Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sonic the Hedgehog

Sonic the Hedgehog Genesis, SEGA AGES Sonic The Hedgehog

Sonic Team •  Backbone Entertainment (PS3, X360) •  Smashing Studios (iOS) •  Brizo Interactive Corporation (J2ME) •  M2 Co. (Switch)
23.06.1991
1993
22.08.1997
31.01.2000
10.11.2002
02.11.2004
25.12.2005
31.03.2006
14.11.2006
16.11.2006
19.11.2006
11.07.2007
10.02.2009
21.05.2009
20.11.2009
02.03.2010
17.05.2013
05.12.2013
29.05.2018
20.09.2018
kompatibilní
85
58 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Pozadí hry se odehrává na South Islandu, kde zlý vynálezce doktor Ivo Robotnik (přezdívaný Eggman) pochytal většinu živých tvorů a uvěznil je uvnitř svých bizarních vynálezů. Cílem jeho plánu je však získat šest smaragdů chaosu, díky nimž získá neomezenou sílu a může ovládnout svět. V tom mu však musí zabránit modrý ježek Sonic, který umí běžet rychlostí zvuku.

Hlavní hrdina musí projít několik tématických zón, rozdělených do třech aktů, přičemž poslední z nich představuje bosse v podobě Dr. Robotnika, který vždy přiletí ve vznášedle, ale pokaždé s jinou modifikací útočného vybavení. V průběhu hry Sonic sbírá prstýnky, které ho chrání před útoky nepřátelských robotů. Hra navíc obsahuje rotující bonusové úrovně, na jejichž konci se dají získat vzácné smaragdy.

Sonic the Hedgehog je plošinovka, které vyšla pro konzoli Sega Genesis/Mega Drive v roce 1991. Byla to vůbec první hra, kde se objevila postava ježka Sonica a první hra ze série Sonic her. Za jejím vznikem stojí Naoto Ōshima, Yuji Naka a Hirokazu Yasuhara. Sonic the Hedgehog se stala velice úspěšnou a dočkala se obrovského množství různých pokračování na řadě platforem. Ježek Sonic se dokonce objevil i ve dvou filmech, třech seriálech a několika komiksech.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Dobrá zpráva: I po těch letech je první Sonic fakt zábavný, aniž by člověk jakkoli bral ohled na jeho stáří.

Samozřejmě, jako většina her z 16-bitové éry je postavený na arkádové logice. Což znamená, že místo několikahodinové kampaně nabízí pár levelů, které je ale možné (a leckdy nutné) procházet několikrát. A herní mechaniky se drží hesla "easy to grasp, difficult to master".

Pokud se tedy v první, de facto tutoriálové, zóně zdá, že Sonica je téměř možné hrát poslepu, protože používá jen jedno akční tlačítko a nabízí zdánlivě štědrý systém zdraví v podobě sbírání prstenců, zóny následující ho vyvedou z omylu.

Sonic k vícenásobným průchodům vyzývá dvěma způsoby: Jednak jde v levelech najít spoustu alternativních cest (a míst, kde lze sbírat cenné kroužky) a poté, co se s nimi hráč důkladně seznámí, může se snažit o jejich co nejrychlejší proběhnutí a uhánění vysokého skóre. Druhý způsob je pro hráče více bolestivý: V pozdějších zónách je level design místy až zlomyslně krutý. Složité kaskády překážek vyžadující si naprosto přesné načasování a pohyb s přesností jednoho pixelu samy o sobě napínají nervy k prasknutí, ale občas jsou taková místa ještě proložená vyloženými pastmi - třeba se radujete, že jste právě přeskákali lávovou propast, když tu vrazíte do pružiny, která vás nemilosrdně odpinkne zpět vstříc kruté smrti. Jindy musíte v napjatém časovém limitu proskákat skrze překážky, které neodpustí jedinou chybu či zaváhání.

Pokud nehrajete emulovanou či portovanou verzi umožňující dělat savy nebo navyšovat životy, pravděpodobně tak Sonica nepokoříte na první průchod a nejspíš ani druhý. Vedle takové zóny Scrap Brain vypadá i čtvrtý Crash Bandicoot jako pohodová záležitost pro casual hráče.

Vzhledem ke kvalitám hry mě to ovšem rozhodně neodradilo od toho, aby se pustil i do dalších klasických dílů.

