Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Hitman

  • PS4 100
Hráno a dohráno v rámci Herní výzvy 2019. PS4 verze, jež byla zadarmiko v únorovém ps plus.

S plešatým pánem jsem měl zkušenosti již od prvního dílu a snad krom dílu "Absolution" mne vždy dokázal zabavit. Obecně mám rád hry plíživky a tedy každý díl byl v mém hledáčku. A když to pak dali zadara a hodilo se to do kategorie herní výzvy, pustil jsem se do toho.


Hlavní rozdíl oproti předešlým dílům je samozřejmě ta epizodičnost. Původně to vydávali jednu po druhé, ale já to už ochutnal až jako celek a tak to mam i raději. Kdyby hra nebyla v rámci placené služby zadarmo, pořídil bych si ji až někdy ve slevě a určitě jako komplet. Vydání hry na části mi moc nevoní, ale záleží na úhlu pohledu a zde mi přijde, že jednotlivé epizody a lokace byly vcelku obstojně doplňovány obsahem a třeba časově omezenými cíly na likvidaci, což hodnotim jednoznačně pozitivně a jakž takž by to ve mě tu epizodičnost obhájilo.


Já hrál a dohrál všechny epizody (několikrát), zlikvidoval všechny hlavní cíle (několikrát), pár těch vedlejších (několikrát), splnil něco málo challengů, ale v podstatě ochutnal od všeho něco. To, co mě na tomhle díle nejvíc bavilo, co mě u toho udrželo a díky čemu jsem to vcelku snadno a rychle dohrál, byla právě ta forma "tady máš hřiště a hraj si jak chceš". Předešlé díly jsem hrál tak, že jsem v levlu zlikvidoval cíl a pokračoval dál a již to vícekrát a jinak nezkoušel. Tady tomu bylo naopak a rád jsem zkoušel jakým dalším způsobem bych mohl onu likvidaci provést. Jsou zde tzv příležitosti, vždy v každém levlu (epizodě) několik a jde vlastně a jakousi předpřipravenou cestu jak někoho sejmout. A zrovna tyhle přiležitosti sem chtěl vyzkoušet v každé epizodě všechny. Některé jsou i celkem vtipné.


Prostředí, ve kterém se Numero 47 pohybuje a elegantně likviduje, mi přijde vcelku dobře zpracované. Každá epizoda se odehrává v jiném prostředí a mojí favoritkou je určitě italská slunečná modrobéžová a hlasitá Sapienza. Ostatní lokace jako nějaká farma v Kanadě, futuristická do zimy oblečená nemocnice v Japonsku, obří hotel v Marakéši snad, nebo moc nezajímavá pařížská (ta Paříž v tom vůbec nejde poznat) módní show, mne tak moc nezaujaly. Ale musim uznat - ani neurazily. Velikosti lokací byli tak akorát aby tam bylo to hlavní a nějaká omáčka kolem, aby bylo na co koukat. Bylo to naplněný všude tak akorát pro zajímavou plíživou výzvu. Rozhodně jsem to nehrál s nechutí a každá lokace nabízela pro mne dostatek možností jak se vyblbnout, vymyslet rychlejší cestu, nebo najít zajímavější či zábavnější způsob likvidace. Navíc se vám samozřejmě v průběhu hry otevírají další možnosti, ať už to jsou zbraně, převleky, další využitelné vybavení jako jedy, bomby, návnady nebo možnost kde v oné lokaci startovat. Postupně se vám tedy otevře vcelku dost možností jak to zahrát jinak. Určitě by jich šlo i více, ale určitě i méně. Pro mě to bylo akorát. I když je fakt, že některý ty kulomety nebo brokovnice jsem nikdy nevyužil. K Hitmanovi mi jde prostě spíš tlumič, struna a možná ta injekční strikačka nebo fikaně ukuchtěné špagety a hlavně dobrý načasování. HLAVNĚ DOBRÝ NAČASOVÁNÍ. :)


Herní mechanismy fajn. Tady mě osobně nic neurazilo nebo nenaštvalo. Při prvním spuštění mi přišla hra dostatečně vyzývavá a svým způsobem těžká, ale časem už vite co a jak funguje a najdete ten způsob jak to hrát a hra se zjednoduší. Při prvním průchodu jsem byl extrémně opatrný, ale po deseti hodinách už víte, že tomu blbci můžete stát za zády a on vůbec nic netuší. Támhle hodíte minci, tady pustíte kohoutek u umyvadla a najednou všichni dělaj co vy chcete. Úsměvný, kolik lidí zajímá přelitý umyvadlo na veřejných záchodcích. :D No, jednou je to umělá debilita, ale jednou je to i ta uměla inteligence. NPC vám fakt nesežere lákání na hozenou minci, když na vás přímo kouká a eště vám k tomu sám něco poví, že fááákt neni tak blbej jak si myslíte. Z mého pohledu bych mechanismům vytýkal spíše jen malichernosti. Hrálo se mi to dobře.

K technickém stavu hry bych taky neměl co vytknout. Zhruba dvacet hodin bylo plynulých a hrálo se mi pohodlně. To je pro mě důležité a dostačující. Jistěže můžu vytáhnout ty až nepřirozeně dlouhý loadingy, kdy si fakt nérvozně poposednete v křesle, jakou dobu to trvá ( pokud jedete styl save-load, když se vám třeba nevyvede akce tak to pak může žrát dost zbytečnýho času), pak načítání textur a doostřování po startu hry, ale nic z toho pro mě nebylo tak nasíracího aby mne to nebavilo. Nejsem ten, kdo řeší grafiku a kolik fps to běží a tomhle mě to rozhodně neurazilo. Já byl spokojen a za sebe můžu říct že se mi to líbilo. Kor ty haldy lidí na tržišti v jedné z lokací. To mi přišlo hodně dobrý. ...... Jen teda při jedné už hodně akční pasáži, kdy jsem na farmě v Kanadě po zvrtané akci postřílel snad všechny NPC z lokace na schodišti v jednom z domů, tak při průchodu masou mrtvol se viditelně a citelně snižily fps zhruba na 2fps. Jo a ragdoll fyzika mrtvol je někdy hodně zábavná. Při schovávání mrtvol nebo spících ;) se nejednou pousmějete v jaký pozici to zakončil.


Hitman je pán, co likviduje jen určené cíle, neviděn, neslyšen. Nejlépe tak, aby vše vypadalo jen jako pouhá nehoda či blbá náhoda. Pokud to tak budete hrát, budete se bavit. Neni to střílečka. Jedna tlumená hlava vypadá mnohem lépe, než vysypanej zásobník z ákačka do nabíhajících hlídačů. Tahle hra má všeho tak akorát pro dostatečný hitmanský vyblbnutí. Za sebe hodnotim plnou pálkou, protože mě to jednoduše a prostě bavilo. :)




........výše jsem nezmínil snad už jen ten " příběh" , který jsem prakticky celou hru vůbec nevnímal. Ač jindy je to pro mě podstatná část zábavy, tak tady mi ani nechyběl. Nuda, šeď Ja tam pár spojovacích cutscén, co mají dát asi trochu povědomí vo co v tom vlastně jde, jsou hezky zpracovaný, ale to jest vše. V tomhle vedou pro mne spíše prvni a druhej hitman

Pro: Všeho tak akorát pro dostatečný hitmanský vyblbnutí. Hřiště nájemného vraha.

Proti: sem tam táááááhlej loading, příběh z týdeníku "Chvilka pro tebe"

+13