Hitman 2 je již sedmý díl série stealth akcí s profesionálním zabijákem Agentem 47 v hlavní roli.
Hratelnost vychází z předchozího dílu – podíváme se do 6 nových obřích lokací, z nichž jedna je například závodní okruh v Miami. Ve hře se nově objevují "zbraně", kterými můžete NPC pouze omráčit, včetně kuriozit jako jsou velká ryba, protéza nohy nebo třeba kokosový ořech. Vrací se do hry oblíbený kufřík z originální série, ve kterém může Hitman nosit odstřelovací pušky nebo jiné velké zbraně, aniž by upoutal pozornost. Tradičně každá z map nabízí ohromné množství způsobů, jak cíl zabít, ať už se jedná o přímočaré zastřelení před zraky svědků, nastražené výbušniny, otravy jedem a mnoho dalších.
Ve hře se objevuje nový mód "Sniper Assassin", inspirovaný reklamní minihrou Hitman: Sniper Challenge, kde hráč musí s pomocí nápověd v časovém limitu zastřelit své cíle pomocí odstřelovací pušky. Tento mód lze hrát sólo i kooperativně s dalšími hráči.
Na rozdíl od předchozího dílu hra nevychází epizodicky, ale nový obsah je přidáván pomocí placených DLC.
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano
Poslední diskuzní příspěvek
Nejlépe hodnocené komentáře
Stejně jako pár dalších jedinců jsem měl možnost hrát druhého Hitmana s předstihem, přičemž jsem se první vrhl na vylepšené verze levelů z předešlého dílu. Nové prvky hru rozhodně vylepšují, tentokrát si jednoduše před zrcadlem nikoho neomráčíte bez toho, aniž by vás spatřil, což hru hezky ztěžuje. Samotná AI je snad pořád na stejné úrovni, a tak můžete lákat člověka po člověku, ale když se tomuhle stylu hraní vyhnete, můžete si užít pěknou špionážní hru.
Docela zamrzí, že po odchodu od Square Enix nemělo IOI rozpočet na kvalitní cutscény, což krapet bije do očí, ale vzhledem k situaci je to pochopitelné. Nové mise jsou naopak nadesignované velice dobře, tedy až na tu první, která slouží víceméně jako tutoriál. Agent 47 je tentokrát stavět do mnohých neobvyklých situací, které mohou působit komicky, o což tvůrcům očividně šlo, takže si můžeme vyzkoušet roli šamana, bubeníka v hispánské kapele či realitního agenta, v jehož kůži provedete jeden z cílů po novém domě.
Prostředí je opět velmi různorodé a jde na něm vidět, že se tvůrci nebáli nastudovat si spoustu věcí z jiných oborů, aby vše působilo velmi reálně. Na závodní dráze v Miami jen koukáte, jak detailní jsou depa či jednotlivé stánky a v Kolumbii si zase vychutnáte tamní přírodu a nahlédnete do života spodiny pod nadvládou kartelu. Oproti "první části" zde máme kromě klasických vražd také za úkol vypátrat identitu dalšího cíle před jeho dopadením nebo vyhnutí se eliminace dalšího človíčka. Tyhle staronové metody jsem ve hře s radostí uvítal a budu rád, když nám zase něco "nového" tvůrci představí i v nadcházejících DLC.
Příběh jako takový mi z pohledu na celou sérii velmi připomíná slavného Bournea, který také neustále zjišťuje pravdu o svém původu a za jedním parchantem nachází dalšího, ještě horšího. Je to prostě špionážní klasika. Sice jsem původně doufal, že zápletka se Stínovým klientem dopadne nějak zajímavěji, ale co už, i takhle to fungovalo. Onen menší zvrat zmíněný na konci mi přišel možná udělaný možná až moc na sílu, ale chápu, že tvůrci chtějí mezi postavami vyvolat případné konflikty a chtějí vybudovat nějaké zajímavější vztahy.