Pro: zábavnost, hudba, grafika, motivace pro opakované hraní

Proti: zlomyslné level-designové prvky, de facto vynucování opakovaného hraní

+12
  • Android 85
O Sonicovi jsem donedávna moc nevěděl. Věděl jsem kdo to je, a že je to nějaká stará hra. Já byl spíše na Maria. No a když vyšel ten příšerný trailer na filmového Sonica, rozhodl jsem se že tu hru minimálně skusim, no a udělal jsem dobře.

Když jsem hru poprvé zapnul, bavila mě. Jenom jsem asi po prvních 5ti minutách zjistil, že se Sonic na mobilu ovládá příšerně, takže jsem musel použít ovladač, se kterým už to šlo pěkně.

Bez problému jsem proběhl Green Hill Zonou. Pak se nachvilku sekl v Marble zoně.

A pak přišla Spring Yard zona, kdy už se level design začel trochu horšit. Namísto čistého běhu z leva do prava nebo skákání po blocích to bylo spíš, že skáčete, doufáte že jdete správně nebo neumřete. No každopádně i jí jsem prošel celkem v pohodě.

A pak přišel level který se popisuje slovním spojením kterého se bojí i ti nejdrsnější hráči na světě: VODNÍ LEVEL! (aka Labirint zona). No a je to jeden z nejhorších vodních levelů které jsem kdy hrál. Spíš než nornální level udělaný vývojáři vypadá, jako nějaký nepovedený troll ROM hack. Všechno vás tu trollí. Plošinky které vás vyvezou k bodákům na stropě, když na ně stoupnete. Skoro zprva nezpozorovatelné potvory které na vás vyskočí z podlahy. Výtahy které vás dovezou ke chrliči ohně, který vás schodí dolů. Nekonečné vodopády ve kterých musíte vychytat moment, kdy vyskočíte. A nebo už i samotná voda, protože se váš Sonic může utopit. No a tak se pro mě Labirint zona stala několika měsíční zastávkou. No nakonec se mi jí poveslo projít a přišel jsem do Metropolis zony, ve které se konečně vrátil běh z leva do prava (jenom po grafické stránce je možná trochu odbitá).

A pak přišla Scrap Brain zona. Pokud jsem měl cokoliv proti Labirint zoně, beru to spátky. Tohle je teprve troll zona. Všechno se vás snaží zabít: platformy které se rozevřou a vy spadnete dolů, platformy které se protočí a vy spadnete dolů,
nějaké elektrické blbosti které vás zabijou, trubky které na vás chrlí oheň, pily které vás následujou, pily které se vám pletou v cestě a to jsem určitě ještě spostu zapoměl. No a aby toho nebylo málo, třetí act je pouze přeskinovaná labirint zona.

No a pak následuje Final zona, která je prostě jen boss fight.

Vizuální spracování se mi líbí (až na Metropolis zonu). Hudba je fajn, jenom zvukové efekty se mi po chvilce přišly otravné.

Sonic je fajn hra. Bohužel některé zony mají špatný level design. I tak se ale jedná o legendu, kterou je povinnost si zahrát.

Pro: Green hill zona, Marble zona, Metropolis zona, hudba, grafika

Proti: zvukové efekty, Labirint zona, Scrap Brain zona

+11
  • Android 75
Segovský Sonic pamatuju jako harant u kámošů na Sega MD, kdy to valili jako život, sbírali prsteny, ničili roztočenými bodlinami nepřátelské entity a snažili se prokousat jednotlivými zóny. Těch je celkem 6, každá z nich rozdělená do tří podepizod a po jejich pokoření nastává finální sobouj s bossem. 

Já se k pořádnému zažrání dostal až teď na mobilu a za týden ve volných chvilkách bylo hotovo s vyjímkou dvou, tří podzón Labyrint a Scrap zóny se dalo projít celkem svižně, Pravdou je, že ovládání vyžaduje maximální přesnost v rámci skoků na plošiny, které mají zálibu mizet, propadat se nebo skrývat další různou havěť, což může ústit v utrousení nějakých těch slovíček.

Hodnotím jako podobně laděného Jazze, pohodička na odreagování – 75 %
+6
  • SegaMD 100
Jako dítě jsem hrál tuto legendu na Sega Mega Drive a ač jsem u toho strávil spousty času, nikdy jsem se přes ty vodní lvl nedokázal dostat a hru dohrát. Nicméně z toho byla vznikla láska na celý život.
+3