První práce na vývoji hry započaly již dva měsíce po dokončení remasteru System Shock: Enhanced Edition, tedy v říjnu 2015. Původně se vystřídaly myšlenky jak opětovného remasteru, přes remake až po reboot.
Během roku 2017 tvůrci oznámili, že přechází z grafického enginu Unity na Unreal Engine 4 a práce tedy musely začít od znovu. Důvodem mělo být to, že Unity údajně není nejlepší engine pro zpracování FPS na konzole a také, že není vhodný pro utvoření věrného rebootu.
V únoru 2018 došlo opět k pozastavení vývoje z důvodu údajného přehodnocení cesty, kterou se tvůrci vydali. Konkrétně se mělo jednat o to, že pro zdárný reboot potřebovali tvůrci větší rozpočet.
V březnu 2018 bylo oznámeno, že na hře bude pracovat nový tým a cílem bude remake, nikoli reboot. Cílem bylo vydání hry v roce 2020.
V květnu 2020 bylo vydáno první alfa-demo. V únoru 2021 pak bylo vydáno aktualizované demo a samotná hra po několika odkladech vyšla až v květnu 2023, avšak pouze na PC s tím, že na konzolových verzích se bude ještě pracovat.
Během roku 2017 tvůrci oznámili, že přechází z grafického enginu Unity na Unreal Engine 4 a práce tedy musely začít od znovu. Důvodem mělo být to, že Unity údajně není nejlepší engine pro zpracování FPS na konzole a také, že není vhodný pro utvoření věrného rebootu.
V únoru 2018 došlo opět k pozastavení vývoje z důvodu údajného přehodnocení cesty, kterou se tvůrci vydali. Konkrétně se mělo jednat o to, že pro zdárný reboot potřebovali tvůrci větší rozpočet.
V březnu 2018 bylo oznámeno, že na hře bude pracovat nový tým a cílem bude remake, nikoli reboot. Cílem bylo vydání hry v roce 2020.
V květnu 2020 bylo vydáno první alfa-demo. V únoru 2021 pak bylo vydáno aktualizované demo a samotná hra po několika odkladech vyšla až v květnu 2023, avšak pouze na PC s tím, že na konzolových verzích se bude ještě pracovat.