Teď už si jen počkat na Elusive Target s panem Neumírajícím, kterého můžou fanoušci tentokrát oddělat osobně úplně vlastní cestou. Jakpak Sean asi ještě neumřel?
Docela zamrzí, že po odchodu od Square Enix nemělo IOI rozpočet na kvalitní cutscény, což krapet bije do očí, ale vzhledem k situaci je to pochopitelné. Nové mise jsou naopak nadesignované velice dobře, tedy až na tu první, která slouží víceméně jako tutoriál. Agent 47 je tentokrát stavět do mnohých neobvyklých situací, které mohou působit komicky, o což tvůrcům očividně šlo, takže si můžeme vyzkoušet roli šamana, bubeníka v hispánské kapele či realitního agenta, v jehož kůži provedete jeden z cílů po novém domě.
Prostředí je opět velmi různorodé a jde na něm vidět, že se tvůrci nebáli nastudovat si spoustu věcí z jiných oborů, aby vše působilo velmi reálně. Na závodní dráze v Miami jen koukáte, jak detailní jsou depa či jednotlivé stánky a v Kolumbii si zase vychutnáte tamní přírodu a nahlédnete do života spodiny pod nadvládou kartelu. Oproti "první části" zde máme kromě klasických vražd také za úkol vypátrat identitu dalšího cíle před jeho dopadením nebo vyhnutí se eliminace dalšího človíčka. Tyhle staronové metody jsem ve hře s radostí uvítal a budu rád, když nám zase něco "nového" tvůrci představí i v nadcházejících DLC.
Příběh jako takový mi z pohledu na celou sérii velmi připomíná slavného Bournea, který také neustále zjišťuje pravdu o svém původu a za jedním parchantem nachází dalšího, ještě horšího. Je to prostě špionážní klasika. Sice jsem původně doufal, že zápletka se Stínovým klientem dopadne nějak zajímavěji, ale co už, i takhle to fungovalo. Onen menší zvrat zmíněný na konci mi přišel možná udělaný možná až moc na sílu, ale chápu, že tvůrci chtějí mezi postavami vyvolat případné konflikty a chtějí vybudovat nějaké zajímavější vztahy.
Teď už si jen počkat na Elusive Target s panem Neumírajícím, kterého můžou fanoušci tentokrát oddělat osobně úplně vlastní cestou. Jakpak Sean asi ještě neumřel?
Výborné pokračování restartované série, která byla dlouho uložená u ledu, aby znovu povstala v tomto perfektním zpracování. Na Hitmanovi 2 jsou znát notná vylepšení oproti prvnímu dílu jak v oblasti grafiky, umělé inteligence, která je však stále poměrně slabá, tak i samotného rozhrání, možností, způsobů hraní, lokacích a dalších režimech kromě kampaně. Jediné, co hře sráží vaz, je počet misí, kterých je poměrně málo, ale na druhé straně je lze hrát na několikrát, protože nabízejí nepřeberné množství možností, a také méně výrazný příběh, který mne zaujal až ke konci, hlavně díky svým velmi příjemným a někdy nečekaným zvratům, a s ním pojící se nehrané cutscény,
Pro: Grafika, lokace, možnosti, znovuhratelnost, stealth, notná vylepšení oproti jedničce, zvraty, ozvučení, pocta starším dílů prostřednictvím odkazů (např. v poslední misi), zbraně, různorodost, propracovanost, několik režimů a výzev, náhled do minulosti
Proti: Umělá inteligence, slabší příběh, málo misí, nehrané cutscény
Hitman 2 není hra, ale platforma pro hraní - od katastrof, přes pekelně těžkou střílečku, až po sociální stealth. Oproti předchozímu dílu je většina věcí dotáhnutých do konce, tvůrci si jsou jistější a nebojí se agentovi 47 naservírovat exotičtější lokace. Pravidelné updaty a multiplayer udržuje hru živou a já se do ní i po dohrání rád vracím.
