože, když dojde k akci.

Nepříliš velké lokace (ale pořád příliš velké na to, co se v nich dá dělat) jsou opět nalajnované na první dobrou. Hmm, jak se mám dostat do sídla sicilského mafiána? Stačí budovu jednou obejít a hned víte, že stačí vyšplhat po římse.

Aby byly "různé cesty ke splnění cíle" ještě přímočarejší, hra vás na ně upozrní. Buďto pomocí hudu, případně prostě tím, že se ve vaší blízkosti najednou děje něco nepřirozeného. Poté už jen stačí sledovat NPC a hra už si vás sama navede k dokonalému závěru mise. No a pak si samozřejmě misi můžete zahrát ještě 10x, abyste našli veškerá kladiva, konve, cihly a další předměty, nutné pro absolutní herní požitek.

Třešičkou na dortu je už jenom mizerné technické zpracování, kdy nohy procházejí skrze schody, NPC i Hitman se hýbají prkenně a celkově je hra hnusná na pohled. Celkem jsem se na to těšil, ale bohužel je to velké Walomeh.

Pro: pfff... Hitman je pořád trochu cool?

Proti: vlastně vše, co v minulých dílech, ale teď už je to hodně okoukané

+11 +23 −12
  • XOne 80
Přišel čas setkat se znovu s holohlavým Asasínem a v novém hávu přineslo studio IO Interactive další pokračování kontraktového zabijáka, Vizuálně je to pastva pro oči, většina lokací je krásně vykreslená se spoustou detailů jak exteriérových tak interiérových a ty rozsáhlejší lokace, jako třeba Italské Středomoří by zabraly spoustu herního času jen pro samotné kompletní prozkoumání.

Doufal jsem, že tento Hitman by mohl být vice příběhová hra, mezi jednotlivými lokacemi sice beží krátké vložené filmové sekvence popisující pozadí zakázkového prostředí, ale jinak je to běh a plížení mezi lokacemi, likvidace cílů různými způsoby a vrůzných převlecích, zahlazování stop v podobě ukrývání mrtvol nebo mazání kamerových záznamů, plnění výzev a hledání únikových cest – bez výzev a bonusových Escalation by hra spadla do stereotypu a celkově bych asi ohodnotil méně procenty.

Výbava zabijáka je pestrá od klasického lanka, přes pistoli s tlumičem, nůžky, páčidla, katany, jedů, výbušnin až k automatickým zbraním ve chvíli kdy se vynoří halda nepřátel a neměl jsem chuť opakovat level, tak jsem si stoupnul do koupelny  a kosil jsem jednoho nakouknuvšího zvědavce za druhým, až jsem celou osádku lokace zlikvidoval ve stylu nezanechání živáčka/svědka To bohužel ale umožňuje inteligence a chování UI protivníků, která je místy jak po prodělání lobotomie, stejně jako chování NPC postav, které vyděsí i to, že 47mička chvilku v ruce drží plechovku Coly nebo nožík na dopisy – za mě to trochu sráží celkový dojem.

Nakonec jsem se dobře bavil a těším se na další díl, který předpokládám pojede v podobném stylu,, za mě v připadě prvního Hitmana rozhodně nadprůměrná záležitost – 80 %
+7