Jedinou věc, co bych snad vytkl je menší originalita a experimentování v designu urovní. Všechny jsou v tomhle ohledu pouze tři typy a po dohraní všech jejich kombinací už levely snad kromě zasazení ničím nepřekvapí.
Jedinou věc, co bych snad vytkl je menší originalita a experimentování v designu urovní. Všechny jsou v tomhle ohledu pouze tři typy a po dohraní všech jejich kombinací už levely snad kromě zasazení ničím nepřekvapí.
Pro: updaty, systémová hratelnost, různorodé lokace, příběh
Proti: neoriginalita v leveldesignu
Pokračování zakázkového holohlavého Asasína bylo po povedeném díle prvním nevyhnutelné. Vizuálně je to opět pastva pro oči, většina lokací je krásně vykreslená se spoustou detailů jak exteriérových tak interiérových a ty rozsáhlejší lokace by zabraly spoustu herního času jen pro samotné kompletní prozkoumání např. rozsáhlého Miami nebo Indického slumu a jeden ani nakonec nemá odvahu koukat za každý roh, aby se neztratil, nicméně lokací je oproti jedničce méně.
Doufal jsem, že druhý Hitman by mohl být více zapracovat na příběhu - mezi jednotlivými lokacemi sice opět krátké vložené sekvence ( v tomto případě statické a tím pádem působící odfláknuté ) věnující se především minulosti zakázkáře a Stínovému klinetu, ale jinak je to stále běh a plížení mezi lokacemi, likvidace cílů různými způsoby a vrůzných převlecích, zahlazování stop v podobě ukrývání mrtvol nebo mazání kamerových záznamů, plnění výzev a hledání únikových cest – bez výzev, bonusových Escalation a souvisejích úkolů v Mission stories by hra spadla do stereotypu – potěšil nově přidaný mód Sniper Assassin.
Výbava zabijáka je pestrá od klasického lanka, přes pistoli s tlumičem, nůžek, páčidla, katany, jedů, výbušnin až k automatickým zbraním, všechyn tyto nutné potřeby jde schovat do kufříku a tak se NPC postavy nemusí hned děsit, když držíte v ruce jablko nebo plechovku coly. Bohužel ale inteligence protivníků je stále většinou jak po prodělání lobotomie, hošani třeba v maximálně střežené lokaci zvesela tahají pytle s mrtvolama a žádná panika se neděje
Za mě opět nadrpůměrná zábava, třetí díl hlasitě klepe na dveře – 80%
Doufal jsem, že druhý Hitman by mohl být více zapracovat na příběhu - mezi jednotlivými lokacemi sice opět krátké vložené sekvence ( v tomto případě statické a tím pádem působící odfláknuté ) věnující se především minulosti zakázkáře a Stínovému klinetu, ale jinak je to stále běh a plížení mezi lokacemi, likvidace cílů různými způsoby a vrůzných převlecích, zahlazování stop v podobě ukrývání mrtvol nebo mazání kamerových záznamů, plnění výzev a hledání únikových cest – bez výzev, bonusových Escalation a souvisejích úkolů v Mission stories by hra spadla do stereotypu – potěšil nově přidaný mód Sniper Assassin.
Výbava zabijáka je pestrá od klasického lanka, přes pistoli s tlumičem, nůžek, páčidla, katany, jedů, výbušnin až k automatickým zbraním, všechyn tyto nutné potřeby jde schovat do kufříku a tak se NPC postavy nemusí hned děsit, když držíte v ruce jablko nebo plechovku coly. Bohužel ale inteligence protivníků je stále většinou jak po prodělání lobotomie, hošani třeba v maximálně střežené lokaci zvesela tahají pytle s mrtvolama a žádná panika se neděje
Za mě opět nadrpůměrná zábava, třetí díl hlasitě klepe na dveře – 80%
Pro: Zajímavé prostředí, cíle nejsou jenom o zabíjení, vylepšení stávajících prvků
Proti: Zamrzí zhoršení kvality cutscén, příběh se možná až moc pitvá v minulosti 47, tradičně umělá inteligence